Suara Anak Pahang - Perlu Baca

31 January, 2011

KEKALAHAN DI TENANG, HARAKAH MENGHERDIK PAS





Post ini saya CnP sepenuhnya dari blog rbf online.

Kalah Di Tenang, Harakah Balun Pas

15 Faktor PAS Kalah Besar Di Tenang

UMNO mendapat 6699. PAS cuma mendapat 2992. Majoriti menang ialah 3707 meningkat 1215 berbanding 2008. Jika tidak banjir mungkin UMNO boleh mendapat majoriti yang lebih besar mungkin sehingga 5000. PAS bukan hanya gagal mengurangkan majoriti tapi majoriti UMNO menang meningkat tinggi lagi. Harapan PAS untuk buat kejutan berkecai sebaliknya PAS yang terkejut beruk. PAS tidak tenang di Tenang.

Faktor Setempat

1. PAS sendiri kata awal-awal tidak yakin menang. PAS cuma ingin kekalkan undi 2008 dan juga cuma kurangkan majoriti UMNO. Ertinya PAS masuk bertanding tapi ingin kekal kalah.

2. PAS mainkan isu jenazah. Tapi yang jadi target PM. Mungkin ingin tembak kepala biar cepat UMNO rebah. Malangnya ia mudah ditangkis. Akibatnya PAS pula yang seperti jenazah di Tenang.

3. PAS mainkan isu tanah. PAS cuba gambarkan calon UMNO cuai. Padahal calon UMNO hanya laksanakan tugasnya. Sebenarnya tiada sebarang isu di sini. PAS yang kena tanam dalam tanah.

4. PAS mainkan isu Felda. Wakil PAS ingin debat tapi tidak mahu pula dialog bila dipelawa oleh wakil UMNO. Bukankah dialog lebih selesaikan masalah dari debat yang panas. PAS nampak tidak jujur.

5. PAS tiada agenda yang menarik. Bagaimana ingin menarik hati ramai pengundi tanpa tarikan. Rakyat kini lebih bijak untuk bezakan antara realiti dan fantasi. Rakyat ingin wakil yang boleh bela nasib mereka.

6. PAS pertaruhkan nasib calon wanita di kubu kuat UMNO. PAS patutnya letakkan calon lelaki sebab calon UMNO pun lelaki. Lagipun kawasan banjir. Bukannya apa. Lelaki lebih sesuai memimpin di kawasan berisiko.

7. PAS mulakan serangan peribadi. Akibatnya calon PAS diserang juga. Walaupun peribadi tapi bila masuk politik pasti kelemahan akan dicari oleh pihak lawan. PAS biasa lakukannya.

8. PAS terjerat dengan isu MC 21 hari. Memang bukan calon PAS tapi suami calon PAS yang sering mengiringinya. Orang MC tempatnya di rumah berehat dan calon PAS lebih molek menjaga suaminya yang MC dari berkempen.

9. Ada pemimpin PAS berkempen “Haram Syarii Undi UMNO”. Ini memberi gambaran PAS seakan parti yang ketinggalan zaman dalam poltitik. Haram sana haram sini tapi halal untuk PAS.

10. Ada pemimpin PAS berkempen “Siapa tak undi PAS jahiliah”. Ini seperti penjual samseng marah bila pembeli tidak sudi beli barangannya. Semua cara jahiliah dan samseng ini tidak lagi berkesan bahkan membuat ramai makin meluat dengan PAS.

Faktor Semasa

11. Kejayaan UMNO merampas kerusi Galas baru-baru ini memberi lebih keyakinan. Sebaliknya PAS semakin kurang yakin. Sebab itu tidak hairanlah awal-awal lagi PAS sudah mengaku kalah.

12. Kajian menunjukkan sokongan kepada BN semakin meningkat dari masa ke semasa. Sokongan kepada PR pula semakin merundum. Tambahan pula ada parti utama PR yang nampak kritikal ibarat retak menanti belah.

13. Ada pemimpin PAS yang menyatakan bahawa hudud bukan agenda utama bersama PR walaupun PAS ada kuasa mutlak. Padahal dulu PAS gebangkan hudud sampai umat Islam berpecah. Tapi bila ada kuasa lain pula bicara.

