Suara Anak Pahang - Perlu Baca

28 February, 2009

MASA DEPAN KITA ??


Menangislah Pok Nik,mohon ampun dan bertaubat kerana menjual Agama demi kepentingan Politik


Ini celaka tengok muka pun jadi sial memang tentu jadi kayu api yang membakar dalam neraka



Wajah seorang penipu besar tetapi penakut. Habis melayu ditipunya yang jambu sikit di sulanya.



1.Keadaan iklim politik negara tidak stabil, apakah baik untuk pelabur asing melabur bagi menjana ekonomi negara yang suram?

2.Apabila tokoh-tokoh politik memberikan terlalu banyak masa untuk politiking, bagaimana dapat menangani masalah ekonomi yang mendatang?

3.Sepatutnya pembangkang bersama kerajaan membincangkan sesuatu yang lebih bermanafaat di Parlimen bagi mengatasi krisis ekomomi yang akan teruk melanda, tetapi apa yang berlaku pembangkang hanya provoke kerajaan untuk mengheret kepada perselisihan tentang perkara-perkara yang langsung tidak berfaedah.

4.Ahli-ahli Perlimen menunjukkan 'otak' kelas 3 mereka bila tidak fokus kepada isu ekonomi yang akan melanda negara dan diserata dunia

5.Jika kerajaan tidak betul, pembangkang harus menunjukkan keupayaan mereka dengan tunjuki cara atasi krisis ekonomi tetapi apa yang mereka ada? Pembangkang ni telor pun tak ada! Yang mereka tahu adalah membangkang; kerajaan buat mereka kata tak betul, dan memang mereka tidak berbuat salah kerana sebenarnya mereka tak pernah berbuat sesuatu, terutama sesuatu yang betul.

6.Bila Karpal hina Pemuda UMNO di Parlimen ia juga membawa maksud menghina dan mencelakakan Melayu dan Raja-Raja Melayu kerana U.M.N.O itu sendiri adalah pertubuhan Melayu yang mewakili majoriti melayu. Kenapa PAS dan PKR berdiam diri? Bila Karpal hendak menyaman Sultan Perak juga bermaksud menghina Raja-Raja Melayu dan Bangsa Melayu, apa kata PAS dan PKR? Mana Telor HJ Hadi dan Anwar Al-Jubri?

7.PAS dan PKR lebih takutkan Karpal dan rela Raja-Raja Melayu dan bangsa Melayu dihina. Karpal kata Pemuda UMNO Celaka, HJ Hadi kata celaka kepada kerajaan mengenai isu pembelajaran 'MATHEMATIK & SAINS DALAM BAHASA INGGERIS'.Celaka..?? Memang dia dari kalangan Ulamak celaka yang menghalalkan mencarut dan perkataan hina. Islam mazahab dia meng HALAL kannya. Inilah ulamak yang memecah-belahkan agama Islam dan bangsa melayu. Semoga Tuhan turut mencelakakan dia dari dunia sampai akhirat.

8.Nyatalah bahawa PKR dan PAS lebih pentingkan politik dan perjuangan politik mereka dari memperjuangkan rakyat dan bangsa melayu. PAS DAN DAP HARUS DITOLAK DALAM PILIHANRAYA AKAN DATANG.

9.Kita mesti tolak PR; Tolak Anwar yang nyata tidak layak menjadi pemimpin hatta pemimpin pembangkang. Kita mesti tolak PKR, PAS dan DAP yang hanya akan merosakkan negara kita dan menganggu perjalanan pengurusan kerajaan. Jika kerajaan sering diganggu bagaimana kerajaan dapat tumpu kepada pembangunan negara dan selesaikan krisis ekonomi?

10.Jika politik tak stabil, ekonomi pun akan kucar-kacir. Rakyat tak akan hidup tenteram. Kita akan salahkan kesemua KESEMUA wakil2 rakyat kita. Raskyat akan hidup sengsara tetapi pemimpin pakatan rakyat akan hidup selesa atas penipuan keatas rakyat.

Nota:
1. Kepada penyokong PAS, tak ada PAS kita tetap Islam juga dan akan masuk syurga jika kita beramal dan beriman. Sertai UMNO sepertimana Ibu Bapa kita dahulu
2. Kepada penykong PKR, tak ada apa harapan yang dapat PKR dan Anwar janjikan. Sertai semula UMNO. Berpatah balik tetapi awas jangan berpusing belakang....

27 February, 2009

KITA AKAN PASTIKAN NAJIB TIDAK JADI PM


DSA yang perasan sebagai pemimpin International Level tetapi penuh dengan segala macam keburukan dan skandal termasuk beberapa tuduhan meliwat.



KJ, lulusan 'Ox-fart' jadi macai DSA memburukkan TDM. Manusia yang masih bukan apa-apa tetapi telah berani menghina TDM, rakyat tidak akan melupakan ini. Pemuda UMNO tidak akan membiarkan kamu menjadi KP UMNO.


DAP minta Perdana Menteri ditentukan oleh rakyat - begitu yang kita dengar dari Parlimen baru-baru ini. Soal, kenapa ada pandangan begini dan ini siapa punya agenda? Tak payah pikir banyak-banyak kerana dengan mudah kita tahu ini angkara siapa.

Beberapa hari lalu Mustafa Kamil Ayub iaitu Naib Presiden PKR semasa berceramah di Dataran Jemapoh, Kuala Pilah berkata - "Kami akan pastikan Najib TIDAK menjadi PM selepas Paklah" - (klik untuk bacaan lanjut) Jadi sahlah ini semua adalah agenda PKR, agenda DSA. Kerana itu ianya juga diperkatakan juga di Parlimen, walaupun dengan nada lain tapi niatnya sama iaitu tidak membenarkan DSN jadi PM.

Kerana apa DSN tidak boleh jadi PM? Sebabnya jika DSN jadi PM maka hancurlah harapan DSA nak jadi PM. Kerana itulah sejak lama dulu lagi DSN telah difitnah dan dilabel dengan segalamacam keburukan bagi membuat rakyat menolak dan membenci DSN. Ini adalah taktik politik DSA Al-Jubri. Itu kira nasib baik sebab DSA tak tuduh DSN juga peliwat - sepertinya.

DSN dituduh rasuah kapal selam, DSN juga turut dituduh terlibat dengan pembunuhan Altantuya. Banyak lagi tuduhan-tuduhan yang dibuat ke atas DSN, kecuali satu - Peliwat. Ini mungkin untuk membezakan antara mereka berdua. Mungkin ini akan dijadikan kelebihannya jika dibandingkan dengan DSN kelak. Ibarat bermain golf, orang lain main 18 lubang, dia sorang yang main 19 lubang. Itu lah lebihnya dia.

Memang benarlah DSA Al-Jubri ini pengkhianat bangsa. Dia sanggup lakukan apa saja demi mencapai cita-cita peribadinya. Kerana itu juga beliau sanggup untuk membeli AP BN untuk melompat kedalam PR. Dia sanggup membayar beberapa juta ringgit untuk capai cita-citanya. Dia ada duit kerana dia ada sponsor yang juga berhasrat menghancurkan negara. Dia tidak risau mencuba memancing AP BN kerana dia sudah merancang akan menuduh BN yang lakukan ini semua. Dia percaya penyokong PKR dan PR yang bodoh, bangang tahap melampau itu akan tetapi mempercayainya.

Apakah ini saja perancangan DSA? Tidak! Dia ada perancangan besar. Dia memang banyak perancangan. Dia juga banyak konspirasi dan kompromi dengan banyak pihak. Dia ada perancangan dengan KJ juga. Kerana itu KJ sanggup hantarkan dia passport/visa sendiri kerumahnya. Jika tidak tak akan begitu jadinya.

Kerana itulah selain menolak DSA kita juga harus berhat-hati dengan KJ supaya konspirasi mereka gagal. Jika kita gagal menolak KJ bermakna kita akan juga gagal menolak DSA dari niatnya memusnahkan negara. Cuba kita perhatikankan betul-betul persamaan antara KJ dengan DSA ini. Jadi, kepada Pemdua UMNO yang akan memilih dalam PAU nanti, pastikan tidak memilih KJ sebagai Ketua Pemuda walaupun mereka diberikan 'pengeras' undi.

26 February, 2009

MELUDAH KE LANGIT


Poster Ihsan: Master Dedah



Sejak dulu hingga kini dah jadi trend bagi pembangkang menyalahkan kerajaan / BN khususnya UMNO. Setiap apa yang berlaku penyebabnya adalah UMNO. Kerana itu kita lihat apapun keburukan maka UMNO lah yang akan dituduh. Bila rasuah UMNO, bila salahguna kuasa UMNO, bila kronism UMNO. Tidak adakah selain dari UMNO? PKR dan PR sendiri, bersih sangatkah?


Kenapa UMNO? Kerana UMNO adalah tunggak BN dan kerajaan. Runtuh UMNO maka runtuhlah kerajaan. Kerana itu UMNO mesti diserang habis-habisan. Siapa punya agenda? Tak lain tak bukan adalah dari orang yang bercita-cita besar untuk menjadi PM tetapi tidak kesampaian kerana dirinya yang bergelumang dosa - Anwar Al-Jubri the liar.

TDM telah mengangkatnya dari jalanan dan menghumbannya semula kejalanan. Dari seorang pelajar Universiti yang mengetuai rusuhan jalanan kini dia jadi Perdana Menteri Mimpi Jalanan yang juga menganjurkan rusuhan jalanan.

Kenapa kini dia menyerang habis-habisan? Kerana ini adalah saat-saatnya kerajaan dalam kedudukan yang paling lemah. Sewaktu TDM jadi PM, DSA tidak upaya kerana kekuatan TDM yang sukar diatasi. Kini dengan PM yang lemah maka dapatlah dia lakukan serangan demi serangan. Serangan ini harus dilakukan segera sebelum pelan peralihan kuasa berlaku kerana apabila DSN memegang kuasa kemungkinan untuk melakukan ini menjadi sukar semula.

Sedar bahawa walau dalam saat terlemah sekalipun BN tidak juga tumbang, kerana itu pembangkang menyatakan sokongan untuk Pak Lah terus jadi PM. Bukan kerana mereka suka Pak Lah tetapi kerana mereka mahu mendapat faedah dari kelemahan PM sekarang ini. Begitulah sikap pembangkang, memberikan alasan yang baik untuk niat yang buruk. Tetapi Tuhan tidak perkenankan niat jahat mereka ini. Mungkin ada hikmahnya DSA tidak jadi PM. Mungkin jika dia jadi PM nescaya musnahlah negara kerana nya.

