Suara Anak Pahang - Perlu Baca

29 July, 2009

DS Najib lafaz iltizam jayakan 6 Bidang Keberhasilan Utama Nasional

YAB Perdana Menteri Malaysia DS Najib, dunia sedang memerhatikannya dan seluruh rakyat Malaysia sedang menantikan sentuhan peribadinya dengan penuh harapan agar tiada orang yang mempengaruhi dibelakangnya


Setelah lebih dari 100 hari menjadi peneraju utama negara selaku Perdana Menteri Malaysia, YAB Datuk Sri Najib memperhalusi 6 Bidang Keberhasilan Utama Nasional (NKRA) dan dalam masa sama melafazkan iltizam untuk menjayakan perkara tersebut dengan sasarannya sepertimana dinyatakan disini:






Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan Negara kita semua pasti mengharapkan agar ianya berjaya dilaksanakan. Bagaimanapun kejayaan sesuatu perancangan itu bukan saja bergantung kepada perancang utamanya, bahkan kita semua sebagai rakyat Malaysia yang turut terlibat sama dan perlu memainkan peranan masing-masing dalam menjayakannya.

Kita berharap pihak pembangkang supaya bersama dengan kerajaan untuk memastikan kejayaan sepertimana yang disasarkan oleh PM kita. Selain itu kita juga berharap agar pihak pembangkang agar bersikap lebih rasional dan tidak terlibat dalam usaha mensabotaj sepertimana yang mereka lakukan kepada beberapa program yang kerajaan laksanakan selama ini.

(Klik utk ke blog ababina 328 darimana sumber asal didapatkan)

24 July, 2009

MUDAHLAH MENYALAHKAN ORANG LAIN

seorang pemimpin yang hanya pentingkan diri sendiri dan impian untuk jadi perdana menteri, sanggup mengadai maruah bangsa, agama dan negara. Jangan kita biarkan ini terjadi



Pihak pembangkang begitu bijak mengambil segala kesempatan. Memanupulasi segala keadaan tanpa memikir dan mempertimbangkan apakah akibat yang akan diterima oleh rakyat dan kerajaan. Bagi mereka segalanya yang mereka lakukan adalah wajar dan halal. Mereka telah menanamkan sifat demikian kepada semua penyokongnya. Soalnya apakah kita sedar bahawa DSAI adalah seorang pemimpin yang kononnya memperjuangkan rakyat namun setiap masa menjadikan rakyat sebagai perisai dan benteng pertahanannya. Beliau bukan berjuang untuk rakyat tetapi mempergunakan rakyat untuk berjuang untuk dirinya.

Berikit adalah posting dari blog seorang sahabat dari Pahang, yang sesekali patut juga kita baca tulisannya yang tidak kurang menarik. Ini saya ambil dari blog amincenor.

Nampaknya suasana menjadi kecoh apabila seorang pembantu khas kepada seorang exco di selangor telah didapati mati selepas disoal siasat oleh pegawai SPRM. Dan yang menjadikannya lebih dramatik apabila mayatnya dijumpai di tepi bangunan SPRM yang dipercayai jatuh, terjatuh ataupun dijatuhkan. Walaupun penglibatan pegawai SPRM boleh lah dikatakan hampir 90% tidak akan terlibat. Namun persepsi rakyat boleh manipulasikan dan ini adalah kepakaran PR dalam memainkan persepsi negatif terhadap SPRM.

Tanpa menunggu masa yang panjang seolah-olah seperti penagih dadah mendapat dadahnya maka pemimpin PKR dan DAP dengans serta merta membuat demonstrasi ni Pejabat SPRM ( demokrasilah katakan). Dengan di ketuai oleh Menteri Besar Selangor , Tan Sri Kahlid penyokong PKR dan DAP lebih bersemangat lagi mengutuk SPRM dihadapan pejabat mereka. Perkataan seperti Hancur SPRM dan Jahaman SPRM ( macam Abu Jahal ngutuk Nabi SAW dulu....kiasan sahaja) di depan kaabah ketika Nabi SAW dan para sahabat beribadat dan berdakwah di kota Mekah. Alhamdulillah yang benar pasti akan datang mengatasi kegelapan dan penipuan.

Tentu sahaja ketika ini pihak polis terpaksa bekerja keras untuk memastikan kes ini selesai dengan cepat supaya persepsi negatif kepada agensi kerajan ( Oppss..Suruhanjaya ) seperti SPRM ini tidak menjadi mangsa mainan politik pembangkang. Walaupun sekuat mana pegawai SPRM menghina UMNO dan Kerjaan BN di pusat ketika menyiasat ahli UMNO/BN tetapi tidak pernah UMNO/BN cuba untuk bekonfrantasi dengan suruhanjaya kerajaan seperti SPRM ni. Ingatkan apabila pembangkang bersetuju menubuhkan SPRM dulu maka mereka tetapi akan membelanya tetapi ibarat melepaskan anjing tersepit , sudah dilepaskan digigitnya pula.