14. Johor kubu kuat UMNO. Budaya Johor mungkin tiada atau kurang chemistry dengan budaya PAS. PAS digambarkan sebuah parti yang suka memusuhi sesama Islam. Orang Johor cintakan hidup yang damai.

15. PAS tiada tujuan jelas. Prinsip PAS sering bertukar. PAS kini pula terjerat dengan DAP. Sokongan Melayu kepada PAS semakin hilang. PAS mungkin terpaksa bersama DAP selamanya. PAS seperti tiada jalan pulang. PAS IS DEAD.

Dipetik dari : Harakah Online

PKR KIAN PARAH



PKR, parti politik yang ditubuhkan bermula dari siri demonstrasi jalanan yang bertujuan membela Anu-arr dari tuduhan yang para kroninya merasakan tidak berasas sama sekali. Namun hakikatnya mereka akhirnya sedari bahawa mereka dipihak yang salah. Mereka telah membela orang yang tidak patut diberikan pembelaan sama sekali.

Seorang demi seorang pendokong PKR telah keluar meninggalkan parti dengan berbagai alasan, namun kesemuanya menjurus kepada ketidakpuasan hati terhadap dasar-dasar parti dan kempmpinan parti. Jika dahulu mereka melihat kepimpinan BN khususnya UMNO lah yang tidak demokratik, kronism serta menyalahguna kuasa, kini segalanya berpaling semula  kearah pemimpin mereka.

Belum lagi mereka menguasai negara, mereka sudah kucar-kacirkan parti dan rakyat, bayangkanlah jika mereka mentadbir negara, apakah akan jadi kelak?

Anu arr, bukan lagi seorang tokoh politik yang patut dihormati dan disegani, beliau hanyalah seorang 'badut' yang hanya membuatjkan kita tertawa terbahak-bahak dengan segala permainan dan lakonannya. Jika pun beliau dapat kita segani, mungkinlah hanya kerana karektornya sebagai 'peliwat' yang menyukarkan sejarahwan untuk menulis kisahnya dalam catatan sejarah tanahair.

Terbaru, Gobalakrishnan telah mengumumkan keluar parti. Baca perihalnya dibawah ini: 
Ahli Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan yang telah memaklumkan dirinya yang telah keluar daripada PKR menyifatkan keputusan diambil itu sebagai tiada pilihan kerana kedudukannya di dalam PKR itu nampak genting dengan tekanan oleh sesetengah pihak di dalamnya yang cuba membuatnya mengumumkan keluar parti dengan sendirinya. Gobala adalah salah seorang pengasas kepada parti Keadilan Nasional (PKN) yang seterusnya menjadi PKR apabila bergabung dengan Parti Sosialis Rakyat Malaysia (PSRM).

Tindakan itu juga diambil dengan ketidakpuasan hatinya dan bosan dengan bentuk kepimpinan oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan timbalan Presiden yang baru dilantik, Azmin Ali yang cuba menguasai parti sepenuhnya mengikut selera mereka sahaja.  (Klik baca sepenuhnya)

HANGAT MESTI BACA: MANGSA LEMAS DI TENANG

Ini poster calon PRK Tenang yang tenggelam oleh banjir


Kalah tak apa kerana itu adat pertandingan. Abang sentiasa sokong MA, kerana itulah abang sanggup ambil cuti sakit hingga 21 hari. Bukan saja kerana setia dan nak bantu kempen, tetapi takut juga MA akan di ayat oleh tok garu dan ularmak semua tu. Abang bukan boleh percaya sangat. Kan dulu dah terjadi bila MA mudah berubah hati. Diluar masih hujan dan banjir. Meh kita masuk tidur. Dah lama kita tidak tidur bersama.

Berita diesok hari, seorang mangsa lemas telah diselamatkan.

Catatan:
Kisah didalam monolog diatas tidak ada kena mengena dengan sesiapa, Nama didalam kisah diatas bukanlah nama sebenar. Jika tercdapat sebarang persamaan pada jalan cerita itu, semuanya adalah secara kebetulan. Kami memohon maaf sekirannya ada sesiapa yang tersinggung dengan tidak disengajakan.

