Suara Anak Pahang - Perlu Baca

30 April, 2010

NIZAR SAHKAN PAS MEMANG HARAMJADAH




Nik Aziz kata tidak salah walaupun berkerjasama dengan syaitan. Ini lagi satu syaitan yang menjelma dalam Pas. Menjelma sebagai Islam tetapi ingin memusnahkan Islam dan bangsa Melayu. Orang-orang Pas mesti akan pertahankan ini. Mereka akan kata halal kerana hukum mereka hanya ada 2, halal untuk mereka dan haram untuk musuh mereka.

Sah dan nyata menghasut dan akan membuatkan politik Malaysia tidak stabil seperti di Thailand. Nizar si celaka ini rela mempejudikan negara kerana cita-cita politiknya dan balas dendamnya. Tidak mustahil tragedi 13 mei akan berulang lagi. Bersiap sedialah Melayu.

Kerana adanya pemimpin darah campuran itu dan berjuang atas nama Pas, maka kita tidak mustahil akan menyaksikan rusuhan kaum seperti dulu. 'Melayu AKAN hilang didunia' 'Melayu AKAN hilang didunia' 'Melayu AKAN hilang didunia'

RM4 JUTA

Penuh kocek dan ada juga songlap bawah kopiah tu, hehe


Blog Suara Prihatin UMNO Jerantut semalam mengulas tentang pendedahan Kickdefella bahawa Pas memperuntukkan RM4 juta bagi memastikan tetap berkuasa di Kelantan disamping memburukkan imej BN.

Dari sudut lain blog tun fasial dot com juga mengulas perkara sama. Blogger Isac bumiyang pula menulis begini;
Komen Isac;
Nampaknya apa sahaja yang dilakukan oleh Pas menjadi "halal"....Tak kiralah samada fitnah, caci-maki, tohmah, serangan peribadi dan lain-lain...
RM 4 Juta bukanlah suatu jumlah yang sedikit. Manalah agaknya Pas memperolehi dana tersebut. Kalau dana tersebut digunakan untuk memperbaiki imej Kerajaan Negeri seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Pusat melantik APCO, tiada menjadi kesalahan. Ini tidak, menggunakan dana kerajaan negeri untuk menyerang "musuh politik"? Jika itulah relitinya maka Kerajaan Negeri telah menyalahgunakan wang rakyaat ataupun pecah amanah. Sekiranya itu yang berlaku SPRM patut menjalankan siasatan.
Selain dari dana kerajaan negeri, Pas juga mungkin telah membiayai aktiviti ini melalui dana-dana berikut;
i) Derma yang dikutip dari mereka yang menghadiri sesi ceramah politik mereka.
ii) Hasil royalti balak.
iii) Sumbangan pihak ketiga.

Tambahnya lagi begini:

Untuk mengelakkan daripada bersubahat/bersengkongkol dengan kerja-kerja keji ini rakyaat Malaysia dinasihatkan agar mendermakan wang mereka kepada badan-badan atau kegiatan-kegiatan yang jelas hukum halal-haramnya.
Yang penulis paling takut ialah sekiranya Pas menggunakan sumbangan wang asing yang mungkin disumbangkan oleh mana-mana Yayasan Yahudi yang anti Islam maupun kerajaan asing yang sememangnya mahu menangguk di air yang keruh. Dengar cerita semua konsesi balak di Kelantan sebenarnya dimonopoli oleh seorang Tauke Cina dari Singapura. Mungkinkah beliau yang menaja semua ini? Itu Pas kena jawablah....


Apa beza diantara pemimpin Pas dengan pengikut dan penyokongnya? Kalau serban pemimpin sebesar bakul maka serban pengikutnya sebesar raga. Bila tanduk pemimpinnya panjang sejengkan maka tanduk pengikutnya akan panjang seinci. Bagaimanapun mereka tetaplah sama.

Bila BN gunakan dewan atau balairaya untuk berkempen mereka kata salah gunakan kuasa. Bila mereka kempen di masjid tak salah. Bila mereka buat mereka kata halal dan bila BN buat mereka kata haram.

Blogger mereka pun sama. Mereka yang berblog dan mendapat duit dari Pas tetapi mereka tuduh blogger pro kerajaan yang dapat duit dari BN/UMNO. Mat Sabu kata Anuar Ibrahim 'Al-Juburi' boleh, bila UMNO panggil Al-Juburi juga jadi tak boleh. Memang haramjadah.

Pemimpin Pas memang cerdik dan bijak pandai, cuma pengikutnya saja yang bodoh dan bebal. Kerana itu snggup berbaring tengah jalan macam lembu di Kuala Kangsar dulu. Kerana itu juga selalu ditipu apabila mendengar ceramah kena membayar untuk penceramah. Mereka datang jalan kaki tetapi penceramahnya datang dengan kereta besar. Ceramah agama jadi macam funfair, kena bayar untuk dengar mencarut dan menfitnah.


29 April, 2010

EZAM: 1MALAYSIA NO 1 RASUAH POLITIK?

Untung sabut tenggelam, untung batu timbul!


Sila baca disini, sebuah blog kecil yang jarang-jarang hendak orang dengar suara mereka. Tetapi banyak kali saya katakan bahawa suara beginilah suara akar umbi sebenarnya dan saya sentiasa lebih cenderung untuk mendengar suara seperti ini.

Kita percaya bahawa ini bukanlah satu-satunya blog yang menyuarakan tentang isu ini, banyak lagi bahkan banyak blog-blog besar juga menyuarakannya sebelum ini. Soalnya, inilah pandangan rakyat marhaen terhadap tindakan yang diambil!

Saya melihat ini adalah antara ciri-ciri rasuah politik yang besar. Dalam kes Ezam, mula-mula ahli UMNO kemudian belot, kemudian belot lagi dan kemudian dilantik. Apakah jasanya sebagai pembelot? Patut juga dia diberikan pingat dan gelaran. Satu perjalanan yang mudah dan mungkin baik untuk dicontohi semua. Baik dijadikan trend - inilah gayanya perjalanan politik di Malaysia.

Siapa sebenarnya yang nak membenteras rasuah politik? Bila pembelot jadi pahlawan, bila penyangak jadi pemimpin. Mungkin jasanya kerana dia mendakwa ada beberapa kotak rahsia bersamanya, seperti 'Ali Baba dengan 40 orang penyamun' yang juga ada 40 tong-tong bersamanya.

Pengajaran, kalau nak jadi senator, bawaklah sekali kotak-kotak yang kita ada. Hehehe - Malaysiaku!

28 April, 2010

BANGSA MELAYU HANYALAH SEEKOR TIKUS

Gambar hiasan:
Perpaduan Melayu hanya apabila terdesak,
namun selalunya kita sudah lewat dan nasi sudah menjadi bubur


Banyak terdapat kembimbangan terhadap masa depan dan perpaduan orang Melayu dewasa ini. Apa yang jelas kejumudan terhadap ideologi membuatkan kita semakin susah untuk bersatu. Secara kasarnya kumpulan terbesar Melayu terbahagi 2; UMNO dan Pas. Malangnya masing-masing bercapat tentap perpaduan Melayu namun masing-masing cuba mengelaknya. Mungkin benar ada hasutan dari luar yang sengaja tidak inginkan Melayu bersatu, tapi keinginan kita mengatasi segalanya.

