Suara Anak Pahang - Perlu Baca

31 May, 2010

PEMIMPIN UMNO ENGGAN BERUBAH - THE UNSPINNERS

Klik untuk baca:


Yang bongkak, sombong dan takabur tidak sesuai jadi pemimpin negeri,
jadi Tok Batin pun sudah tak layak juga, jadi Tok Mudim boleh lah gamaknya!


Blogger pro kerajaan bagai berada dipadang, dari House PK kepada Beranikan Hati dihantar kepada The Unspinners dan diumpan kembali kepada Beranikan Hati dan merembat....Gol!!!

Kami istiharkan kami blogger pro kerajaan, berjuang melalui penulisan menangkis dakyah lawan selepas PRU12 lalu tanpa mengharap apa-apa dari kerajaan. Tetapi berikanlah sedikit penghargaan kepada kami supaya kami merasa adanya harga diri. Hargai kami yang bersukacita berbakti.

Atau jika merasa kami tidak diperlukan maka kami boleh beralih arah dan menembak kebelakang semula. Dan sebenarnya kebelakangan ini sudah ramai blogger yang pro kerajaan menghentam dasar kerajaan, bukan kami benci tetapi mesti ada yang memperbetulkan kesilapan yang dilakukan.

Apakah kerajaan sedar ini? Atau apakah kerajaan memang sengaja inginkan kami tidak berpuas hati dan berpaling kearah lain? Saya masih ingat, datang ke Angkasapuri semasa pelancaran blog TMY, dijanjikan broarband walau bukan itu yang kami harapkan, namun janji yang sebegitu kecil pun mereka berdusta? Tanya Gomo-Gomo.

Jangan salahkan kami jika angin kami sudah tidak baik lagi nanti. Ini bukan ugutan tetapi sekadar peringatan, bukan kami yang meminta tetapi mereka yang berjanji. Kami tidak akan lupa, dan syaitan pun tidak akan lupa akan perjanjiannya.


Baca artikel penuh dari House PK > BH ? The Unspinners > BH dibawah ini;

Monday, May 31, 2010

Pemimpin UMNO memang enggan berubah?

Posting kali ini memberi respon kepada posting di blog House PK; Pendedahan Panas - Bila UMNO akan berubah.

Saya berpendapat bukan sebilangan keci itu saja yang menyuarakan perlunya UMNO betul-betul berubah. Sebenarnya orang-orang Melayu sayangkan UMNO dan hendak UMNO berubah dengan seberapa segera. Tetapi siapakah didalam UMNO yang inginkan perubahan itu?

Memang Presiden UMNO dan Timbalan Presiden inginkan perubahan. Mungkin juga semua Ahli Majlis Tertinggi juga inginkan perubahan itu. Tetapi hasrat ingin berubah itu semakin kebawah semakin mengurang.

Diperingkat negeri, bahagian dan cawangan segaa keinginan untuk berubah itu tidak lagi terasa, malahan saya merasakan bahawa diperingkat cawangan mereka tidak langsung merasakan apakah keperluan terhadap perubahan itu.

Pemimpin di peringkat negeri dan bahagian bimbangkan perubahan itu akan memberi makna mereka akan digantikan dengan pemimpin lain. Kerana itu mereka menyekat hasrat ingin berubah itu dari sampai keperingkat bahagian dan cawangan.

Baru-baru ini, setelah hampir 6 tahun tidak menyertai perhimpunan agung UMNO cawangan, maka buat pertama kalinya saya kuatkan hati untuk menyertainya, apa yang saya lihat kehadirannya hampir 50% kurang dari sewaktu saya aktif dahulu.

Kenapa ini berlaku?

Pertama adalah kerana sikap ketua UMNO cawangan serta AJKnya sendiri. Mereka ingin kekal menjadi AJK dan terutama sekali sebagai perwakilan ke bahagian (kerana disana mereka akan dibeli/ini berdasarkan sistem mesyuarat terhadulu). Oleh yang demikian mereka tidak akan mengedarkan notis mesyuarat kepada individu yang mereka rasakan akan mencabar mampu jawatan mereka.

Kedua mereka sudah tidak ada semangat dan kesungguhan untuk menambah bilangan ahli UMNO mungkin juga sebab alasan diatas tadi. Mereka akan meminggirkan golongan yang dirasakan cerdik pandai dan mereka juga tidak bersungguh-sungguh mengajak mereka yang kelihatan cenderung kearah parti lain sedangkan ahli parti Pas umpamanya akan bersungguh-sungguh meng-Pas -kan ahli UMNO. Kita mungkin masih memandang remeh dan merendahkan keupayaan parti lain.

Ketiga, kebencian masyarakat terhadap pemimpin-pemimpin UMNO diperingkat cawangan dan bahagiansudah tidak mampu ditahankan. Mereka kelihatan merebut jawatan bukan lagi untuk berkhidmat tetapi hanya untukkepentingan diri mereka sendiri sahaja. Kebanyakan mereka dalam kumpuan ini bukanlah menyokong parti lawan tetapi akan rela mengundi parti lawan sebagai tindakan protes.

Sikap pemimpin UMNO masih tidak berubah. Mereka masihenggan mendengar suara rakyat dan mereka masih utamakan kroni mereka sendiri saja.

Isu lain yang ingin saya bawakan sebagai tanda keegoan pemimpin UMNO ini. Ini berkenaan dengan golongan pertama blogger pro kerajaan di Pahang. Saya telah suarakan perkara ini berkali-kali namun kebebalan mereka membuatkan hati mereka sepi dan mati.

Sumber: Braveheart

Menurut Braveheart, UMB Pahang di bawah seorang blogger kroni MB Pahang tidak bergerak. Malahan Ketua UMB tidak update blog sendiri selama 4 bulan. Baca isu yang ditimbulkannya sini.