KECELARUAN SOKONGAN GARA-GARA BINATANG POLITIK

DAP merayu undi diawal-awal pagi, dimana MCA ketika ini?


{Sambungan dari posting semalam: Keputusan PRK Tenang Gambaran Sokongan Kaum Cina (Klik)}

Saya berada di DUN Tenang, Labis semenjak hari penamaan calon sehingga saat akhir  dihari pengundian. Sejak awal lagi saya menaruh curiga terhadap sikap kaum Cina yang menyembunyikan sokongan mereka. Kita tidak dapat melihat bendera-bendera MCA ataupun BN yang dikibarkan dikediaman mereka seperti waktu-waktu dahulu. Tidak bendera BN dan tidak juga bendera DAP. Mereka memang pandai menyimpan rahsia hati.

Dikala UMNO dan MIC berjuang bertungkus lumus mereka masih leka dan bersahaja. Tidak ada sebarang riak yang dapat memberikan kita pedoman kearah manakah mereka akan berikan sokongan mereka. Saya berjalan-jalan disekitar pekan lama Labis pada suatu pagi dengan tujuan bersenam. Sekitar 7.30 pagi sudah ada sekumpulan perayu undi DAP yang kira-kira 5-6 orang yang menemui semua oengunjung pasar pagi itu. Saya tertanya-tanya didalam hati; Ketika DAP keluar awal-awal pagi tetapi dimana MCA berada? Jentera UMNO pun tidak seawal itu mula bertugas.

Mungkin hanya untuk mengaburi mata UMNO, maka pada saat-saat akhir MCA mengadakan perarakan di sepanjang jalan utama Labis - Segamat.  Mulanya saya menjangka inilah senjata sulit dari MCA, yang menunjukkan sokongannya pada saat akhir, namun bila pengundian dijalankan dan keputusan sudah kita perolehi, sedarlah kita bahawa kita tertipu lagi.

Rupanya kaum Cina memang benar-benar ingin melemahkan kerajaan BN dan bangsa Melayu. Saya menganggapnya satu usaha terancang dan dilakukan di kebanyakan PRK terdahulu. Lihat saja di Ulu Selangor sehingga ke Galas, undi mereka masih terlalu sedikit. Mereka kelihatan seperti meminta terlalu banyak dan memberi terlalu sedikit. Kita sedar bahawa BN masih perlukan undi kaum Cina, namun kita melihat seakan BN dibuli oleh pengundi-pengundi kaum Cina. Sampai bila hendak kita biarkan keadaan ini berlaku?

Seandai undi bangsa Melayu boleh menjadi undi yang padu dan kita boleh berdiri sendiri sudah tentu kaum Cina akan lebih berlembut kerana mereka sedar bahawa dengan atau tanpa mereka kita masih boleh memeggang kuasa. Siapa yang akan kita salahkan?

Siapakah yang lebih dahulu menawarkan itu dan ini untuk kaum ini? Siapa yang inginkan ketuanan Melayu diluputkan? Siapa yang menawarkan PM2 untuk kaum ini jika mereka berkuasa? Dia boleh berkata apa saja, dia boleh berjanji apa saja tanpa peduli akan kemusnahan yang bakal berlaku kerana dia tahu bahawa dia tidak akan mampu penuhi janji-janjinya, yang akan mendapat susah adalah bangsa Melayu yang terpaksa bertungkus lumus mengimbanginya semula.

Siapakah dia itu jika bukan Si-Binatang Politik Anu arr.

SELESAI PRK TENANG, BLOGGER HARUS KEMBALI RAPATKAN BARISAN




PRK Tenang sudah berakhir. Yang menang beroleh kemenangan dan akan dibebani tugas dan ranggungjawab kepada rakyat dan yang kalah juga menerima padah dan akan menanggung risiko yang diambilnya. Bagaimanapun ini semua adalah ketentuan takdir dari Allah juga. 'DIA'lah yang lebih mengetahui akan segalanya.

