Suara Anak Pahang - Perlu Baca

30 June, 2009

PERPADUAN TAK NAK, JADI DEBAT UNTUK APA?


Perpaduan Melayu tak perlu, kita debat saja lihat siapa akan menang dan kita minta rakyat hantar undi sms siapa yang lebih polular?



Nik Aziz cabar PM berdebat

Kota Bharu 27 Jun – Selepas dikecam hebat kerana mendakwa UMNO sama seperti ajaran sesat Ayah Pun dan pengganas komunis, Chin Peng, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat cuba ’mengalih’ perhatian kepada isu lain pula.

Hari ini Mursyidul Am PAS itu mengajak Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk berdebat secara terbuka.....

Mingguan Malaysia 28 Julai, 2009 MS 4



Komen BH:

- Cabaran debat MB Kelantan ini sudah keterlaluan dan menampakkan bahawa itu adalah tindakan orang yang sudah hilang akal. Yang kita perlukan adalah perpaduan Melayu dan pengukuhan syiar Islam. Debat tidak akan membawa natijah kepada perpaduan. Debat hanya mempu menonjolkan siapa yang petah berhujah dan banyak mempunyai fakta. Yang perlu kita lakukan adalah perjumpaan dan perbincangan tentang kemungkinan perpaduan Melayu, bukan debat, melainkan niat Nik Aziz hanya untuk menang dalam hujan dan kelihatan sebagai seorang juara.


- Niz Aziz seorang ulamak politik yang hanya mementingkan peningkatan sokongan dan pengaruh politik semata-mata. Beliau yang sedar bahawa ada kalangan penyokong PAS yang kecewa apabila perpaduan Melayu yang dicadangkan itu terpaksa ditolak atas desakan DAP dan PKR, terpaksa mengalihkan pandangan kepada isu lain dan kelak akan menyalahkan UMNO kerana enggan berdebat.

- Beginilahlah sikap ahli politik yang bergelar ulamak yang sewenang-wenangnya mencelakan bangsa dan agama kerana kepentingan pengaruh politik dan terpaksa tunduk kepada tekanan dari DAP dan PKR.

- Kita menyeru supaya Nik Aziz kembali kepada perjuangan PAS yang asal – memartabatkan agama Islam, membangun bersama Islam dan bukan memperbodohkan bangsa dan agama dicelah ketiak DAP dan PKR.

- Apakah debat untuk dapatkan pengaruh dan menang pilihanraya? Kenapa tidak adakan undi sms juga? Kah kah Kah! Kalau ulamak sudah celaru, fikiran tok guru dah jadi buntu.

- Siapa ulamak yang mencelakakan bangsa?

(Klik baca blog bumiyang - yang saya temui dan dapati sangat menarik berserta faktanya ~ MESTI BACA)

(Klik baca blog GOMO : Nik Ajis berak dalam supit..)
kah kah kah! Macam ni pun ada?

29 June, 2009

HANGAT: KHALID BERI LALUAN ZAID IBRAHIM KERUSI PARLIMEN


Pppp PAS memang mmmmacam lembbbbu berbbbaring tengah jjjjalan



Khalid nafi kosong kerusi beri laluan Zaid ke Parlimen

Shah Alam 27 Jun – Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menafikan beliau akan mengosongkan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak bagi memberi laluan kepada bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri , Datuk Zaid Ibrahim..........

Mingguan Malaysia 28 Julai, 2009 MS 4



Komen BH:

- Kenyataan MB Selangor itu tidak boleh dipercayai kerana selama ini banyak penafian yang dibuat beliau namun akhirnya penafian bertukar jadi kenyataan.

- Dalam pentadbiran PR kata DSAI adalah kata putus seorang diktator. DUN Penanti membuktikan bahawa apa saja kehendak DSAI mesti dipatuhi.

- Paksaan kepada Khalid Ibrahim melepaskan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak adalah sebahagian dari beberapa siri permainan politik DSAI dalam membuktikan PKR diterima rakyat dan mempermainkan demokrasi Malaysia.

- Kemungkinan itu memang berasas kerana Zaid Ibrahim dibayangi sebagai pemimpin yang akan memangku kepimpinan DSAI sewaktu DSAI akan direhatkan beberapa ketika berikutan keputusan kes liwatnya nanti. (Jika didapati bersalah)

- Kita patut mencabar PKR supaya mengosongkan kerusi Parlimen berkenaan dan membolehkan PRK diadakan.

- Kita berharap BN akan sabotaj sekali lagi seperti di Penanti untuk membuktikan kepada rakyat bahawa PKR hanya permainkan Pilihanraya dan mempermain-mainkan hak mengundi rakyat serta demokrasi.

- Wajah-wajah Melayu yang mencelakakan Melayu.

28 June, 2009

HINANYA MELAYU TEMASEK

Singapura: Melayu yang dulunya majoriti kini tidak punya kuasa politik dan ekonomi di bawah kekuasaan PAP. Selepas ini Malaysia dengan bantuan PAS dan PKR akan dikuasai DAP sebagaimana di Penang, dan apakah nasib bangsa Melayu? Nasib Pak Kaduk, ayam menang kampong tergadai



SINGAPURA – MELAYU NAIK PANGKAT

(Sumber: Berita Harian 27hb Jun, 2009. MS 45)

Seorang pegawai kanan tentera singapura menjadi orang pertama di republik itu dinaikkan pangkat jeneral sejak ia berpisah dari Malaysia 44 tahun lalu.

Kementerian Pertahanan dalam satu kenyataan lewat semalam berkata, Kolonel Ishak Ismail, 46, dilantik sebagai brigadier jeneral satu bintang, bermula 1 Julai ini. Ismail ketika ini adalah Panglima Divisyen Ke-6.

Menteri Hal-Ehwal Islam yang juga menteri Alam Sekitar dan Sumber Air, Yaakob Ibrahim memberitahu Straits Times, kenaikan pangkat itu menunjukkan sesiapa saja yang sanggup bekerja keras dan mematuhi undang-undang akan dihargai.





Pandangan bh:

- Inilah yang terjadi apabila bangsa Melayu kehilangan kuasa politik dan diperintah oleh bangsa asing yang mengambil Temasek dengan tipu muslihat dan paksaan.

- Bangsa Melayu ditekan dan tidak diberikan peluang sama rata untuk banyak jawatan dalam kerajaan dan politik.

- Bangsa Melayu dipecah-pecahkan bagi melemahkan kuasa.

- Adat dan budaya Melayu perlahan-lahan dikikis dan Melayu Temasek sekarang sudah hilang identitinya.

- Jika kita masih bertelagah sesama Melayu, tidak mustahil Malaysia juga akan menjadi sepertimana Temasek kerana bangsa itu tidak pernah mengenang budi dan tidak reti bahasa.

- Segalanya kita serahkan kepada pemimpin dan pengikut PAS yang terdiri dari bangsa Melayu, sama ada inginkan perpaduan Melayu atau sengaja menempah bala dan sengsara jika kesedaran tentang perpaduan itu diabaikan.



(Klik untuk baca blog Broken The Code: Bukan Cina Tak Boleh Jadi PM Singapura)

27 June, 2009

HANGAT: DS NAJIB TERIMA PANGGILAN OBAMA


Hello Sir, you don't worry lah Najib! I will support you and I appreciate what you have done to your Country.


Sebentar tadi kira-kira jam 11 malam, Datuk Seri Najib menerima satu panggilan telefon dari pemimpin nombor satu dunia, Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama.

Dalam masa perbualan selama hampir 25 minit itu beberapa perkara telah dibincangkan dan antaranya adalah mengenai pembebasan 2 tahanan Malaysia di Teluk Guantanamo.

Presiden Obama yang juga berpendirian cenderung menyokong Islam dan membantu Negara-Negara Islam turut menyatakan sokongan beliau terhadap kepimpinan DS Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia. Dalam perbualan tersebut Obama juga menyatakan kesediaannya untuk datang ke Malaysia dalam waktu terdekat sebagai tanda pengiktirafannya terhadap Negara Malaysia dan kepimpinan DS Najib dan mengeratkan hubungan diplomatik dua hala.

(Berita ini diterima dari sumber yang rapat dengan DS Najib pada jam 11:46PM)

Ralat: Mohon maaf atas kesilapan laporan dan pembetulan adalah seperti berikut; Obama telah menelefon DS Najib kira-kira jam 9:10 malam dan berlangsung selama 20 minit. Kesilapan amat dikesali

Komen bh:
- Selama ini pembangkang memperlekehkan kepimpinan DS Najib dan memperlihatkan seolah-olah PM Malaysia tidak diiktiraf oleh dunia. Pembangkang menonjolkan DS Najib tidak layak langsung memimpin Malaysia dan tiada pemimpin negara–negara dunia yang menghantar ucapan tahniah semasa pelantikan beliau sebagai Perdana Menteri dicanangkan diseluruh negara dengan tujuan memperlihatkan pandangan rendah antarabangsa terhadap DS Najib.