Rasanya isu ini dah lama kenapa Small Talk no answer??? Kenapa blogger2 Pahang tak boleh selesaikan? Kalau pemimpin UMB tak boleh selesaikan, terajanglah ketua keluar! Kalau dia nak selesaikan, bantu supaya sampai semua bersatu.

Jangan blogger2 pun perangai mengikut2 macam pemimpin UMNO yang tak mahu berubah!!! Ambil pendirian dan lakukan sesuatu.

Jangan sampai blogger hilang kebebasan dan ditarik hidung macam kerbau oleh pemimpin2. Blogger mesti bebas dari pengaruh politik dan pemimpin politik. Kita adalah 'check dan balance' pada pembangkang dan juga pemimpin kita dari melalut jadi haramjadah!

Hai .... letih letih. ADUN Kerdau belum stabil. Pahang tu bersih sangat ke dari isu? Sempurna sangatkah Tok Nan? Tak perlu ke 'cyber warrior' dan 'psy warrior'? Inilah sombong UMNO.

Kalau diberitahu, ditegur dan dicadang, mereka kata dah sedia, dah ada, dah tau, dan diperkecilkan cadangan kita. Padahal satu apa takda. Kalau mereka mahu buat, mereka mahu peruntukan diberi kepada kroni mereka yang pastinya tidak tahu apa2.

Wahai blogger2 sekelian, kita kena henti melayan makrib gini

Kalau perangai angkuh macam b**i liwat anjing, bolayan sama mereka. Yang berani, belasah balik jika mereka tidak ada adab dan angkuh. Lepas tu laporkan kepada pihak teratas atau blog kasi dedahkan. Orang macam ini semua kena di ajar!!!

Posted by The Unspinners at 5:28 PM

3 comments:

Anonymous said...

komen yg macam ni buat aku nak masuk umno. kalau nak seribu daya, tak nak berjuta dalih. tolong la berubah wahai umno. jangan la asyik pikir pasal duit. pikir la pasal agama dan bangsa lepas tu baru pikir pasal perut & kaum kerabat boleh tak. anuwar berahim dulu jatuh pun sbb ni jugak. silap dia sbb terlalu tamak dunia. bukan pasal liwat sangat. tak caye tanye org umno yg lama

May 31, 2010 6:12:00 PM GMT+08:00

Anonymous said...

Kalau Nik Ajis boleh berubah daripada konsep sendirisme kepada nepotisma kenapa orang lain tidak!

Kalau Pak Hadis boleh buang fatwa lama dan buat yang baru, kenapa anda tidak!

Kalau Pas boleh letak tepi sasar utama perjuangan, kenapa parti lain tidak.

Yang penting berubah. Tak kisahlah apa jenisnya tetapi asalkan berubah OK le tu. Kah, kah, kah.

Pakar Perubahan@Fuyoo. com.

May 31, 2010 6:27:00 PM GMT+08:00

Anonymous said...

Parti baru macam PR pacak lambang mata menggunakan kerangka kayu agar sentiasa terbentang tanpa menunggu tiupan angin.

Ada parti dalam abad 21 yang belum berubah dalam cara mengibarkan lambang parti - pacak dan tunggu angin mengibarnya.

Justeru, satu lambang PR sudah cukup berdiri megah dalam persekitaran pacakan berpuluh-puluh lambakan lambang pihak lawan yang tertutup layu!

Kesimpulan: Berubahlah dari sikap pengabaian aspek estetika kepada sikap yang memandang tinggi nilai estetika. Bukannya apa, estetika mudah menambat mata hati insan yang terpesona dengan hedonisma, yop.

ANAK PERAK

May 31, 2010 6:45:00 PM GMT+08:00

KEPIMPINAN PAS; MAK..MAK..MAK..MAK. MAK...?

1. Ulamak 2. Fulamak 3. Ulor Mak 4. Ala Makk 5. P**imak ? oppps! sori


DENGKIL: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang
berkata beliau tidak mengetahui tentang janji Penasihat Parti Keadilan Rakyat
(PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri II untuk pemimpin DAP sekiranya pakatan pembangkang menang dalam pilihan raya umum akan datang.

Malah beliau berkata perkara itu tidak pernah dibincangkan dalam pakatan
itu.

"Saya tak tahu, kita belum bincang. Itu pandangan peribadi dia," katanya
kepada pemberita di sini hari ini selepas menyaksikan majlis pecah tanah projek
pembinaan Kompleks Pas yang bernilai RM30 juta di Paya Indah dekat sini hari ini - Bernama


Kata BH:

1. Apa nak dikata, kalau kita bodoh memang kita akan ditipu. Begitulah Haji Hadi yang bangang ini telah ditipu hidup-hidup oleh Anu-arr.

2. Maka sahlah dan terserlahlah ke-diktatoran Anu-arr Berahi ini. Padanya, matlamat menghalalkan cara, depan belakang sama saja.



Baca juga blog;

My Idea

Pejuang Bangsa

HANGAT: BLOGGER PRO MAHATHIR SUDAH NAIK MARAH

Sila lawati blog aggregator Gabungan Suara Anak Pahang (klik sini)

Terbalikkan Khaled Nordin, sebelum beliau terbalikkan UMNO/BN



Beberapa laman blog yang pro kepada negarawan Tun Dr. Mahathir sudah naik angin dengan tindakan UM dijadikan lokasi mengaibkan Tun.

Baca blog Taiping Mali, House PK, Penang Wasabi, Pejuang Bangsa dan beberapa laman blog lagi yang menyuarakan perkara serupa.

Soalnya kenapakah ini boleh berlaku? Tidakkah ada pemantauan pihak tertentu atau garis panduan khusus supaya tokoh negarawan kita tidak sesuka hati dihina? Atau mungkin sudah ada konspirasi yang terancang yang memang berniat jahat?