Sebagai seorang blogger pro kerajaan, saya sedar dan melihat bahkan merasai bahan peperangan siber ini, pahit dan manisnya kita rasai. Namun apabila peperangan sudah brakhir eloklah kita kembali semula merapatkan saf perjuangan kita ke jalan Allah. Blogger pro kerajaan dan pro pembangkang jangan lagi bersengketa sesama kita. Kita hanyalah askar-askar yang berjuang dimedan perang untuk pasukan kita, demi kepercayaan yang kita pegang selama ini.

Kepada Cikgu Mala dan puak-puak disebelah sana. Kami memohon maaf atas segalanya, namun demikian adat beerjuang, demikian adat berperang ~ membunuh atau dibunuh! Kami tidak merancang menyerang peribadi sesiapa, namun pihak disana yang mulakan dulu, lalu kami terpaksa sambut 'gendang perang' yang dipalu itu. Bagaimana gendang dipalu, begitulah kami menarikannya.


Saya sangat bersetuju dengan sebahagian dari pendapat seorang blogger yang menyatakan pendapat bagi pihak blogger yang lain, sila baca dibawah ini CnP dari blog rbf online.

Sepanjang kempen prk Tenang bukan niat kami nak serang peribadi Normala, tetapi kami terpaksa kerana jeneral p/raya Pas Salahuddin Ayub@Din Puduraya dan Mahfuz Omar terlebih dahulu menyerang calon BN dan serangan-serangan mereka semua itu adalah putar belit serta pembohongan.

Cerita berkenaan tanah banyak yang mereka tipu dan tokok tambah.

Kepada Cikgu Mala pula, terus terang saya katakan, saya kasihan melihat anda. Anda betul-betul menjadi kambing hitam Pas. Kerja hilang sekelip mata, pencen tak dapat, apa kemudahan pun tak dapat.

Sudahlah Cikgu Mala, tinggalkan Pas, jom masuk Umno. Tiada untungnya anda berada dalam Pas, fikiran anda akan jadi jumud, harta yang ada pun habis.
 
Sebagaimana saranan saya diawal tadi, selesai kita berjuang kita kembali merawat luka masing-masing, andai ada ruang, mari kira rapatkan saf perjuangan kita kerana kita sebangsa dan seagama. Jangan kita dipisahkan hanya kerana ideologi politik sempit kita masing-masing.

CIKGU MALA DAN AYAM


Lagu ini ditujukan kepada Cikgu Mala dan Abang Labu dengan ucapan duduk-duduklah saja kat rumah tu, habiskan cuti sepanjang tahun ni - kiriman dari anak-anak murid yang gembira ketiadaan guru yang kurang dedekasi.


Kah! Kah! Kah! Marilah kita ketawa kuat-kuat kerana ketawa itu adalah penawar kemurungan. Kita tidak perlu ambil MC sehingga 21 hari. Sebaliknya ketawalah ataupun ambillah cuti terus dengan meletakkan jawatan, bagi peluang orang lain yang lebih kommited untuk menjadi guru. Tidak begitu kah wahai abang Labu? Keh! Keh!Keh!  Pencacai Pas apa cerita? Huhu!

 cNp sepenuhnya dari blog Jebat Berkokok (Klik):
Sungguh terhutang budi aku dengan lagu nyanyian Jalil Hamid ni tentang ayam.

Banyak pengajaran yang boleh kita pelajari dari tabiee ayam:

Makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng yam....

Pengajaran dari ayat di atas: Kalau dah bersanding kepala teleng..ada kemungkinan menyebabkan anda akan bersanding lagi (kahwin barulah)

Makan tongkeng ayam nanti mulut tak reti diam..

Pengajaran dari di atas: Kalau mulut dah tak reti diam ada kemungkinan anda akan sibuk menawarkan diri menjadi calon wakil rakyat..

Kalau makan ajak-ajak ayam..

Pengajaran dari ayat di atas: Masyarakat harus berhati-hati dengan keadaan ini..ajak makan bersama semasa kempen pilihanraya saja..selepas itu..kau orang boleh makan tahi ayam dia akan makan peha ayam...

Kalau nak tidur..tidur-tidur ayam..
Pengajaran dari ayat di atas: Kalau nak tidur kenalah tidur dengan nyenyak kerana jika tidak anda akan dilanda penyakit DEPRESI atau KEMURUNGAN yang akan menyebabkan anda MC selama berminggu-minggu..(takpe kalau anda ada klinik milik sedara-mara)

Kalau tak nampak, itu rabun ayam..