Ini pendapat dari sebuah laman blog seorang sahabat;
Dalam PRK baru-baru ini, BN hanya mendapat 20% saja undi kaum Cina, walaupun kerajaan Dato Sri Najib telah me'manja'kan mereka dan meliberalisasikan berbagai perkara. Dan Lim Kit Siang menyampaikan 'amanat'nya kepada Chua Soi Lek untuk menjadi 'vocal' lagi mula dari sekarang. Maksudnya 'lebih tekanan perlu dikenakan kepada PM'.(Baca sini).

Orang Melayu, dan orang politik Melayu khasnya, kena bijak untuk dechiper code mereka. Mereka kaum dominan dan licik. Jika pemimpin Melayu masih ingin membuang masa dengan 'menyusu kera di hutan' terpulanglah. Sudah sampai masa pemimpin Melayu perlu kembali ke 'sarang'. Seperti kata bapa Dato' Sri Najib,
"Jika orang Melayu gembira, orang lain di negara ini akan gembira. Begitu juga sebaliknya jika orang Melayu tidak gembira."


Malangnya apabila ada usaha untuk membangkitkan semangat Melayu dan perpaduan, maka ada pula suara kebimbangan dari kaum lain yang menggelar kita rasis. Kerana ketakutan atau untuk menjaga hati kawan maka kitapun rela mengenepikan perjuangan bangsa ke arah penyatuan itu. Lebih malang lagi apabila ada suara dari bangsa kita sendiri, melayu yang membunuh bangsanya sendiri.

Perbezaan ketara antara sikap bangsa Melayu dengan kaum Cina sangat jelas, sepertimana pendapat diblog yang sama;
Sementara orang Melayu yang suka berpecah, mereka cukup mudah disatukan oleh common interest: chinese supremacy. Jika Melayu benar-benar jumud dengan parti mereka, kaum Cina lebih mendengar Siqui,Dewan Perniagaan Cina dan berbagai pertubuhan NGO mereka. MCA dan DAP cuma political instrument saja bagi mereka. Common goal tetap chinese supremacy.

Dan tuntutan mereka tidak akan berkesudahan hingga mereka 'in control'. Maklumlah, mereka mendapat 'mandate from heaven' to govern universe. Ini weltanschauung mereka. Tak percaya lihatlah Singapura.



Memang susah untuk Melayu bersatu, seakan sudah tidak ada jalan lagi dihadapan kita untuk menemukan antara kita. Malah ada antara kita lebih rela mengangkat bangsa lain kerana hanya cemburu sesama sendiri.

Mungkin kata-kata lama ini harus diulang berkali-kali supaya ia akan lebih bermakna dan lekat dihati kita;
kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan
pedagang lalu ditanakkan, suami dirumah mati tak makan.

Saya hanya ada satu soalan untuk bangsa kita, untuk pembaca. Andaikan saya pemimpin parti terbesar Melayu dan anda pemimpin parti terbesar pembangkang Melayu. Saya ingin menawarkan perpaduan Melayu sejagat dan saya sanggup lakukan apa saja demi perpaduan itu. Tanya harus berjawab dan kata harus bersahut, apa akan kata anda? (Komenlah hanya pada soalan ini saja)

Jawapan yang saya jangkakan dari kebanyakan komen terutamanya dari pro pembangkang hanyalah cubaan untuk mengelak dari perpaduan. Mungkin tidak salah kalau saya katakan bahawa bangsa Melayu ini adalah seumpama tikus yang lebih sukakan kerosakan.


Baca sini dimana sebahagian tulisan di 'copy and paste': http://sribuana.blogspot.com/



27 April, 2010

PRK P094 - KAUM CINA KEKAL SEBAGAI PEMBELOT

Hiasan: Peristiwa rusuhan kaum 13 mei


Ketika undi kaum Melayu dan India membuktikan sokongan mereka semakin pulih terhadap BN, nyata kaum Cina masih permainkan kita. Ini terbukti jelas dibeberapa kawasan yang majoritinya diwakili kaum Cina dalam PRK P094 lalu.

Kita sangat kesal dengan kaum yang terkenal dengan sikap opportunist ini. Apakah mereka terlalu pandai bermain politik, menangguk di air keruh? Pandai mengambil kesempatan ketika kesetabilan politik BN kelihatan goyah dan perpaduan bangsa Melayu ditahap yang paling lemah atau kita kah yang terlalu bodoh dan terlalu bertolak ansur dengan mereka?

Setiap kali undi mereka diperlukan (pilihanraya) setiap kali itulah mereka akan datang dengan berbagai permintaan khusus untuk kaum mereka. Baru-baru ini di Hulu Selangor, peruntukan untuk sekolah jenis kebangsaan Cina telah diumumkan yang bernilai RM35 juta.

Setiap kali juga ada pertemuan dan makan besar, mereka akan keluar beramai-ramai konon memberikan sokongan namun apabila mengundi, mereka undian pembangkang. Ini berlaku bukan sekali dan bukan dua kali, tetapi berkali-kali yang kita sudah tidak terhitung dengan jari.

Jelas bahawa politik mereka hanyalah untuk mendapat sesuatu untuk kaum mereka. Mereka mengambil peluang semasa pilihanraya untuk mendesak kerajaan BN dan membuli bangsa Melayu.

Apakah sebenarnya kaum Cina sudah hilang keyakinan kepada MCA dan Gerakan atau sememangnya mereka menyokong DAP yang lebih jelas perjuangkan ‘kiasu’nya? Kita boleh mengambil kesimpulan begini; Sebenarnya kaum Cina sememangnya menyokong DAP yang ‘ultra kiasu’, yang memperjuangkan kepentingan kaum Cina melebihi segalanya namun mereka masih kurang yakin DAP dapat memegang tampuk kuasa pemerintahan, kerana itu mereka harus bermuka-muka khususnya kepada UMNO yang mengetuai BN. Dalam masa sama DAP menyelinap dengan bersahabat serta memperalatkan Pas dan PKR. Hakikatnya, dibelakang kita mereka berpegangan tangan.

Kenapakah kaum Cina terlalu gelisah dengan kebangkitan semangat bangsa Melayu dalam Perkasa? Perkasa dituduh rasis kerana memperjuangkan bangsa Melayu tetapi mereka tidak merasakan bahawa mereka juga rasis bila perjuangkan kaum Cina? Mereka hendak sama rata dengan menghendaki hak kita tetapi mereka enggan memberi hak mereka.Bagaimana pula dengan Suqiu yang kelihatan begitu ekstrem? Tidak mengapakah jika membela kaum Cina tak tidak boleh membela bangsa Melayu?

Kegagalan MCA dan Gerakan dalam menarik sokongan kaum Cina hendaklah dilihat sebagai satu permainan politik mereka semata-mata. Sebagai saluran untuk merundingkan bagi mendapatkan sesuatu dari BN. MCA dan Gerakan harus dicurigai dalam hal ini. Yang jelasnya, mereka ibaratkan gergaji dua mata dan makan dari dua sudut berbeza.

Kaum Cina sedar bahawa dasar kerajaan tidak akan memberikan mereka ‘tongkat’, justru mereka selalu meminta kerajaan mengamal dasar yang kononnya lebih adil. Benar, mereka tidak diberikan ‘tongkat’ oleh kerajaan, tapi mereka memaksa kerajaan memberikan mereka ‘tongkat’ setiap kali sokongan mereka diperlukan. Lihatlah, mereka minta bangsa Melayu mencampakkan ‘tongkat’, namun apabila kita mencampakkan ‘tongkat’ kita, mereka akan dengan cepat merebutnya untuk mereka gunakan.