Banyak juga komplen yang kita dengar mengenai cara siasatan SPRM yang tidak begitu disenangi oleh rakyat dan juga pegawai kerajaan yang lain. Tetapi kuasa besar yang ada pada mereka menjadikan mereka kelu dan tidak tahu untuk mengadu kepada sesiapa berkenaan perka ini. Perkataan seperti "aku lebih berkuasa dari polis", "aku hanya ikut KYDMM Agong bukannya Perdana Menteri" , serta penghinaan dan ugutan semasa soal siasat juga mempengaruhi emosi mangsa( ...mungkin). Tetapi kita juga tidak boleh menolak dua faktor lagi iantu kemalangan dan kecuaian sendiri dan satu lagi ialah konspirasi politik oleh orang tertentu untuk memastikan rahsia mereka yang ada pada Teoh beng Hock di dibocorkan pada orang lain. Dalam dunia yang serba moden apa sahaja boleh berlaku dan tiada yang mustahil.

Sesungguhnya saya percaya bahawa Allah SWT paling berkuasa dan dia juga berkuasa untuk menguji seseorang itu. Mungkin kerana seseorang sentiasa memohon supaya dia diangkat jadi pemimpin dan mengutuk pemimpin sebelumnya maka dia gagal menghadapinya. Tan Sri khalid sebagai Orang Nombor satu di Selangor sepatutnya bertanggungjawab kepada keamanan dan agensi kerajaan di bawahnya tetapi beliau sebaliknya terpengaruh dengan permainan politik DAP yang cuba menghuru-hara negara yang aman damai supaya dapat mengambil alih kerajaan Islam yang ada ketika ini.

(Sila klik untuk ke blog amincenor)

19 July, 2009

PAS: PECAHBELAHKAN MELAYU DAN HANCURKAN ISLAM

apa beza antara kedua-dua ini? dua-duanya atas nama agama


yang ini akan lebih ganas lagi nanti atas nama jihad dan atas seruan allahuakbar!


Parti PAS yang pemimpinnya dari kalangan ulamak politikus telah berjaya menyongsangkan fikiran para pengikut, juga membuatkan pengikut jadi taksub terhadap mereka dan akidah mereka juga boleh dipertikaikan berikutan fatwa demi fatwa yang dikeluarkan oleh pemimpinnya semata-mata untuk memenangi setiap pilihanraya.

Saya berpendapat sudah sampai masanya kerjaan mengenakan syarat dimana parti-parti politik tidak boleh menjadikan agama membayangi perjuangan mereka dan pemimpin-pem impin agama juga tidak dibenarkan menyertai mana-mana parti politik. Ini bertujuan untuk menjaga agar sebarang agama tidak dicemari oleh politikus yang rakus mengejar dunia dengan menjaja agama sepertimana yang berleluasa sekarang ini.

Keganasan demi keganasan dapat kita saksikan di negara kita dimana ianya dilakukan oleh penyokong parti yang katanya memperjuangkan Islam. Mereka bertindak ganas dan mengancam orang lain yang bukan dari kalangan mereka. Terbaru di Manek Urai seorang wanita telah dikasari dan dibaling dengan batu oleh syaitan yang berwajah seperti umat Islam. Sebelum itu mereka bertindak biadap dan sanggup berbaring diatas jalan bagi menghalang perjalanan seorang Raja. Apa benarkah Islam yang Rasulullah amalkan?


Beberapa minggu sebelum Perang Salib Pertama, seorang penyair dari Jurusalem menulis:

"There are two types of people in this world:
The first is religous but no brain,
The second is brainy but no religion
."

Beberapa minggu kemudian, tentera Salib dari Eropah telah menyerang Jurusalem dan membunuh orang Islam dengan kejam. Atas nama agama, mereka membunuh hingga orang-orang tua, kanak-kanak dan wanita. Semuanya atas nama agama.

Kebodohan ini berlanjutan hingga sekarang. Tidak kira agama apa, akan muncul juga golongan fanatik yang sanggup melakukan kekejaman ke atas sesama manusia kerana berlainan pegangan. Saya percaya, ini lari dari matlamat agama - tidak kira agama apa - yang menganjurkan keamanan bagi semua.

Agama merupakan pegangan peribadi. Tidak ada paksaan dalam beragama. Dalam Islam sendiri ditegaskan perkara ini.

Islam agama yang sejahtera. Dalam sejarah Islam, Rasulullah tidak pernah menyerang dahulu kecuali mempertahankan diri. Malah penaklukan kota Mekah berlaku kerana golongan Quraish mengingkari Perjanjian Hudaibiyah.

Kristian juga demikian. Dalam Bible, "jika di tampar pipi kanan, berikan pipi kirimu(untuk ditampar lagi)". Saya percaya agama-agama terbesar di India seperti Buddha dan Hindu juga demikian. Bahkan Judaisme, jika benar-benar mengikut ajarannya.

Sekarang berapa banyak ajaran yang salah tentang agama. Atas nama agama, kita melakukan banyak kerosakkan. Banyak juga atas nama Islam orang membunuh insan-insan yang tidak berdosa.

Semua ini terjadi kerana kita membenarkan para ulama - atau cleric - tidak kira dari agama apa membuat penafsiran terhadap agama. Dalam Islam contohnya, kita gagal memahami intipati Islam itu sendiri dari sumber asalnya, Quran dan sunnah serta ijmak khalifah al rasyidin.

Ketika Perang Salib yang ke 3, ada satu puak dalam Islam yang diterajui oleh Rasyid Al-Sinnan, atau dikenali dengan nama 'The Old Man of The Mountain' menubuhkan satu gerakan rahsia yang dipanggil 'Hashashin'.