- Apa yang berlaku sebentar tadi adalah sebaliknya. Panggilan telefon dari seorang pemimpin besar dunia yang juga Presiden Amerika Syarikat kepada PM Malaysia jelas menunjukkan bahawa kepimpinan DS Najib tetap diiktiraf Amerika Syarikat begitu juga negara-negara besar lain didunia.

- Pembangkang boleh memandang rendah kepimpinan PM kita dan memburuk-burukkannya sebagaimana yang mereka ingini, tetapi pemimpin negara lain termasuk Obama sendiri boleh membuat penilaian mereka dari kacamata mereka sendiri.

- Dan kita sepatutnya selama ini sudah dapat menilai sebanyak mana kebenaran dan kebohongan yang pembangkang telah lakukan. Pelbagai fitnah mereka terhadap DS Najib hanyalah mainan politik kotor mereka saja dan segalanya tidak berasas dan tidak dapat dibuktikan. Mereka lakukan ini sebagai satu serangan peribadi untuk memburukkan DS Najib, tetapi apakah yang satu itu lebih layak sedangkan segala masalah salahlaku beliau masih dibicarakan di Mahkamah?

- Kita tunggu pada hari kebenaran untuk melihat siapa sebenarnya yang buruk dan yang bersalah? ’Tuhan melihat kebenaran, tetapi menunggu!’

26 June, 2009

SIAPA BERKATA APA ?


Kerana Santan Pulut Binasa, Kerana Badan Buntut Binasa. Ishh! Apa aku cakap ni?



Ketika melayari internet / laman-laman blog, saya menemui posting ini, yang saya rasakan menarik dan perlu di ketengahkan kepada khalayak. Posting berkenaan adalah dari blog seorang kawan (rodong - dalam loghat Pahang) yang juga diantara blogger muda (walaupun umur beliau sudah tidak berapa muda lagi) yang sangat komited menulis. Sekalong pujian untuk beliau kerana usahanya mengumpulkan maklumat untuk menghasilkan posting berkenaan.

Blog beliau (madugunung) boleh dilayari dialamat berikut - http://madugunung.blogspot.com (Sila klik disini untuk meng-aksess posting diblog berkenaan)



Atau anda juga boleh layari laman blog seorang lagi rodong yang lain, juga blogger muda Pahang yang sudah tak berapa muda diblog seratah http://seratah.blogspot.com (klik disini untuk ke blog beliau)



ANWAR IBRAHIM BERKATA

DALAM SATU KENYATAAN DI KUALA LUMPUR

PADA 8 MEI 1987

"Ada pihak berusaha menggugat kestabilan kerajaan dan negara dengan mengancam mengambil pelbagai tindakan setelah gagal menjatuhkan kerajaan melalui pilihanraya dan pemilihan pucuk pimpinan UMNO.meraka berbuat demikian semata-mata untuk mencapai cita-cita politik meraka yang sempit".


tantang PAS dan DAP

"Kerjasama antara PAS dan DAP jelas mengkhianati perjuangan orang melayu dan boleh mencetuskan perpecahan kaum"



ungkapan ini dibuat pada majlis pemimpin bersama rakyat

di gombak kuala lumpur 21 april 1995


"Kita jangan mudah ditipu oleh orang-orang yang bernafsu besar dan yang gilakan kuasa seperti PAS yang bersekongkol dengan DAP"


"Saya hairan kenapa PAS dan DAP terutamanya dengki dengan kejayaan yang dicapai oleh pemerintahan negara ini sedangkan para pemimpin kerajaan tidak melakukan kezaliman"


Anwar berucap dalam ceramah BN di kg sg.Pasir sg.Petani Kedah pada 22 Disember 1990.

...........................................................................................................................................


Inilah persoalan yang sering bermain dibenak hati saya dulu masa dalam UMNO semuanya benar tapi bila dah keluar dari UMNO lain jadinya dan semua yang kerajaan buat tak betul.



Pandangan saya:
DSAI seorang pemimpin yang sangat advance dan berupaya melihat masadepan politik beliau. Jadi sebenarnya apa yang beliau perkatakan itu adalah mengenai dirinya sendiri, segala kutukan itu adalah kepada dirinya sendiri. Cuma kadang-kadang beliau lupa untuk melihat dirinya dicermin...dari kiri...kanan...depan dan...JANGAN MAIN BELAKANG - huhu ~ bRAVEhEART

25 June, 2009

PERPADUAN BANGSA


Berimamkan Ustaz Lim Kit Siang lebih baik dari berimamkan pemimpin UMNO.



* UMNO tetap perjuangkankan bangsa Melayu, memertabatkan syiar Islam tanpa menyisihkan dan mengenepikan hak-hak bangsa lain di Malaysia.
* Walaupun perpaduan Melayu diantara PAS dan UMNO tidak terlaksana ini tidak bermakna Melayu tidak bersatu dalam mempertahankan kedaulatan bangsa dan Negara apabila dicabar.


Oleh itu, wahai bangsa-bangsa pendatang:

* Janganlah kamu mencabar kedaulatan bangsa Melayu sebagai pribumi Negara ini.
* Jangan membuat kenyataan yang menyinggung perasaan orang-orang Melayu.
* Semangat perjuang bangsa Melayu dan taat setia kepada Raja dan Negara jangan dipersendakan
* Bangsa Melayu telah bertolak ansur dan memberi sedikit tetapi jangan kamu mahu merampas segalanya.
* Hari kelam ketigabelas purnama kelima masih kami kenang dan kekal dalam ingatan, kami tak akan biarkan berulang dan bertolak ansur lagi.
*


Bangunlah bangsaku dari lena yang panjang. Jika PAS dan PKR tidak mampu perjuangkan masa depan bangsa Melayu, beraliharahlah sebelum terlambat. Bangsa asing manis bibir dari gula tetapi pepat diluar dan runcing didalam. Bangsa asing sangat gembira melihat perpaduan Melayu yang gagal dan melihat kita sentiasa berselisih faham. Mereka juga turut menyemarakkan api yang bernyala itu. Tidak mustahil bangsa Melayu akan hapus jika kita masih terpengaruh dan dapat mereka permainkan. Melayu jangan jadi Pak Kaduk; Ayam menang kampong tergadai. Pemimpin PAS dan pengikut PAS masih lena dibuai mimpi. Mereka perjuangkan Islam tetapi menolak Islam yang lain dari golongan mereka. Mereka bersatu dengan bangsa asing dan beragama lain untuk munsahkan bangsa melayu yang beragama Islam. Jiwa kafir dan syaitan berada didalam hati mereka ini.

24 June, 2009

MELAYU CELAKA


Calon Tokoh Pengkhianat Bangsa 2009 - photo dari blog parpukari


sejarah telah mencatatkan
bahawa si-kitul adalah pembelot negara
antara sebahagian melayu celaka
pengkhianat bangsa,
kini cucu cicit si-kitul datang semula
dengan berbagai wajah dan rupa
memang mereka manusia celaka
celakalah melayu yang mencelakakan bangsa

celaka ini bercakap tentang perpaduan melayu
tetapi celaka ini mengkhianati perpaduan itu
celaka ini menjual bangsa
celaka ini juga mengadai agama

celaka ini pun ada di parlimen
menjerit memekik mencelakakan bangsa, celakalah diri sendiri
celaka ini juga ada dirapat-rapat umum dan kempen parti
bercakap mengenai perpaduan Islam
tetapi menyisihkan Islam yang dari kalangannya yang lain,
celaka ini ada dihadapan
bercakap mengenai liberalisasi dan demokrasi
memperjuangkan itu dan ini
tapi dibelakang, ruang-ruang belakang dimanupulasi dan bolosi

hey celaka! jangan panggil aku rasis
kerana aku pejuangkan bangsa
ketika bangsa lain mencelakakan bangsa melayu
ketika bangsa melayu mencelakakan melayu sendiri
aku tidak rela celakakan anak cucuku
aku seru segala roh nenek moyang
menyumpah seranah si-kitul dan anak cucu
haramkan bumi tanah melayu ini
dari menerima jasad mereka sesudah mati

celakalah melayu
celakalah
si-kitul dan anak cucu



p.s. jangan marahi aku kerana bahasaku
aku berguru kepalang ajar
aku berguru jadi kurang ajar
'shit' jadi panduan
diatas nama sebuah perjuangan


Klik untuk baca terus di blog

parpukari
kingdom of heaven
yanggambi
bumiyang
koleksi puisi serling
Husin Lempoyang
gambar - master dedah

23 June, 2009

ISLAM JENIS APAKAH YANG PAS BAWA?