Pengajaran dari ayat di atas: Untuk sesiapa yang ingin mengambil SPM penyakit ini harus dipandang serius oleh ibu bapa, jika tidak anak-anak anda akan gagal dalam MATEMATIK..mahukah anak melihat anak anda mendapat SAP?

Akhir kalam..Ayam punca jodoh dan ayam punca perceraian..Apa lah kau ni ayam..Sumbangan ayam pada sektor pertanian tetap ayam: KAU NI MEMANGLAH...TAHI AYAM!!!

Moral: Jangan guna nama Jebat Berkokok..kesannya anda akan amat mahir pada soal ayam..Gunalah nama GOMO untuk kesejahteraan kerana Menggomo isteri anda boleh mengelakkan penyakit depresi atau kemurungan.

BN MENANG DI TENANG


Menang! (Foto Berita Harian)


LABIS: Barisan Nasional (BN) mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang selepas calonnya, Mohd Azahar Ibrahim menang dengan majoriti undi 3,707, mengatasi calon PAS, Normala Sudirman.

Keputusan pilihan raya kecil itu diumumkan tepat jam 10.03 malam oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Md Asri Amir di Pusat Penjumlahan Undi di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Labis di sini. Mohd Azahar memperoleh 6,699 undi manakala Normala 2,992 undi. 


Dalam pilihan raya kecil itu, Mohd Azahar, 39, yang juga bekas Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil Rengit, Batu Pahat, dicabar oleh Normala, 38, yang juga seorang bekas guru.

Sebanyak 71.8 peratus atau 10,579 pengundi daripada 14,753 pemilih berdaftar bagi pilihan raya kecil DUN Tenang keluar mengundi sehingga proses pengundian ditutup 5 petang tadi.


Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, jumlah peratusan itu lebih rendah berbanding pilihan raya umum 2008 iaitu 73.52 peratus.


"Ini disebabkan oleh keadaan cuaca yang buruk sehingga laluan ke beberapa pusat pengundian dinaiki air serta kawasan seperti Pekan Lama Labis dilanda banjir," katanya.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-12 menyaksikan Allahyarham Datuk Sulaiman Taha menewaskan calon PAS, Mohd Saim Siran dengan majoriti 2,492 undi.
~ Berita Harian

Demikian laporan yang sah dan disahkan oleh akhbar harian Berita Harian Online. Sepatutnya sudah tidak ada lagi pertikaian mengenai PRK ini.  Yang menang telah mendapat haknya dan yang kalah juga mendapat haknya, segaklanya dengan ketentuan Allah belaka. Memang ada desus-desas menyalahkan itu dan ini termasuklah keadaan cuaca dan banjir yang melanda. Apakah Pas tidak fikir jika lebih ramai yang keluar mengundi maka BN akan mendapat kemenangan yang lebih besar lagi? Kenapa perlu berfikir negatif bahawa yang tidak hadir mengundi itu semuanya penyokong Pas?

Jangan kerana tidak pandai menari dikatakan lantai yang tinggi rendah. Terimalah hakikat bahawa pengundi berhak memilih dan menyokong parti yang memerintah kerajaan dengan baik. Pas perlu menukar strategi baru, jan gan lagi menyalahkan orang lain, berhenti dari mencaci dan mencela pemimpin lain, serta jauhkan diri dari DAP dan PKR. Pas boleh menjadi sebuah parti yang disegani andainya mereka tidak berlindung dibawah bayang-bayang DAP dan PKR.

Pas akan lebih disenangi jika ianya benar-benar dipimpin oleh ulamak bukan ularmak dan tok guru bukan tok garu. Tunjukkanlah kebaikan sendiri dan hindari dari menonjolkan keburukan orang lain. Selain UMNO, Pas juga mesti berubah. DAP dan PKR juga mesti berubah kerana generasi baru mempunyai fikiran baru dalam  memerhatikan politik tanahair.