DSA adalah seorang tokoh politik yang punya bakat dalam seni lukis @ conteng-menconteng. (Baca sini Politik Conteng-conteng)
Anugerah Allah semulajadi untuknya. Kerana itu beliau gunakan sepenuhnya bakat yang ada. Maka dicontengnya TDM, dicontengnya DSN bagi memburukkan imej mereka itu.

Meminjam kata-kata Leo Tolstoy dalam novelnya War And Peace', 'Tuhan melihat kebenaran tetapi menunggu'. Namun, mungkin Tuhan telah lama menunggu, dan kini masanya Tuhan memberiklan balasan - satu persatu. Segala keburukan DSA telah terbongkar, sedikit demi sedikit. Dia yang selalu memalukan orang lain kini sudah tidak dapat sembunyikan lagi segala malu dan kemaluannya.

Rakyat telah sedar dan rakyat telah semakin hari semakin hilang percaya terhadap beliau. Segala kepura-puraannya telah jelas kelihatan; Segala ludahnya ke langit telah jatuh ke mukanya sendiri. Sudah takdir segala perancangannya tidak menjadi. Sudah-sudahlah tu tuan PM dalam mimpi!

Katanya 30 AP BN akan masuk PR dan 16 September bertukar kepimpinan kerajaan, yang ada hanyalah kata-kata dustanya. Hantar AP PR ke Taiwan untuk pancing AP BN, tapi balik tangan kosong kecuali bulan madu untuk Eli dan Tian Chua. BN nak pancing / beli AP dan ADUN PR, ada unsur rasuah, katanya. Dia lupa ke Taiwan untuk apa? Bukan untuk pancing dan beli AP BN? Bukan ada unsur rasuah?

ADUN Bota lompat ke PKR, boleh dan HALAL, bila lompat semula ke UMNO, tak boleh dan HARAM. Rakyat dan jemu dan bosan dengan drama yang sama. Rakyat tidak lagi percaya bahawa PR mampu jadi kerajaan yang lebih baik dari BN dan ini terbukti dibeberapa negeri kerajaan PR. Rakyat tidak mahu perjudikan masa depan mereka untuk janji yang tidak akan tertunai.

Kita percaya dalam PRK akan datang rakyat akan menunjukan perubahan. Rakyat tidak lagi menyokong Pakatan Rakyat yang berdusta dan gagal laksana manifesto pilihanraya mereka dahulu. Biarlah jika kita terpaksa kecewakan DSA dan gagalkan mimpinya. Rakyat tidak ingin berkongsi mimpi.

Nanti, jika anda melihat seseorang yang nampak seperti Anwar Ibrahim bercakap sorang-sorang serta berucap seperti Anwar Ibrahim, maka memang benarlah itu Anwar Ibrahim yang telah sejak beberapa bulan lalu mengadakan demonstrasi solonya dengan permit yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Sesiapa yang melihatnya dinasihatkan supaya membiarkannya saja dan berjalan di belakangnya. Beliau tidak merbahayakan melainkan jika anda berjalan membelakanginya.

25 February, 2009

IA,TDM DAN PL






Ada 2 perkara / isu yg menarik untuk kita perbincangkan dan ke2-2 nya sdg hangat dipasaran;

1.
UMNO Kelantan dan beberapa pemimpin UMNO pusat menawarkan Dato' Ibrahim Ali utk. menerimanya semula kedalam UMNO jika beliau berhajat. Jawapan setakat ini dari Dato' Ibrahim Ali adalah TIDAK! Saya sgt menghormati pendirian beliau. Saya nak tanya; siapa kah yg bertanggungjawab dlm politik cantas dan mencantas Dato' Ibrahim Ali dari menjadi calon UMNO dlm PRU12 lalu? Dato' Ibrahim Ali adalah salah satu tokoh politik yang didormati kawan dan lawan. Kerana itu jugalah PAS tidak meletakkan calon dikerusi Parlimen berkenaan utk bertanding dgn nya kerana sedar bahawa bukan mudah utk menumbangkan beliau. Dlm keadaan kekurangan kerusi Parlimen kerajaan kita faham betapa nilai dirinya jika berubah kepada BN, tetapi beliau seorang yg berprinsip yg tidak akan meletakkan maruahnya sebegitu rendah. UMNO menyesal? Siapa yg cuba mencantas Dato' Ibrahim Ali? Manusia itu harus dihukum kerana bertanggungjawab melemahkan UMNO kerana tamakkan kuasa dan kepentingan peribadi dan kroni.


2.
Mubarak cadang menamakan TDM untuk KLIA. Apakah hanya itu cadangan paling istimewa utk bekas PM yg terlalu banyak berjasa kepada negara? Alangkah rendahnya kita letakkan penghargaan kpd TDM. 22 tahun berjasa kepada negara, namanya hanya nak diabadikan kpd sebuah lapangan terbang? Hinanya penghargaan ini berbanding dengan apa yang seorang AP cadangankan utk menghargai Pak Lah dgn mengangkatnya sbg menteri kanan. Cadangan menteri kanan itu tidak ikhlas dan berunsur membodek. Apakah yg mampu dilakukan lagi oleh Pak Lah? Jika AP berkenaan benar-benar jujur, Pak Lah harus dicadangkan bersara terus dari kerajaan dan tidak terlibat dgn apa-apa berkaitan kerajaan. Pak Lah telah gagal dlm pentadbirannya, semua orang melihatnya begitu. Hanya berkhidmat hampir 6 tahun kita nak beri Pak Lah menteri kanan, bagaimana TDM yg berkhidmat 22 tahun? Hanya namanya untuk sebuah lapangan terbang?

Yang lebih penting adalah kita hendak gunakkan otak TDM untuk bantu bangunkan negara dan merangsang ekonomi yg sdg suram ketika ini. Jika TDM menteri kanan maka otaknya tentu mampu digunapakai bagi tujuan itu. Jika Pak Lah jadi menteri kanan, apa yg akan kita dpt darinya? Zzzzzzz!!! Kruhhhh!!! Kruhhhhh!!! AP berkenaan harus berfikir waras ketika memberikan cadangan, jgn nak buat lawak dalam Parlimen.

24 February, 2009

PEMBANGKANG BERSIKAP YAHUDI


PEMIMPIN PEMBANGKANG, PENYOKONG DAN MEDIANYA MENIPU DAN KURANG AJAR DAN MENYEMAI BUDAYA KURANG AJAR.

Saya ingin mohon maaf kepada pengunjung kerana kali ini posting saya sengaja saya lainkan cara penulisannya. Saya buangkan adab sopan. Saya belajar jadi kurang ajar. Bukannya apa-apa, sekadar saya nak ikut cara mereka. Cara sebahagian para blogger penyokong pembangkang, cara kebanyakan para pemimpin politik pembangkang. Kalau rasa bencikan saya tunggu dulu, bencikan mereka terlebih dahulu. Kerana dari sana ia bermula.

Bagi yahudi, mereka umat pilihan. Mereka boleh lakukan apa pun sesuka hati mereka. Apa yang mereka perbuat adalah betul dan orang lain buat adalah salah. Terbaru mereka terjemahkan ini di Palestin. Mereka ceroboh dan cabul Palestin tetapi kesalahan mereka letakkan kepada Palestin, kepada Hamas dan Fatah.

Di Malaysia pembangkang lakukan perkara yang sama. Mereka buat boleh dan orang lain buat tak boleh. Tidak kah kita dapat melihat persamaan kedua-duanya ini? Pembangkang telah lama menyerap semangat yahudi kedalam parti mereka.


DSN telah di conteng sejak lama dulu. http://braveheart-blogger.blogspot.com/2009/02/politik-conteng-menconteng.html Diconteng oleh DSA atas tujuan politik peribadinya. DSA memang jahat dan berniat jahat. Dia juga tamak, gelojoh dan rakus. Kerana itulah DSN difitnah terlibat dalam pembunuhan Altantuya. Difitnah skandal dengan Ziana Zain. Difitnah terlibat dengan rasuah dan lain-lain lagi. DSN telah bersumpah tidak terlibat dengan pembunuhan Altantuya. Tetapi apakah pernah DSA bersumpah tidak melakukan sesuatu yang dituduh kepadanya? Kes liwatnya bagaimana? Kenapa tidak berani bersumpah?

DSA hanya pandai menuduh orang lain, dan apabila orang menuduhnya maka dia akan alih pandangan dan lakukan tuduhan lain. Apa punya munafiklah orang ni. Malangnya, pengikutnya yang fanatik dan tahap bangang terlampau turut percaya dan menyebarkan dakyah yang memfitnah DSN tetapi tetap pertahankan DSA. Di Pahang, Pahang Daily Online adalah penyebar dakyah untuk PKR. Mereka rasa mereka berjuang untuk kepentingan Negara, tetapi mereka sebenarnya adalah golongan orang-orang kecewa. Bila tidak dapat lagi jadi AP, maka masuk PKR untuk dapat jadi ketua. Apa punya munafik punya perjuangan. Peralatkan orang-orang kampong untuk sokong mereka. Kesana-sini jaja keburukan BN, tetapi mereka tidak pernahpun lakukan kebaikan. Tengoklah apa kerajaan PR dinegeri dah lakukan? http://din.huluselangor.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1029



Berapa banyak fakta telah diputarbelitkan oleh DSA kerana kepentingan peribadinya. Dia yang nak beli wakil Rakyat BN tetapi bila niatnya gagal kerana Tuhan tidak izinkan maka dia cepat-cepat tuduh BN punya rancangan. Bila dia nak beli tak dapat maka tuduh orang yang nak beli. http://kedahku.blogspot.com/2009/02/anwar-berbohong.html



Dengan arang yang terconteng dimukanya, layakkah lagi DSA jadi ketua pembangkang, jadi jurubicara PR. Orang yang sudah tidak bermaruah sepertinya sepatutnya sudah meletakkan jawatan kerana malu. Tetapi tidak bagi beliau kerana beliau adalah jenis orang yang tak tau malu dan tidak menjaga kemaluannya. Kerana itu lah banyak wakil rakyat PR sama sepertinya tidak bermoral. Ada yang jadi ratu telanjang. Bab ni pun tok guru sokong dia. http://ramlyotai.blogspot.com/2009/02/layak-kah-lagi-jadi-jurubicara-ketuanan.html