Tutupkanlah juga pintu hati pengikut-pengikutku agar jiwa mereka mati dan beku, agar mereka tidak akan berpaling ke arah lain, agar mereka dengan mudah aku tipu, agar mereka akan patuh seperti lembu yang berbaring diatas jalan dan meninggalkan najis yang beretaburan.



Nik Aziz tarik balik minta Nasha keluar PAS
Abdul Rahim Sabri | Jun 22, 09 7:33pm
http://www.malaysiakini.com/news/107014


Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat petang ini mengumumkan menarik balik kenyataannya menggesa Timbalan Presiden, Nasharuddin Mat Isa meninggalkan PAS dan meletakkan jawatan ahli parlimen Bachok jika menyokong cadangan kerajaan perpaduan dengan Umno.

Nik Abdul Aziz yang juga menteri besar Kelantan menegaskan demikian dalam satu kenyataan yang dibaca selepas satu perjumpaan khas hampir dua jam, mulai 5 petang tadi di pejabat agung PAS di ibunegara.

Berikut adalah kenyataan penuh Nik Aziz:

"Setelah berbincang dari awal hingga akhir dalam perjumpaan khas yang diadakan di pejabat agung (PAS) dalam semangat kekeluargaan bagi menangani permasalahan dalam beberapa isu politik semasa, yang dibesar-besarkan oleh media perdana, kami akhirnya bersetuju sebulat suara melupakan prihal salah tanggapan antara pimpinan atasan parti akibat daripada permainan politik parti Umno.



Demikian laporan dari Malaysiakini yang menyingkap perubahan sikap pemimpin-pemimpin (parti yang memperjuanhgkan Islam) PAS.

Soalnya siapa yang memulakan (idea kerajaan perpaduan) ? Dan siapa pula yang memutuskan (untuk tidak meneruskan perbincangan tentang kerajaan perpaduan itu)? Siapa yang inginkan perpaduan (demi keharmonian negara) ? Dan siapa pula yang hanya lebih mementingkan pengaruh politik mereka ? Siapa yang apabila berkata-kata, katanya boleh dipegang dan siapa pula yang apabila berkata-kata, katanya hanya penuh dengan dusta ?

Semakin hari semakin jelas kepada kita bahawa Islam yang diperjuangkan oleh PAS ini hanyalah permainan politik semata-mata. Bahawa pemimpin-pemimpin mereka lebih mengutamakan mendapatkan kuasa semata-mata. Bahawa pemimpin PAS juga adalah manusia biasa yang penuh nafsu dan dendam dan perasaan tamak haloba.

Kata mereka Pemimpin UMNO flip-flop, kini kita kata pemimpin mereka pun flip-floop juga. Kata mereka pemilihan UMNO ada rasuah politik, kini kita kata pemilihan PAS pun ada rasuah politik juga (opps! bukan rasuah tetapi derma..eh! sedekah...kerana Allah)

Kita harapkan Islam PAS dapat menunjukkan ajaran yang suci tetapi yang ditunjuknya adalah sesuatu yang ngeri. Kalau tak, tak kan Ahli Parlimen PAS yang bekas seorang MB menunjuk sikap biadap dan kurang ajarnya dalam dewan kerana sikap itu bukan ajaran Islam. Sikap itu lebih buruk dari sikap Yahudi.



Kepada penyokong pembangkang, bacalah blog-blog dibawah ini. Semoga hati kamu tidak beku dan mati.

Anwar dan Kit Siang tarik telur Hadi


Jalan Perdamaian Penuh Berliku


PAS secara sukarela mengkapankan mayatnya sendiri

Kerajaan Perpaduan wayang PAS saja


Kenyataan Media Pakatan Rakyat Yang Berbelit



Islam Ajar Umat Menipu


Nik Aziz Tuduh UMNO Tolak Islam



Nik Aziz Setaraf ’Abuya’



Mana Dia Fitnah Tu Tuan Guru?



Terima kasih ParpuKari atas re-posting dan komen diblog saya. Klik untuk baca komen ParpuKari.

22 June, 2009

MONOLOG: BLOGS DAN GOBLOK




Pendapat dan Pandangan dalam sembang YM dengan bloggers parpuKari,Gomo,cikguman serta Nobisha di Facebook diambil kira.

Secara keseluruhannya:
- Blog politik pembangkang lebih banyak dari blog pro kerajaan. Ada yang mengatakan bahawa rationya adalah 15:1
- Blog pembangkang lebih ramai follower dari blog pro kerajaan ini dengan mudah kita lihat apabila kita melayari blog-blog pro pembangkang tersebut.
- Blog pembangkang lebih ramai visitor / pembaca dari blog pro kerajaan. Ini pun dengan mudah kita kesan diblog-blog berkenaan.

Kenapa / mengapa?:
- Pembaca blog / pelayar internet terdiri dari lebih ramai kalangan penyokong pembangkang.
- Pembaca blog kebanyakannya dari kalangan generasi muda yg cenderong serta menyokong pembangkang
- Pro kerajaan kurang melayari internet seterusnya kurang membaca blog mungkin juga kerana masih kurang kesedaran tentangnya ..
- Penyokong pembangkang tidak / kurang melayari blog pro kerajaan ? Apakah kerana tidak tertarik atau kemungkinan lebih besar adalah kerana mereka berfikiran jumud

Siapa Blogger Pro Pembangkang?
- Kebanyakannya adalah golongan muda, pelajar atau lepasan IPTA
- Kebanyakan mereka adalah yang dibiayai oleh Parti Pembangkang
- Jiwa muda dan berontak mereka dengan mudah dipergunakan oleh pembangkang supaya membenci kerajaan

Siapa Blogger Pro Kerajaan?
- Kebanyakan mereka adalah individu yang berusia tetapi ada kesedaran dan berusaha membantu Kerajaan melalui penulisan blog
- Tiada tajaan dari mana-mana pihak, namun kebelakang ini di berikan sedikit perhatian dan penghargaan oleh kerajaan


Apakah UMNO memberi reaksi positif terhadap kewujudan Blog?
- Di beberapa buah negeri, ada usaha untuk meningkatkan kesedaran dan menyokong usaha blogger bagaimanapun beberapa negeri lain masih bergerak bagai siput umpamanya kedah yang telah merancang tetapi membatalkannya semula program perjumpaan blogger. Pahang nampak telah kehadapan tetapi perlu tingkatkan kualiti bukan setakat kuantiti.
- Di bahagian-bahagian UMNO, berapa blog yang dibina oleh UMNO dan bandingkan dengan blog pembangkang? Orang UMNO sendiri diperingkat bahagian masih kurang kesedaran atau hanya ambil sikap tidak peduli....(Goblok?)



Apakah yang harus UMNO lakukan?
- Nampak ada usaha UMNO untuk memberi ransangan kepada ahli-ahli di bahagian untuk memainkan peranan dalam penulisan blog. Bagaimanapun ini akan mengambil masa lama untuk belajar dan menimba pengalaman. Kenapa tidak didapatkan khidmat mereka yang sedia ada yang taat setianya kepada UMNO sudah teruji?
- UMNO patut menawarkan blogger pro kerajaan sedia ada untuk komited memberikan sumbangan dengan memberikan mereka tanggungjawab khusus dan juga sumbangan insentif kepada mereka.
- UMNO patut berfikiran lebih terbuka dengan membuka ruang lebih besar kepada mereka yang berada diluar UMNO untuk lebih rapat dalam memberi sumbangan dan jangan hanya mementingkan kroni mereka sahaja.


PRU13 hanya 3 tahun lagi. Sempatkah kita berubah? Mampukah kita buat U-turn atau sesekali drift.

Siput! Oh Siput!!

21 June, 2009

POLITIKUS DAN ULAMAK SETAN


Lim, mu ni pong doh kire macang ulamak juge lah, kalu tidok pong macang ustaz lah, hehe orang kampong bukang tahu kalu kite tipu pong


Bedoso bena ambo menipu oghe isle dale pati PAH ni, ambo tok seda dale semuta ambo ado pok sete


Sudah sekian lama kita didendangkan dengan kata-kata bahawa Politik dan Agama tak dapat dipisahkan, membangun bersama Islam dan sebagainya yang sering jadi propaganda Parti PAS.

Sejak dari dahulu lagi saya tidak pernah bersetuju dengan pendapat sedemikian. Walaupun mereka sering mengatakan bahawa Agama dan Politik tidak boleh dipisahkan tetapi saya tetap tidak percaya. Saya hanya percaya bahawa PAS adalah sebuah Parti Politik yang menggunakan Agama Islam bagi mempengaruhi penyokong dan pengundinya dengan retorik-retorik dan ayat-ayat suci Al-Quran yang disalahtafsirkan dengan memberikan terjemahan pada sebahagian dan menyembunyikan sebahagian yang lain.