KEPUTUSAN PRK TENANG GAMBARAN SOKONGAN KAUM CINA


Saya bukan rasis, tetapi saya seorang nasionalis


Ketika post ini ditulis, keputusan PRK telah diperolehi biarpun ianya masih belum resmi dan diumumkan oleh SPR. BN mencatat kemenangan yang tinggi melebihi undian dahulu dengan meraih 6699 undi manakala Pas hanya memperolehi undi sebanyak 2992 dan kemenangan majoriti adalah sebanyak 3707 undi.

Kemenangan dan manjoriti undi bukan lagi pertikaian bagi kita, tetapi kemana perginya undi kaum cina? Apakah mereka tidak menyokong Chua Soi Lek atau mereka sudah tidak menyokong MCA dan BN ini sendiri. (Baca Sini)

Memang kebelakangan ini kita lihat undi kaum cina dimana-mana pun menjurus kearah yang sama, iaitu tidak menyokong kerajaan. Kita boleh mengandaikan bahawa memang kaum cina mengkehendaki pakatan pembangkang menguasai politik negara dalam makna lainnya DAP yang akan kehadapan dan berjalan seiring dengan PAP di Singapura.

Kita sedar bahawa kekuasaan pakatan pembangkang adalah pada DAP, bukan PKR dan bukan juga Pas. Mereka yang menguasai pakatan pembangkang bermakna jika kerajaan dikuasai oleh pakatan pembangkang maka DAP lah yang akan berkuasa sepenuhnya dan mentadbir negara. Ini juga bermakna kaum cina akan menguasai politik selain dari sudah menguasai ekonomi dengan mantapnya.

Mujur juga pengundi Melayu di DUN Tenang lebih waras fikirannya dari pemimpin-pemimpin Melayu dalam PKR malahan dalam Pas sendiri yang sering tenggelam dalam ketamakan kuasa, Mereka sanggup mengadailkan hak orang-orang Melayu bahkan agama sekalipun untuk mendapat kekuasaan.

Banyak bezanya antara politik dikuasai oleh BN dengan Pakatan Rakyat. Selagi didalam kekuasaan BN bererti bangsa Melayu masih menguasai kekuasaan politik, tetapi jika politik dikuasai oleh Pakatan Pembangkang maka ianya bermakna dikuasai oleh DAP.

Saya pernah dahulu menulis mengenai penguasaan ekonomi oleh kaum itu, mengenai 'chinese belt'. Bagaimana kaum cina 'Ultra Kiasu" sedang menguasai zon ekonomi di Malaysia dan seterusnya akan mencorakkan politik Malaysia. Bangsa Melayu sepatutnya sentiasa berwaspada dan bersatu padu kerana bangsa itu apabila naik dan berkuasa mereka tidak akan ada sikap tolak ansur dengan kita lagi.

Apa pun bangsa Melayu harus berubah dan bersatu padu bagi menjamin kekuasaan kita dan masa depan anak cucu kita, atau membiarkan kita dijajah semula oleh bangsa pendatang yang akan menjajah tanah air kita. Memadailah kita sudah kehilangan Temasek, dan Pulau Mutiara yang sukar untuk kita rebut semula. Jangan sampai kita terpaksa 'mengunsi' menjadi pelarian di negara orang.

30 January, 2011

BAGAIMANA NAK TINGGALKAN TENANG DENGAN TENANG?


Pekan Lama Labis terkini (30.1.2011) 
disinilah saya selalu merayau-rayau mencari bahan dan makanan



Proses pengundian telah selesai. Keputusan juga sudah kita terima. Yang hak akan menang yang penipu dan pemutar belit akan kalah. Allah lah yang menentukkan segalanya. Allah lah yang lebih mengetahui siapa diantara kita yang berbuat kebaikan dan dijalan yang benar dan siapa pula yang bebuat salah memutar belitkan kata-kata dan bahkan memberikan fatwa-fatwa untuk kepentingan mereka sendiri sahaja. Fatwa-fatwa itu pun mereka ubah-ubah atas kepentingan mereka bukannya kerana Allah.

Selamat tinggal Tenang. Semoga penduduk-penduduk DUN tenang akan tetap tinggal dala keadaan tenang dan damai. Moga para sahabat kita yang sudah tergelincir akan berbalik arah dan kembali kepangkal jalan. Kerajaan BN adalah yang terbaik yang kita ada setakat ini. 