Tok guru sorang ni pun satu, Fatwanya dari dulu sampai sekarang tetap sama, untuk mereka HALAL untuk orang lain HARAM. Memang Tok Guru macam ni tahap HARAM JADAH. Mempergunakan Islam untuk kepentingan politik peribadi. ADUN BN lompat keluar katanya kerana keinsafan dan tak salah, tetapi bila ADUN PR nak lompat keluar ianya jadi kesalahan, tak bermoral – HARAM. http://depa-kata.blogspot.com/2009/02/fatwa-tokguru-berbogel-dalam-rumah-tak.html
http://yeopperak.blogspot.com/2009/02/nik-aziz-double-standard.html


Tok Guru dan parti PAS nya pun sama-sama tak bermaruah juga. PAS telah gadaikan perjuangan partinya kerana tamakkan kuasa. Berbelit serban tok gurunya berbelit lagi kata mereka itu. Pengikut mereka juga yang terinaya. Tetapi sangat wajar kerana mereka ini jenis bangang tahap terlampau. Bodoh tahap tak boleh diajar lagi. Kerana itu lah pengikut-pengikut PAS ini tidak pernah mendengar kata orang lain, tidak pernah menerima maklumat sumber lain dan tidak pernah membaca surat khabar serta blog orang lain kerana fikiran mereka telah jumud. Hati mereka tahap hati keras seperti batu. Jika tidak tentu tidak sangup baring diatas batu jalan. Mungkin pemimpin mereka janjikan mati syahid dan jihad untuk mereka. Yang sebenarnya jika mereka mati pun mereka ni sebagai mati jahat kerana ingkar titah Sultan. Memang mereka ni bodoh tahap terlampau. http://tulipdesa.blogspot.com/2009/02/pas-sanggup-mengetepikan-undang-undang.html


Kes Eli, tuan guru kata tak payah letak jawatan kerana rugikan duit kerajaan tapi bila kena pada Ibrahim Ali, suruh pulak Ibrahim Ali letak jawatan. Nak adakan PRK. Tak membazir duit kerajaan ke? Jenis lidah bercabang. Kalau benar dia nak perjuangkan Islam, lebih baik lakukan seperti tok guru sebenarnya dan tidak peralatkan Agama. Biarlah macam arkam, tentu lebih mulia dari menggunakan politik untuk kepentingan peribadi. Siapa sebagai manusia biasa yang boleh tentukan sokong PAS masuk syurga dan sokong UMNO masuk neraka?

23 February, 2009

KITA IKUT CARA MEREKA

Foto Ihsan Master Dedah - Tayangan Perdana di Panggung Negara, tiket percuma boleh mintak dari MB Selangor termasuk mereka dari Perak kerana MB Perak telah berpindah alamat.



Saya ingin mohon maaf kepada pengunjung kerana kali ini posting saya sengaja saya lainkan cara penulisannya. Saya buangkan adab sopan. Saya belajar jadi kurang ajar. Bukannya apa-apa, sekadar saya nak ikut cara mereka. Cara sebahagian para blogger penyokong pembangkang, cara kebanyakan para pemimpin politik pembangkang. Kalau rasa bencikan saya tunggu dulu, bencikan mereka terlebih dahulu. Kerana dari sana ia bermula. http://azrinamirah-newsblog.blogspot.com/2009/02/esok-anwar-akan-londehkan-kejahatan.html


Ada satu blog penyokong pembangkang 'Blog Untuk Semua' hantar posting dengan tajuk Esok Anwar Akan Londehkan Kejahatan BN/UMNO. Saya tertanya-tanya apa yang Anwar nak londehkan? Yang kita tahu adalah Anwar dan PR sudah semakin terlondeh, sehingga nampak segalanya, yang kecut-kecut semuanya. Anwar, terkini Eli tak cukup lagikan PR nak londehkan diri sendiri? Pemilik blog tu mungkin jenis fanatik gila. Pada dia yang syaitan tulah dianggap nabi. Dia tidak akan sedar sehingga buntutnya sendiri nanti tersula dan diceroboh.


Tak cukup lagikah keburukan yang telah ditunjukan? Keruntuhan moral Anwar sendiri, kemudian Eli ratu telanjang Bukit Lanjan, Tokey babi dan penyeludup lembu Selangor, MB gila meroyan di Perak. Hisss! banyak lagi. Tak larat nak tulis disini.


Yang herannya, pengikut macam kamu ni memang bengap tahap melampau. Tak nampak langsung yang mana betul yang mana salah. Mungkin juga dah asuhan. Kamu buat HALAL dan orang lain buat HARAM. Memang betul-betul tahap HARAM JADAH. Bila Anwar nak pancing 30 AP BN lompat ke PR kamu kata boleh, HALAL. Bila AP PR nak lompat ke BN kamu kata BN rasuah, ugut, tak boleh, HARAM. Memang kamu HARAM JADAH.

Terbaru, ADUN BN lompat PR kamu kata boleh, ikhlas, insaf tetapi bila ADUN sama lompat balik ke BN kamu kata salah, tak boleh, tak bermaruah. Sekali lagi kamu dan pemimpin kamu HARAM JADAH. Apakah kamu sedar dan nampak ini? Kamu sanggup berbaring atas jalan konon sangup mati syahid kerana jihad. Apakah kamu sedar apa yang kamu lakukan ini bukan jihad tetapi berniat JAHAT. Bodoh dan bangang tahap terlampau. Dimana pemimpin kamu? Kerana bila diminta hentikan perbuatan ini para pemimpin kamu yang meminta kamu berjihad itu tidak bertanggungjawab dan tidak mengakui ini adalah tajaan mereka. Pemimpin apa yang tidak berani bertanggungjawab begini? Yang bodohnya adalah kamu.


Kamu yang membantah kerajaan bermati-matian, apakah tidak pernah kerajaan lakukan sesuatu yang baik dan berfaedah untuk kamu dan anak bini kamu? Tidak pernahkah kamu menikmati sesuatu dari kerajaan selama pemerintahannya? Janganlah hanya sebab sedikit kita rosakkan segalanya. Jangan marahkan nyamuk kelambu dibakar. Jangan terlalu harapkan mimpi indah yang dijanjikan, jangan ibarat dengar guruh dilangit air ditempayan dicurahkan. Jika Anwar sememangnya benar, sudah lama Tuhan berikan dia kesempatan jadi PM. Tuhan menghalangnya kerana jika dia jadi PM tentu musnah negara kerananya.


Cukuplah. Insaflah. Mari kembali kepangkal jalan selagi disini ada kebenaran. Jangan percaya kata pembangkang, cuba sekali kita ubah kerajaan kerana jika kita ingin ubah semula bukan senang, lihat di Perak - sampai gila meroyan si Nizar tak nak turunkan gelaran MB nya. Seburuk-buruk BN, sebenarnya PR terlebih buruk lagi. Mereka pemimpin yang pentingkan diri dan hipokrit.


Bukan susah MEMBANGKANG. Bukan susah jadi kurang ajar dan biadab. Jika mereka boleh dan HALAL melakukannya maka saya pun boleh dan HALAL. Mari kita lakukan cara mereka supaya mereka bencikan kita dan bencikan diri mereka sendiri.

22 February, 2009

SIVAJI THE BOSS vs EL-JUBREE THE LOSS






Sivaji the boss - sebuah filem aksi cereka hindi, mengisahkan seorang ORANG yang berjuang menentang korupsi menegakkan keadilan. Beliau menggunakan kuat dan kudratnya dan akhirnya menang.

El-Jubree @ Al-Jubri the loss - adalah sebuah kisah realiti tentang seorang yang TAK MACAM ORANG yang berjuang untuk kepentingan peribadi. Bermula sebagai mahasiswa yang sering ketuai demonstrasi dan rusuhan jalanan sehinggalah jadi menteri No2 dan akhirnya terbuang kerana membuat onar dengan menconteng arang kemuka dan buntut juga. Bergelumang korupsi dan akhirnya, mungkin akan berakhir disuatu kamar yang kecil dan berkata-kata; ...serangggg! seranggggg!!!! seran...gggg!!! sooooraaang!! sorang!! - keseorangan di WAD No2?


Inilah peribadi El-Jubree;
- Sanggup gunakan apa saja dan sesiapa saja untuk capai hajat hatinya hatta Agama
- Menyemai Politik keganasan dan demonstrasi dan rusuhan jalanan
- Menanam kepercayaan bahawa hanya mereka yang betul dan dipihak yang benar.
- Percaya kepada siapa yang kuat dialah yang berkuasa
- Dengan rela; demi keuntungan jangka pendek sanggup kerugian jangka panjang.
- Sikap membaling batu dan menuduh yang dibaling (dan berbenjol dahi)


Semua rakyat diseluruh negara telah menyedari apa yang telah dilakukannya. Semua rakyat telah insaf kerana tersilap menyokongnya dalam PRU12 yang lalu. Kerana itu dalam mana-mana PRK nanti rakyat akan menebus kesalahan dan dosa mereka dan tidak akan menyokong nya lagi. Kerana itu dia takut sangat kepada PRK dikerusi dimana mereka miliki tetapi masih tetap bersemangat dengan PRK yang kerusinya bukan milik mereka.

21 February, 2009

MENYEMAI BUDAYA KURANG AJAR



Apakah ini petanda kita bangsa benar-benar bebas dan merdeka? Membuang adat meninggalkan budaya? Kemanakah kata ' Pantang Anak Melayu Derhaka'?

Kerakusan politik pihak pembangkang untuk merebut kuasa sangat mendukacitakan banyak pihak. Mereka sedar untuk mencapai cita-citanya mereka harus menjadi juara. Mereka harus tunjukkan bahawa merekalah berani dan perkasa walaupun itu hanya dusta dan lakonan semata-mata.

PAS adalah pemula kepada budaya kurang ajar ini. Dalam ceramah-ceramahnya meraka dengan keras mengutuk, mencaci dan menghina para pemimpin. Maka gemuruhlah surau dan masjid dengan sorak-sorai yang menganggap mereka ini orang yang berani dan pejuang. Apakah perjuangan itu mesti berasaskan kurang ajar, berasaskan budaya songsang. Politik mereka adalah mencela pemimpin. Kalau kita masih ingat, siapakah yang pertama memanggil DSA sebagai Anwar Al-Jubri ? - Jawapannya tidak lain dan tidak bukan adalah ulamak pengata Mat Sabu.

Mat Sabu memanggil DSA sebagai Anwar Al-Jubri pada ketika DSA disebelah pihak lawan mereka, namun kini apabila DSA berada pada pihak yang sama, maka dilucutkanlah panggilan itu. Buntut Al-Jubri itulah yang diciumi ketika ini. Inilah sikap Mat Sabu...pembangkang.