Tugas mereka mengambil upah untuk membunuh musuh politik sesiapa sahaja. Pelanggan mereka yang paling ramai adalah dari agama Kristian. Kepada pengikutnya, beliau menjanjikan syurga jika membunuh atas nama agama. Bodoh bukan?

Dan Hashashin inilah asas kepada perkataan 'assassin' dalam bahasa Inggeris.

Kepada pengikut Rasyid Al-Sinnan ini, beliau juga mungkin seperti 'Tok Guru' yang separuh wali kerana kedua-dua 'Tok Guru' ini boleh menjanjikan syurga.

Rasulullah sendiri yang bersedih kerana gagal mengIslamkan bapa saudaranya, Abu Talib telah ditegur oleh Allah bahawa soal hidayat adalah soal Allah. Beliau cuma rasul dan tugasnya menyampai. Mana lagi mulia, Tok Guru atau Rasulullah?

(Klik utk baca keseluruhan posting di blog Sri Tri Buana)

18 July, 2009

PAHANG DAILY ONLINE, PENGKHIANAT BANGSA


inilah wajah blog pengkhianat bangsa yang akan dikutuk anak cucu pada masa hadapan kerana memecahbelahkan bangsa melayu


Pahang Daily Online (PDO) adalah sebuah laman blog yang dibina oleh penyokong-PKR atas biayaan PKR (Parti Kencing Rakyat) berkenaan. Ianya berpusat di cybercafé di Kuantan dimana disinilah para bloggernya menjalankan dakyahnya dengan menyebarkan fitnah dan menghasut golongan muda dengan ajaran sesat dan menyesatkan. PDO adalah blogger upahan dan pencacai PKR.

Golongan muda yang kebanyakannya mengunjungi cafe berkenaan akan dihasut minda mereka untuk membenci kerajaan dan UMNO dalam segala apa tindakan yang kerajaan dan UMNO lakukan. Pada mereka kerajaan sentiasa silap dan salah dan mereka lah sentiasa dipihak yang benar. Dalam masa yang sama mereka secara langsung atau tidak langsung telah bertindak memecahbelahkan perpaduan melayu dan membuatkan melayu menjadi semakin lemah dan akhirnya kuasa politik dan pemerintahan akan dipegang oleh golongan pendatang.

PDO dalam postingnya asyik menghentam saya dengan hujah-hujan dangkalnya. Saya tidak berminat untuk memperkatakannya lagi kerana pertikaian ini tentu tidak akan berakhir kerana mereka akan bermatian menegakkan benang basah. Mereka akan menonjolkan kebenaran mereka walaupun ternyata mereka salah. Kemenangan PAS di Manek Urai dgn undi tipis menunjukkan bahawa rakyat telah sedar dan mengubah sokongan kembali kepada UMNO. Rakyat sudah tidak percaya lagi kepada Pakatan Rakyat yang seebenarnya pemusnah rakyat.

Sedarkan kita bahawa pencapaian ekonomi bangsa melayu masih dibawah tahap sasaran kerajaan? Kita juga harus sedar bahawa selain tidak dapat menguasai ekonomi kita juga semakin kehilangan kuasa politik akibat perpecahan sesama kita dan ketaksuban dalam politik kepartian? Sedarkah kita bahawa bangsa lain walaupun berlainan fahaman politiknya namun dalam soal kepentingan bangsa mereka, mereka tetap bersatu hati? Yang akan rugi nanti adalah bangsa melayu sendiri, dan kita sebenarnya mempertaruhkan masa depan anak-anak bangsa kita.

Sama ada secara sedar atau tidak, sebenarnya bangsa lain telah mempermainkan bangsa kita. Kekuatan bangsa kita dipecah-pecahkan dan kita akhirnya akan diperintah. Yang akan tinggal untuk mempertahankan bangsa kita hanyalah kedaulatan raja-raja melayu yang masih sukar digugat. Bagaimanapun, itu juga turut dicabar oleh bangsa lain dan sebahagian kita dengan tersengeh menykong mereka itu. Kita menyokong kemusnahan kekuasaan bangsa kita sendiri. Inilah sikap bangsa melayu.

Saya cadangkan agar PDO supaya insaf dan menghentikan usaha merosakkan minda golongan muda dan memecahbelahkan perpaduan melayu. Sedarlah bahawa bangsa lainh telah memainkan bangsa kita dan memecahbelahkan sesama kita demi kekuatan bangsa mereka. Bangsa kita nanti akan merempat ditanahair sendiri dan dijajah minda dan fizikal. Berikan pertimbangan yang lebih waras dan jangan hanya mementingkan kemewahan hidup semata-mata. Hentikanlah perbuatan memutarbelitkan segala fakta hanya kerana kepentingan diri dan kelompok.

Saya tidak menjawab segala tohmahan yang dilemparkan kerana saya percaya segala fakta berkenaan telah kita dengar atau dihebahkan sebelum ini termasuk isu perubahan kuasa di Perak dan sebagainya. Segalanya telah dimaklumkan, hanya terpulang kepada kita sama ada kita ingin membuka mata dan hati kita untuk kebenaran atau masih memegang kepada penipuan dan kemungkaran. Buatlah sesuatu untuk kepentingan bangsa kita yang semakin kehilangan segalanya.