Saya bersetuju dengan pendapat dari sebuah laman blog (Kamarulzaman Kamdias) bahawa satu pendekatan baru harus diambil dalam menangani masalah sokongan kaum Cina terhadap MCA dan Gerakan. Antaranya, jangan lagi memberikan mereka peluang bertanding dikawasan yang majoritinya kaum Melayu, sebaliknya mereka harus bertanding di kawasan yang majoriti kaum Cina kerana suara mereka adalah mewakili kaum itu. Janji kerajaan semasa pilihanraya harus berdasarkan kepada keputusan pilihanraya itu sendiri, jangan lakukan apa-apa jika BN tidak menang dan kaum tertentu tidak memberikan sokongan.

Jikalau dalam ekonomi Melayu diminta membuangkan tongkat, kenapa pula dalam politik perlu kita memberikan mereka tongkat?

Saya tidak yakin kaum Cina akan bersikap jujur dalam penguasaan politik terutama di negeri Selangor. Kita menciumi ada perancangan besar yang mereka sedang aturkan supaya negeri selangor akan dapat mereka kuasai oleh kaum mereka sendiri, melalui DAP.

Tidak mustahil bahawa jajaran Selat Melaka yang tinggi nilai ekonominya akan cuba mereka kekang dan kuasai. Dari Singapura ke Selangor, Perak dan Pulai Pinang, inilah ‘Chinese Belt’* yang menjadi perkiraan untuk menguasai ekonomi seterusnya akan mampu menguasai politik tanah air.

PRK di Hulu Selangor, memperlihatkan kesetiaan bangsa Melayu terhadap pemimpinnya. Walaupun keinginan berkehendakkan wakil rakyat dari kaum majoriti, namun mereka korbankan juga kerana akur terhadap kehendak pemimpin. Kerana itu undi untuk calon pembangkang masih bertahan. Andaikan jika BN meletakkan calon Melayu, kemungkinan angka yang kita dapati kini akan berubah.

Saya melihat ini juga sebagai titik permulaan penyatuan semula bangsa Melayu seandainya pemimpin-pemimpin Melayu itu sendiri tidak terlalu memikirkan kepentingan peribadi melebihi kepentingan Agama, Bangsa dan Negara. Siapa kata bangsa Melayu tidak boleh bersatu? Selagi kita sedar bahawa kita akan dikuasai dengan cara pecah dan perintah. Selagi kita yakin bahawa kita mampu bersatu semula seperti ketika kita menentang kuasa penjajah dulu. Selagi kita berusaha dan sesungguhnya berserah kepada Allah, - ‘ Tak kan Melayu hilang di dunia’.

*

‘The Chinese Belt’

Penguasaan pembangkang di Pulai Pinang, Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan menggambarkan kuasa pembangkang terhadap penduduk-penduduk Cina. Besar kemungkinan dalam PRU akan datang pembangkang juga akan memenangi marginal Malay area seperti Negeri Sembilan, Melak dan Johor. Jika berlaku, akan muncullah satu kawasan di persisiran pantai barat satu kawasan dari Singapura ke Pulau Pinang yang boleh dianggap sebagai ‘The Chinese Belt’

Dalam keadaan sekarangpun kekayaan negara tertumpu di negeri-negeri tersebut. Secara tidak langsung, secara ‘de factor’nya mereka telah menguasai melalui kekuatan ekonomi yang dapat kita samakan dengan sewaktu zaman penjajah British dulu yang mana kawasan ini dikenali dengan ‘Straits Settlement’

26 April, 2010

KENAPA HANYA 1,725 UNDI SAJA? MANA UNDI CINA?



Kita telah menerima keputusan PRK P094 dan semua pihak berpuas hati termasuk yang kalah. Semasa mengumumkan kemenangan calon BN, calon pembangkang tidak hadir kerana tidak ingin diumumkan kekalahannya.


Kita sedang mengumpul maklumat mengenai P094 dan berharap satu analisa akan dapat diberikan dalam waktu terdekat mengenai keputusan PRK terbaru. Kita ingin mencari jawapan kenapa BN hanya menang 1,725 undi saja? Peratusan mengundi dilihat bertambah dari PRU lalu.


PRU 2008
-----
Pengundi: 63,593
BN: 22,979
PKR: 23,177
Majoriti: 197
Jumlah Undi: 47,622
Peratus: 74.81
Undi Rosak: 1,466


PRK 2010
-----
Pengundi: 64,500
BN: 24,977
PKR: 23,272
Majoriti: 1,725
Jumlah Undi: 48,935
Peratus: 75.87
Undi Rosak: 731

Undian PKR dilihat menaik dari 23,177 ke 23,272. Walaupun kalah namun undiannya masih meningkat walau dalam kadar sedikit (95). Kesimpulan secara kasarnya adalah kemenangan BN kerana pertambahan bilangan yang keluar mengundi yang kekurangan undi rosak.

Kemana perginya undi kaum Cina? Kita akan cuba dapatkan analisa dalam masa terdekat.


Sementara itu, baca Analisa Hulu Selangor (disini)

KEMENANGAN BN DI P094 HADIAH UNTUK DS NAJIB



1. Berakhirlah sudah proses pengundian Pilihanraya Kecil P094, Parlimen Hulu Selangor semalam.


2. Keputusan resmi PRK P094 yang disiarkan secara langsung dari TV3 adalah seperti berikut;

Calon BN - 24,977 undi
Calon PKR - 23,272 undi
Majoriti - 1,725


3.1. Kemenangan itu membuktikan bahawa BN telah diterima semula oleh rakyat bagi terus membangunkan negara.

3.2. Rakyat telah sedar bahawa PR (PKR, Pas dan DAP) tidak mampu memberikan apa-apa perubahan selain dari memberikan janji-janji kosong yang sehingga kini masih belum tertunaikan.

3.3. Membuktikan rakyat telah menerima dan yakin kepada kepimpinan DS Najib serta gagasan Satu Malaysia-nya.

3.4. Juga memberikan isyarat bahawa parti tunggak dalam BN, UMNO telah hampir pulih dan rakyat telah kembali semula memberikan sokongan atas kepercayaan terhadap pemimpin tertinggi parti.


Ketika pengumuman keputusan PRK P094 semalam, kita tertanya-tanya kemana menghilangnya calon sebelah sana? Tidak mau kah dia mengucapkan tahniah kepada pemenang? Mungkin dia tidak menemui jalan untuk majlis pengumuman keputusan itu (kerana kakinya tessepak botol), atau kudanya sudah tidak mampu berlari?

Nota:
Cucu Mamak Kutty bukan main sumpah seranahnya. Biasalah, sikap penyokong tegar parti pembangkang memang demikian, tetapi ini blog aku, kalau aku suka komen tu aku siarkan, jika tak, hehehe ! Baliklah kepangkal jalan kerana jalan yang kau ikut itu menyesatkan.

25 April, 2010

PESANAN AKHIR PADA PENGUNDI



Inilah pesanan akhir pada pengundi yang masih belum mengundi, segeralah ke pusat pembuangan undi dengan mambawa my kad sebelum pusat pembuangan undi ditutup petang nanti.

Sebelum mengundi, ingatlah pesanan ini dan undilah calon yang terbaik, Sila klik sini untuk membaca pesanan sulit ini.

Selepas membaca pesanan ini dan selepas mengundi bolehlah kita ketawa puas hati; Kah kah kah!