Kini kebanyakan pemimpin pembangkang mambawa trend yang serupa dalam setiap ceramahnya, mengumpat dan mengata. Baik Nik Aziz mau pun Hj Hadi. Kedua-duanya pun sama. Menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal. Mengkhafirkan yang Islam dan sebaliknya - hanya kerana cita-cita parti dan cita-cita peribadi. Apatah lagi dengan Anwar Ibrahim, tiada siapa yang bersih selain dari dirinya sendiri. Pernahkan dia bercermin muka dan melihat mukanya sendiri?

Rakyat dan penyokong parti semakin kurang ajar kerana PAS, PKR dan DAP merstuinya. PAS anggap sikap kurang ajar itu sebagai perjuangan kerana Allah, dan ianya jihad. Pada hakikatnya rusuhan dan membantah tihah Sultan bukanlah Jihad tetapi JAHAT niat dan perlakuannya. Tetapi mereka peduli apa, pemimpinnya cerdik sedangklan yang bebal adalah pengikutnya. Siapa yang berbaring ditengah jalan semasa rusuhan menentang perlantikan MB Perak? Pemimpinnya yang cerdik atai pengikutnya yang bodoh?

20 February, 2009

SUATU CERITA





1. Suatu hari, si Ayah yang duduk berhampiran pintu menyempitkan laluan dan meletakkan gelas minumannya disana. Datang si Anak melalui pintu berkenaan dan terlanggar gelas tersebut dan menumpahkan minuman si Ayah. Maka si Ayah memarahi anaknya "Apakah awak tak nampak gelas yang ayah letakkan disitu?'

Suatu hari yang lain, si Anak yang duduk berhampiran pintu menyempitkan laluan dan meletakkan gelas minumannya disana. (sama seperti si ayah lakukan dahulu) Datang si Ayah melalui pintu berkenaan dan terlanggar gelas tersebut dan menumpahkan minuman si Anak. Maka si Ayah memarahi anaknya "Kenapa letakkan gelas disitu, tak nampakkah ayah nak lalu?'

------------------------------------------------------------------------------------

2. Siapakah yang merasakan bahawa perbuatan mereka sentiasa betul manakala orang lain sentiasa salah? Siapakah yang merasakan bahawa apa yang mereka lakukan sentiasa HALAH dan apa yang orang lain lakukan sentiasa HARAM? Siapalah yang sentiasa merasakan bahawa apapun malapetaka yang menimpa mereka adalah kerana konspirasi BN dan apapun malapetaka yang menimpa orang lain menurut mereka adalah kerana balasan Tuhan biarpun merekalah yang turut merancangnya.


3. Pembangkang Rakyat sudah sangat keterlaluan sekarang ini. Mereka merasakan bahawa keputusan PRU12 adalah petanda sokongan rakyat terhadap mereka dan konsinsten. Mereka lupa bahawa sokongan terhadap mereka adalah sementara sahaja dan sebenarnya adalah hanya menifestasi protes rakyat terhadap BN. Kini rakyat telah sedar. Mereka memberikan sokongan yang salah kepada pakatan yang salah. Rakyat sangat kecewa dengan janji palsu pakatan yang tak pernah tertunai. Rakyat telah kecewa dengan sandiwara yang pakatan lakonkan. Dengan penuh sesal rakyat ingin berubah. Kerana itu DSA terlalu takut untuk hadapi sebarang PRK.


4. Saudara semua. Marilah kita mengubah sejarah politik negara. Marilah kita mengubah kehidupan dan masa depan. Tinggalkanlah mimpi manis yang tidak akan tertunai. Memang sebahagian pemimpin BN tidak sebaik mana, tetapi yang nyatanya mereka lebih baik dari yang PR tawarkan. Beranilah berubah dan jangan malu untuk mengubahnya. Ingatlah bahawa; Pee A-S parti perusuh, Pee K-R parti tak bermoral dan D-A-Pee parti biadab. Semuanya pembawa kemunahan.

19 February, 2009

BERANI BERUBAH?


Kemelut politik negara semakin meruncing dan tiada tanda akan akhirnya. Krisis DUN di Perak, Perletakkan jawatan ADUN Bukit Selambau juga adalah rentetan dari kemelut politik yang berpanjangan ini. Terbaru, DUN Bukit Lanjan bergegar dengan skandal foto bogel. Apa yang nyatanya adalah PR tidak berupaya memberikan rakyat apa yang mereka janjikan semasa kempen pilihanraya dulu.

Kerajan PR dan AP serta ADUN nya gagal mempamirkan khidmat cemerlang apabila rakyat memberikan mereka peluang memerintah. Bahkan yang jelas adalah wakil-wakil rakyat berkenaan adalah terdiri dari calon-calon yang langsung tidak berkelayakan dari segala segi termasuk moral.

Yang nyata adalah penyokong-penyokong PR dalam PRU dahulu tersalah pilih. Tertipu dengan kempen yang nampak mampu mengubah keadaan dan kehidupan kepada lebih baik, tetapi menjadi lebih buruk. Ketidak-stabilan dalam politik turut menambah kesan kepada kegawatan ekonomi.

Kepada para penyokong yang telah mengundi PR dalam PRU12 lalu, kita menuntut mereka insaf dan berubah. Mereka perlu mengubah sokongan mereka dalam mana-mana PRK yang akan diadakan nanti. Mereka harus sedar dan kembali kepangkal jalan, bahawa kerajaan BN masih lagi relevan dan merupakan pengurus negara yang terbaik setakat ini.

"Barisan Nasional masih lagi parti politik yang terbaik di Malaysia. Ianya memberi banyak ruang penyelesaian kepada masalah parti-parti di Malaysia dan kaum-kaum yang mereka wakili. Dan tidak dapat dinafikan yang BN telah membangunkan Malaysia sebagaimana yang kita lihat hari ini" - Demikian pandangan dari Kamaluddin's Blog

Marilah kita kembali kepangkal jalan. Marilah berubah. Marilah kita Berani untuk Berubah demi kestabilan politik dan kehidupan yang lebih selesa.

Pakatan Rakyat telah tidak mampu mengotakan janjinya. Janji-janji PKR, PAS dan DAP semasa PRU12 lalu adalah dusta. Segalanya hanyalah satu penipuan yang memperbodohkan pengundi semata-mata.

18 February, 2009

PKR: LURAH DAN BUKIT LANJAN




1. Laporan PDO:

Exco Kerajaan Negeri Selangor dan ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong mengambil keputusan untuk meletakkan kedua-dua jawatan terbabit. Keputusan itu dicapai selepas beliau memikirkan tentang maruah dan harga dirinya kini tercalar akibat perbuatan terkutuk individu yang dipercayai "bekas teman lelaki"nya mengambil dan mengedarkan rakaman berkenaan kepada media dan orang ramai. Sebelum ini Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengarahkan supaya beliau berehat dan mengambil cuti sehingga kesnya itu selesai. Namun, atas perasaan "terhina" dengan perbuatan itu Elizabeth terpaksa membuat keputusan yang terlalu berat untuk diterima sebenarnya. Kini kita bakal menyaksikan satu lagi pilihanraya kecil untuk kawasan terbabit.



2. Pandangan BH:

Untuk pertamakalinya BH menyatakan sokongan kepada 'ADUN Terlampau' agar beliau jangan meletakkan jawatannya samaada sebagai exco kerajaan negeri Selangor bahkan sebagai ADUN. BH berpendapat, apalah sangat sedang gambar bogel? BH juga sarankan kepada Eli supaya buangkan rasa terhina kerana apalagi maruah yang ada jika segalanya telah tergadai sejak awal lagi. Ini adalah kehidupan peribadi beliau, rakyat tidak perlu terlalu mengongkong kehidupan peribadi beliau. Nanti kita akan dengar fatwa dari ulamak-ulamak PAS yang sudah pasti akan meng-HALAL-kannya. Jangan takut akan tekanan dari BN. Umum sudah tahu bahawa setiap apa keburukan yang berlaku kepada PR alasannya adalah BN. Minyak naik kerana BN. Ekomomi merudum kerana BN. MB Perak terbuang adalah sebab BN. Anwar liwat Saiful kerana BN. Kain Eli terselak juga kerana BN. Nanti jika ada ADUN wanita PR yang lain lahirkan anak luar nikah tentulah juga kerana BN.

Saya minta dan desak supaya YB Eli teruskanlah tugas sebagai exco dan ADUN kerana dia adalah pilihan rakyat. Rakyat memang tahu memilih antara yang buruk yang terburuk. Jika YB Eli letak jawatan bermakna beliau mengkhianati kepercayaan rakyat. Rakyat memang memilih YB Eli yang sangat bersih keperibadiaannya untuk kelak digandingkan dengan PM dalam penantian DSA. Mereka sangat sesuai. Sama-sama bersih, sama-sama elok budipekerti dan peribadi. Saya minta supaya Nik Aziz atau Hj. Hadi yang akan segera keluarkan fatwanya yang akan meng-HALAL-kan ini semua. Ini sangat penting demi rakyat, demi demokrasi dan demi kesucian Islam bawaan PAS. Kita juga akan minta YB Karpal untuk menyaman 'kain' YB Eli yang terselak itu. Kain itu harus dihadapkan ke mahkamah secepat mungkin atas tuduhan membuka 'malu' YB Eli.


BH harap agar PDO berhenti dari menyiarkan berita-berita yang diputarbelitkan demi kemakmuran dan kestabilan negara. Apakah agaknya alasan PDO tentang konspirasi hakim yang pro PAS yang akan mendengar petisyen Nizar. (Klik disini untuk baca penuh)
Hakim pro PAS, jika hakim memutuskan Nizar menang maka kata mereka, inilah keadilan dan demokrasi serta rakyat telah menang, tetapi andaikata mereka kalah biarpun hakim ini pro mereka maka mereka akan kata hakim masih belum bebas atau keputusan dipengaruhi oleh kerajaan BN. Aha! Neraca PAS: HALAL bagi mereka dan HARAM bagi orang lain.
(Klik untuk lihat gambar yang terfitnah)
(Klik untuk lihat antara yang menfitnah dan terfitnah)

(Klik sini untuk baca lagi)


p.s. Salam Perkenalan Blog Penghuni Gua

KELUARLAH DARI KOTAK FIKIR





1. Jiwa berontak anak muda kotak fikirnya diisi dengan persepsi apa Kerajaan BN buat adalah sentiasa SALAH dan apa pembangkang buat adalah BENAR untuk keadilan dan demokrasi. Ditambah rencah bernama Islam - maka BN buat HARAM dan pas buat HALAL walau atas perkara sama dan serupa. Kerana itu kebanyakan para pelajar di pusat pengajian tinggi ramai menentang kerajaan. Mereka yang merasakan mereka ini golongan terpelajar yang bijak tetapi tanpa sedar mereka diperbodohkan dan dipergunakan untuk capai cita-cita politik golongan tertentu.