Jangan salah faham! Bukan saya tidak percayakan kepada Ulamak dan Tuan Guru, tetapi saya tidak percayakan kepada Ulamak dan Tuan Guru yang menyertai Parti Politik. Kerana saya berpendapat bahawa setinggi mana dan sekuat mana pegangan mereka sekalipun, apabila mereka berpolitik mereka tidak lagi ada bezanya dengan mana-mana tokoh politik yang lain. Mereka akan selalu berpegang dengan kata bahawa matlamat akan menghalalkan cara.

Ingatkanlah kembali, siapakah yang mengkafirkan Parti UMNO kerana berkerjasama dengan MAC dan MIC? Dan siapa pula yang berkerjasama dengan DAP dan PKR? Itu hanya satu contoh yang kecil dan sudah tentu banyak lagi contoh-contoh yang masih segar dalam ingatan kita yang apabila dilakukan oleh UMNO ianya diharamkan oleh PAS tetapi apabila ianya dilakukan sendiri oleh PAS maka mereka menghalalkannya pula. Kita jadi keliru dengan hukum halal dan haram yang di keluarkan oleh PAS yang sentiasa memihak kepada mereka. Bagi mereka sentiasa HALAL tetapi bagi orang lain sentiasa HARAM, memang parti PAS ini sebuah Parti Haramjadah!

Terbaru, ada perbezaan pendapat dikalangan pemimpin mereka. Ada yang berhasrat untuk kembali ke asal dengan melihat kepada perpaduan Melayu dan Perpaduan Islam manakala ada yang masih keras kepala sambil memegang kepalabatunya yang diselimuti serban sebesar bakul tetap tidak mahu bersatu sesama Melayu dan masih memegang janji untuk berkerjasama dengan Parti DAP yang nyata cucu-cicit pengganas komunis. Nyatalah Setan didalam lilitan serbannya itu lebih kuat menghasut untuk membenci bangsa sendiri dan sesama Islam tetapi berkerjasama dengan bangsa lain yang berlainan Agama.

Dalam hal ini, Tuan Guru Nik Aziz memang telah telah kehilangan halatuju dan sudah tidak layak lagi memimpin umat Islam di negara kita ini. Cuba kita perhatikan pandangan dan fatwanya yang berbeza-beza dari dulu sehingga sekarang. Ada satu setan dalam Parlimen yang menjerit-jerit, jika yang menjerit itu UMNO apakah hukumnya? Dan jika yang menjerit-jerit itu orang PAS apa pula hukumnya? Saya rasa tidak banyak bezanya diantara pendapat Tuan Guru Nik Aziz dengan fatwa yang Ulamak Lim Kit Siang berikan.


Klik Untuk Baca Tajuk Blog:

Nik Aziz Dan Syaitan

Singkirkan Nik Aziz


PAS Dengan Angkuh Tolak Perbincangan



Tanda-tanda Perpaduan UMNO - PAS

20 June, 2009

SETAN NAK JADI MALAIKAT.....


Apa pasai depa tak caya aku? Habislah rancangan aku nak jadi PM.


CnP dari Blog GOMO: (Klik untuk baca)

ANWAR AL-JUBURI MEMINTA SEGALA DOKUMEN ASAL BERHUBUNG KES LIWATNYA DARI MAHKAMAH!!!

ANTARA DOKUMEN YANG DI MINTA OLEH PELIWAT INI ADALAH BUKTI RAKAMAN CCTV ASAL YANG TERDAPAT DI KONDO TEMPAT KEJADIAN LIWAT INI BERLAKU. DAN JUGA BUKTI DNA ASAL KES LIWAT INI.

ANTARA DOKUMEN INI SALAH SATU NYA MERUPAKAN SATU PERMINTAAN YANG TIDAK MASUK AKAL SAMA SEKALI. BELUM PERNAH MANA-MANA PIHAK YANG DITUDUH MEMINTA DOKUMEN KETERANGAN 112 ASAL DARI MAHKAMAH!!!

SUDAHLAH SEGALA BUKTI BERHUBUNG KES LIWAT INI DI MINTA OLEH ANWAR AL-JUBURI INI MALAH KETERANGAN 112 MILIK PENGADU DAN SAKSI-SAKSI DALAM KES LIWAT INI JUGA ANWAR MINTA DARI MAHKAMAH!!!

KETERANGAN PENGADU DAN SAKSI-SAKSI 112 ADALAH SULIT DAN IANYA TIDAK PATUT DI BERI KEPADA PIHAK TERTUDUH DALAM MANA-MANA KES SEKALIPUN. NAMUN ANWAR MEMINTANYA!!! KENAPA BEGITU BANYAK SEKALI PERMINTAAN ANWAR AL-JUBURI INI???

JIKA KETERANGAN 112 INI DI BERIKAN NESCAYA PARA SAKSI-SAKSI AKAN TERGUGAT KESELAMATAN NYAWA MEREKA!!! INI MERUPAKAN SUATU YANG SULIT DAN KETERANGAN YANG AMAT PENTING DALAM KES LIWAT INI.

PADA DASARNYA KETERANGAN 112 DARI PENGADU DAN SAKSI-SAKSI TIDAK HARUS DI BERI KEPADA ANWAR AL-JUBURI INI. IANYA SEELOKNYA DI BENTANGKAN DI MAHKAMAH PADA 1 JULAI NANTI.

APAKAH JAMINAN JIKA BUKTI YANG ASAL DI BERI IA TIDAK AKAN DIUBAH DAN DI ROSAKKAN OLEH PIHAK TERTUDUH???


Komen bERANIKAN hATI:
Kalaulah si bapak setan ni menjadi hakim kepada dirinya sendiri, adilkah perbicaraan ini kelak? Dimana keadilan untuk si kena liwat itu? Apakah keadilan hanya untuk si peliwat? Memang parti keadilan ini hanya berjuang untuk si peliwat ini, tidak sesekali berjuang untuk rakyat. Perlukah lagi kita mengikuti parti songsang ini?
Perlukah lagi kita memberikan sokongan?

19 June, 2009

PERTEMUAN BLOGGER PAHANG - catatan ulasan


TDM yang kepadanya Bangsa Melayu harus mengucapkan jutaan terima kasih kerana mengangkat martabat bangsa ke aras tertinggi. TDM - Semangat dan Roh perjuanganku untukmu ~ bERANIKAN HATI



PERTEMUAN BLOGGER PAHANG

1. Posting ringkas ini adalah respon kepada beberapa komen sahabat terhadap posting terdahulu 'Pertemuan Blogger Pahang', yang baru diadakan.

2. Keseluruhannya memberikan pandangan yang positif terhadap usaha dan inisiatif YB Sharkar terhadap penganjuran pertemuan tersebut.

3. Hanya komen dari Sdr, Hidup Melayu nampak bersikap kurang positif terhadap posting mengenai pertemuan berkenaan. Pendapat saya sangat berbeza; Kenapa kita harus jadi penakut? Apakah pertemuan tersebut sesuatu yang salah? Kenapa perlu tidak dimaklumkan kepada khalayak? Apakah kita harus perlu takut kepada pembangkang dulu..kini dan selamanya? Jika saya penganjurnya, akan saya penggil semua blogger Pahang tanpa mengira kecenderungan politik mereka.

4. UMNO bukan parti penakut, Melayu bukan Bangsa Penakut, Islam bukan agama Penakut. Dalam hidup mesti berani ~ Beranikan Hati

5. Terima kasih kepada para sahabat yang memberikan komen seperti dibawah ini. Khususnya kepada sdr. megat,garamanis dan dia....di 11.30.



megat said...
bagus la ada pertemuan mcm tu,sekurang kurang nya mereka mahu mendengar & mengambil sikap proaktif sebelum terlambat.
June 18, 2009 6:54 AM

SaKa AdiWangsa said...
Pertemuan kena konsisten, small-scale pun ok, janji kerap. Tq
P/s: Saya pun hadir
June 18, 2009 8:26 AM

garamanis said...
SALAM ZIARAH,

SATU PERMULAAN YANG BAIK. PERTEMUAN SEPERTI INI SANGAT DIALUKAN UNTUK MEMBERI MESEJ KEPADA KEPIMPINAN KERAJAAN UNTUK MENGAMBILKIRA PANDANGAN SUARA-SUARA MUJAHIDDIN DI SINI. DIHARAP TERUS KONSISTEN DALAM MEMBANTU DAN MEMPERJUANGKAN BANGSA.