Saya bukanlah UMNO karat tetapi PDO lah PKR karat, yang membesar dengan ihsan kerajaan UMNO tetapi kemudian bagai melepaskan anjing tersepit mengiggit tangan yang selama ini menghulurkan bantuan kepadanya, ibu bapanya dan datuk neneknya.

15 July, 2009

Jawapan kepada Pahang Daily dan penyokong PAS/PKR yang busuk hati


Wajah-wajah penyangak dan pemusnah bangsa



Terlalu banyak yang nak diperkatakan dalam posting kali ini. Jadi posting kali ini nampak berbeza dari sebelumnya dimana saya cuba memperkatakan banyak hal dalam ruang yang terhad ini:


1. Tahniah kepada PAS kerana memenangi PRK Manek Urai walaupun dengan majoriti kecil. Kepada BN, kalau ada janji tak payahlah nak tunaikan kerana rakyat Manek Urai tak memerlukan pertolongan dan kita percaya bahawa wakil rakyat yang dipilih sanggup membantu segala kesusahan yang rakyat hadapi dan mungkin membekalkan ikan-ikan busuk kepada yang memerlukan bantuan.

2. Saya harap BN jangan berikan apa-apa bantuan bangi meningkatkan taraf ekonomi Manek Urai, ini harga yang patut mereka bayar kerana memilih parti yang kununnya memperjuangkan Agama tetapi sebenarnya hanya mementingkan diri sendiri dan kroni.

3. Sebelum ini pun saya telah perjelaskan bahawa saya bukanya blogger UMNO. Saya tidak dibayar oleh UMNO dan saya juga bukan ahli UMNO tetapi bagi PDO, sesiapa yang menyokong pendapat dan usaha Kerajaan atau menentang parti pembangkang akan dianggap sebagai blogger UMNO. Begitulah singkatnya fikiran mereka ini. Begitulah singkat dan kurangnya akal blogger PDO ini.

4. Ya, saya berkata sesedap mulut, kurang ajar dan memaki hamun? TG Nik Aziz kata Tuhan pun mencarut. Yang selalu kita nampak menggunakan kata-kata kotor dan kesat adalah penyokong PAS. Cuba lihat di ruangan komen pada posting berkenaan. Saya faham bahawa kayuukur yang digunakan oleh pihak pembangkang sama saja iaitu: jika UMNO buat – salah, tetapi jika PAS buat – betul. Jika UMNO buat – haram, tetapi jika PAS buat – halal. Tidakkah ini ’haramjadah’ namanya?

5. Kita menonton di TV dan melihat bagaimana penyokong-penyokong PAS yang bersikap kurang ajar dan kasar tanpa segan silu menganggu proses demokrasi dari berjalan sempurna dengan menganggu proses pilihanraya. Mereka yang memakai jubah dan pudrah tetapi perangai seperti kinzir yang mengganas. Ini kah yang TG Nik Aziz dan para ulamak p***mak PAS ajarkan? Ini kah ajaran Islam?

6. Penyokong-penyokong PAS telah berbaring seperti lembu-lembu ditengah jalan sewaktu menyekat perjalanan Sultan Perak ke upacara perlantikan YB Zambry sebagai Menteri Besar Perak. Kini mereka terkinja-kinja seperti beruk sarkas dan bertindak ganas seperti kinzir di Manek Urai. Memang penyokong-penyokong PAS bodoh,bangang,dungu,bahlol tahap kinzir...maaf, bukan kinzir...tapi BABI dan jumud.

7. Penyokong-penyokong PAS yang kononnya memperjuangkan Islam tetapi bersikap ganas terhadap sesama Islam sehingga sanggup mencederakan orang lain ketika berkempen di PRK Manek Urai. Ajaran Islamkah itu?

8. Saya minta pihak kerajaan mengkaji semula pendaftaran PAS sebagai parti politik di Malaysia, mengkaji semula pengunaan nama Islam dan pertubuhan politik dan mensyaratkan supaya mereka-mereka yang terlibat dengan keagamaan atau tokoh-tokoh agama supaya tidak dibenarkan terlibat dalam politik supaya mereka tidak membawa ajaran songsang dan menerapkannya dalam politik negara.

9. Sebelum ini saya tak pernah bersikap kurang ajar begini, tetapi ini yang PDO dan penyokong pembangkang ingin saya lakukan, jadi saya sahut cabarannya dan lakukan untuk mereka semua. Kadang-kadang jika kita bersikap mendiamkan diri orang lain akan mengambil kesempatan diatas sikap tolak-ansur kita itu. Kepada PDO yang busuk hati, saya bersedia menentang bila-bila masa pun.