Seseorang harus dipertanggungjawabkan dalam hal ini. Khaled Nordin harus bertanggungjawab sepenuhnya. Beliau harus meletakkan jawatan atau dgugurkan. Marah melayu semakin membara. Kebelakangan blogger pro kerajaan juga sudah mula protes kepimpinan. DSN dan pihak kerajaan, SILALAH AMBIL PERHATIAN kerana PRU semakin hampir.

Apakah ini akan membenarkan teori RAHMAN, dan DSN akan mengakhiri penguasaan UMNO/BN sebagai PM terakhir?

PEMIMPIN UMNO (PAHANG) MEMANG ENGGAN BERUBAH?

Sila lawati aggregator blog Suara Anak Pahang (klik sini)





Posting kali ini memberi respon kepada posting di blog House PK; Pendedahan Panas - Bila UMNO akan berubah.

Saya berpendapat bukan hanya sebilangan kecil itu saja yang menyuarakan perlunya UMNO betul-betul berubah. Sebenarnya orang-orang Melayu sayangkan UMNO dan hendak UMNO berubah dengan seberapa segera. Tetapi siapakah didalam UMNO yang inginkan perubahan itu?

Memang Presiden UMNO dan Timbalan Presiden inginkan perubahan. Mungkin juga semua Ahli Majlis Tertinggi juga inginkan perubahan itu. Tetapi hasrat ingin berubah itu semakin kebawah semakin mengurang. Diperingkat negeri, bahagian dan cawangan segala keinginan untuk berubah itu tidak lagi terasa, malahan saya merasakan bahawa diperingkat cawangan mereka tidak langsung merasakan apakah keperluan terhadap perubahan itu.

Pemimpin di peringkat negeri dan bahagian bimbangkan perubahan itu akan memberi makna mereka akan digantikan dengan pemimpin lain. Kerana itu mereka menyekat hasrat ingin berubah itu dari sampai keperingkat bahagian dan cawangan.

Baru-baru ini, setelah hampir 6 tahun tidak menyertai perhimpunan agung UMNO cawangan, maka buat pertama kalinya saya kuatkan hati untuk menyertainya, apa yang saya lihat kehadirannya hampir 50% kurang dari sewaktu saya aktif dahulu. Kenapa ini berlaku?

Pertama adalah kerana sikap ketua UMNO cawangan serta AJKnya sendiri. Mereka ingin kekal menjadi AJK dan terutama sekali sebagai perwakilan ke bahagian (kerana disana mereka akan dibeli/ini berdasarkan sistem mesyuarat terdahulu). Oleh yang demikian mereka tidak akan mengedarkan notis mesyuarat kepada individu yang mereka rasakan akan mencabar mampu jawatan mereka.

Kedua mereka sudah tidak ada semangat dan kesungguhan untuk menambah bilangan ahli UMNO mungkin juga sebab alasan diatas tadi. Mereka akan meminggirkan golongan yang dirasakan cerdik pandai dan mereka juga tidak bersungguh-sungguh mengajak mereka yang kelihatan cenderung kearah parti lain sedangkan ahli parti Pas umpamanya akan bersungguh-sungguh meng-Pas -kan ahli UMNO. Kita mungkin masih memandang remeh dan merendahkan keupayaan parti lain.

Ketiga, kebencian masyarakat terhadap pemimpin-pemimpin UMNO diperingkat cawangan dan bahagian sudah tidak mampu ditahankan. Mereka kelihatan merebut jawatan bukan lagi untuk berkhidmat tetapi hanya untuk kepentingan diri mereka sendiri sahaja. Kebanyakan mereka dalam kumpuan ini bukanlah menyokong parti lawan tetapi akan rela mengundi parti lawan sebagai tindakan protes.

Sikap pemimpin UMNO masih tidak berubah. Mereka masih enggan mendengar suara rakyat dan mereka masih utamakan kroni mereka sendiri saja.

Isu lain yang ingin saya bawakan sebagai tanda keegoan pemimpin UMNO ini. Ini berkenaan dengan golongan pertama blogger pro kerajaan di Pahang. Saya telah suarakan perkara ini berkali-kali namun kebebalan mereka membuatkan hati mereka sepi dan mati.

Baca disini. Lupakan Braveheart kerana BH boleh dianggap pembangkang dalam kerajaan. Tetapi kenapa Sri Tri Buana, Warisan Pahang, Aku Yang Gambi yang juga generasi pertama blogger Pahang tidak juga diundang? Apa kekurangan dan kesalahan mereka? Apakah mereka bukan ahli UMNO? Salah mereka adalah mereka bukan kroni seseorang dalam UMB dan penerangan UMNO Pahang.

Soalnya manakah blog-blog dari UMB Pahang yang setaraf dengan blogger Pahang yang saya sebutkan tadi? Dari segi komitmennya dan keupayaan mereka menarik bilangan pembaca? Janganlah ketam bermimpi untuk mengajar anaknya berjalan lurus jika dia pun masih berjalan bengkok. Blog 'Small Talk' dah 4 bulan tidak di update, tidak hairanlah nanti jika blog-blog dari UMB Pahang juga akan beku dan kaku. Kehkehkeh! pemimpin UMNO bukan jujur untuk berubah.

30 May, 2010

HANGAT; STATEMENT TERKINI - SATU DEMI SATU PEMIMPIN PKR AKAN BUAT LOMPAT KATAK

Selain dari pandai melompat, katak ni pun pandai main jubor



KOTA BARU, 29 Mei — Di tengah-tengah Kongres Nasional Keenam Parti Keadilan Nasional (PKR) yang menjadi tumpuan dengan isu lompat parti, seorang perwakilan selatan Semenanjung mencuri perhatian dengan mendedahkan terdapat sebilangan pemimpin PKR di Melaka yang berpotensi untuk keluar parti.