BILA NAK JEMPUT BLOGGER KL..?
HE..HE..HE..
June 18, 2009 9:07 AM

geefadzli said...
Salam,,

Tahniah atas pertemuan blogger Pahang dan mereka-mereka yg menjayakan program
June 18, 2009 11:30 AM

Hidup Melayu said...
waahhh...ada msk gmbr koi gaklah..heheh...hmm..sebenarnya perjumpaan blogger ni kne privacy..n xleh terbuka..banyak keburukan dari kebaikannya kan...tp pepun syok n best sgt dgr MB n Dato' SHarkar berucap...
June 18, 2009 9:39 PM

geecantik@blogspot.com said...
Syabas! Satu usaha yang baik.Marilah kita bersatu unutk membantu Negeri Pahang yang sangat kita cintai ini.Jangan kasi muka pada PR or PKR or DAP .
June 19, 2009 9:48 AM

PAHANG DAILY ONLINE ~ CIPLAK POSTING BH?




1. Terima kasih kepada Pahang Daily OnLine kerana memberi perhatian khusus kepada posting dalam blog saya bertajuk ‘Pertemuan Blogger Pahang’ dan membukakan mata dan minda banyak pihak.

2. Saya cuma sedikit terkilan kerana PDO tidak mencatatkan dari mana sumber berita tulisannya diambil. Kebiasaannya (etika dalam penulisan blog) kita akan mencatatkan dari mana sumber maklumat itu didapati sebagai memberikan penghargaan kepada blog berkenaan dan me-link-kan kepada blog tersebut agar pembaca dapat membaca tulisan asal dari mana maklumat itu didapati. Mudahan-mudahan dilain kali PDO akan menghargai blog dan blogger lain sepertimana seharusnya.

3. PDO seakan menyatakan bahawa UMNO atau Kerajaan Pahang lah yang membina blog aggregator tersebut sedangkan sebenarnya UMNO / Kerajaan hanya menyatakan bahawa adanya sebuah blog (Gabungan Suara Anak Pahang http://gerbangtemumaya.blogspot.com) yang berfungsi menyatukan semua (sebahagian besar) blog-blog negeri Pahang dan tanpa mengira fahaman politik serta ketegori penulisan mereka. Blog Gabungan Suara Anak Pahang adalah sebuah blog bebas dan tidak terikat dengan mana-mana pihak.

4. Komen PDO menyatakan bahawa siapakah yang mahu blogger UMNO bela? Dalam blog saya jelas menyatakan bahawa blog dan blogger pro kerajaan akan bertanggungjawab untuk membetulkan fakta yang sering diselewengi oleh blogger penentang kerajaan. (Hadirin juga dimaklumkan bahawa kerajaan bukan berniat hendak memerangi pihak lawan dengan mengwujudkan blog dan blogger pro kerajaan, tetapi kerajaan lebih rasa bertanggungjawab untuk menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh pihak lawan selama ini.)

5. (Jika mereka sendiri melihat banyak kepincangan dan kebobrokan yang berlaku dalam agensi kerajaan, badan berkanun serta politik UMNO di negeri ini. Pucuk pimpinan mungkin merasa betul apa yang mereka lakukan, tetapi mereka harus sedar bahawa ahli diperingkat akar umbi biasanya akan melakukan kesilapan dan ini boleh memberi kesan kepada parti itu secara keseluruhannya.) Inilah masalah yang gagal kita lihat dengan jelas. Penjawat awam dalam pelbagai agensi kerajaan bukan hanya orang UMNO / Kerajaan semata-mata. Mereka juga terdiri dari kalangan pembangkang dan penyokong pembangkang. Saya tidak ragu menyatakan bahawa mereka inilah yang sebenarnya menjadi musuh dalam selimut dan duri dalam daging kepada UMNO dan Kerajaan selama ini. Merekalah yang mensabotaj segala usaha UMNO / Kerajaan dan mereka jugalah yang telah menjadi bebanan kepada UMNO / kerajaan dengan sikap mereka yang sentiasa bermuka-muka.

6. Bagaimanapun kita sama-sama setuju bahawa blog dan blogger ada dan dapat memberikan sumbangan kepada kedua-dua pihak dan kita mengiktiraf peranan para blogger semua.

7. (Apapun, tahniah diucapkan kepada UMNO Pahang dan kami kini menanti pula bilakah Pakatan Rakyat juga akan mengadakan program yang sama bagi memberi perhatian yang serius serta pengikhtirafan yang sama kepada para blogger yang kini "umpama mimpi di dalam mimpi".) PDO juga berharap Pakatan Rakyat akan mengadakan program yang serupa? Tahniah kepada UMNO yang kadang kala dan sesekali dapat mendahului pembangkang – huhu

8. Saya percaya bahawa UMNO akan mampu bergerak lebih pantas dan sentiasa akan mendahului lawan, cumanya UMNO harus membuangkan sikap ego mereka dan menghargai segala sumbangan yang orang lain dapat berikan.

9. PDO, ucapkan lah sedikit terima kasih kepada ’beranikan hati’ kerana dari mana artikal asal itu dipetik dan segala foto-foto diambil - alangkah baik dan berbudi bahasanya!

P.S. Saya hadir bukan atas kapasiti UMNO tetapi sebagai blogger bebas yang dijemput oleh Kerajaan Pahang untuk bersama-sama memajukan perkembangan blogger pro Kerajaan. Terima kasih kepada penghargaan yang Kerajaan Pahang. UMNO dan Kerajaan Pahang telah melangkah untuk berubah ~ bERANIKAN hATI

18 June, 2009

PERTEMUAN BLOGGER PAHANG


Sebahagian dari hampir 100 peserta yang hadir



YB Datuk Sharkar memberikan ucapan



YAB Menteri Besar Pahang serius dan prihatin pada setiap pandangan yang diutarakan


Kerajaan Negeri Pahang dengan dayausaha Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Sains, Teknologi dan Inovasi Negeri Pahang, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin, telah mengadakan pertemuan dengan para blogger dan bakal-bakal blogger Penyokong Kerajaan Pahang dalam satu program yang dinamakan ’Perjumpaan Pertama Dengan Aktivis-Aktivis Media Baru Pahang – Cabaran Media Baru Menjelang PRU13.’

Program tersebut telah diadakan Jam 8.30 malam, bertempat dikediaman MB Pahang dengan turut dihadiri oleh YAB Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob.

Secara peribadinya saya sangat menyanjung tinggi sikap dan keprihatinan kepimpinan UMNO Pahang terhadap peranan blog sebagai penyebar maklumat masa kini dan ianya adalah satu pengiktirafan kerajaan Pahang terhadap peranan blogger terhadap masyarakat khususnya di negeri Pahang.

Dalam pertemuan berkenaan juga hadirin telah dapat bertukar-tukar pendapat dan pandangan bagaimana blog dan blogger dapat membantu kerajaan dalam menyebarkan maklumat jelas terhadap tohmahan pembangkang yang selalunya tidak berasas dan berdasarkan kepada spekulasi semata-mata.

Peserta juga dimaklumkan adanya blog aggregator Pahang yang mana mengumpulkan segala blog-blog Pahang dalam satu blog tanpa mengira fahaman politik dan kategori penulisan. Blog berkenaan boleh dilayari dialamat http://gerbangtemumaya.blogspot.com
Hadirin juga dimaklumkan bahawa kerajaan bukan berniat hendak memerangi pihak lawan dengan mengwujudkan blog dan blogger pro kerajaan, tetapi kerajaan lebih rasa bertanggungjawab untuk menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh pihak lawan selama ini.

Saya menanti saat dimana kelak para blogger Pahang akan bersatu dan mempertahankan kerajaan dan berjuang dalam satu pasukan yang mantap. Selama ini kita telah berjuang dengan semangat dan diatas kerelaan kita sendiri, alangkah bangganya apabila pemimpin kita memberikan sedikit pengiktirafan atas segala usaha yang telah kita lakukan. Saya hanya berharap agar diberikan kekuatan untuk terus berjuang dan tidak akan berpaling lagi kearah lain ~ bERANIKAN hATI

17 June, 2009

BILA TUAN GURU KENCING BERDIRI.....


Inilah anak murid yang akan mengencingi segala ulamak dan tuan guru politik nanti.


Kita sering mendengar kata-kata; bila guru kencing berdiri, murid kencing berlari. Ini membawa maksud bahawa jika guru, orang dewasa atau ketua yang melakukan sesuatu yang buruk maka anak murid, golongan muda atau pengikut mereka akan melakukan perkara yang lebih buruk dari yang mereka lakukan.

Dalam politik dinegara kita, pemimpin-pemimpin partilah yang akan dirujuk dan jadi ikutan segala pengikutnya. Jika baik kelakuan pemimpin maka akan baiklah kelakuan para pengikutnya. Jika buruk kelakuan pemimpin itu maka akan buruklah kelakuan para pengukutnya.