BN DIRAMAL MENANG SELESA HARI INI


Tengah malam semalam tamatlah sudah kempen Pilihanraya Parlimen Hulu Selangor. Pihak BN dan penyokong BN kelihatan mematuhi segala syarat-syarat dan peraturan semasa kempen PRK sejak hari pertama dimulakan lagi. Namun pihak pembangkang sentiasa bebuat onar dan sengaja tidak mematuhi peraturan yang ditetapkan dengan harapan supaya kerajaan akan mengambil tindakan seterusnya dapatlah mereka menggunakan isu itu dan menuduh kerajaan BN tidak adil dan bertindak zalim terhadap mereka dan sebagainya. Ini sebijik macam otak Israel, tapi kita tidak heran kerana DS Anwar memang ada hubungan intim dengan pihat Israel itu. Hubungan depan dan belakang.

Pagi ini, pihak sukarela yang memerhatikan perjalanan pengundian mendapati sokongan terhadap BN adalah tinggi dan pihak BN dijangka menang mudah. Walau pun disana-sini ada sedikit kekecohan yang ditimbulkan oleh puak-puak pembangkang namun pihak berkuasa keselamatan yang telah bersiap sedia dapat mengatasinya dan meredakannya.

Rata-rata pengundi berbagai kaum, Melayu, India dan Cina dalam kawasan Parlimen Hulu Selangor ini berpuas hati dengan usaha kempen calon BN yang menyatakan sokongan terhadapnya. Banyak pihak yang meramalkan BN akan menang mudah dalam PRK kali ini. Kami semua bolehlah berkemas balik dengan rasa senang hati, huhu.



24 April, 2010

ZAID DIRAMAL AKAN KALAH DAN MEREKA AKAN BUAT KECOH




Exco kerajaan Seangor, Datuk Hassan Ai, menjadikan mimbat khutbah Masjid Bukit Sentosa, bagi meraih undi pada saat akhir dianggap tindakan terdesak pembangkang sehingga mengenepikan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah - Berita Harian 24 April 2010 MS 11

Siapalagi yang pihak pembangkang hormati? Titah Sultan sudah tidak diendahkan malahan sebelum ini di Perak dulu ada yang sanggup berdemonstrasi berbaring ditengah jalan bagi menghalang keberangkatan Sultan Perak. Pada puak pembangkang ini, matlamat menghalalkan cara. Mereka sudah tidak peduli lagi pada adab dan budaya. Islam tidak pernah mengajar umatnya berpekerti sedemikian buruk. Nyatalah ajaran yang mereka bawa ini adalah ajaran politik songsang yang hanya menggunakan Islam sebagai landasan dan menjadikan rakyat yang percayakan agama Islam sebagai kaldai tunggangan.

Seramai 20 ahli dan penyokong Pas diketuai Pemangku Ketua Pas Cawangan Kuala Kubu Baharu , Ariff Kamaruddin mengisyhtiharkan keluar parti untuk menyertai UMNO - Berita Harian 24 April 2010 MS 10

Syukurlah bila ada antaranya yang sudah insaf dan berubah hatinya menjadi putih. Sekurang-kurangnya akan berkuranganlah mereka yang sanggup berbaring ditengah jalan untuk tunjuk protes kepada Sultan.

Pengundi wajar tolak pemimpin tidak bermoral - Pemimpin adalah suatu amanah yang harus diserahkan kepada seseorang yang ahli untuk memimpin. Kerana bila kepimpinan diberikan kepada yang bukan ahlinya, akan mengalami kegagalan bahkan kerosakan serta kehancuran yang akan dialami. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud " Apabila suatu urusan diserahkan kepada orang yang bukan ahlinya, maka tunggulah kehancurannya." (Hadis riwayat al- Bukhari) - Berita Harian 24 April 2010 MS 35

Cuba kita bayangkan jika pemimpin yang kita pilih itu adalah kaki botol, kaki kuda, kaki belit dan sebagainya. Mungkin kita akan berfikir untuk memilih yang beragama, tetapi bagaimana jika yang bukan beragama Islam itu lebih baik sifat-sifatnya dari yang beragama Islam. Apakah pilihan kita?

Kerakusan politik Penasihat PKR mula makan diri - Ramai keluar parti selepas sedar percaturan Anwar termasuk pemilihan Zaid bertanding di Hulu Selangor. ...Persoalan yang tercetus ialah mengapa teman yang sanggup berkorban ketika dia susah, tiba-tiba dan satu demi satu meninggalkannya ketika dia bersungguh-sungguh untuk mencapai matlamat menuju ke Putrajaya....- Berita Harian 24 April MS 24

Akhirnya tembelang dan kerakusannya terserlah dan perjuangan sebenarnya hanyalah untuk dirinya sendiri, tidak ada sedikitpun untuk rakyat bahkan kroni rapatnya pun sanggup diketepikan. Demikianlah Anwar dan cita-cita besarnya. Bapa kepada segala kemungkaran. Falsafahnya matlamat menghalalkan cara. Dia tidak peduli sama ada dari depan atau belakang asalkan masuk dan keluar.

Maklumat terkini - menurut kajiselidik secara rambang, kemenangan akan berpihak kepada calon BN, justru DS Anwar sedang merancang untuk melakukan kekecohan seperti yang pernah berlaku pada tahun 1998 lalu. DS Anwar sudah semakin terdesak sudah tidak ada jalan lain baginya selain membuatkan negara jadi huru hara. Apabila negara huru-hara tentu nanti PM juga akan dituduh gagal mentadbir negara dan bermacam-macam lagi tohmahan yang akan dibuat semata-mata untuk melepaskan dirinya.

Perjuangan apa kah ini? Tidakkah ini perjuangan peribadi?


PENYOKONG PKR PENGGANAS



Semalam, beberapa media tempatan melaporkan sikap sebilangan penyokong parti pembangkang yang tidak beretika atau lebih lazim disebut tidak berakhlak semasa kempen berlangsung.

Antaranya adalah menyebarkan surat palsu dan fitnah dengan menggunakan logo UMNO. Selain itu ada juga yang ditugaskan untuk memusnahkan poster-poster BN. Sikap penyokong pembangkang ini sinonim dengan sikap buruk pemimpin utama mereka, iaitu matlamat menghalalkan cara. Asal naik, masuk. Dari depan atau belakang, belakang kira.

Memusnahkan poster lawan, apakah ini kebebasan yang mereka perjuangkan? Apakah ini makna kebebasannya? Apakah beza diantara Pas dengan PKR? Bagi mereka segalanya boleh dan bagi orang lain segalanya tidak boleh walaupun pada perkara yang boleh mereka lakukan dulu. Inilah makna kebebasan bagi mereka. Inilah makna keadailan bagi mereka.

Malangnya minda golongan muda kita yang kononnya terpelajar tetapi penuh sikap kurang ajar telah dirosakkan oleh pemimpin pembangkang. Mereka yang masih bodoh tahap 'gaban' ini tergoda atas nama perjuangan. Perjuangan apakah jika kita meruntuhkan apa yang telah dibina dengan baik?

Tidak lama lagi kita akan lihat kemanakah pemimpin idola 'belakang taruk' mereka itu akan pergi dan dapat melarikan dirinya. Satu dunia sudah sedar akan pembohongannya. Bagaimanapun yang pertama harus dilakukan adalah memenangkan BN dalam PRU094 ini dengan mengalahkan 'si kaki botol'.