2. PDO (Pahang Daily Online) Blog Penyokong PKR Pahang - kata di Perak pertukaran kerajaan adalah suatu rampasan kuasa. Kerajaan PR adalah kerajaan yang sah. PDO, PR dan PKR ini jenis yang baling batu sembunyi tangan. Menetapkan hukum guna neraca lama PAS iaitu: HALAL bagi mereka dan HARAM bagi orang lain. Jika kita tanya mereka apakah ada satu, WALAUPUN SATU, kebaikan yang pernah dibuat oleh kerajaan BN, mungkin jawapannya TIDAK ADA. Tetapi apakah yang telah dilakukan oleh kerajaan PR selama 11 bulan perintah Perak?


3. Adakah sesiapa yang mampu memuaskan hati SEMUA pihak dalam satu masa? Adalah sesuatu yang mustahil. Tetapi apa yang kerajaan BN telah lakukan adalah telah memuaskan hati majoriti, cuma oleh kerana ingin terbitkan kebencian kepada BN maka pembangkang perbesarkan yang minoriti jadikan sebagai majoriti. Apapun yang mereka lakukan mereka akan namakan demi rakyat. Apabila mereka memerintah mereka katakan kerajaan rakyat, apabila mereka tidak puas hati, mereka kata rakyat yang tak puas hati. Yang sebenarnya adalah untuk kepentingan sendiri, kumpulan dan parti mereka namun mereka namakan perjuangan rakyat kerana mereka mahukan rakyat berjuang untuk mereka.


4. Bagi pembangkang, setiap sesuatu yang mereka lakukan adalah berasaskan politik dan sejujur mana orang lain lakukan tanpa niat politikpun, mereka akan tetap katakan itu juga untuk politik, sama seperti yang mereka lakukan. Hinanya mereka ini hingga sanggup cemari Agama. Dengan bertopeng sebagai ustaz dan ulamak mereka campuradukkan agama dengan politik. Tambah zalim apabila dengan berjubah sebagai seorang Islam mereka tidak segansilu mencaci dan mencerca dengan kata-kata nista terhadap orang lain. Mereka gunakan paspot ulamak dan Islam sebagai hak untuk memaki orang lain. Beranikah pembangkang mengatakan bahawa ini tidak berlaku dan hanya dusta?


5. Memang kita pun sama, kita suka mendengar yang buruk dan ini lumrah manusia. Sekali pemimpin pembangkang mencaci maki pemimpin kita, sekali kita bersorak gembira. Sekali pembangkang telanjangi pemimpin kita, sekali kita berteriak menyokong. Bahkan disahut dengan laungan Allahhuakbar! Wajarkah cacimaki disahut dengan Allahhuakbar?


6. Kenapa kita harus berfikir bahawa sesuatu yang buruk itu hanya datang dari BN? Apabila ada AP/ADUN PR lompak keluar, mereka kata BN desak, BN bayar berjuta-juta. Kenapa bila ada dari BN yang lompat kedalam mereka, mereka tak kata PR desak dan PR bayar berjuta-juta? Kita menipu diri sendiri, kita perbodohkan diri sendiri dan kita hina fikiran kita sendiri. Bersihkan kotak fikir kita dan bersihkan jiwa kita. Kita bangsa merdeka!


7. Apabila ada tunjuk perasaan terhadap Sultan Perak atas perlantikan MB baru, akhirnya ia jadi rusuhan kerana mereka yang fanatik terlibat. Mereka kebanyakan bukan orang Perak. Lakukan atas nama rakyat dan PR, tetapi mana bangsa lain? Kenapa bangsa melayu sahaja? Kerana bangsa melayu mudah dan rela ditipu, atas nama Islam, atas nama perjuangan Allah. Maka mereka terlupa bahawa seruan jihad dari Lim Kit Siang pun mereka sahut dengan Allahuakbar. Yang mencetus rusuhan adalah golongan yang berpelajaran dan berkepentingan, yang merusuh adalah golongan yang kurang akal dan hilang fikiran.


8. Walau apapun - (Baca sini)
dan (Di sini) Politik mampu kelirukan yang bijak dan sentiasa menipu yang bodoh. Sekali sekala cuba kita berfikir diluar kota fikiran kita. Cuba sesekali kita terbalikkan fikiran kita - bahawa tidak semua yang buruk berlaku kepada kita adalah kerja BN, dan bahawa kebaikan yang berlaku kepada kita adalah kerana usaha BN.


9. Terkini, selepas politik lompat katak kita diperkenal pula dengan politik ping-pong. Iaitu politik keupayaan memantul semula. Contoh; bila Chua Soi Lek terlibat dengan adegan video lucah maka pihak pembangkang minta dia letak jawatan, kini bila Eli Lenjan terlibat dengan foto lucah makan BN harus minta dia letak jawatan - Fair and square! BN patut lakukan apa yang PR boleh dan telah lakukan. BN semakin bijak dengan menggunapakai neraca yang diguna oleh PR. Sepatutnya tidak salah, melainkan PR sendiri yang rasa bersalah. Rakyat sedang menilai.

10. DSA kata Eli jangan letak jawatan dulu, rehat untuk kurangkan tekanan. DSA takut ada pilihanraya kerana sedar rakyat akan berubah arah. Rakyat sudah hilang percaya kepada PR @ PKR. Bila ada PRK untuk kerusi milik BN mereka melompat sakan kesukaan, tapi bila ada PRK kerusi PR mereka bantah dan cuba elakkan. PR masih pakai neraca lamanya; bagi mereka sentiasa HALAL, bagi orang akan sentiasa HARAM. Memang HARAM JADAH punya PR.

(Klik foto seksi Eli - Bawah 18 Tahun sila minta izin ibu-bapa. Suami-suami, sila minta izin isteri terlebih dahulu. BH tidak bertanggungjawab terhadap segala leteran para-para isteri)

17 February, 2009

POLITIK KITA

POLITIK CONTENG-MENCONTENG Part 1. (Klik)



1. Nak tutup pekong didada YB Kedah kata ADUN Bukit Selembau tak tahan tekanan BN dan ditawar RM5 juta untuk lompat keluar. Yang diconteng BN. (Baca Artikrl Pilihan: Buruknya Bila Azizan Berbohong)


2. Bila AP BN ditangkap video lucah mereka kata mesti letak jawatan sebab tidak bermoral. Bila ratu bogel ADUN PR tersebar di internet, mereka kata tak boleh terburu-buru. MB Selangor kata nak tengok dulu. Nak apanya? Nak tengok gambar lucah tu ke nak tengok ADUN tu bogel? Kah! Kah! Kah! BN juga yang kena conteng. (Bacalah kat sini)

(Dan kat sini)

(Kat sini lagi)


3. Kes DUN Perak, Mereka tuduh BN buat kerja HARAM dan rampas ikut jalan belakang. Rupanya mereka lupa siapa yang suka main belakang. Kah! Kah! Kah! Akhirnya terconteng arang dimuka sendiri.


4. Macam biasa, PR guna neraca lamanya: Bila orang HARAM, bila kita HALAL. Sekali tak percaya polis, ada masa percaya pulak polis. Asal untung dan memihak kepada mereka semua boleh. (Baca sini)


5. Sekarang dah jelas mana benar dan mana yang salah. Baru kini kita kenal yang mana kaca yang mana permata. Selama ini mereka asyik menconteng BN.(Baca sini apa Sultan Selangor kata)


6. Yang ini berita biasa, tetapi bermakna kerana DSA Ketua Pembangkang - gara-gara lewat (BUKAN LIWAT) penerbangan ketinggalan pembukaan persidangan parlimen.
(Baca sini)


7. GAPENA lapor polis, dakwa Kementerian Pelajaran Malaysia - Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) bertentangan Perlembagaan Persekutuan dan dan Akta Pendidikan tahun 1996. Ini kes siapa yang punya angkara dan siapa suruh conteng siapa. Dah 6 tahun baru tersedar? Ini bukan kes tidur lena, tapi separuh mati. Bukan takat rumah siap pahat berbunyi tetapi rumah dan nak runtuh baru pahat berbunyi.

8. Berfikirlah dari luar kotak fikiran biasa. (Baca disini)

16 February, 2009

SINOPSIS DRAMA LAWAK 'POLITIK LOMPAT KATAK PART 2’


SAMBUNGAN POSTING TERDAHULU : 6 hb. FEB.2009


11. - Kah! Kah! Kah! Ketawalah lagi.

12. PR kata patut ada AKTA Lompat Parti. Dulu tak mahu sebab ingat AP-AP BN akan lompat PR dulu. Sekarang dah mahu sebab takut AP-AP dan ADUN-ADUN lompat masuk BN pula. Kah! Kah! Kah!

13. Tik Tak Tik Tak masa berlalu. Karpal nak saman Tuanku. X MB Perak kata masih sah MB. Tak mahu keluar rumah resmi MB. Masih kemas pegang kunci Camry - kereta resmi. Malam termimpi-mimpi ‘Aku masih MB! Aku masih MB!’ Kah! Kah! Kah!

14. Tik Tak Tik Tak semua tersentak. AP PAS Bukit Gantang meninggal. (Al-fatihah). Akan ada PRK nanti

15. ADUN PKR Bukit Selambau menghilang. MB Kedah mula lakon wayang ‘ Ada surat letak jawatan exco, tapi tak baca lagi, kemudian ada surat letak jawatan ADUN pula’. Berlakon adalah pura-pura. Ada surat letak jawatan. Akan ada PRK juga nanti.

16. SPR umum resmi Bukit Selambau sah ada PRK. Bukit Gantang dan Bukit Selambau PRK serentak. PR @ PAS,PKR dan DAP mula rancang strategi. BN dan UMNO dan pemimpin-pemimpin di conteng-conteng lagi. PAS kata BN sudah koner SPR, Kah! Kah! Kah!

17. Rakyat melihat jelas depan mata. Rakyat telah insaf dengan merasa sengsara. Perjuangan menyokong PR adalah perjuangan sia-sia. Berpatah balik lah kebelakang. Biar sirih pulang ke ganggang.

18. 7hb April.2009 SPR dah tetapkan. Di-kedua-dua kerusi PRK pasti diadakan. Ketika itu DSN pemimpin UMNO/BN – itupun kalau Pak Lah tak main sembunyi-sembunyi dan tarik-tarik tali. Hah?