Di negara kita ada sebuah parti politik yang kononnya memperjuangkan Islam dan para pemimpinnya kononnya adalah dari kalangan ulamak. Namun apa yang berlaku ketika ini sangat mengejutkan kita. Kerana segalanya bukan menunjukkan mereka berpegang kepada ajaran Islam.Sebaliknya memecahbelahkan sesama Islam.

Tuan-tuan guru inilah yang mengkafirkan sama sebangsa hanya kerana berlainan ideologi politik. Tuan guru ini jugalah yang mengharamkan sembelihan sama sebangsa dan seagama kerana berlainan parti. Tuan gunu ini juga yang mengharamkan sembahayang yang diimamkan oleh sama sebangsa dan seagama tetapi berlainan parti.

Terkini, tuan-tuan guru ini jugalah yang meminta pengikutnya berbaring ditengah jalan merendahkan martabah seorang manusia dan menyamakan martabat mereka setaraf dengan lembu-lembu dijalanan. Kerana mengikutkan tuan-tuan guru ini jugalah akhirnya seorang ahli parlimen yang bekas menteri besar sebuah negeri telah bersikap biadap dalam sidang dewan rakyat baru-baru ini. Dan sememangnya dia dilahirkan sebagai seorang manusia dengan sikap kurang ajar yang keterlaluan. Mungkin inilah yang diajarkan oleh tuan-tuan guru dan ulamak-ulamak politik itu selama ini.

Bila Tuan Guru kencing berdiri, pengikut nanti akan mengencingi tuan-tuan guru.

p.s. Saya lebih menghormati tuan guru dan ulamak yang tidak terlibat dalam politik kerana perjuangan mereka kerana Agama kelihatan lebih jujur, tidak sepertimana tuan-tuan guru dan ulamak politik sekarang ini yang hanya mengejar kebendaan semata-mata dengan bertopengkan Islam.

13 June, 2009

SIAPA PENGKHIANAT BANGSA MELAYU?





Siapakah sebenarnya yang sayangkan bangsa Melayu? Parti UMNOKah? Parti PASkah? Tetapi sudah tentu bukan PKR kerana PKR adalah parti multiracial. Dan PKR tidak sesekali memperjuangkan kepentingan orang Melayu biarpun pemimpin tertinggi mereka adalah dari kalangan bangsa Melayu.

Kerana apakah PKR yang ditubuh dan dipimpin oleh tokoh Melayu tidak perjuangkan bangsa Melayu? Jawapannya sangat mudah sepertimana seekor beruk menelan sebutir pisang - iaitu bagi mendapat sokongan bangsa-bangsa lain untuk menjamin tokohnya dapat memegang kuasa dan manjadi PM Malaysia (semuga dijauhi Allah)

PKR bukan sahaja sebuah parti yang tidak menyokong penerusan kekuasaan Melayu dan tidak pertahankan hak-hak orang Malayu bahkan PKR adalah parti yang memecahbelahkan perpaduan Malaysia yang selama ini terjalin baik dan hidup dalam aman damai dan harmonis.

Kerana apa saya katakan begitu? Selama ini, walaupun UMNO dikenali sebagai memperjuangkan hak-hak orang Melayu namun dalam masa yang sama dapat menerima parti-parti dari ras lain (MIC,MCA dll) untuk bersama-sama memerintah negara dengan aman damai dan hubungan harmoni antara kaum. Kita tidak pernah tunjukkan bahawa dengan kekuasaan Melayu akan menyekat kebebasan beragama bagi penganut agama lain dan kita tik juga menyekat bangsa lain untuk maju dalam ekonomi. Bahkan dasar kerajaan yang sedia ada sangat menggalakkan semua bangsa berusaha keras untuk berjaya dalam bidang ekonomi.

Kenapakah setelah sekian lamanya bangsa cina dan india hidup aman damai tanpa masalah dan diskriminasi, kini mereka seaakan berubah dan menghentam kerajaan serta memaksa kerajaan dengan berbagai cara untuk tunduk kepada tekanan mereka? Mereka memohon kerajaan memberikan mereka lebih hak seolah-olah selama ini mereka langsung tidak mempunyai hak sebagai rakyat Malaysia.

Semua ini kerana hasutan oleh pemimpin utama parti PKR yang sanggup menjual bangsanya sendiri hanya semata-mata untuk mendapatkan kuasa dan jawatan sebagai PM. Pada tokoh ini semua orang tidak layak dan berkelayakan menjadi PM. Hanya dia seorang sahaja yang layak. Dia adalah manusia yang telah dipilih Tuhan untuk memimpin Malayisa, Asia Tenggara dan Dunia keseluruhannya. Itulah perasaan yang tertanak di hati pemimpin itu. Sedangkan hakikatnya jauh panggang dari api.

Pada saya, DSAI adalah seorang pemimpin yang hanya berhasrat mencapai cita-ita politik peribadi beliau dan dia tidak pernah menghiraukan apa pun termasuk hak-hak orang melayu akan hilang nanti. Kerana itu dalam ceramah beliau, beliau ada menyatakan bahawa Malaysia ini bukan Melayu yang punya, tetepi Cina yang punya...india yang punya...

Siapakah yang sayangkan bangsa Melayu? DSAI? Tidak sekali-kali, bahkan beliaulah sebenarnya musuh Melayu dan pengkhianat bangsa Melayu.


p.s. Alhamdulilah kerana blogger albabina 328 telah dibukakan pintu hatinya untuk melihat sesuatu yang lebih terang dan jelas. Kembalilah kepangkal jalan, perjuangan dalam PAS tidak akan membawa apa-apa faedah kepada sesiapa pun selain dari tokoh-tokoh politik mereka sendiri.

12 June, 2009

DARI BLOG ALBABINA




Membaca blog ababina 328, membuatkan saya semakin tidak faham apa sebenarnya dalam fikiran penyokong parti pembangkang. Yang jelas dan nyata bahawa penulis blog ini fikirang celarunya dan amarahnya kepada UMNO dan Kerajaan terlalu meruap-ruap dan tidak dapat ditahankan lagi. Padanya tidak ada satupun yang UMNO dan Kerajaan lakukan selama ini memberikan manafaat kalaupun tidak kepada beliau secara peribadi atau kaum keluarganya bahkan kepada rakyat negara Malaysia ini.

Mungkin kekecewaannya kerana tidak mendapat apa yang dihayatinya atau mungkin beliau berkehendakan lebih banyak lagi dari kerajaan, saya tidak pasti. Yang melucukan adalah padanya setiap apa yang beliau anggap keburukanyang berlaku adalah berpunca dari UMNO. Dalam blog beliau itu (saya tidak ingin menyiarkan link blog berkenaan kerana tidak mahu memberikan promosi percuma kepada blog tersebut) dimaklumkan bahawa UMNO terlibat dengan kemenangan Nasharuddin Md Isa mengekalkan jawatan timbalan presiden Pas dan UMNO sangat gembira atas apa yang berlaku.

Beginilah otak mereka yang sudah tidak dapat berfikir dengan waras lagi. Pada beliau segalanya adalah salah UMNO. Pergolakan di Perak salah UMNO, kekalahan Husam Musa salah UMNO, DSAI dituduh meliwat salah UMNO, kemerosotan ekonomi dunia salah UMNO, penyakit selsema babi salah UMNO, lembu mati dilanggar lori pun salah UMNO.

Sahabat, bersihkanlah hati dan jiwamu untuk kehidupan yang lebih bermakna.

11 June, 2009

SIAPA YANG INGINKAN PERPADUAN MELAYU?




Siapakah diantara kita sebenarnya yang inginkan perpaduan diantara orang-orang Melayu di Malaysia ini? Ramai yang bercakap mengenai perpaduan Melayu tetapi berapa ramaikah yang jujur berusaha kearah itu?

Ketika ada pihak yang cuba membawa usul untuk perbincangan, di satu pihak yang sebelah sana dari awal lagi sudah cuba mengagalkannya dengan alasan apa perlunya perpaduan Melayu kerana yang mereka perjuangkan adalah pemerintahan kerajaan Islam. Tidak mungkin mereka lupa bahawa di Malaysia ini boleh dikatakan keseluruhan bangsa Melayu beragama Islam. Bererti memperjuangkan Melayu juga memberi makna menegakkan syiar Islam.

Sebenarnya apa yang berlaku hanyalah percakaran atau perebutan untuk memperolehi sokongan bagi mendapatkan kuasa memerintah oleh golongan-golongan berkenaan semata-mata. Percakaran yang berlaku adalah kerana keengganan mereka untuk mengalah dengan harapan bahawa mereka akan mendapat sokongan dan akhirnya mereka akan berjaya menjadi pemerintah.