Perkembangan terkini menampakan bahawa adalah jalan mudah bagi BN untuk memenanginya. Sekali lagi kita menyeru kepada 'si kaki botol' untuk menarik diri dan keluar dari keadaan ini dengan selamat dan tidak memalukan dirinya.

Cucu Mamak Kutty dan Pendikar Mustar Kg. Pinang Dua Batang dah lama tidak memberi komen disini, mungkin mereka antara yang ditangkap kerana merosakkan poster BN di Hulu Selangor itu. Tu lah, orang naasihat baik-baik, buat kerja baik-baik dan cari rezeki yang halal tapi kau degil. Kesian anak bini kau dirumah tu, hehe !

23 April, 2010

HULU SELANGOR - ZAID AKAN DIMALUKAN






Tun Dr. Mahathir juga berkempen di Hulu Selangor bagi membantu calon BN. Bersamalah kita menyokong calon pilihan rakyat dan calon BN ini. Semua rakyat Hulu Selangor telah menyatakan sokongan mereka terhadap calon BN ini. Keputusan nanti adalah dijangkakan Zaid akan dimalukan jika calon PKR masih belum menarik diri dari pertandingan itu.

Klip video ucapan Tun Dr. Mahahir yang dirakamkan oleh Ilham TV. Sila klik (sini) untuk dapatkan sambungan ucapan beliau.



TERKINI: LAPORAN LANGSUNG - ZAID IBRAHIM TERTEKAN

Biarlah dia orang keluar parti, parti ini ditubuhkan untuk membela saya bukan untuk membela rakyat atau orang-orang lain. Jika saya tidak dapat jadi PM di Malaysia, saya akan bina sebuah negar lain dan jadi PM negara itu. Dialog pun agak-agak lah bro, tak kan macam tu sekali



Calon PKR di PRK P094 semakin tertekan.

Rakyat sudah melihat dan boleh menilai dengan lebih waras siapa calon yang akan mereka pilih nanti. Dari 4 calon hanya tinggal 2 kerana yang 2 itu memberikan pertandingan lebih adil 1 lawan 1. Puak-puak Pas dan PKR kesana kemari dengan mencerca kerajaan dalam masa sama mereka juga guna kemudahan yang kerajaan bina, masjid umpamanya yang dijadikan markas oleh puak-puak pencacai Pas ini. Pemimpin-pemimpin besar mereka datang dengan kereta besar serta menginap di hotel besar. Yang harus berkorban dan berjuang hanyalah puak-puak pencacai Pas ini, yang pernah buat demonstrasi baring-baring di Perak dulu.

Selain dari di akhbar-akhbar, di laman-laman blog banyak pihak yang membuka pekong calon PKR itu. Jika dia seorang yang bermaruah, beliau sepatutnya mengambil langkah berani dengan menarik diri dari dicalonkan. tetapi memang dia seorang yang langsung TIDAK bermaruah, kerana itu dia akan tetap meneruskan walau diasak dan ditekan dari semua sudut.

Khabarnya pengundi di Ulu Yam sudah membayangkan hasrat un tuk lari dan tidak menyokong PKR dalam PRK kali ini. Baca disini. Kewibawaan PKR juga semakin hari semakin runtuh berikutan dengan semakin ramai yang keluar parti kerana sudah hilang percaya terhadap parti dan kepimpinan. Baca sini Mungkin Zaid akan mendapat sokongan dalam PRK ini jika DS Anuar mengundur diri sebagai pemimpin utamanya dan menyerakan kepada Zaid untuk mengangkat martabat Zaid di mata pengundi. Ini harus dilakukan segera sebelum PRK berlaku.

Atau cara yang paling mudah adalah Zaid menarik diri dari calon PRK P094 ini. Kemudian dia boleh hidup bebas dengan aktiviti sosialnya sebagai kaki botol, kaki kuda.......dsb.

22 April, 2010

PARTI KEADILAN YANG TIDAK ADIL





Namanya Parti Keadailan Rakyat = PKR. Ditubuhkan bagi reformasi untuk membela DS Anu-arr yang didakwa telah difitnah dengan berbagai tuduhan termasuk meliwat. Selain dari membela DS Anu-arr yang didakwa kerajaan tidak memberikan keadilan terhadapnya kita tidak nampak ada satu pun pembelaan kepada ketidak adilan itu untuk rakyat keseluruhannya.

Apakah PKR ini hanya memberi keadilan untuk DS Anu-arr dan pemimpin-pemimpin kanannya saja dan bersikap tidak adil kepada ahli biasanya serta para pengikut dan rakyat jelata?

Tidak banyak perbezaan diantara prinsip PKR dengan Pas. Apa yang mereka lakukan adalah HALAL dan apabila orang lain lakukan perkara yang sama maka hukumnya HARAM, itu bagi Pas. Bagi PKR, apa yang mereka lakukan dan untuk kepentingan mereka adalah ADIL dan jika dilakukan oleh orang lain maka mereka rasakan itu TIDAK ADIL.

Cuba baca disini dan fikirlah sendiri. Apakah PKR masih adil? Atau keadilan hanya untuk mereka saja.

Teringat 'movie dulu-dulu' yang dailognya begini; ...satu untuk kau, satu untuk aku, dua untuk kan, dua untuk aku, kepala bapak untuk kau, kepala bapak untuk aku.............satu botol untuk kau, satu botol untuk aku, satu kuda untuk kau, satu kuda untuk aku....

Baca sini tentang apa Tok Guru Zaid dah buat. Hehehe! Orang Pas akan tetap sokong Zaid mati- matian kerana ini perjuangan ditali Allah. Pengikut Pas memang tahap kaldai bebal.

PENYOKONG TEGAR PKR SUDAH BERGONCANG HATINYA




1. Klip video diatas khusus untuk penyokong DS Anu-arr yang bebal dan fanatik, yang bukan pun mengenali Anu-arr dengan rapat tetapi hanya menyokong membabi-buta. Ini pengakuan dari orang yang akrab dengan Anu-arr yang kenal Anu-arr luar dan dalam. Mesti hati batu kamu akan berkata ini adalah fitnah dan diupah serta lain-lain lagi. Bersihkan jiwa karat kamu itu.

2. Klik dan baca sini, beginilah keadaan penyokong-penyokong yang membantu kempen Pas di Hulu Seangor. Pemimpin besar mereka tidur di hotel-hotel besar dan datang dengan kereta-kereta besar juga, sama dgn pemimpin BN. Tetapi mereka tidur dan bermusafir di masjid-masjid yang di bina oleh kerajaan BN, malangnya dalam masa sama mereka mencerca kerajaan BN. Apakah Allah tidak melihat dan tidak mendengar? Mereka ini ibarat khinzir yang tidak berterima kasih terhadap makanan yang diberikan dikandang di mana mereka terkurung.

21 April, 2010

TERKINI: ZAHID AKHIRNYA MENGAKU....




Menurut sebuah laman blog, akhbar hari ini telah menyiarkan pengakuan Zaid memiliki kuda, namun tidak menyatakan bahawa kuda itu adalah untuk tujuan berlumba (judi).

Kelihatan Zaid begitu gelabah dan sukar untuk menepis segala macam tuduhan blogger pro kerajaan kerana kebanyakan tuduhan tersebut ada asasnya. Sila baca sini.

Memang keadaan ini sangat menekan Zaid sebagai calon PRK094 Hulu Selangor mewakili PKR. Jalan terbaik untuk mengelakkan tekanan adalah dengan menarik diri dari pertandingan ini dan berundur serta keluar gelanggan secara lebih terhormat.