19. Dari cerita lompat katak lompat ke PRK 2 bukit - ini pertarungan peribadi. Antara yang bakal PM dan yang kemaruk nak jadi. Dua-dua sama kuat, sama pandai, sama hebat. Cuma; satu hitam dan satu putih. Satu bersopan dan satu tak berperasaan. Satu berani berdepan dan lagi satu main belakang. Kah! Kah! Kah!

20. Rakyat harus lebih bijak memilih. Yang nampak hebat, lantang bersuara, berani membangkang bukan bererti bijak memimpin. Yang pandai berkata-kata pun akan pandai menipu kita. (Baca sini - Busuk dan Hinanya PAS)


21. Ini sajak politik dari seorang teman;
politik itu
kelirukan yang bijak
dan
menipu yang bebal

politk itu
penuh
prespesi, spekulasi,
konsprasi dan kontroversi



22. Politik PAS, PKR politik ganas. Mulut manis hati belum tidak begitu. Naik atas kejatuhan dinamakan demokrasi, tetapi apabila mereka harus turun untuk kenaikan orang lain mereka tak mau menuruti. Derhaka itupun mereka kata demokrasi.

23. Bagi pembangkang ni, kebebasan adalah berbuat apa-apa sesuka hati. Jika memihak kepada mereka itulah demokrasi, jika tidak katanya kezaliman hakiki. Neraca mereka ada dua tanda; HALAL bagi mereka dan HARAM bagi orang lain. Kah! Kah! Kah! Memang HARAM JADAH!

24. Kita lihat permainan seterusnya. Siapa akan menang siapa akan kalah. Jika kita memilih yang salah, kita akan terima balasannya kerana kesalahan memilih. Permainan ini hanya ingin membukti yang mana yang benar dan yang mana yang salah. Biar rakyat menilai - umpamanya' bila ADUN BN lompat ke PKR boleh kenapa ADUN PKR melompat ke BN tidak boleh? Rakyat melihat ini? Kata Leo Tolstoy dalam novelnya War And Peace', 'Tuhan melihat kebenaran tetapi menunggu'

25. Shhhh! Kita tunggu dan lihat. Siapa jadi abu dan siapa jadi arang?




POSTING TERDAHULU: 6 hb. FEB.2009
SINOPSIS DRAMA LAWAK 'POLITIK LOMPAT KATAK’

14 February, 2009

PEMBANGKANG ITU KIAMBANG


Apa yang tidak kena pada negara bangsa kita? Apakah kita dalam kecelaruan fikiran akibat tidak dapat menyerap makna sebenar langit terbuka?

Akibat langit terbuka, kita menerima terlalu banyak maklumat asing dan kita menjadi lebih tahu dari dahulu. Kita juga didedahkan oleh berbagai media dengan pelbagi perkara yang bukan dari budaya kita. Kita merasa bahawa kita sebenarnya telah menemui kebebasan sebenar yang bermakna, lalu kita menerimanya menjadi sebahagian dari budaya kita. Kita juga menyerapnya tanpa mencerna dan akhirnya - kita menanggug akibatnya!

Kebebasan sering kita lihat sebagai expressi tanpa sekatan. Lalu kita pun merusuh disana dan merusuh disini. Kita merasa bahawa kebebasan adalah menyatakan hasrat dan pendapat kita sesuka hati biarpun kita sebenarnya seringkali menganggu kehidupan orang lain. Kita juga beranggapan bahawa sesiapa yang bersuara lantang dan berani kehadapan adalah dianggap pejuang.

Ini telah di terjemahkan dalam PRU12 yang lalu. Kita memilih mereka yang lantang bersuara. Mereka yang pandai menyusun kata-kata sehingga kita lupa bahawa pemimpin yang baik bukan hanya mereka yang pandai dan berani bersuara. Maka kini kita menerima akibatnya bila pemimpin yang kita pilih sudah tidak tahu apa yang harus mereka lakukan. Cuba kita perhatikan kepada beberapa wakil-wakil rakyat yang kita pilih, apakah yang telah mereka lakukan sehingga kini? Janji mereka hanya dusta semata-mata. Kerana itu juga kita mendengar ada AP yang hadiri sidang dengan mambawa kamera seolah-olah melancong. Mereka telah abaikan tanggungjawab yang diberikan. Dan kini kita sedar bahawa sebenarnya kita membuat pilihan yang salah.

Apa akan jadi jika lebih banyak lagi wakil-wakil rakyat yang terpilih tediri mereka yang kita tersalah pilih? Apa akan jadi jika kerajaan yang kita pilih adalah kerajaan yang kita tersalah pilih. Kita akan sesal selamanya.

Memang mudah bagi pembangkang memujuk kita. Katanya cubalah sekali saja, jika kita tidak suka kita tukar semula. Tapi hakikatnya bagaimana? Lihat di Perak, apabila kita hendak menukar semula kerajaan, ianya tidak sebegitu mudah dan mereka tidak sebegitu ingin turun apabila sudah naik. Pada mereka hanya ada satu jalan sahaja. Iaitu jalan untuk naik. Apabila mereka diatas mereka tidak nampak akan adanya jalan turun. Walaupun semua pihak menunjuki mereka jalan turun, namun mereka tidak ingin melepaskan apa yang telah kita rebut.

Apabila kita ingin berubah, maka berubahlah dari sekarang. Kerana selagi pembangkang itu kiambang, akarnya tidak akan menceceh perut bumi. Biarkan mereka hanyut dibawa arus air yang deras mengalir.

13 February, 2009

DULU, PILIHAN YANG SALAH



Jika dulu pilihan yang salah, maka inilah masanya kita berubah.

Diantara Bukit Gantang dan Bukit Selambau, saya mejangkakan bahawa pilihanraya kecil nanti akan diadakan serentak, itu pun jika SPR berpuashati akan kesahihan surat perletakkan jawatan ADUN berkenaan. Jika tidak maka kita akan menyaksikan hanya PRK untuk Bukit Gantang sahaja. Jika dilakukan serentak, ini memberikan kelebihan kepada BN dari segi jentera pilihanrayanya dan sedikit kesukaran kepada PR.

Kedua-dua PRK ini bukanlah sangat pening kepada mana-mana pihak kerana ianya tidak akan mengubah keadaan melainkan ianya hanya sebagai isu moral. Sekiranya kerusi-kerusi berkenaan dimenangi oleh PR maka akan riuhlah se negara dicanangkan bahawa rakyat telah menolak kerajaan BN. Tetapi jika sebaliknya berlaku, maka sudah tentu akan ada lain-lain alasan yang juga akan memburukkan kerajaan BN. Ini sudah jadi lumrah dan trend kepada parti pembangkang. Rakyat sudah masak dan tahu pasti dengan perangai mereka. Hanya yang perlu kita awasi dan elakkan adalah provokasi penyokong-penyokong parti pembangkang ini terutama sekali PAS dan PKR yang akan bertindak agressif. Ini harus di hindari bagi mengelakkan sesuatu yang buruk berlaku.

Kejadian sewaktu perlantikan MB Perak lalu masih sukar untuk kita lupakan dimana para panyokong PR bertindak biadap dalam rusuhan berkenaan dihadapan Sultan. Ini mencerminkan betapa mereka ini tidak menghormati sesiapapun demi cita-cita politik mereka. Rakyat melihat ini dan tidak rela ini berlaku lagi. Kita bimbangi jika pihak ini melakukan sekali lagi maka ada pihak lain yang akan mengambil tindakan mencabar mereka pula. Dalam hal ini, pemimpin-pemimpin PR harus disalahkan kerana bukan sahaja gagal mengawal bahkan mereka yang menggalakkan ini berlaku.

Apa pun, kita harus menunggu pengisytiharan dari SPR mengenai kedua-dua kerusi berkenaan. Secara kasar saya meramal bahawa kali ini BN akan memenangi kedua-dua kerusi berkenaan berikutan mood dan kesedaran rakyat yang telah berubah dan menyedari akan kesilapan mereka dalam PRU12 yang lalu. Saya juga yakin sekiranya diadakan pilihanraya umum negeri Perak pun, BN akan menang, dan menang besar. Rakyat telah membuat percubaan dan mereka telah menyesal kerana membuat pilihan yang salah.



Semuanya akan berubah dan akan memihak kepada BN asal saja beberapa perkara seperti dibawah ini diberikan perhatian;

1. Berikan kuasa penuh kepada DSN
2. Calon bukan kroni PM atau kroni/sahabat KJ
3. PM da KJ tak perlu / tidak usah berkempen disana
4. PM dan KJ - DIAM!
5. Ahli UMNO sendiri jujur dan tidak berlaku 'cah keting'

12 February, 2009

POLITIK CONTENG-MENCONTENG






  • Politik DSA politik conteng-conteng. Melihat peluang DSN cerah untuk jadi No.1, dia awal-awal lagi menconteng muka DSN. Biar hitam legam. Biar buruk Biar sama buruk dengan mukanya, jadi jika ditandingkan tidaklah nampak mukanya terlalu buruk.


  • Kerana itu kita lihat DSA jarang sangat menghentam PM. Sasarannya hanyalah TPM kerana dia tahu PM takkan lama. PM akan lepaskan jawatan. Bila PM pergi siapa akan ganti? Kerana itu DSN harus diconteng. DSN harus dihitamkan. Biar rakyat menolak DSN. Biar rakyat terpaksa memilih dia walaupun dia sebenarnya yang lebih hitam diantara 10 budak hitam.


  • Maka dihitamkanlah DSN semahu-mahunya. Dicanangkan lah keseluruh Negara dan serata dunia bahawa DSN ini adalah insan yang paling tak guna. Setiap keburukan dan bencana yang berlaku maka DSN lah penyebabnya; Perempuan Mongolia mati di Malaysia DSN penyebabnya. Katak lompat keluar DSN penyebab. Katak lompat masuk DSN penyebab. Pada segala keburukan, DSN adalah penyebabnya. Ketentuan Allah, yang putih tetap putih.


  • PAS pun sama juga. Sana sini conteng UMNO. Tak cukup conteng UMNO conteng juga agama. PAS halal, UMNO haram. PAS syurga UMNO neraka. Semua UMNO buat tak betul tetapi semua PAS buat betul. ADUN Bota lompat ke PKR salah UMNO, ADUN Bota lompat UMNO semula salah UMNO juga?


  • Penyokong PAS dan PKR pun sama. Apa DSA kata dia ikut. Kadang-kadang lebih sudu dari kuah. Apa DSA kata semua mereka percaya. Hitam kata DSA hitamlah ia. Putih kata DSA putihlah ia. Jika babi dikata kucing oleh DSA maka kucinglah babi itu. Pemimpin PAS dan PKR mengata dan menghina UMNO tak apa. Wan Farid berkaraoke tak boleh, DSA berdangdut tak apa. DSA didakwa meliwat berkali-kali pun mereka tak percaya, mungkin jika mereka yang dah terkena sula baru nak percaya. Pada mereka DSA adalah insan suci. DSA lah keramat DSA lah wali. PAS pun anggap DSA sebagai ulamak yang mesti dituruti.