Apakah mereka tidak sedar bahawa percakaran antara Melayu akan merugikan bangsa Melayu sendiri? Apakah mereka tidak sedari bagaimana bangsa-bangsa sudah semakin kurang ajar dan berani menuntut kuasa lebih dari tangan kita? Apakah mereka tidak sedar bagaimana bangsa-bangsa pendatang ini sering menekan kerajaan dari hari kesehari? Apakah mereka tidak sedar bahawa bangsa Melayu yang bukan menguasa ekonomi telah juga beransur-ansur kehilangan kuasa politik?

Apakah pemimpin-pemimpin parti-parti bangsa Melayu pedulikan hal ini? Saya berani katakan bahawa mereka tidak pernah pedulikan bahawa apa yang berlaku sekarang ini merugikan bangsa Melayu sendiri. Bahkan mereka tidak pernah berfikir bahawa kehatuhan pemerintahan Pulau Pinang kepada DAP telah merugikan bangsa Melayu. Mereka tidak pernah memikirkan bahawa Pulau Pinang sudah tidak ada harapan lagi untuk orang Melayu dan bakal menjadi Temasik kedua.

Siapakah yang dengan jujur memikirkan bahawa bagaimana bangsa pendatang telah dengan halus memperbodohkan melayu-melayu untuk diperpecahkan dan akhirnya mereka menguasai Pulau Pinang dan Perak (beberapa lama dahulu). Tidakkah kita sedar bahawa bangsa pendatang runcing diluar dan pepat didalam? Tidakkah kita melihat bagaimana mereka dari berbagai parti tetapi bersatu dalam memberikan undi. Bangsa kita telah dan akan terus diperbodohkan ketika kita masih bercakaran sesama kita.

10 June, 2009

TUHAN MELIHAT KEBENARAN TETAPI MENUNGGU


Leo Tolstoy



Saiful


1. Suatu waktu yang lama dulu, saya berpeluang membaca sebuah Novel terjemahan tulisan penulis agung Leo Tolstoy dan sehingga kini saya masih ingat salah satu ayat dalam novel berkenaan yang berbunyi 'Tuhan melihat kebenaran, tetapi menunggu'. Intipati novel tersebut mengisahkan seseorang yang telah dipenjarakan hanya kerana tuduhan sedangkan dia tidak bersalah. Akhirnya sehingga ke penghujung hayatnya, barulah dia didapati tidak bersalah namun segalanya telah terlewat dan kebenaran itu sudah tidak memberi makna yang bererti buat kehidupannya lagi.

2. Baca sedikit mengenai Leo Tolstoy sepertimana di Wikipedia:
Count Lev Nikolayevich Tolstoy (9 September [G.L.: 28 Ogos] 1828 – 20 November [G.L.: 7 November] 1910) (bahasa Rusia: Лев Никола́евич Толсто́й, IPA: [lʲɛv nʲɪkɐˈlaɪvʲɪtɕ tɐlˈstoj] listen (bantuan·maklumat)), selalunya disebut dalam bahasa Inggeris sebagai Leo (Lyof, Lyoff) Tolstoy, ialah seorang pengarang novel, esei, drama dan falsafah berbangsaRusia, dan juga seorang penyokong anarkisme Kristian yang pencinta damai dan pembaharu pendidikan. Beliau ialah ahli keluarga aristokrat Tolstoy yang paling berpengaruh.

Sebagai seorang pengarang fiksyen, Tolstoy dianggap oleh orang ramai sebagai salah seorang novelis agung yang dikenali terutamanya kerana mahakarya beliau seperti Peperangan dan Keamanan dan Anna Karenina. Dalam skop, keluasan dan gambaran realistik masing-masing mengenai kehidupan Rusia abad ke-19, kedua-dua buku ini berdiri di atas kemuncak fiksyen realisme. Sebagai seorang ahli falsafah moral, Tolstoy dikenali kerana idea-idea beliau mengenai tentangan tanpa kekerasan melalui karya-karya beliau seperti Alam Tuhan Ada di Dalam Anda, yang pula mempengaruhi tokoh-tokoh abad ke-20 seperti Mohandas K. Gandhi[1] dan Martin Luther King, Jr.

3. Tuhan melihat kebenaran tetapi menunggu, dan kita juga menunggu keputusan mahkamah mengenai kes liwat Saiful dan kita mohon Tuhan juga memperlihatkan kepada kita kebenarannya. Kita menunggu untuk melihat kebenaran itu dan kita berharap agar yang dituduh tidak lagi bermain sembunyi-sembunyi setelah enggan bersumpah tidak melakukan perbuatan terkutuk tersebut.

4. Kita juga berharap jika kebenaran yang ditunjukkan Tuhan dimahkamah kelak tidak memihak kepada yang dituduh semoga penyokong-penyokong yang dituduh dapat menerima hakikat ini dengan penuh redha dan jangan menganggap itu hanyalah satu fitnah dan konspirasi.

09 June, 2009

KENAPA ALLAH MEMBERIKAN KITA 2 MATA DAN TELINGA – PENYOKONG PEMBANGKANG YANG MEMBABIBUTA, LIHATLAH DAN DENGARLAH....


Kes Sidang Dewan Undangan Negeri Perak, siapa betul siapa salah? Lihat klip video diblog Revolusi.


1. Masalah dengan penyokong pembangkang adalah mereka ini terlalu taksub dengan pemimpin mereka. Mereka hanya mahu melihat dan mendengar hanya dari satu sumber sahaja. Sumber dari puak-puak mereka sendiri.

2. Mereka menganggap segala maklumat dari sumber yang satu lagi hanyalah dusta semata-mata. Kerana itu mereka tidak pernah membenarkan hati-nurani mereka menerimanya dengan bersih.

3. Ketaksuban mereka telah membutakan hati dan jiwa mereka sendiri sehingga mereka menjadi pengikut yang membabibuta. Sehingga ada kalangan mereka tidak menyedari bahawa apa yang mereka lakukan telah memperbodohkan diri mereka sendiri – sehingga sanggup berbaring dijalanan - bagai lembu jalanan!

4. Mereka tidak sedar bahawa selama ini mereka telah tertipu dengan retorik pemimpin mereka semata-mata. Mereka menganggap mereka telah berjuang untuk Negara dan rakyat tetapi mereka sebenarnya hanya berjuang untuk kepentingan pemimpin mereka sahaja.

5. Apakah mereka tidak sedar bahawa pemimpin seharusnya berjuang untuk rakyat tetapi sekarang rakyat yang berjuang untuk pemimpin mereka. Alangkah bodohnya si-keredil…bagai sang bangau dengan sang kancil.

6. Bukalah matamu…bukalah telingamu…dengarlah dunia ini memperkatakan kebodohanmu…, lihatlah dunia ini dari sudut yang lain….


(Lihat video clip sumber dari blog Revolusi, klik utk baca blog Revolusi - jangan pula kata klip ini dah diubah suai, lakonan semata-mata atau sebagainya....)

08 June, 2009

APA LAGI YANG MEREKA HENDAK, KAUM PENDATANG?



Apa lagi yang mereka hendak? Apa lagi yang mereka tak berpuashati? Bangsa Melayu telah berkorban hak kami dengan menerima kamu-kamu kaum pendatang semua sebagai saudara dan membenarkan kamu semua berkongsi negara? Apakah kamu sudah lupa sejarah bangsa dan negara? Atau kamu sudah buta sejarah? Atau kamu semua hanya mencari dan mencuri peluang dari kami untuk mengambil hak kami dan kemudiannya mengusir pula kami dari negeri kami?

Kami tidak akan biarkan sejarah Singapura berulang dan terjadi lagi di Pulau Pinang atau dimana-mana negeri di Malaysia ini.

Kami sedar memang kami ada perselisihan sesama kami. Tetapi jangan kamu merasa itu satu kesempatan untuk kami mencuri peluang. Kebelakang ini kami sangat sedar bahawa kamu semua terlalu pentingkan diri sendiri. Kamu-kamu semua perjuangkan bangsa-bangsa kamu mengatasi segalanya. Dalam pada kamu perjuangkan bangsa-bangsa kamu, apabila kami membuka mulut maka kamu katakan bahawa kami rasis, sedangkan yang rasis itu adalah kamu.

Kali ini kami sudah tidak peduli lagi. Kami telah mencium rancangan jahat kamu-kamu itu untuk memusnahkan kami. Kami tidak akan peduli jika dikatakan rasis lagi. Mengapa kami perlu menjaga hati kamu-kamu sedangkan kamu-kamu tidak pernah menjaga hati kami? Apa akan terjadi kami akan relakan terjadi. Jadilah sekali lagi seperti dulu, kami sudah tidak peduli. Kalau kamu sudah melupakan janji, kami juga akan mendustakan kata. Sumpah kami diatas tanah air bumi pusaka ini.. seperti kata : takkan melayu hilang dibumi.