Apa yang menarik isu lompat parti di Melaka timbul walaupun PKR belum ada wakil rakyat di negeri itu.

Abdul Wahab Ibrahim dari Melaka dengan suara lantang menegaskan, majlis pimpinan Melaka telah menghantar laporan kepada pejabat Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim dan juga Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail berhubung perkara itu.

Beliau yang merupakan perwakilan yang membahaskan ucapan dasar selepas sidang kongres ditangguhkan sementara untuk sesi minum petang menasihatkan Anwar yang juga Penasihat PKR agar berhati-hati.

“Yang selalu tikam kawan ini, kawan (sendiri). Jadi Datuk Seri (Anwar) kena hati-hatilah. Kita sayang Datuk Seri ini, kita tak larat (dengan isu lompat),” kata beliau.


Kata Isac: Itu kata Zuraidah, nak marah marah dia

Kata BH: Nak tikam, tikam belakang Zuraidah ni, supaya mulut dia senyap sikit nanti

HANGAT: SAMBUTAN HANGAT TERHADAP MUGILLAN


Menurut Agenda Daily, sehingga jam 2.15 petang tadi ada kira-kira lebih 2,000 orang telah berada di Dewan Pusat Konvensyen The Mine, Sri kembangan dekat Kuala Lumpur. Dewan ini boleh memuatkan 5,000 dan penganjur GAS menganggarkan kira-kira 15,000 orang akan hadir.

Jika dilihat pada sambutan konvensyen iaitu 3 kali ganda dari sasaran awal maka harapan Mugillan untuk merampas kuasa sebagai Presiden MIC nampak cerah. Bagaimanapun kejayaannya kelak adalah bergantung kepada sokongan para ahli MIC. Jika benar seperti congakan maka tidak mustahil Palanivel hanya akan mampu mengigit jari. Ini juga akan menjadi satu pengajaran dan hukuman kepada Samy Velly yang dilihat terlalu rakus bertindak sebagai kuku besi dan terlalu sombong serta bongkak.

Berita ini dicatat pada jam 3.00pm


KERAJAAN PULAU PINANG AKAN HENTIKAN JUDI DAN MAKSIAT - KHALIFAH LIM GUAN ENG AKAN BERTINDAK?


Kerajaan Pulau Pinang dicabar menghentikan semua kegiatan perjudian termasuk sport toto, magnum serta lain-lain kegiatan maksiat dan pelacuran.

Kita sedia maklum bahawa pendapatan kerajaan Pulau Pinang ketika ini lebih menjurus kepada kegiatan perjudian dan maksiat. Apa fatwa yang akan dikeluarkan oleh Nik Aziz wali selipar nanti agaknya, tentulah akan menyokong dan menghalalkan kerana DAP adalah sekutu kuat Pas bahkan DAP sangat dipatuhi dan ditakuti oleh Pas.

Soalnya. apakah khalifah Lim Guan Eng akan berani mengambil tindakan itu?

MEMANG ANWAR PELIWAT, AZIZAH TAK MAMPU PERTAHANKAN LAGI



Terlalu banyak persoalan dan keraguan-keraguan yang timbul mengenai Anwar. Semakin banyak pihak yang sudah mempercayai bahawa Anwar benar-benar meliwat walaupun bukan senagn untuk mempercayai apa yang hanya kita dengan tetapi tidak kita lihat. Tetapi bagaimana pula dengan Kak Jijah? Dia juga nampaknyab percaya bahawa memang Anwar meliwat walaupun dia tidak melihatnya. Mungkikah ada petunjuk-petunjuk tertentu yang yang dapat dijadikan panduan sewaktu mereka bersama selama ini?

Sudah terlalu banyak juga yang telah dibongkar oleh Ezam, namun Kak Jijah hanya mampu menahan marah dan menuduhnya menfitnah. Jika selama ini keluarga ini akan selalu mengambil tindakan menyaman, kenapa tidak pada Ezam? Mungkin pembongkaran Ezam itu adalah kebenarannya. Maka kebathilan telah dikalahkan oleh kebenaran?


AIDC telah membongkar segalanya dan memperjelaskan segala butir-butir yang ada. Maka sudah tentulah banyak butir-butir yang akan kelihatan dengan jelas. Butir Azimin, Azizan,Sukma dan butir Kak Jijah sendiri. Sila klik SINI untuk baca segalanya.

29 May, 2010

HANGAT: KAK JIJAH TAU ANWAR LIWAT, DIA BERITAHU EZAM?

Beberapa hari lepas saya buat posting megenai Kak Jijah yang mengetahui perangai buruk DS Anwar yang gemar meliwat. Ezam telah membuat kenyataan dan berani bersumpah mengenainya.

Dalam kata lain, Kaki Jijah sangat-sangat tahu bahawa DS Anwar memang peliwat. Kerana itu ada ketikanya Kak Jijah mencemburui DS Anwar jika bersama 'Mat Jambu'.

Dibawah ini, lagi kenyataan dari laman blog dimana Ezam berani bersumpah mengenainya. Persoalan lain yang timbul adalah;
Adakah orang lain yang terapat dengan DS Anwar juga diliwati namun masih membisukan diri? Apakah dia memberikannya dengan rela serta menyukai perbuatan luar tabii itu dilakukan terhadapnya selama ini atau terpaksa merahsiakan demi rumahtangga? Apakah dia masih dapat menahannya...?



Apapun sila baca artikel dari Blog Gunung Mat Cincang:

ISTERI CERITA PERANGAI BURUK SANG SUAMI...???!!


‘ Perangai jijik ’ Datuk Seri Anwar Ibrahim diberitahu sendiri, oleh Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail….’