  • Bagi penyokong PKR dan PAS, Kuman diseberang lautan dan gajah ditepi mata, kedua-dua mereka tak nampak kerana mata dan hati mereka telah buta. Hanya para pemimpin PKR dan PAS yang melihat, tetapi bukannya kebenaran – hanya melihat kekuasaan dan penipuan. Rakyat telah berubah. Rakyat telah sedar, Rakyat benci dengan rusuhan. Jika ada peluang, rakyat akan ubah keadaan. PAS dan PKR akan dipinggirkan. Jika ada mana-mana pilihanraya, PAS dan PKR akan ditewaskan. Insyallah.


  • Kini TDM pun dihitamkan. 22 Tahun berjasa kepada Negara tetapi rakyat cuba hasut supaya melupakan. Di blog SUKJ jelas kelihatan. Anjing-anjing masih menyalak. Siapa KJ? Ini adalah klon DSA – memang serupa dan hampir sama. Jangan biarkan dia terlepas. Jika semasa kecil sudah mengigit jari jika besar nanti dia akan berani mengigit kaki. Tendang KJ dan anjing-anjingnya jauh-jauh. TDM mesti dihormati. TDM dah capai tahap dunia, jangan biarkan mereka yang baru nak jadi ketua pemuda hina TDM begini. Jangan mimpi KJ nak jadi ketua pemuda.



(Klik sini untuk baca blog OTAI) http://ramlyotai.blogspot.com/2009/02/tuduh-umno-jahat-adalah-permainan.html

(Klik utk baca, melainkan orang PAS jangan baca)

09 February, 2009

PRK PERAK KEDAH, NAJIB MENANG LAGI



Salam Ukhuwah kepada para sahabat yang sering menjenguk blog BH ini,
terutama apache, paneh dan red roster.




Saya ingat dah nak tinggalkan Perak kerana yakin kemelut disana dah selesai sebab itu posting yang lalu saya sengaja alihkan tumpuan kepada PAU mac nanti, namun segalanya ketentuan Allah, berikutan kepergian Allahyarham YB Roslan Shahrum, Ahli Parlimen Bukit Gantang maka Perak menjadi menarik semula untuk diberikan tumpuan. Bagaimanapun marilah terlebih dahulu kita sedekahkan Al-Fatihah kepada beliau - semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya - Amin! (Sila klik sini untuk baca blog IPOHMALAY)


Kekosongan kerusi P059 akan membawa kepada PRK. Ketentuan Tuhan bahawa PRU Negeri yang hajat oleh PR, PRK yang dapat. Dan YB Dato’ Mohammad Nizar bin Jamaluddin,melalui blog penyokongnya awal-awal lagi telah menawarkan diri untuk bertanding di kerusi tersebut. (Sila klik sini untuk baca blog DONMNY) Entah apa alasannya kita kurang pasti. Mungkin kerana tak dapat kekal jadi MB, maka menumpang mimpi bersama DSA nak jadi Timbalan Perdana Menteri.


Berdasarkan gelombang semasa, saya secara peribadi percaya BN akan menang kali ini. Sahabat blogger kita pun punya pendapat yang sama – syaratnya: Pak Lah dan KJ jangan campur tangan dan calon bukanlah kroni atau pilihan mereka berdua ini. (Sila klik sini untuk baca blog C-bok)

(Sila klik sini untuk baca blog POLITICA)


Akan ada juga PRK di N025, DUN Bukit Selambau berikut Anggota Exco Kedah, V. Arumugam mengosongkan jawatan tersebut dan juga sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN). (Sila klik sini untuk baca Kamaluddin’s Blog)


Saya yakin BN akan guna strategi adakan pilihanraya serentak bagi keduanya dengan tujuan memecahkan tumpuan dan kekuatan parti pembangkang. Jika ini dilakukan, saya percaya di kedua-duanya BN akan menang.


Banyak kesalahan dan pembohongan yang dilakukan oleh PR telah ditelanjangkan.
Rakyat telah sedar yang mana benar yang mana dusta, yang mana intan yang mana kaca, yang mana perjuangan untuk rakyat yang mana untuk kepentingan parti, keluarga dan diri mereka. Yang mana bekhidmat dengan rela dan yang mana kerana gila kuasa. Saya percaya, jika diberikan mandat sepenuhnya dan biarkan DSN memberikan sentuhan nya tanpa campurtangan, PRK-PRK kali ini PR akan dimalukan – Insyallah! Kita akan lihat bahawa harimau yang tidurpun tidak menyimpan kuku.




Saya terjumpa sajak seseorang diblog, begini bunyinya:
(Sila klik di sajak untuk ke blog)


politik itu
memusuhi sahabat
dan
mensahabati musuh

politik itu
kelirukan yang bijak
dan
menipu yang bebal






DI SELEKOH (PADA MAC), ADA PAU


1. Kemelut politik Perak berakhir. BN telah berjaya tadbir negeri. DSN sudah keluarkan kukunya. Teman dan musuh akan terasa ngeri.

2. Pergolakan yang berlaku sangat menarik dan perlihatan kematangan dalam politik di Malaysia - dikalangan politkus.

3. Bagaimanapun diperingkat bawahan, masih berteraskan sentimen dan retorik. Kepercayaan dan kesetiaan membabi-buta - babi yang buta!

4. Kemenangan BN di Perak dialukan rakyat umum. Perubahan kuasa kepada BN memberikan keyakinan kepada bangsa Melayu dan seluruh rakyat.

5. Kegagalan dan kekecewaan politik DSA ibarat mengejutkan harimau yang luka. Awas serangan balas yang menggila dan BN mesti sentiasa sedia.

6. DAP kata PR tolak DSA sebagai ketua pakatan. Tetapi P051 berbelit lidah dan lembut gigi dari gusi. Jika bertemu ular dan yang ini, ketuklah dulu yang ini.

7.Musuh mungkin guna taktik dan senjata sama. Mugkin biarkan BN leka dan lena seketika. Bukan mustahil BN dapat satu negeri tetapi hilang satu negara. Mungkin mereka juga uji teori dan perundangan politik wang dan lompat parti.

8. PAU semakin hampir. Luka tempur harus dirawat segera untuk hadapi pemilihan dalam parti pula. Bagaimana pun jangan hanya fokus kepada satu kerana harus juga melihat kepada dua penjuru - harus berjaga-jaga dan jangan leka - awasi jerat yang tidak melupai kita.

9. Pelan peralihan dan 'reform' yang dijanjikan masih kelam. Dalam politik semua boleh berlaku. Bukan kita tahu No.2 mesti jadi 1.

10. Bukan semua pemimpin baik dan bijak akan terpilih, perwakilan juga memlih bulu - antara yang tebal dan yang nipis, yang lurus dan kerinting.

11. DSN perlukan gandingan yang baik. Perlukan penyokong yang dipercayai bukan wawasan satu legasi. Idealis dan nasionalis. Kritis tetapi bukan opertunitis. Lantang bersuara menyatakan kebenaran. Dari Johor nampak ada yang sebegini. P143 mungkin orangnya.

12. Sayap Pemuda perlu lantang bukan temberang. Menang debat bukan bererti hebat. Bijak berfikir dan bertindak bukan hanya bijak bercakap. Tapi, P005 nampak terserlah - bapak borek anak rintik.

13. Sayap Wanita ni penting juga, tiada dayang kemana pulangnya lembing si awang? Yang lama bukan tak berguna. Yang ini - P067 yang punya.

14. Sayap Puteri, harus berseri dan menyeri. Terpaksalah lihat didalam negeri sendiri. Nampak bistari dan seorang isteri. N025, dia disini sedia berbakti.

15. Yang itu dan tersusun untuk dipilih. 'Reform' parti (bukan 'Rebranding') mesti menjadi - baru lah UMNO gagah kembali.


Nota:
Ucapan selamat bersara sebagai presiden UMNO dan PM kepada DS Abdullah Badawi.

(Klik sini untuk baca puisi POLITIK ITU)


08 February, 2009

PERUSUH HILANG TOPENG DAN LALUAN SULIT NO.2


Siapakah bertopeng ini?



Ini dia wajah ketua perusuh and the gang


Selama ini DSA sentiasa cuba menikam bahkan membunuh (jika boleh - karier politik ) DSN. (Ada juga dari kalangan UMNO sendiri). Selalunya DSA menggunakan orang lain (Penikam / Pembunuh Upahan) Jarang sekali beliau melakukannya sendiri. Selalunya, sama ada dari kiri atau kanan bahkan belakang - tetapi tidak pernah secara berdepan. Jika ada pun sudah tentu ketika beliau memakai topeng; topeng zorro, batman, kluangman, foreman ....???
# Nota: DSA (Dato' Seri Anwar Ibrahim), DSN (Dato' Seri Najib Abdul Razak)


Dendam DSA kepada DSN sangat hangat. Kerana itu berbagai cara dilakukan untuk memburukkan wajah politik DSN. Berbagai-bagai fitnah dilakukan sehingga terbaru mengambarkan DSN terlibat dengan kes pembunuhan Altantuya. Kenapa DSA perlu perburukkan DSN?


Kerana DSN adalah satu-satunya saingannya yang terdekat dan merupakan halangan untuk manjawat jawatan PM. DSA sedar jika DSN tidak diperburukkan, maka sudah tentu kelebihan akan berpihak kepada DSN. Keburukan yang apa pada DSA sendiri terlalu banyak dan sukar untuk dibersihkan. Jika DSN nampak lebih bersih maka sudah tentu rakyat tidak akan memandang dan tidak memilih DSA, kerana itulah wajah DSN diconteng supaya turut nampak hodoh. Maka DSA merasa akan ada sedikit peluang untuknya - kerana rakyat terpaksa memilih diantara dua yang sama-sama nampak buruk. Itu lah yang DSA lakukan selama ini.

DSA gunakan berbagai cara, khidmat penikam upahan atau beliau sendiri tetapi dengan bertopeng, sama ada dengan niat membaling batu sembunyi tangan atau membaling batu dan menuduh orang yang dibaling membalingnya, namun usaha itu sia-sia saja. Sehinggalah pada beberapa hari lalu dimana DSN dengan bijak telah berupaya memerangkap DSA yang sedang meraikan kejayaan sementaranya apabila ADUN Bota berlakon melompat ke PKR. DSA saat itu kelihatan angkuh kerana terlalu gembira sehingga terlupakan bahawa ada jerat yang terpasang.