10. Sila klik di link-link dibawah ini untuk mengetahui betapa buruknya sikap parti dan ahli-ahli parti pembangkang ini:


http://www.pisau.net/2009/07/manek-urai-dua-ahli-puteri-umno-pengsan.html

http://empayar-malaya.blogspot.com/2009/07/pas-meyebabkan-islam-dilabel-mundur.html

http://darulehsantoday.blogspot.com/2009/07/pas-bertindak-ganas-usaha-provokasi-pas.html


http://rajahmas.blogspot.com/2009/07/kemaskini-330pm-pas-menganas-di-manik.html


http://pilihan-anda.blogspot.com/2009/07/aku-tak-tau-nak-kata-apa-dahgila-taksub.html

14 July, 2009

SYURGA NERAKA MANEK URAI




Hari ini rakyat di Manek Urai membuat pilihan. Bukan saja memilih siapa wakil rakyat yang akan jadi tempat mereka bergantung harap tetapi juga mencorakkan apa kerajaan yg akan memerintah nanti.

Saya percaya keputusan PRK nanti ada kaitannya dengan pengaruh dari luar. Pelajar-pelajar IPTA/IPTA tempatan yang belajar di Kelantan dan diluar Kelantan. Begitu juga pekerja-pekerja sektor awam dan swasta yang bekerja di luar Kelantan. Mereka ini harus lebih jujur dalam memberikan pandangan kepada penduduk Manek Urai dan rakyat Kelantan Amnya. Jangan lagi membiarkan rakyat Kelantan dan Manek Urai khususnya tinggal dalam kedaifan serta ketinggalan dari segi pembangunan. Bagaimana harus kita bangkitkan kekuatan ekonomi rakyat miskin diluar-luar bandar jika kerajaan neger1 yang memerintah tersangat lemah dan sentiasa mencari alasan untuk menutup ketidakupayaan dalam mentadbir ekonomi negeri?

Rakyat ditunjukkan supaya mencari syurga diakhirat tetapi pemimpinnya berebut-rebut untuk mendapatkan harta dunia dan juga mendapat akhirat. Yang akan kecewa adalah rakyat miskin yang tinggal dipedalaman, yang tidak memiliki dunia dan kesengsaraannya itu juga membuatkan mereka sukar untuk mendapat syurga di akhirat.

Poating semalam menarik minat dan saya tertarik dengan komen dari seorang pengunjung yang nampaknya memahami keadaan politik dan ekonomi di kelantan. Saya perturunkan komen berkenaan dibawah ini dan saya mengucapkan terima kasih kepada beliau;

Anak Lenggong said...
eloo musafir..memang lah anak jati k'tan tak maukan pembangunan sebab korang bukan duduk kat kelantan pun balik setahun cuma berapa kali ...pembangunan korang dapat dinegeri lain dan korang tinggalkan kemunduran dikelantan tu kepada orang tua dan kepada rakyat yang duduk dikelantan..disebabkan ko merasai pembangunan dinegeri lain ..jangan lah ko nafikan orang yang duduk dikelantan yang impikan kemajuan jugak..
kah kah kah...nik ajis ajar ko cam tu eks..patutlah ko tu taksub sangat dengan orang tua tu..dia dah nyanyok laa..udah menjadik fitrah manusia bila dah tua dia akan berubah menjadi saperti anak kecil cakap ikut sedap mulut sahaja tanpa menggunakan otak..cuba ko lihat beberapa tahun kebelakangan nie cakap tok guru ko tu sering berubah2 ..tak berpenderian..tak payah laa ko taksub sangat dengan orang tua tu sebab dia sendiri pun belum tau lagi masuk syurga ataupun neraka sebab hanya allah sahaja yang maha mengetahui..

setiap amalan yang kita lakukan hanya allah saw yang menentukan arah mana kita diakhirat kelak..dan bukannya nik ajis (manusia seperti kita jugak) yang menentukannya.

July 13, 2009 2:18 PM




p.s.
Semalam Pahang Daily menghentam saya kerana pandangan yang saya berikan? Wajarkah?
(Klik baca Pahang Daily)








13 July, 2009

PRK N041 MANEK URAI - BN MAMPU BUKA PINTU SYURGA

kito buleh try selok kain nik ajis ni, kita tengok lagu mano demo isle demo tu, hok mano hare hom mano halal. Mugo ke oghe hare, mugo ke demo halal. PAS ni meme haramjadah


UNDI PAS (belum tentu) MASUK SYURGA
UNDI BN SUDAH TENTU DAPAT NIKMATI PEMBANGUNAN DIDUNIA DAN AKAN MEMBUKA LEBIH LUAS PINTU-PINTU SYURGA


Kapada penggundi-penggundi PRK N041 Manek Urai,berfikirlah dengan matang dan pilihlah yang terbaik untuk diri sendiri dan generasi akan datang. Mungkin mak bapak kita di kampong-kampong masih tidak mengerti dan tidak faham tentang poltik, tetapi janji-janji kosong PAS selama ini patut telah memberikan kesedaran kepada mereka, bahawa PAS menjanjikan mereka sesuatu yang tidak mungkin dimiliki dan sukar untuk diukur kerana janji syurga dan neraka adalah hak dan ketentuan Allah.

Para pelajar yang bijak pandai, para pekerja kerajaan dan swasta yang mendapat nikmat dari kesetabilan politik dan kemakmuran ekonomi negara dibawah pemerintahan BN, yang akan pulang ke kampong untuk mengundi nanti, ajarkanlah kepada ibu dan bapa kita sesuatu yang nyata dan betul, bahawa kerajaan pemerintah BN masih relaven dan mampu memberikan perubahan fizikal dan membantu menaikan taraf ekonomi penduduk. Apabila taraf ekonomi lebih baik maka akan lebih mudah dan tenteramlah mereka untuk beribadat dan sudah pasti pintu syurga akan terbentang lebih luas untuk mereka.