“Saya sanggup bersumpah untuk pertahan kenyataan saya dan cabar Anwar dan Azizah sama-sama bersumpah. Saya gesa Anwar dan Azizah jangan heret anak mereka dalam hal liwat ini dan hentikan sandiwara kerana rakyat sudah terlalu lama ditipu,”

“Saya cabar dia (Wan Azizah), dia boleh angkat al-Quran, dia boleh nafikan dengan mengangkat al-Quran dia tidak bagi tahu saya, tapi saya boleh angkat al-Quran untuk menyatakan orang yang bagi tahu kepada saya yang Anwar mempunyai penyakit dan perangai jijik itu tidak lain tidak bukan ialah isteri dia sendiri, Wan Azizah, ini cabaran saya,”Ezam [sini]

VELL PAARI YANG KURANG AJAR SUDAH MEMOHON MAAF?



http://www.bharian.com.my/bharian/articles/VellPaarimohonmaafkepadaPM_TPM_Umno/Article


KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC, S Vell Paari, hari ini memohon maaf kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, kerana menuduh Umno adalah punca kepada konflik dalaman parti komponen Barisan Nasional (BN) itu.

Vell Paari yang juga anak kepada Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu, berkata berdasarkan perkembangan semasa, adalah jelas bahawa Umno tidak terbabit dengan kewujudan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS).

“Ramai pemimpin Umno sebelum ini dengan jelas menyatakan pendirian mereka bahawa parti (Umno) itu tidak menggalakkan atau bekerjasama dengan bekas Timbalan Ketua Pemuda MIC, V Mugilan, dalam apa cara sekali pun.

“Sehubungan itu, saya meminta maaf kepada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Umno berhubung kenyataan saya sebelum ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Beliau sebelum ini menuduh Umno menggunakan "pembunuh politik" untuk memecahbelahkan MIC dan mendakwa kewujudan GAS mendapat restu daripada pemimpin tertinggi Umno.

Vell Paari berkata, beliau juga sudah menjelaskan pendiriannya itu Perdana Menteri yang juga Presiden Umno hari ini dan amat berharap semua pihak akan bekerjasama seperti biasa dalam satu keluarga BN.


BH kata:

Mereka ini memang kurang ajar dan celaka sungguh. Menuduh kita kemudian dengan senang memohon maaf tanpa terasa bersalah dan kesal dalam hati mereka.

MIC memang parti kaum India yang celaka dan menyusahkan rakyat Malaysia. pemimpinnya dan anak serta kroninya memang patut diharamkan dari menyertai MIC dan BN. Bapaknya biadab dan anak kurang ajar.

Ohh! Saya mohon maaf atas kebiadaban saya. Saya sudah tidak bersalah setelah memohon maaf.

28 May, 2010

PAS YANG SESAT HALUAN DAN GILA MEROYAN

Capor, capor sumo, agamo kito capo...oghe koper horbi pong bulih bui ceramoh dale semejid tak gapo



Keterbukaan PAS yang kononnya sebuah parti Islam yang akan membuat pindaan pada perlembagaan parti, untuk membenarkan penyokongnya yang bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) mengundi dalam pemilihan parti itu pada masa depan bukanlah sesuatu yang diluar dugaan.

Selepas ini, bertanggungjawablah DHPP untuk menjelaskan kepada rakyat bentuk dan jenis kerajaan Islam PAS yang akan diwujudkan sekiranya mereka dapat berkuasa bersama DAP-PKR.

Tetapi itulah yang telah dinyatakan oleh Hadi Awang selaku Presiden PAS, tidak perlu hendak dipertikaikan lagi…….

Apa yang hendak diperkatakan di sini, kawan masih ingat di tahun-tahun 90an, apabila kepimpinan UMNO telah meminda perlembagaan parti bagi membolehkan kaum-kaum Bumiputera yang bukan beragama Islam, khususnya dari negeri Sabah dan Semenanjung menjadi ahli UMNO.

Apa kata Hadi ? apa kata pemimpin-pemimpin PAS yang mencanang seluruh pelusuk kampung memberi tahu masyarakat Melayu bahawa UMNO sekarang sudah benar-benar kafir………..

PAS memfitnah kononnya UMNO sekarang sudah jadi macam “gulai kawah yang telah bercampur dengan bermacam-macam makanan haram, sudah bercampur dengan pelbagai daging seperti babi, biawak, ular, lembu, kerbau dan kambing”…….. UMNO sekarang sudah bercampur dengan benda-benda yang haram…..

Bagaimana PAS sekarang ?

Ini bermakna, “gulai kawah” PAS juga sudah bercampur dengan benda-benda haram seperti yang pernah dilemparkan kepada UMNO…..

PAS sudah jilat balik segala ludah dan kahak-kahak yang pernah dilontarkan kepada UMNO...

Kawan tidak lupa bagaimana PAS menjatuhkan hukum kafir kepada UMNO kerana bergabung dengan MCA dan MIC. UMNO dituduh telah memperjudikan nasib orang-orang Melayu, menjual bangsa Melayu kerana bergabung dengan MIC dan MCA.

PAS juga menjatuhkan hukum haram serta berdosa besar kerana sesebuah parti Melayu-Islam macam UMNO bergabung dengan mana-mana parti yang berbeza agama dan kepercayaan.

Hari ini, PAS bertukar iktikad, pemimpin-pemimpin PAS terutama Nik Aziz menyatakan harus sesebuah parti Melayu-Islam bergabung dengan parti bukan Islam selepas PAS membuat keputusan untuk bergabung dengan DAP.


Amat jelas sekali, bahawa PAS bukan parti Islam, Islam hanya hanya sekadar alat untuk kepentingan politik sahaja. Halal dan haram bercampur baur, Hadis serta Firman-Firman Allah menjadi mainan bibir kepimpinan PAS untuk berkempen, malah si kafir DAP pun dibenarkan menyampaikan ceramah menggunakan ayat-ayat Quran.