Banyak pihak termasuk penyokong-penyokong PKR sendiri berpendapat bagi membersihkan imej parti sebaiknyalah Zaid menarik diri dan berundur dari manjadi calon. Jika beliau tetap bertanding juga ini akan mengecewakan penyokong PKR dan dalam masa sama memerangkap penyokong Pas yang memandang pertandingan ini adalah bagi mengangkat martabat agama Islam.

Kita bimbang penyokong Pas akan diperbodohkan sebodoh-bodohnya jika perjuangan ini yang berlandaskan agama dipermainkan oleh seorang kaki botol, kaki judi dan kaki.....putar. Tinjauan rambang memperlihatkan kebanyakan golongan muda dalam Pas tidak akan memberikan sokongan kepada Zaid atas alasan tidak layak bertanding untuk mengangkat martabat agama kerana keperibadiannya yang kelihatan sangat buruk.


Hangat: Zaid akan tarik diri akibat desakan

Kita minum dulu, yamseng! cheers! skoll!



Zaid telah dibuktikan bahawa beliau adalah seorang 'kaki botol', 'kaki kuda', 'kaki judi', 'kaki putar' dan banyak lagi yang sampai kita dah malas nak ceritakan disini. Banyak pihak telah mencabar dan berani memberikan bukti terhadap segala dakwaan berkenaan adalah benar.

Akibat tekanan hebat itu terutama dari kalangan blogger, tidak mustahil Zaid Ibrahim calon PKR di PRK094 Hulu Selangor akan mengikut jejak calon bebas menarik diri jika beliau terus didesak. Justru, para blogger dan semua pihak harus terus memberikan desakan supaya beliau akan tunduk dan mengalah.


HULU SELANGOR, 19 April (Bernama) -- Bekas Naib Pengerusi MIC Bahagian Hulu Selangor V. S. Chandran menarik diri daripada bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor Ahad ini.

Chandran, 56, menyerahkan surat menarik diri kepada Pegawai Pengurus pilihan raya kecil itu Nor Hisham Ahmad Dahlan yang juga Pegawai Daerah Hulu Selangor.

Beliau, yang digantung keanggotaan selama setahun oleh MIC, berkata akan menyokong calon Barisan Nasional (BN) P. Kamalanathan pada pilihan raya kecil itu.
(Baca lanjut disini)


KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) bukan dalang terhadap tindakan dua calon Bebas menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor Ahad ini, kata Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
Beliau berkata tidak wujud "permainan" atau taktik sedemikian dalam BN.
Malahan sebelum ini BN sendiri tidak tahu siapa calon lain yang berminat bertanding dalam pilihan raya kecil itu kerana mereka hanya memberikan tumpuan kepada calon BN sahaja, katanya pemberita selepas melancarkan Program Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) di sini hari Selasa.
Semalam dua calon Bebas V.S Chandran, bekas Timbalan Pengerusi MIC Hulu Selangor dan Johan Md Diah yang juga anggota jawatankuasa Pemuda Umno Shah Alam menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil itu.
Shahrizat juga berkata jentera pilihan raya Wanita BN akan mempergiatkan kempen untuk calon BN P.Kamalanathan yang akan menentang calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Zaid Ibrahim.
"Kehebatan pergerakan Wanita Umno berkempen secara berhemah juga menyebabkan Wanita PKR turut meniru cara Wanita Umno berkempen," kata beliau.
- BERNAMA




20 April, 2010

BUKAN SAJA BERSIH TETAPI MESTI NAMPAK BERSIH



Memang susah untuk menjadi pemimpin yang baik untuk masyarakat. Teringat kata-kata TDM dulu bahawa pemimpin bukan saja mesti bersih tetapi mesti juga nampak bersih. Layakkah Zain untuk menjadi pemimpin di Hulu Selangor?

Akibat tekanan dan asakan kuat dari blogger GAP dan PISAU, akhirnya Zaid Ibrahim mengaku bahawa beliau minum (dan kaki botol).

Para penyokong pembangkang yang pekak badak akan selalu mengatakan bahawa setiap gambar yang dikeluarkan dan memburukkan pemimpin kesayangan mereka yang akan memimpin mereka (kearah kesesatan itu) adalah gambar dari teknik superimpose. (Baca sini)

Zaid juga kaki kuda (Baca sini)

Pemimpin harus bersih dan nampak bersih. (Baca sini)

Tapi bagi Pas semua itu tidak mengapa kerana mereka pemegang kunci syurga.

19 April, 2010

HANGAT: Klip Video Sidang Akhbar Dr. Halili Rahmat keluar PKR



Dari blog Marahku


Sah dan nyata, Dr. Halili mengambil keputusan keluar PKR. Ni nanti mesti ada yang tuduh dia dirasuah berjuta-juta ringgit atau diugut atau ditawar jawatan. Kalau hati sudah hitam, kain putihpun akan nampak hitam.


Hangat: Dr. Halili Rahmat keluar PKR

Petaling Jaya: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerima satu lagi tamparan hebat apabila Bendahari PKR Hulu Selangor, Datuk Dr. Halili Rahmat mengumumkan keluar dari parti itu hari ini.

Beliau yang sebelum ini antara tokoh parti yang disebut-sebut bakal menjadi calon PKR pada Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor.

(Sumber berita: mStar OnLine)

Sudah nampak jelas bahawa PKR semakin goyah dan DS Anwar sudah tidak mampu mengawal keadaan dan tidak mempu memuaskan hati sebahagian besar penyokong kuatnya. Jadi kepada pengikut-pengikutnya yang selama ini dijadikan macai pencacai, ubahlah pendirian itu. Beranilah berubah jika perubahan itu akan membawa kebaikan untuk semua.

Sidang akhbar diadakan di Bilek Anggerik, Tingkat 2, East Wing PJ Hilton pada jam 11 pagi tadi.

KEMPEN ONLINE PRK094

Heh heh heh! Jual itu Cucu mamak Kutty, Wow!


Memang kempen PRK094 bertambah meriah. Kali ini saya nak bawa menilai kempen di saluran satu, ini adalah satu-satunya saluran yang ada pada Husin Lempoyang iaitu saluran belakang. Jangan lupa kata laluan 'Mokhtar' apabila menghampiri saluran belakang ini. Kebenaran masuk adalah hak mutlak Hussin.



Blogger Mctheory berkata...

kah kah kah. . abg usin. . ana suka lawak ente. . ha ha ha

9:50 AM

Tanpa Nama nurimo berkata...

abg usin,zaid pak dak Him budak jukrus masa kat kampung dulu,mana gah minum ha...ha.. jangan buat lawak kalu tak tengok sendiri

10:07 AM

Blogger adf55650 berkata...

Lawak ni boleh menang anugerah. PR tetap akan tumbang. Insyallah.
Pompuan, arak, rasuah, fitnah,semue tu dah termaktub dalam perlembagaan PR. Orang ramai dah x heran lagi.

10:14 AM

Blogger kluangman berkata...

Memang tak logik Zaid berhenti minum, Kamalanathan sudah mengaku ugamanya membenarkan dia 'minum sikit' selagi tidak mendatangkan keburukkan, ini tentu dipersetujui satu lagi calon bebas yang sekapal dengannya V.S Chandran tapi akan dipecat dari MIC tidak lama lagi.
Persaolannya apakah calon bebas, Pemuda Shah Alam, Johan Mohd Diah yang akan dirujuk oleh KJ ke Jawatankuasa Disiplin juga seorang kaki minum?
Persaolan ini juga terjawab, sebagai calon yang akan menjelajah seluruh Hulu Selangor, semua keempat empat calon ini perlu minum, apalagi dengan cuaca panas sekarang..