Orang-orang Kelantan,Khususnya di Manek Urai - berubahlah dan berfikirlah dengan lebih waras. Jangan lagi jumud dan menyokong membuta tuli dan membabi buta. Ulamak yang ada dalam PAS adalah ulamak politik yang hanya menjual agama untuk kepentingan peribadi dan parti mereka sahaja.

Bagi mereka yang menerima duit RM100.00 setiap orang dari PAS haruslah mengingatkan diri mereka sendiri bahawa PAS hanyalah sebuah parti politik yang ingin terus berkuasa tetapi gagal memberikan pembangunan dan peningkatan taraf ekonomi kepada rakyat negeri Kelantan. Jika rasuah dalam politik itu haram, maka campakkan lah juga para ulamak mereka itu ke jalan menuju ke neraka.

(Klik ke blog pisau ~ Kekayaan Nik Aziz dan kroni - subhanallah! Ulamak mendapat dunia dan akhirat tetapi pengikut tak dapa dunia dan hanya mengharap akhirat yang belum tentu)

11 July, 2009

DSN 100 HARI PM




Langsung dari PWTC 9.51PM 11hb.Julai,2009

Hari ini genaplah 100 hari pentadbiran DS Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-6.

DS Najib ketika berucap dalam program Wacana 1 Malaysia di PWTC telah mendapat tepukan gemuruh dan sokongan dari hadirin. Nyata bahawa sokongan terhadap DS Najib semakin bertambah dan diyakini rakyat.

DS Najib hadir ditemani Datin Seri Rosmah. Turut Hadir DS Hishamuddin dan MB Perak yang masih sah YAB. Dr. Zambri

Antara intipati ucapan/ceramah dan pernyataan beliau dalam sessi soal-jawab adalah:
- Jaminan meneruskan perjuangan agenda Melayu dgn pendekatan yg berbeza
- Isu PPSMI: mahukan pencapaian dan penguasaan bahassa Inggeris dan dalam waktu yang sama memertabatkan bahasa Melayu
- Konsep Satu Malaysia bukanlah Malaysian Malaysia sepertimana yg diperjuangkan oleh DAP.
- Akan meneruskan reformasi dalam UMNO dan Kerajaan.
- Akan mengikis penyakit dalam UMNO bagi memperkuatkan semula UMNO - kesombongan pemimpin, korupsi, tidak prihatin dan tak mesra rakyat, kronism dan berbagai sikap buruk yang masih diwarisi dalam UMNO sdelama ini.
- Harap orang Melayu akan mengamalkan budaya dan nilaian ketepatan dalam segala hal.
- Memastikan kemudahan pinjaman bumiputera kepada syarikat yang berpotensi tanpa mengira kroni.
- Menafikan sekeras-kerasnya fitnah tentang penglibatan dengan kes pembunuhan Altantuya dengan lafaz sumpah beliau bahawa segalanya adalah fitnah orang tertentu yang hanya berniat menjatuhkan beliau dan mengambil alih tampuk pemerintahan negara.

Dalam kesempatan tersebut, DS Najib telah mengumumkan beberapa perkara penting sebagai asas dasar perlaksanaan semasa pentadbiran kerajaan;

1. Kadar tol diberi diskaun 20 peratus untuk pengguna yang berulang alik ke tempat kerja menggunakan lebuh raya bertol.

2. 44,000 rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Wilayah Persekutuan akan dijual kepada penyewanya.

3. Diskaun 50 peratus untuk pembaharuan lesen peniaga kecil di Wilayah Persekutuan.

4. Lesen untuk pemandu teksi, 7,000 permit teksi individu dan 3,000 lagi akan diluluskan dalam tempoh tiga bulan akan datang

5. Langkah drastik kurangkan jenayah dan perangi rasuah.

6. Pendaftaran kelahiran dipermudahkan terutama di Sabah dan Sarawak.

7. 34,000 permohonan kewarganegaraan 46 peratus selesai dan bakinya hujung tahun ini

8. Kemudahan jalan dipertingkatkan di Sabah dan Sarawak.

9. Bekalan air Sabah dan Sarawak diperluaskan.

10. Amanah Saham 1Malaysia dengan 10 bilion unit ditawarkan.

11. Peruntukan untuk Tekun ditambah RM150 juta dan RM15 juta untuk usahawan muda kaum India.


Lapuran lanjut akan menyusur nanti ~ bRAVEhEART

10 July, 2009

TUN MAHATHIR SAMBUT HARI LAHIR KE-84 DI PWTC

Tun masih lagi mendapat tempat dihati semua dan mendapat penghargaan tinggi dari peserta yang hadir



Tun Dr. Mahathir Mohamad, mantan Perdana Menteri menyambut harilahir nya yang ke-84 dengan memotong kek harilahir di saksikan lebih 1,200 peserta program Wacana Kedudukan Institusi Beraja & Melayu Dalam Perlembagaan Persekutuan Dari Perspektif 1 Malaysia di PWTC pagi ini.