Perlu diingat, kewujudan parti PAS kerana kekecewaan Haji Fuad Hassan tidak dapat menjadi Yang Dipertua UMNO pada 1951, bukan lahir kerana hendak membangunkan Islam…….

Islam hanya sebagai landasan untuk mendapatkan sokongan orang-orang Melayu di atas penentangan PAS terhadap UMNO, itu saja…….

Sepenuhnya dari blog Sahabat Saya; Aku Yang Gambi

PANAS DAN GEMPAR: NURUL IZZAH MENGAMUK KERANA IZAM MENUNJUKKAN 'BUTIR' ANWAR MELIWAT


Wajah Tian dan Izzah berubah jadi momok kerana tak dapat menahan marah


Wah Nurul Izzah sudah mengamuk dan sudah berkata macam-macam kat Ezam pasal pendedahan yang dilakukan oleh Ezam baru-baru ini di kelantan, marah betul Izzah la, Klik sini

Ezam pulak dengan pantas menjawab balik pertuduhan Izzah
kat sini, kata Ezam pada Izzah dan Azizah, Jangan heret orang lain! Tak cukup dengan tu, sahabat baik Ezam juga tolong menjawab bagi pihak Ezam dan kumpulan REFORMIS dalam PKR dulu mengenai situasi sebenar, klik sini

Blogger Melayu Bersatu pun ada mengupas juga mengenai isu ini,
klik sini dan yang paling best sekali, blogger The Flying Kick mencabar Anwar and the gang supaya sama Ezam dengan ratusan juta ringgit, klik sini

Bila korang baca kesemua cerita diatas tu, korang akan nampak, Anwar dan keluarga dia sudah semakin menggelabah sekarang ni, sebab mereka tahu EZAM tau banyak kisah hitam Anwar, sebab itulah bila Ezam buka mulut sikit je, satu keturunan naik angin!

Eh, kata tak bersalah, abis tu kenapa Anwar and the gang takut sangat bila Ezam bukak mulut ya? Kalau betul Ezam buat fitnah, tunggu apa lagi Anwar, saman la dia! Persoalannya sekarang ni berani ke mereka ni nak saman Ezam?


Si Azmin tu, sampai hari ini pun terus senyap bab Afifa tu ha! Padahal berapa ramai blogger dah beritahu bahawa Afifa bukan anak Azmin tapi anak Anwar, hasil perkongsian kasih dia dengan Shamsidar, tapi Azmin tak bukak mulut pun? Dia tak saman sesiapa pun! Kenapa ya?

LU FIKIR LA SENDIRI...

p/s: Kepada Bro Ezam, inilah masanya anda kasi bongkar semua bro, biar lah dunia tahu siapa Anwar dan keluarga dia sebenarnya, ala come on la bro, you tak cakap apa pun mereka tuduh you bukan-bukan, apa kata you bongkarkan semuanya demi nak selamatkan AGAMA BANGSA DAN NEGARA!



Dari blog House PK

HANGAT: SATU LAGI DUN UMNO AKAN HILANG ??



Syed Sobri isu muflis sudah teburai …inilah calon yang sangat dikendaki oleh Syed Razak walaupun bermasalah pada BN.Hari ini dengan sendiri Syed sobri dengan rasa senang hati perlu angkat kaki dan kosongkan kerusi….selamat berambus dari BN…..terbukti BN akan kehilangan 2 DUN lagi kota seputih dan DUN bangrapsi ini…Apa yang GMC difahamkan isnin ini tarikh Syed Sobri kosongkan kerusi..seberapa segera...apa pun natijahnya UMNO tetap tercemar !!!

“Tatkala cerita berkenaan dengan YB Datuk Syed Sobri Syed Hashim (ADUN-Kuala Nerang) diperkatakan di arena politik negeri Kedah Darul Aman, timbul pulak cerita lain yang mungkin membimbangkan lagi YB Kuala Nerang ini.

Sebelum ini, Syed Sobri sibuk menepis beberapa tuduhan dan penghakiman mengenai status muflisnya. Syed Sobri akan dihimpit lagi dengan kes penyelewengan RM1.7 juta wang syarikat Seri Temin Development Corporation (“STDC”) yang pernah diterajuinya suatu masa dahulu” sini

ANWAR SEORANG PELIWAT SEMUA ORANG TAU




Sejak lama dulu sudah ramai rakyat Malaysia yang percaya memang Anwar benar-benar meliwat. Terbaru apabila Ezam, orang yang rapat dengan Anwar membuka pekong di'bontot' banyak pihak menganggap ini satu pembohongan.

Wan Azizah tentu lebih tahu dan dapat merasai perkara sebenarnya namun masih tetap pertahankan Anwar dan menuduh Ezam berbohong. Nurul Izzah juga demikian, mempertahankan bapanya membuta tuli. Soalnya, jika benar dakwaan Ezam itu satu pembohongann dan berniat jahat, kenapa dia tidak didakwa? Bukankah keluarga 69 ini sangat terkenal dengan saman menyaman?


Baca juga blog-blog dibawah ini;

MALANG MENJADI MELAYU

Pegawai dan Pemimpin bangsa Melayu tak tolong Melayu



Kadang-kadang saya terfikir bertapa malang menjadi bangsa Melayu di bumi Malaysia (dulunya Tanah Melayu) ini. Dari sekecil-kecil hal sehingga sebesar-besarnya, bangsa Melayu hanya melukut ditepi gantang. Macam Pak Kadok, ayam menang kampong tergadai!

Saya sedar ini bukanlah suara saya seorang saja, banyak lagi pihak yang menyuarakan yang serupa cuma mungkin mereka tidak tahu bagaimana dan dimana hendak bermula.