Husin, hang cuba try test bagi unta hang minum...ok ke tidak.

10:16 AM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Pepatah orang Putih kata "A leopard will never change its spots". Serupa macam orang tattoo badannya dengan gambar kepala naga. Tak boleh hilang melainkan dikikis dengan alat pengikis yang khas.

Orang Melayu jangan taksub dengan pemimpin. Sudah sampai masanya kita gunakan akal kita dengan sebaiknya supaya undi kita tidak sia-sia kerana terlalu ghairah dengan pemimpin yang pandai berdrama dipentas dengan "kelakar seperti badut jalanan" hinggakan mulut kita melopong dan tercopong khayal untuk sementara waktu sahaja.

Pemimpin PKR tak boleh pakai. Mereka tidak ikhlas. Ceramah mereka banyak propaganda murahan macam jual ubat ditepi jalan.

Kita mesti perkukuhkan saf kita kalau tidak kita akan jahanam. Kita tidak boleh buat silap kerana anjing srigala dah menunggu didepan pintu rumah kita untuk membaham kita. Percayalah dan fikir-fikirkanlah. Kita dah berpecah dengan teruknya hinggakan maruah kita dah tergugat dan dicabar, akhirnya kita akan kelongkang penuh dengan taik!!

-Badut Jalanan-

11:09 AM

Blogger mempelung berkata...

Ya...aku setuju dengan bagi pepatah omputih ni. Jangan taksub dengan pemimpin. Jika taksub inilah akibatnya kena kelentong dengan MIC...wakakakak

12:14 PM

Tanpa Nama Hang Sebat berkata...

Ada lagi Sin, Khalid gagap cakap pengundi Hulu Selangor berpemikiran 'liberal' berbanding dengan pengundi Kota Baru, Kelantan. Apakah maksud 'liberal' tu? Adakah pengundi Hulu Selangor TIADA MASALAH dengan calon kaki botol berbanding dengan pengundi Kota Baru? Begitu rendah ke mertabat pengundi Hulu Selangor ?

12:58 PM

Blogger mempelung berkata...

Lagi satu aku tambah husin unta...penduduk HS lagi tak kisah kalau samy jadi imam kamal jadi bilal.

Betul ke husin pak untaaaaa...wakakak

1:15 PM

Blogger Politik Kluang berkata...

Tak perlu pun serangan peribadi. Pemimpin2 parti politik kebanyakannya kaki minum, kaki perempuan dan macam2 kaki k lagi.

Allah Maha Pengampun. Boleh ke encik Kamal... tu masuk syurga? Antara peminum arak / kufur ??

UMNO tak perlu buat serangan bodoh untuk menang. Banyak lagi isu lain.

1:21 PM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Kita semua mesti minum... Mulai lahir sampai mati. Ada sape-sape yg berani kata dia tak minum.. Air kosong ler...

2:16 PM

Blogger Ezad berkata...

alaihai...

time kena btg hidung sendiri, kata lah jgn serang peribadi org lain..

tapi kalau calon BN tu tak bersih, mcm2 pulak puak PKR ni ungkitkan..

biasalah.. politik malaysia..

rakyat,
pandai2 la korang pilih wakil korang

tepuk dada tanya selera...

3:40 PM

Tanpa Nama PUN ADA berkata...

Macam2 kaki ada dalam politik.Benar.
Kaki liwat PUN ADA.

3:56 PM

Tanpa Nama penyokong PKR berkata...

Khalid cakap Zaid berhenti minum masa berkempen aja......lepas tu lantak la kau.

Tak kan lah seminggu pun tak boleh tahan.

Nik Aziz bagi le komen sikit.

5:13 PM

Tanpa Nama cucu mamak kutty berkata...

Terkini ( Ahad 18 April )...


Ketua dan Naib AMK Shah Alam
(pemuda keadlian) keluar dari PKR sebab Anwar pilih calon Hulu Selangor Zaid kaki minum.

Ramai yang marah kat Zaid dan Anwar la ni.

Yang suka cuma DAP sahaje......

5:29 PM

Tanpa Nama aku cucu mamak kutty berkata...

Jangan undi Zaid sebab dia :

a) kaki botol
b) kaki rasuah
c) kaki kuda
d) kaki liberal(terlebih barat)
e) kaki gila kuasa
f) semua yang diatas

5:45 PM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Sin
hang minum ka tak minum
Kalau tak minum tu
tanda-tanda dah tak lama la tu....

6:10 PM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Orang kalau dah kaki minum jangan sampai nampak atau terbau arak mesti meleleh air liur. Jadi anak Pak Ibrahim seminggu ni minumlah Vodka je. Takde bau tapi muka merah macam udang kena Bakar. Jaga-jaga jangan sampai jadi seperti Si Gagap kat Ijok - suruh orang undi BN.

6:30 PM

Tanpa Nama aku cucu mamak kutty berkata...

pembetulan ....aku cucu mamak kutty tu tadi tersilap taip...bukan jgn undi zaid...tapi jgn jagan undi keling kamal@nathan....sebab...dan seperti di bawah...komen tadi le yg di komen oleh cucu mamak kutty....maaf tuan hj zaid tadi cucu mamak kutty telah menyamar jadi aku cucu mamak kutty....yg jahat tadi CMK ....dan aku ia lah yg sebenar2nya AKU CUCU MAMAK KUTTY yg tulen.....cucu mamak kutty tu sebenar2nya ia lah usin lempoyang....kahkahkah.....usin kata dia masih belum berhenti buat fitnah....dia akan berhenti buat fitnah ...apabila sakratallmaut datang....tapi dia akan cuba mintak bantuan daripada bloger2 pecacai umno....supaya dapat tolong dia melawan sakratalmaut....kan ke ramai pecacai2 yg komen dlm blog dia yg hebat menyokong dia ....tentu sekali sakratalmaut pun nanti takut nak datang kepada si usin lempoyang.....takut juga sakratalmaut tu nanti mana le tahu....geng2 usin lempoyang ni kan ke ramai.....terutama parpukari....muka dia tu pun mungkin juga boleh menakut kan sakratalmaut....sebab tu dia org...dia org ni tak takut nak lawan hukum ALLAH SWT....ALLAH SWT MELARANG UMAT MANUSIA BUAT FITNAH.....dia org takut ke dgn larangan ALLAH SWT tu.....tengok gaya nya si usin ni mengigil ketakutan....berpeluh2 dia takut hukum hakam....dia akan berkata....kahkahkah.....ana tak takut pada hukum hakam bukan kerana ana tak taat....akan tetapi hukum hakam tu tak terlibat langsung dgn ana ya syeikh.....enta nak tahu sebab apoa si usin tu kata yg dia tak terlibat dgn hukum hakam tu......sebabbbbbb.....si usin tu bukan nya se orang insani....akan tetapi dia tu ia lah se ekor unta tua yg dah nak mampos ....kahkahkahkahkah....aik ye ke .....jgn marah ye sin....unta mane boleh marah....kan ke unta selalu senyum aje....takpe sin ....unta pun unta le....yg penting asal kau bahgia

6:44 PM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Biasalah ahli politik katakan, macam-macam ada. Ada kaki botol, kaki karaoke, kaki kentot tapi tangan panjang, kaki raba, kaki cerut, kaki kelentong, kaki miskin sini kaya kat london, kaki nak kahwin empat tapi kena 1bini, kaki katak, laki zizie dan bermacam-macam lagi lah...