Apalah gunanya jita berubah untuk menerima keadaan yang lebih buruk dari keadaan baik yang sedang kita nikmati sekarang ini? Saya hanya mampu menyoal dan kita masing-masing yang akan memberikan jawapannya.

Persoalan saya sekarang ini adalah, bagaimana saya hendak meninggalkan Tenang ini dengan Tenang jika keadaan banjir menjadi semakin buruk? Apapun kita berserah sepenuhnya kepada Allah.

MIMPI BASAH CIKGU MALA


Gambar hiasan semata-mata. Tak ada kena mengena dengan Mala KFC atau pun Maarof MC


Kita sedang berdebar menunggu keputusan PRK DUN Tenang yang akan diumumkan tidak lama lagi. Dalam resah gelisah itu mungkin ada yang mimpi basah kerana sekian lama sibuk bertungkus-lumus dengan tugas masing-masing sejak lebih 10 hari lalu. Rehatlah, semuanya akan berakhir sebantar lagi. Yang berhak akan mendapat haknya, demikianlah ketentuan takdir dari Allah.

Hari pengundian DUN tenang berlaku didalam suaasana yang basah. Hujan lebat yang turun tanpa hentinya dan akhirnya mengakibatkan banjir dibanyak kawasan.

Walaupun sejak dari awal lagi, Cikgu Mala hanya bermimpi samar-samar untuk dipilh sebagai wakil rakyat bagi DUN Tenang, namun mimpi itu berakhir dan menjadi gelap pekat apabila hujan lebat yang turun tanpa henti itu menyebabkan banjir berlaku.

Ketika jentera BN berusaha membantu rakyat yang dalam kesusahan, apakah bantuan yang boleh berikan oleh Cikgu Mala sendiri bersama-sama pakatan pembangkang selain dari janji-janji yang tidak mungkin mereka tunaikan?

Disini puak pakatan rakyat sudah terperangkap dan tidak mampu lagi berdalih dengan keadaan ini. Apa bantuan yang mereka mampu berikan? Tok Garu Nik Aziz, Khalifah Lim Guan Eng sudah, Oztat Mat Sapu semuanya sudah menghilangkan diri masing-masing. Anu-arr? Ooooo! mungkin dia sedang memanaskan badannya bersama jambu-jambunya.

Tanpa bantuan jentera dan bantuan kewangan, apakah yang Cikgu Mala boleh lakukan? Apakah ini akan memberikan keinsafan kepada pengundi yang menyokong pembangkang dan malah Cikgu Mala sendiri?

Kepada Cikgu Mala, pesan saya; bantulah keluarga sendiri yang masih perlukan bantuan, dan bantulah suami yang mungkin sedang kesejukkan. Tambahan lagi akan mendepani pelbagai perkara yang akan timbul termasuk pengambilan cuti sakit selama 21 hari itu.

MAHFUZ PROTES PENGUNDIAN




Kah! kah! kah!

Mahfuz Omar protes pengundian DUN Tenang - klik sini

LIVE UPDATE: TENANG TERKINI - FOTO SUASANA BANJIR DI LABIS PT.2


Tok AI, turut menyertai misi membantu mangsa banjir di Labis. Seperti saya katakan dulu, bahawa beliau bertugas dan menjalankan tugas sebagai wakil rakyat lebih awal lagi sebelum beliau disahkan sebagai wakil rakyat.



















LIVE UPDATE: TENANG TERKINI - FOTO SUASANA BANJIR DI LABIS










Jam 5.00 petang tadi semua pusat pembuangan undi telah ditutup. Penjumlahan undi sedang ibuat. Dalam masa sama mangsa banjir di DUN Tenang juga sedang dijumlahkan bagi merencanakan bantuan-bantuan yang akan diberikan.

Kemana agaknya puak-puak Pas ini pergi? Mereka yang dulunya menuduh Dato' AI dan jentera BN tidak buak kerja sewaktu berlaku banjir dulu akhirnya terperangkap dirumah-rumah dan restoran-restoran, bukan lagi berusaha untuk membantu mangsa banjir bahkan mereka pula bising-bising kerana tidak diberikan bantuan. Kahkahkah! Allah menunjukkan dan memberikan balasan didunia ini juga. Siapa yang termalu akhirnya?