Mari saya mulakan dan kita lakarkan satu persatu bagi melengkapkan dakwaan bahawa Melayu bangsa yang malang;

1. Dalam PRK di HULU Selangor, Melayu majoriti tetapi wakil rakyat bangsa lain

2. Dalam usaha memancing undi peruntukan berjuta-juta diberikan kepada Cina sedangkan mereka tidak menyokong kerajaan, Melayu yang setia menyokong hanya berputih mata

3. Melayu berpecah kepada beberapa kelompok parti yang berkerat rotan sesama sendiri sedangkan Cina bersepakat memilih calon dari kalangan mereka, mereka tambah kuat dan kita tambah lemah

4. Dalam memohon tanah, Melayu patuh pada peraturan memohon dan menunggu kelulusan yang akhirnya tidak pernah dipertimbangkan sedangkan bangsa lain menceroboh secara haram akhirnya terpaksa kerajaan luluskan

# Mari bersama kita penuhkan lagi alasan dengan menghantar komen anda.....

POLITIK DAN EKONOMI KITA YANG SURAM DAN KELAM

Dato' Seri, KJ jangan dilantik sebagai menteri, Nazri dan Zahid tu bolehlah disarakan, MB Pahang patutlah yang baru, pembangunan perlulah utamakan orang-orang Melayu........



PRU13 banyak pihak yang percaya akan diadakan pada tahun 2011. DS Najib terpaksa tidak dapat menunggu lebih lama lagi. Antara alasan yang menghambatnya adalah ekonomi dunia yang akan menjunam tidak lama lagi serta membuat clearence, membersihkan menteri-menteri kabinet yang bukannya kehendak beliau dan menggantikan dengan yang beliau kehendaki.

Hasrat untuk menganjak PRU kepenghujungnya tidak akan dapat dilakukan kerana dijangkakan lebih banyak masalah akan terpaksa di hadapi dan ditepis terutama kebimbangan terhadap tekanan ekonomi. Ada sumber yang menyatakan bahawa jika kerajaan terus berbelanja dengan memberikan subsidi kepada rakyat maka negara akan jatuh muflis menjelang tahun 2012.

Ini memberikan andaian bahawa PRU tetap akan diadakan pada 2011 dan berbagai dasar baru akan diperkenalkan yang kebanyakkannya tentunya tidak akan memihak kepada rakyat dengan alasan menjaga ekonomi negara.

Siapa saya untuk membincangkan mengenai ekonomi negara tetapi pada pandangan mata kasar saya adalah kita berbelanja dengan boros selama ini. Dengan memenuhi janji dalam beberapa siri PRK yang memperlihatkan perbelanjaan diluarjangka yang membantu membebankan negara.

Selain itu, masalah rasuah masih menjadi bebas utama yang selalu kita pinggirkan. Cuba bayangkan jika kos sebenar sesuatu projek bernilai RM20 juta, namun untuk memenuhi kehendak pihak tertentu maka kos nya akan meningkat kepada RM30 atau RM40 juta umpamanya, apakah itu tidak membebankan negara? Keadaan dan perbuatan ini berlaku dimana-mana walaupun kadarnya berbeza. Cuba kita bayangkan jika kadar sesuatu projek terpaksa dinaikkan 10% atau 20% dari kos asal semata-mata kerana urusan 'mudah cara' (nama yang manis untuk perbuatan rasuah ini)

Jika PRU diadakan selepas 2012, ketika ekonomi menjunam ramai percaya BN akan tersembam dan DS Najib akan menjadi PM yang menjawat jawatan paling singkat. Jika pelbagai subsidi diteruskan, kerajaan akan menjadi muflis menjelang akhir tahun 2012 (menurut sumber). Jika rasuah masih berleluasa seperti ketika ini, negara juga akan jadi muflis dan rakyat golongan miskin akan tetap tertekan.

Kepercayaan rakyat harus dikembalikan segara. Pemimpin-pemimpin semua harus menunjukkan contoh yang baik serta bersihkan diri dari sebarang skandal terutama melibatkan rasuah. Imej PM harus dibersihkan dari bayangan mereka yang ada dibelakangnya. Perbelanjaan negara harus menunjukkan kepada perkara-perkara yang benar-benar berfaedah kepada rakyat. Sebarang pemborosan dan kemewahan pemimpin-pemimpin harus dielakkan atau disembunyikan.

Rakyat yang marah dan kecewa akan membuat keputusan yang tidak dijangka oleh kerajaan dalam PRU13 nanti. Seperkara yang harus diingat adalah PRK Hulu Selangor terutamanya bukanlah indikator kepada sokongan rakyat terhadap BN. Ahli-ahli PKR yang keluar parti serta mereka yang tidak lagi menyokong PKR tidak bererti bahawa mereka akan menyertai dan menyokong UMNO/BN. Pengundi Cina masih jelas tidak menyokong kerajaan walau apapun hajat mereka yang kerajaan penuhi, dan pengundi Melayu pula akan merasa kecil hati kerana dipinggirkan.



27 May, 2010

SAMY VELLU SANGGUP DIBAKAR BERSAMA MIC




Di TV3 sebentar tadi (malam tadi), Tun Dr. Mahathir juga mengulas mengenai Samy Vellu. Katanya Samy Vellu sudah lebih 30 tahun jadi presiden MIC dan sudah melebihi jangkamasa Tun Dr. Mahathir sendiri memimpin UMNO.

Sudah sepatutnya Samy Vellu melepaskan jawatannya. Apa lagi yang beliau kehendaki dari MIC? Beliau sudah berkhidmat dibawah 3 Perdana Menteri. Dari segi rasionalnya semakin lama kita digelanggang maka semakin kurang prestasi kita, makan kerana itulah kita harus meremajakan semua parti dengan membiarkan pemimpin baru dengan semangat baru memimpin parti.

Kenapa susah sangat pada Samy Vellu untuk mengundur diri? Apakah kerana beliau bercadang untuk mewariskan jawatan itu kepada anaknya dan menunggu sehingga anaknya semakin matang serta diterima ahli MIC? Atau beliau berhajat untuk menanti beliau dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia?