(REID COMMISION - BLOG PARPUKARI)

(REID COMMISION -BLOG GOMO)

07 June, 2009

THE MALAYSIA INSIDER - PAHANG DIISTIHAR TITIK TENGAH YANG DIPOLITIKKAN


Pahang diisytihar titik tengah, bagaimana politiknya?
Oleh Zukri Aksah

KUANTAN, Jun 2 - Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Sains, Teknologi dan Inovasi Negeri Pahang, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin, yang juga ADUN Lanchang mengumumkan bahawa perkampungan Sungai Kepong, Mentakab, di daerah Temerloh telah dikenalpasti sebagai titik tengah Semenanjung Malaysia.
Beliau menjelaskan bahawa mengikut kiraan matematik titik tengah itu terletak di antara Sungai Kepong dan Kampung Bongsu.

Selain sebagai tarikan baru untuk sektor pelancongan di Negeri Pahang, Pahang sebagai titik tengah tentu akan membawa banyak konotasi politik, apalagi dalam keadaan politik negara mutakhir ini yang begitu menarik dengan intrig dan dramanya.

Titik tengah bermaksud pusat, dan pusat adalah punca keseimbangan keseluruhan (baca: politik Malaysia). Maka tanggungjawab Datuk Sharkar khususnya, dan Kerajaan Negeri Pahang pimpinan Datuk Seri Adnan Yaakob amnya adalah untuk memastikan secara politiknya Pahang adalah titik tengah, Pahang adalah pusat keseimbangan.

Pahang harus memberi contoh, di antara apa yang ditelingkahkan oleh Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat, ada titik tengahnya, ada penyelesaian yang paling seimbang.
Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat Negeri Pahang harus berrtindak di luar kotak pemikiran dominan tentang apa yang difahami sebagai parti pemerintah dan parti pembangkang.

Ramai yang berpendapat, dalam pertelingkahannya, Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat Pahang mesti bergerak bukan lagi berdasarkan permusuhan, tetapi lebih kepada saling melengkapkan.

Sebagaimana sejarah permulaan penentangan terhadap kuasa imperialis secara politik bermulanya di negeri ini, maka Pahang perlu melakar satu lagi sejarah politik bangsa.
Dengan kedudukannya sebagai titik tengah dan pusat keseimbangan Semenanjung Malaysia, Pahang wajib ke depan dalam mempromosikan politik seimbang, paling penting ia akan memberi manfaat yang banyak kepada rakyat.


Demikian berita yang disiarkan The Malaysia Insider pada Jumaat (?) lalu. Membaca berita ini di Malaysia Insider tidaklah memberikan apa-apa kesan. Apalah sangat titik tengah semenajung dari segi pelancongan? Apakah pelancong akan datang ke kawasan berkenaan berpusu-pusu hanya semata-mata untuk melihat titik berkenaan yang tidak ada di alam nyata? Saya enggan mengulas soal politik Pahang dalam memberikan keseimbangan kepada keadaan politik di Malaysia kerana saya tidak pun melihat ada apa-apa peranan yang telah dan sedang dimainkan oleh negeri Pahang selain dari PM kita yang berasal dari negeri Pahang.

Namun membaca komen-komen dari pembacanya telah memberikan kesan yang memualkan kita. Apakah inikah sikap sebahagian besar masyarakat kita masa kini? Ruang yang sepatutnya kita gunakan untuk perbincangan serta menyatakan pendapat menjadi ruang untuk kita menyebar fitnah dan memaki hamun, mengguna kata-kata kasar dan kesat. Ini kah budaya baru rakyat Negara kita?

Dimana-mana saja kita akan dapati mereka yang mendakwa mewakili sebahagian besar rakyat akan sentiasa menentang apa saja yang dilakukan kerajaan sehingga kerajaan dan pegawai-pegawai kerajaan berasa takut untuk melakukan sesuatu. Takut mereka akan dikecam. Soalnya adalah mengecam dan menghukum seseorang adalah lebih mudah dari melakukan sesuatu dengan baik. Kalau boleh kita juga ingin menanya mereka, setakat ini apakah sesuatu yang terbaik yang mereka telah lakukan untuk diri mereka sendiri? Untuk rakyat Malaysia keseluruhannya? Dan apakah jasa besar yang telah mereka lakukan untuk Negara?

Jangan kita mengharapkan orang lain untuk kita mengubah Negara kita dan keadaan kita, kita sebagai rakyat seharusnya sedar dan berani melakukan perubahan dan memikul tanggungjawab kita terhadap Negara. Kita telah memilih kerajaan yang memerintah sekarang ini dan kita seharusnya memberikan sokongan bukannya menikam dari belakang.

Sering membuat kekacauan akan memberikan kesan negatif kepada antarabangsa disamping merencatkan pembangunan yang dikerajaan rancangkan dan laksanakan. Memang ini yang pembangkang kehendaki, menunjukkan ketidakupayaan kerajaan dalam pendatbiran dan pengurusan. Mereka memulakan kekacauan dan kemudiannya menuduh kerajaan gagal memberikan kesetabilan politik dalam negara.

Kita tahu dan melihat siapa api dalam sekam, siapa musuh dalam selimut, siapa yang pepat diluar dan runcing didalam. Siapa yang tidak ada taat setia kepada negara sepatutnya tidak berada dinegara ini.

06 June, 2009

PRU 13 - PENANG MERDEKA!


Posting ini adalah ulangsiar dan telah siarkan pada 14hb April,2009, namun memandangkan keadaan semasa dan bagaimana DAP menunjukkan keras kepalanya serta melihatkan PKR dan PAS hanya mampu berdiam diri dan akur kepada kebodohan diri serta kegagalan terhadap perjuangan bangsa Melayu dan agama Islam, maka posting ini dirasakan masih relaven untuk disiarkan semula.


Orang-orang Melayu Pulau Pinang dijangka akan berpindah ke Kedah serta menukar kerakyaatan berikutan kemerdekaan negara Penang dari Malaysia .

Penang mendapat status kemerdekaan dari Malaysia dan mendapat keanggotaan dari Majlis Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu menjadikan keahlian Bangsa-bangsa Bersatu kepada 193 negara.

Satu pakatan pemerintahan dengan sistem perkongsian kuasa yang diura-urakan akan berlaku diantara parti pemerintah dengan sebuah parti yang berteraskan Islam telah gagal mencapai persefahaman bagi membentuk sebuah kerajaan campuran. Kegagalan itu membuatkan parti berkenaan terpinggir dari kuasa pemerintah dan juga menyaksikan bangsa melayu dipinggirkan.

MAKLUMAT NEGARA REPUBLIK PENENG:

Negara: Peneng ( sebutan pening )

Keluasan: 1030 KM persegi

Ibu Negara: Pening City

Tarikh Sertai PBB: 2015

Tarikh Merdeka: 2014 dari Malaysia

Ahli PBB ke: 193

Populasi Tahun 2008: 1.5 Juta

Cina: 43.2%

India: 9.9%

Melayu:40.1%

Lain-lain (Bumi):0.38%

(Bukan Bumi): 6.1%

Sistem Pemerintahan: Demokrasi Diktator (Satu Parti)

Parti Pemerintah: Parti 'Demokrasi Ala Peneng' (DaP)

Bahasa Pertuturan Resmi: Chinglish (Cina dan (Broken) English)

Tulisan Resmi: Cina dan Roman English

Agama Resmi: Tiada

Mata Wang: Pening Kupang. 1USD = 100PEK

Bendera Resmi:

Logo Resmi:

Sumber Ekonomi: Pelancongan, Pelacuran, Perjudian, Pengedaran Dadah

Info: Negara yang mengamalkan kebebasan bersuara sebenar - dimana rakyat bebas memuji dan menyatakan sokongan kepada kerajaan (tetapi tidak dibenarkan membangkang). Mengamalkan juga sek bebas dan membenarkan berkahwin sesama jenis bahkan turut membenarkan perkahwinan secara sah dengan binatang sebagai tanda sifat kebinatangan yang tebal dikalangan pemerintah.

(Untuk tidak mengecewakan seorang politikus penjual maruah bangsa dan negara, PM Peneng melantik beliau sebagai penasihat hal-ehwal tikam belakang yang beretaraf menteri).

Ini buka sesuatu yang mustahil berlaku jika kita masih leka dan tidak bersatu. Kita telah berputih mata apabila Singapore (Singapura @ Temasik) mendapatklan hak kemerdekaan daripada Malaysia. Kita melihat kehadapan tetapi dalam masa yang sama harus juga memandang bebelakang.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...