Rascal

6:46 PM

Tanpa Nama DR MMM berkata...

HIDUP MELAYU! HIDUP MELAYU! HIDUP MELAYU!

eh eh eh UNDI BUKAN MELAYU! UNDI BUKAN MELAYU! UNDI BUKAN MELAYU!

HA HA HA HA POLITIK OH POLITIK

BAIK IKUT DIRI SENDIRI NAK UNDI SIAPA. SIAPA BOLEH CERITA MASALAH KITA DI PARLIMEN? UNDILAH YANG TU.

UNDI ANDA HAK ANDA....

7:50 PM

Tanpa Nama aku cucu mamak kutty berkata...

Jangan undi Zaid sebab dia :

a) kaki botol
b) kaki rasuah
c) kaki kuda lumba
d) kaki liberal(terlebih barat)
e) kaki gila kuasa
f) kaki penyokong kaki sontot
g) kaki penyokong zionis
h) kaki top up
i) kaki anti PAS
j) kaki bangku
k) semua kaki yang diatas.

sila lah pangkah salah satu.

rakyat sudah pandai menilai.

7:51 PM

Tanpa Nama cucu mamak kutty berkata...

usin

dalam gambar tu kat belakang ada lukisan kuda lumba kan.....

memang hebat anak melayu ni...

tak ada gambar dekat bar counter ke.

sudah terang lagi bersuluh.

7:57 PM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Mamak kote dah terlepas dah. Nampaknya mamak kote pencacai si zaid dah mula menyalak jaga jaga...

8:33 PM

Tanpa Nama aku cucu mamak kutty yg ori punya berkata...

kahkahkah umno ni memang satu jenis parti yg di perjuangkan oleh org2 melayu sial....asyik2 terpekik terlolong mcm org gila meroyan kata nak bela melayu....tapi bila najib muhyidin pilih keling.....melaYU2 SIAL UMNO NI....dah terpekik2 sokong keling pulak tu....sial punya umno laknatullah....berahim ali perkasa sial tu...mane dia...dengar2 dah buka bilik gerakan kat bukit beruntung....ingat2kan nak sokong zaid...sebab zaid tu melayu.....eh eh eh ni apa dah jadi pulak ni....pejuang melayu gila munafik sial lahanat tu....tiba2 sokong keling pulak.....yg dulun tu siap cium2 keris kata nak bela melayu tu....kenapa pulak ni sokong keling pulak ni....kahklahkah klu dah memang umno tu melayu sial....sampai2 bila2 pun org melayu ni memang sial munafikin keturuinan abdullah bin ubai bin salul.....usin lempoyang pun bloger sial yg memang bebal nak mampos...betul2 punya babi binatang jenis hanjing kurap .....lahanat ...pi mampos le kau org semua yg jadi pengkhianat bangsa melayu....

11:16 PM

Blogger adf55650 berkata...

Lihatlah mamat kutty ni menjerit pada dirinya sendiri. Die tak sedar apa yang dijeritkan tu semue menggambarkan peranan penyokong2 PKR.

Biarkan lah. Dilayan nanti lg teruk jadinye.

Kesian anak bininyer dpt orang gile.

11:23 PM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Kata lah apa pun Sin demi periuk jgn masuk pasir,ikutlah arah angin,jgn melawan

11:23 PM

Tanpa Nama tempur di alam siber berkata...

umno sial konon nak perjuang nasib melayu tapi umno sial ni sebenarnya adalah pejuang iblis dan syaitan yg hanya memenitingkan kocek dan perut,haram ke halal ke,baham aje le apa nak kira,tu neraka jahanam menunggu org y7g mentakedarah hasil haram,kau bawak balik hasil haram tu,kau bagi le mentakedarah anak bini kau,kesian anak dapat sial,bini pulak dapat laki sial,tu le kecik2 taknak mampos,dah tua nak mampos jadi pulak pengikut iblis dan setan,kahkahkah....pi mampos le kau org semua,penyokong2 um,no sial

11:45 PM

Tanpa Nama cucu mamak kutty berkata...

paling terkini...18 april malam

- petang ketua dan naib ktua AMK shah alam keluar PKR

- malam 200 ahli bayan baru keluar PKR

- pagi (19 april) jeng jeng jeng,,,

Rakyat dan orang PKR da tak mau PKR lagi ke

hu hu hu hu hu

12:10 AM

Tanpa Nama aku cucu mamak kutty berkata...

Kalau ramai yang keluar PKR, tak lama lagi ada peluang la aku jadi
PRESIDEN PKR ganti tempat Anuar....

bestnya.

12:19 AM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Apa anwar kisah ahli PKR tinggalkan parti,
Dia dah kaya raya hasil sumbangan politik oleh musuh musuh negara.

Cukup masa bila nak di jatuhkan hukuman meliwat dia cabut lari minta suaka politik dari negara barat

Orang PKR juga gigit jari...berputih mata

12:27 AM

Tanpa Nama TERKINI HULU SELANGOR berkata...

Di ceramah PR malam ini kelihatan beratus ratus kerusi yang kosong jika dibandingkan jumlah penduduk tempatan
yang hadir.....

Apakah trend kerusi kosong di sebelah
pembangkang didalam parlimen akan berterusan di ceramah PR di HS ?

ikuti laporan selanjutnya besok.

P/s tak caya turun tengok sendiri

1:07 AM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Melayu jangan jadi bodoh undi PKR.

Kalau PKR dapat memerentah kerajaan, mereka pun sama akan mengagigih-agihkan kawasan kepada orang India dan Cina dimana majoriti terdapat orang Melayu. Percayalah, bukan semua kawasan Melayu dapat.

1:23 AM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Sdr "tempur di alam siber"

Bahasa melambang kan jiwa seseorang..

Saudara seorang yang kecewa dan penuh dendam

Tidak semua orang umno makan rasuah dan tak semua orang PKR dan PAS tak makan rasuah

Jadi jangan ikut sedap mulut aja

NANTI AKU TAMPAR MULUT CELUPAR HANG!

1:26 AM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Khalid Ibrahim bukan bijak berpolitik dan juga tidak bijak akalnya.

Dia bukan pandai sangat. Cakap selalu gagap dan tersasul. Nak susun ayat bercakap pun lintang pukang.

Hutang dia dengan Bank Islam berpuluh million belum dibayarnya.

Dahlah berhutang, dia saman bank pulak.

1:32 AM

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Melayu yang paling mudah lupa sekali ialah Zaid.

Cuba siasat latar belakangnya.Dia sekarang jadi kaya raya kerana dia dulu UMNOputra. Syarikatnya banyak dapat business dari Petronas dan syarikat GLC yang lain.

Dia tidak boleh nafikan perkara ini. Dialah boleh dianggap kacang lupakan kulit. Dah disuap dengan segala makanan yang enak-enak, digigitnya jari orang yang menyuapkannya.

1:43 AM



Memang sah dan nyata bahawa Cucu Mamak Kutty adalah pengkomen upahan yang tugasnya pergi dari satu blog ke satu blog dan memberikan komen yang kotor seperti apa yang ada dalam kepala dia. Apa nak dikata kalau jiwa dah kotor kepala pun akan turut kotor. Kita cadangkan dia ambil upah panjat kelapa ke atau tak pun ambil upah pasang poster pilihanraya, tentu lebih berkat.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...