Atau beliau ingin mencipta rekod menjadi pemimpin parti yang berkhidmat sampai mati? Mungkin juga Samy Vellu menyimpan impian untuk dibakar bersama-sama MIC? Yang nyata beliau nampak keras kepala dan tidak ingi9n mendengar pendapat ramai serta tidak peduli akan kepentingan parti. Beliau sanggup melihat parti rosak binasa dan tidak sanggup langsung berkorban demi parti dan kaum India.

Satu-satu cara untuk menyedarkannya adalah kaum India berkeras juga dan menolak Samy Vellu bersama kuncu-kuncunya dengan apa cara sekalipun termasuk tunjuk perasaan dan kekerasan.

Ini India sama dia punya anak sudah mabuk todi lah....

LAGI KEGIATAN 'LIWAT' DI CAMERON HIGHLAND

Gambar hiasan: Pencerobohan tanah Orang Asli di Chini



Lagi dilaporkan kegiatan pencerobohan tanah secara haram berlaku di tanah tinggi Cameron Highland. Peneroka haram berkenaan seumpama meliwat tanah-tanah kerajaan yang sebenarnya lebih penting kepada pengekalan alam sekitar dari soal ekonomi dan komersialnya.

Berita di TV3 semalam menyiarkan tentang isu meneroka hutan tanah tinggi secara haram. Ini entah kali keberapa Karam Sing Wallia terpaksa turun naik Cameron Highland namun isu ini tidak pernah selesai.

Kerajaan Pahang kelihatan terlalu...TERLALU lemah dalam isu penjagaan alam sekitar. Kalau tidak silap, timbalan menteri alam sekitar juga dari pahang.

Soalnya, kenapa isu ini tidak pernah selesai dan berulang-ulang? Dimanakah kelemahannya dan kesiapannya?

Dengan keluasan tanah yang sedemikian besar mustahil tidak ada satu pun biji mata yang nampak akan pencerobohan itu berlaku?

Apa lagi jawapan yang dapat dan mampu rakyat beri selain dari menuduh ada belakunya rasuah. Mungkin juga melibatkan banyak pihak dan berbagai jawatan kerana tidak ada satu pun biji mata yang nampak menyakinkan bahawa semua biji-biji mata telah dikaburi dengan 'rmrmrmrmrm'.

Pegawai rendah mungkin terlibat, pagawai tak tinggi dan tak rendah juga mungkin terlibat, pegawai tinggi juga mungkin terlibat dan yang di Kuantan tak akan tak nampak juga atau mungkin juga teribat?

Apa yang pemimpin kerajaan lakukan jika tanah air pun mereka tidak mampu pertahankan. Cukuplah ber-retorik pada setiap kali perhimpunan UMNO berteriak membela agama,bangsa dan negara. Rakyat sudah semakin benci dah hilang kepercayaan.

Menurut pegawai yang di interview itu, tindakan keras akan diambi terhadap pihak berkenaan termasuk mengembalikan keadaan seperti sediakala. Soalnya, apakah bontot yang telah diliwat boleh dikembalikan terunanya seperti sediakala?


MEREKA TAHU ANWAR MELIWAT...

Sekadar hiasan kerana Tahun Baru Cina lambat lagi.


Berikut adalah posting dari blog Abe Mie Terjah. Menulis kenyataan Ezam bahawa Kak Jijah sebenarnya mengetahui bahawa Anwar adalah seorang peliwat yang meliwat beberapa pemuda termasuk Saiful.

Nurul Izzah, anak manis beliau juga turut mengetahui bahawa bapanya seorang peliwat. Ezam mancabar kedua-duanya bersumpah dengan Quraan menafikan mengetahui Anwar meliwat.

Mungkin juga ada diantaranya, yang sudah sekian lama bersama Anwar juga diliwat, dengan sedar diliwat sama ada menyukai atau tidak namun mengambil sikap mendiamkan diri - menutup mulut dan bontot mereka rapat-rapat, hehehe!


Ezam nampaknya cuba menjolot buntut Anwar Ibrahim dengan kenyataan- Azizah tahu Anwar liwat beberapa orang anak teruna termasuk Saiful Bukhari ketika berceramah di Kota Bharu Kelantan. Kata Ezam, Azizah sebelum ini (masa dia menyokong PKR dan Anwar) memberitahunya yang Anwar Ibrahim meliwat Saiful Bukhari. Ezam juga mahukan Azizah mengangkat al-Quran untuk menyatakan kebenaran ini- dan Ezam sudah bersedia jika disuruh berbuat demikian. "Saya cabar dia (Azizah), dia boleh angkat al-Quran, dia boleh nafikan dengan mengangkat al-Quran yang dia tidak bagi tahu saya, tapi saya boleh angkat Al-Quran untuk menyatakan orang yang bagitahu kepada saya yang Anwar mempunyai penyakit dan perangai jijik itu tidak lain tidak bukan ialah isteri dia sendiri, Wan Azizah, ini cabaran saya," kata Ezam (Sinar Harian 27 Mei 2010). Namun anaknya, Nurul Izzah pula cuba membela ayahnya dengan mengatakan Ezam membuat tuduhan jahat. Kata Nurul Izzah yang baru setahun jagung menjadi Ahli Parlimen nampaknya beria-ria menyokong Anwar Ibrahim sebagaimana dia mengiakan kerajaan 16 September dan pembunuhan yang cuba dilakukan oleh ayahnya untuk menyuntik arsenik sebelum ini. abe MIE- Nurul Izzah tahu ke perangai ayahnya? Suruh dia angkat al-Quran kalau dia tahu ayahnya tidak meliwat. Sah lah keluarga ini keluarga meliwat.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...