Program yang dianjurkan oleh Gempita (Gerak Gempur Pemikir Tanahair) dengan kerjasama UMNO itu bertujuan: Memberi kefahaman terhadap kedudukan serta hak istimewa orang Melayu dari perspektif Perlembagaan dan Undang-Undang Malaysia, Kedaulatan dan peranan Raja-Raja dalam melindungi orang-orang Melayu di Malaysia dan Memperkasa dan menangani persoalan dan isu-isu masa kini terhadap kesasihan kedudukan Melayu dan Raja-Rajany dari persepektif 1 Malaysia.


bRAVEhEART dan dan bagi pihak seluruh blogger Pahang mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Lahir Tun Dr. Mahathir semuga panjang umur



Perjuangan Belum Selesai

sesungguhnya tidak ada
yang lebih menyayat hati
dari melihat bangsaku dijajah
tidak ada yang lebih menyedihkan
dari membiarkan bangsaku dihina
airmata tiada ertinya
sejarah silam tiada maknanya
sekiranya bangsa tercinta terpinggir
dipsersenda dan dilupakan

bukan kecil langkah wira bangsa
para pejuang kemerdekaan
bagi menegakkan kemuliaan
dan darjat bangsa
selangkah bererti mara
mengharung sejuta dugaan
biarkan bertatih
asalkan langkah itu yakin dan cermat
bagi memastikan negara
merdeka dan bangsa terpelihara
air mata sengsara
mengiringi setiap langkah bapa-bapa kita

tugas kita bukan kecil
kerana mengisi kemerdekaan
rupanya lebih sukar dari bermandi
keringat dan darah menuntut kemerdekaan
kalau bangsaku asyik mengia
dan menidakkan,
kerana sekalipun bangganya negara
kerana makmur dan mewahnya
bangsaku masih melata
dan meminta-minta din negaranya sendiri

bukan kecil tugas kita
meneruskan perjuangan
kemerdekaan kita
kerana rupanya selain memerdekakan
mengisi kemerdekaan jauh lebih sengsara

bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
bukankah sejarah zaman berzaman
mereka menjadi pelaut, pengembara
malah penakluk terkemuka?
bukankah mereka sudah mengembangkan sayap
menjadi pedagang dan peniaga
selain menjadi ulama dan ilmuwan terbilang?
bukankah bangsaku pernah mengharung
samudera menjajah dunia yang tak dikenal
bukankah mereka pernah menjadi wira serantau
yang tidak mengenal erti takut dan kematian?

tugas kita belum selesai rupanya
bagi memertabatkan dan memuliakan bangsa
kerana hanya bangsa yang berjaya
akan sentiasa dihormati
rupanya masih jauh dan berliku jalan kita
bukan sekadar memerdeka dan mengisinya
tetapi mengangkat darjat dan kemuliaan
buat selama-lamanya
hari ini, jalan ini pasti berliku
kerana masa depan belum menjanjikan syurga
bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

perjuangan kita belum selesai
kerana hanya yang cekal dan tabah
dapat membina mercu tanda
bangsa yang berjaya.

- Tun Dr. Mahathit Mohamad.

09 July, 2009

TAKUT KERANA SALAH?

'Bukan mengenai satu Malaysia, tetapi satu-satunya dalam Malaysia,....jalan belakang'



Penangguhan kes Anwar Ibrahim mendapat perhatian banyak pihak. Beberapa soalan mengkhendaki jawapan. Kenapa tiba-tiba ditangguhkan, kenapa peguam bela-nya tiba-tiba pening kepala, kenapa macam ada sesuatu yang tak kena?

Tetapi sudah tentu kepada para penyokongnya segala itu adalah wajar. Segala yg Anwar Ibrahim lakukan adalah wajar dan Anwar sentiasa dipihak yang benar. Anwar itu maksum. Tiada cacat celanya. Sedangkan hakikatnya, beliau hanyalah manusia biasa yang juga tidak lekang dari salah dan dosa.

Saya tertarik dengan pandangan seorang blogger dari Pahang yang postingnya harus juga kita baca. Saya perturunkan sebahagiannya dan sebahagian lagi boleh dibaca diblog beliau sendiri:

Kes liwat yang melibatkan Saiful Bahari dan ketua de facto PKR, Brader Anwar bin Ibrahim ditunda lagi ke 15 Julai atas permintaan peguambelanya, Sulaiman Abdullah. Sulaiman Abdullah minta dilanjutkan 'cuti sakit' Brader Anwar bagi sebutan kes berkenaan.

Jika kita perhatikan urutan kes liwat ini, kita akan dapati, pihak Brader Anwar yang selalu mengelak untuk menyelesaikan kes ini secara 'gentleman'. Sebelum bermula 'legal battle', beliau akan spin cerita tentang teori konspirasi; kononnya mahkamah tidak adil, ada usaha hendak membunuhnya, media kerajaan spin cerita, PM campurtangan dalam hal majlis sumpah Saiful Bahari dan berbagai lagi.

Hakikatnya jika kita teliti, beliau mengelak dari menghadapi kenyataan. Jika beliau benar, beliau tidak perlu takut. Seperti pihak Saiful Bahari yang nampak ikhlas dan bersungguh-sungguh hendak membuktikan perilaku sumbang beliau, beliau pula seperti mengelak hendak membersihkan nama baik beliau.