Beberapa ketika kemudian apabila berlaku perubahan dalam babak lakonan lain yang menampakkan beberapa ADUN lain akan melompat keluar, maka DSA terkejut besar dan tidak sempat memakai topengnya untuk berdepan dengan DSN, maka terlihatlah muka senyum pudarnya serta kecengehan wajahnya - ibarah pencuri yang tertangkap didalam cahaya terang. Kaku tidak dapat bergerak dan tidak dapat berkata-kata.

Jadi selepas ini jika ada berlaku kecurian lagi maka sudah tentu kita tahu siapa yang punya angkara, jika ada yang tertikam kita akan tahu angkara siapa - kerana perusuh itu sudah kehilangan topengnya. Tetapi kita harus berjaga-jaga kerana harimau yang terluka itu akan mengganas, justeru segerakanlah dengan menyediakan perangkap dan kandang yang lebih teguh untuknya selama-lamanya.

Nota:

1.Ada kalangan pemimpin UMNO yang kecewa atas kemenangan DSN ini, yang merasakan kegagalan perancangan mereka menconteng muka DSN, yang cuba menyekat DSN dari jadi No.1.

2.Apakah pelan peralihan kuasa akan berjalan seperti biasa? Ada keraguan tentang ini kerana adanya konspirasi menghalang DSN menduduki kerusi PM.

3.Ada musuh dalam selimut yang ingin menyekat bagi mencapai cita-cita peribadi – jika DSN jadi PM maka beliau kena menunggu lama dan tidak tercapai cita-citanya untuk djadi PM pada usia 40.

5.Pelan peralihan kuasa, jujurkah No.1 kepada No.2? Ini dunia politik maka ramai yang kurang percaya.


06 February, 2009

SINOPSIS DRAMA LAWAK 'POLITIK LOMPAT KATAK'


  1. PR (Baca: Penipu Rakyat) sangat ghairah me-rasuah politik / membeli AP/ADUN BN sehingga DSA berani meletakkan tarikh 16 September untuk alih kerajaan dan kata ramai AP akan lompat ke PR menjelang 16/9.

  1. Seorang ADUN di perak - shhh!! membisik kepada No.2 UMNO -shhhh! bahawa dia ditawar RM juta-juta untuk lompat ke PR. Shhhh! No.2 kata; tak apa yeop, kome lompat dan kita pasang perangkap - shhh! – misi undercover.

  1. ADUN UMNO lompat ke PKR. DSA gembira – kah! Kah! Kah! PAS dan DAP pun ketawa juga kah! Kah! Kah! PR kata ini tindakan bijaksana.

  1. 3 ADUN PR hilang dan gagal dikesan. DSA resah. Dengar khabar mereka nak lompat. PR gelisah.PR kata ini tindakan tidak bermoral dan pengkhianat.

  1. BN umum 3 ADUN PR lompat keluar. PR Perak hilang majoriti. PR tambah gelisah. DSA tambah resah.

  1. ADUN UMNO lompat masuk UMNO semula. DSN gembira – kah! Kah! Kah! MCA dan MIC pun ketawa juga kah! Kah! Kah!

  1. BN/UMNO umum majoriti dan ingin bentuk kerajaan. Baginda Sultan perkenan.

  1. Baginda Sultan perkenan melantik MB baru. Penyokong PR buat tunjuk perasaan (rusuhan) di Istana kerana dengki dan cemburu.

  1. YB X MB Perak bantu YB Bukit Gelugor saman Baginda Sultan di mahkamah. Pembaca - saya nak minta izin ketawa: 'kah! Kah! Kah!'

  1. Husin Lempoyang pun ketawa juga dan buat kita ketawa: "Ngeh-Nga" nak naik. Nazrin nolak. "Ngeh-Nga" nanya-nanya. Nizar nerima. (Klik untuk baca penuh)

  1. TDM pun dah ikut ketawa: ….12. Lompat masuk (perangkap) boleh tapi lompat keluar tak sah!! He, he, he! (Klik untuk baca penuh)

Nota:
Posting akan datang yang lebih sensasi: Perusuh Hilang Topeng dan Jalan Sulit No.2

04 February, 2009

LOMPAT-LOMPAT KATAK, KALI INI ANWAR TERPERANGKAP


Keadaan politik yang sangat menarik di Perak mendesak hati saya untuk menulis lagi, bimbang jika terlambat isu akan jadi basi. Ianya mengenai kegawatan politik di negeri Perak yang akhirnya menumbangkan kerajaan PR yang hanya mampu bertahan selama 11 bulan.

Alangkah cantiknya permainan politik YB Datuk Nasaruddin, menyeberang sempadan, disanjung dan diberikan kepercayaan tetapi akhirnya beliaulah yang menjadi hero kepada keruntuhan kerajaan PR. Beliaulah penyampai maklumat dan pelaksana strategi melompat beramai-ramai adun PKR dan DAP ke BN.

Sadisnya, kali ini DS Anwar pun tidak dapat membaca lakonan yang dimainkan oleh ADUN UMNO Bota, YB Datuk Nasaruddin Hashim . DS Anwar serta DS Mohammad Nizar Jamaluddin sangat gembira dan bangga kemasukan YB Datuk Nasaruddin dan tanpa syak wasangka menerimanya sebagai anak emas. Malangnya, mereka terlupa bahawa perangkap tidak pernah melupakan jerat.

Sebelum itu kita di pertontonkan dengan lakonan Ketua Perhubungan UMNO Negeri yang kononnya tidak disukai hingga menyebabkan YB Datuk Nasaruddin tidak mempercayainya dan melompat parti. Kemudiaannya DS Tajol Rosli meletakan jawatan sebagai tanda menunjukkan ketidak setabilan dalam UMNO Negeri. Ini membuatkan PR merasa selesa dan tidak menyangka bahawa mereka telah masuk perangkap BN.

Lihatlah bagaimana PR terjebak dalam perangkap; Apabila DUN Bota melompat ke PKR maka berbagai kenyataan dikeluarkan untuk menyokong lompatan ini. Nik Aziz kata satu tindakan bijaksana tetapi apabila adun PKR nak melompat maka katanya perbuatan melompat parti adalah pengkhianat. (Baca sini - Nik Aziz sudah lupa)
Kita dapat lihat bahawa 2 perkara sama tetapi memberikan keuntungan kepada 2 pihak berasingan maka hukumnya juga berbeza. Inilah politik pembangkang, fatwanya berubah mengikut kepentingan. Masihkah kita boleh mempercayainya?

Kemanakah DS Anwar menyepi dan menyendiri? Atau beliau bersembunyi diri? Kerana malu dan kemalu-maluan.


Catatan tambahan:

1. Penyokong PR (Baca: Penipu Rakyat) menganjur unjuk perasaan bantah titah Sultan Perak.

2. YB Nizar diberitakan mengambil tindakan saman Sultan Perak

3. Hakikatnya: Mengikut pertimbangan pembangkang, keadilan mesti sentiasa memihak kepada mereka, jika tidak maka itu bukanlah keadilan. Apabila sultan rstu dan perkenan mereka, maka adil dan benarlah tindakan itu jika tidak maka zalimlah sultan itu. Apakah mereka rasa mereka ini umat atau insan pilihan, seperti bangsa yahudi?

4. Walau sudah bukan lagi MB Perak, namun YB Nizar masih patuh pada penasihat pemusnah melayu dibelakang beliau. Apakah perjanjian yang telah beliau adakan sehingga walau sudah bukan MB beliau masuh belum boleh bebas dari penasihatnya? Apakah roh dan jiwanya sudah digadaikan?

UMNO DAN PAS MENUJU TITIK PERTEMUAN



Dari kekalutan dan kemelut yang berlaku di Perak, kemungkinan besar PAS akan mempertimbangkan saranan untuk bergabung dengan UMNO untuk menjadi sebuah parti Melayu dan Islam yang mantap. Apa lagi yang PAS harapkan dari PR (Baca: Penipu Rakyat)? Janji-janji DS Anwar nyata kosong belaka. Mana 16 September? Satu demi satu pembohongan DS Anwar terbongkar - maka terserlah penipuannya yang memalukan. Ibaratkan sehelai demi sehelai pakaiannya dilucutkan - lalu menyerlahkan ..malu..nya.

Apapun yang berlaku, yang nyatanya adalah kuasa melayu semakin terhakis dan hak ketuanan melayu telah sedikit demi sedikit tergadai. Sanggupkah PAS membiarkan ini berlaku didepan mata sedangkan PAS adalah sebahagian dari melayu itu sendiri? Jika pemimpin-pemimpin PAS benar-benar berjuang demi rakyat, agama Islam dan bangsa melayu maka jalan terbaik adalah kembali semula ke asal @ kembali bergabung dengan UMNO.

Beberapa hari lepas saya menulis tentang itu. (Klik disini untuk baca)
Kita minta hati pemimpin-pemimpin kita dibukakan Allah dan dapatlah mereka semua duduk semeja dan berbincang tentang politik dan masa depan melayu yang semakin hari semakin kelam. Dalam politik, walau apa yang berlaku diantara kedua-dua parti ini, yang menang adalah ahli-ahli politik dan yang sentiasa kalah adalah rakyat yang jadi penyokong parti-parti mereka.

Tidakkah kita sedar bahawa ada tangan-tangan ghaib yang melagakan kita sesama melayu? Tidakkah kita melihat bahawa apa yang sedang berlaku ini melemahkan bangsa dan agama kita? Tidakkah kita terfikir bahawa ada bangsa lain yang sedang mentertawakan kita sambil mendapat faedah dari kecelaruan fikiran dan permusuhan sesama kita?

UMNO dan PAS harus melakukan sesuatu yang positif kearah ini. Kita sesama Melayu. Kita sesama Islam. Bersembahayang menghadap kiblat yang sama. Kenapa ada permusuhan? Kenapa kita terlalu menonjolkan perbezaan? Bukankah kita patut mencari sebanyak mungkin persamaan? Kita bergerak atas satu garisan dari berbagai penjuru. Kita menuju ke satu perbarisan, dimana ada titik nokhtah disitu kita bertemu dan berhenti.

Saya percaya bahawa pemimpin-pemimpin kita sedang mencari titik pertemuan itu!


Baca tajuk lain yang membuatkan kita berfikir bahawa perlunya UMNO dan PAS bersatu;

Senjata makan tuan

Perak mahu adakan Pilihan Raya mengejut.

PR Perak bergelumang taktik kotor

Teori lompat katak

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...