(Klik untuk baca blog Sri Tri Buana)

07 July, 2009

NIK AZIZ ~ LIDAH BIAWAK PASIR

'undi PAS masuk syurga, menentang UMNO jihad ..Ya Allah ya Tuhanku, ampunilah dosa-dosaku yang menghancurkan perpaduan Islam di Malaysia ini'


KOTA BAHARU 26 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, kenyataannya pada 21 Jun lepas mengaitkan UMNO dengan komunis dan ajaran sesat hanyalah satu kiasan atau perumpamaan.

"Boleh jadi kerana saya kata nationalis dan komunis itu serupa, begitu juga dengan ajaran sesat, (bagi saya) semua fahaman yang menolak Islam, semuanya kita panggil ajaran sesat,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.


Ternyata lidah ulamak yang dikatakan memperjuangkan Islam ini lebih lebih lembut dan bergulung bagai lidah biawak pasir. Sejak dari awal lagi saya sangat bencikan sikap ahli-ahli politik yang mengaku ulamak dan menjual Agama untuk kepentingan politik mereka dan kaum kerabat mereka. Mereka sentiasa merasakan bahawa sebagai ulamak apa saja tindakan mereka betul dari segi agama. Apakah agama Islam ini hanya milik mereka sahaja?

Mereka sewenag-wenangnya menggunakan ayat-ayat al-Quraan yang di tafsirkan sebahagian sahaja manakala sebahagian yang lain disembunyikan bagi tujuan membenarkan segala perbuatan mereka. Apakah harus ulamak berpolitik? Patutkah seorang yang mengaku ulamak disatarafkan dengan ahli-ahli politik yang kita tahu pasti bahawa mereka akan sentiasa memikirkan kepentingan politik mereka sendiri melebihi perkara-perkara lainnya.

Jika ulamak berpolitik, maka jatuhlah taraf mereka seperti ahli politik lainnya. Apa kah ada lagi perbezaan diantara kata-kata ulamak Nik Aziz dengan fatwa dari Ustaz Lim Kit Siang. Kerana mereka kedua ini ahli politik, maka mereka adalah setaraf.


Sila baca blog dibawah ini yang juga membincangkan perkara yang sama. Blog baharu dari penulis yang saya kira juga masih muda dan nampak beremangat serta berkesungguhan dan perlu diberikan perhatian.


(Link ke blog srikandi-melayu.blogspot.com)

06 July, 2009

MANEK URAI - PAS KEKANG PEMIKIRAN MELAYU?


Melayu dan Islam di pisah-pisahkan kerana taksub kepada parti politik tertentu, ini merugikan Islam dan Malayu sendiri.


Pilihanraya Kecil Manek Urai kian hampir.

Kempen politik PAS semakin aggressif dengan mengunakan Agama Islam menghasut rakyat supaya menyokong perjuangan mereka.

PAS menyebar fitnah terhadap pemimpin2 UMNO bahkan Isteri PM sendiri. Apakah Islam menggalakkan mencerca orang lain?

PAS mengekang fikiran umat melayu supaya jangan menerima yang lain selain dari mereka.

PAS adalah pertubuhan politik dan segala tindakan mereka berpegang kepada kepentingan politik semata2. Agama Islam hanya jadi tunganggan mereka.

PAS menjual Islam demi survival politik dan pengaruh politik mereka.

Ulamak dalam PAS bukanlah insan suci yang benar-benar perjuangkan Agama kerana mereka lebih perjuangkan parti politik dan kepentingan politik.

(Klik utk baca blog bumiyang - mengupas mengenai Memerdekakan Pemikiran Politik dari Asobiyyah)

04 July, 2009

NAMA PARTI ISLAM, KONON PEMIMPIN ISLAM - CELAKA


foto ini juga saya CnP dari blog bumiyang


Mengapa di Akhir Zaman ini orang yang dituduh pula yang terpaksa menunjukkan bukti bahawa diri mereka sebenarnya tidak bersalah? Pelik bukan? Yang membuat kita bertambah pelik ialah Tok Wakil dari "Parti Islam" pun mahukan perkara yang sedemikian...

Saya hairan bagaimana "Harakahdaily.net boleh melaporkan bahawa Puan Athirah sebagai berkata, "Beliau (Puan Athirah) juga menolak penyebaran klip video itu bukan semata-mata satu konspirasi untuk menjatuhkan Najib". Macamana dia ini (Pn. Athirah) boleh begitu pasti mengenai perkara di atas? Pelik bukan??????? Ahli nujum ke Cik Puan kita ni ?

Apalah sangat dengan sekadar membuat penafian? Walau macamana dinafikanpun bukannya mereka ini hendak terima...Dah memang "mental block".....Cakap lah apapun...fitnah jugak yang lebih mereka percayai....

Mungkin mereka terlupa bahawa;

Firman Allah Ta'ala :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (Surah al-Hujrat, ayat 6)


....Artikel ini saya ambil sepenuhnya dari posting asal di sebuah Blog yang perlu semua pihak berikan perhatian kerana tulisan dan pandangannya yang menarik. Terima kasih kepada blogger berkenaan...Sdr. Isac


(Klik utk baca posting penuh di blog asal: bumiyang)
http://bumiyang.blogspot.com/2009/07/menuduh-tanpa-bukti-adalah-fitnah.html

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...