~ laporan langsung dari Labis.

LIVE UPDATE: TENANG TERKINI


Bersama membantu kereta yang bermasalah dikawasan yang dilanda banjir


Sehingga pukul 3.30 petang tadi, disahkan bahawa 66% atau 9,618 dari jumlah penduduk Tenang yang berhak mengundi telah keluar membuang undi. Menurut Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR), Tan Sri Aziz Yusof, peratusan tersebut adalah baik walaupun kawasan sekitar Labis sedang dilanda banjir.

Dalam masa sama 6 buah pusat pemindahan banjir telah dibuka, Datuk Seri Hishamuddin mengesahkan 2 buah pusat pengundian sudah dinaiki ait tetapi masih beroperasi seperti biasa.

Dalam pada itu, puak-puak pembangkang subuk menyebar fitnah antaranya, pusat pengundian melanjutkan operasi hingga 7 malam. Jentera BN selain membantu pengundi ke pusat pembuangan undi, mereka juga bertungkus-lumus membantu pengundi yang jadi mangsa banjir ke pusat-pusat pemindahan banjir.

Disaat puak-puak pembangkang hanya ingin 'menerima' undi semata-mata, petugas-petugas BN 'memberi' bantuan menyelamatkan mangsa banjir disamping merayu untuk 'menerima' undi dengan cara yang tulus dan ikhlas.

TENANG: HIKAYAT JANDA MEMULIH DARA


Ni kang mesti juak-juak Pas haprak tu nak tibai aku sebab letak gambar ni, tapi sebelum tu ko pergi lah ke blog Biaqpila dan tibai dia dulu sebab gambar ni aku ambil dari blog dia, hahaha!


Syahibul hikayat, syahadan maka tersebutlah kisah yang diceriterakan dari sebuah kitab, adapun kitab itu bukanlah kitab 'Tajul Molok' adanya, melainkan kitab yang berjudul blog 'Biaqpiilaa', yang sudah tersohor namanya dari negeri atas angin hingga ke negeri dibawah angin. Adapun penulis kitab 'Biaqpiilaa' ini datangnya dari negeri buang angin, demikian menurut yang empunya ceritera adanya.

Ada pun ceritera lawak bodoh ni sahaya ambil dari blog bodoh sombong berkenaan adanya, (klik sini), arkian, maka bolehlah tuan-tuan dan puan-puan membaca salinan sepenuhnya dibawah ini:


Seorang janda muda berjumpa seorang doktor bedah.

Janda : “Doktor, saya ingin dibedah menjadi perawan lagi, kerana pakwe saya ajak berkawin dan katanya dia akan tinggalkan saya sekiranya diketahui saya bukan dara lagi”

Doktor : “Baiklah, saya akan pindahkan selaput gegendang telinga awak menjadi selaput dara”

Maka operatelah sidoktor itu. Selepas operate,

Janda : “Berapa harganya doktor?”

Doktor : “Lima ribu RM”

Janda : Berapa?”

Doktor : “Limaa ribuuu”

Janda : “Berapa doktor….?”

Akhirnya si doktor teringatkan sesuatu. Lalu diselakkannya skirt janda itu dan berteriak di kangkangnya : "Lima ribuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Janda : “ooo lima ribu”


Saya nak tambah sikit:
Oooo! Patutlah semasa banjir di Tenang tu calon Pas buat pekak badak je sebab tak singkap kain dia lah tu! Huhuhu! Mari-mari....kita lihat siapa sudah kena....hahahaha!





Hehe! Hahh!!5 Ribuuuuuu? Hahhh!! Ooooo, baru saya faham! Hehe!


DARI TENANG KE MERLIMAU, CIKGU MALA HANYA BATU LONCATAN


 Kesian Cikgu Mala, hanya jadi alat politik Pas


Ketika posting ini saya buat, pengundian masih berlangsung dan keputusan masih belum kita terima. Apa pun kita yakin bahawa BN akan tetap menang di DUN Tenang, bahkan dengan kemenangan yang lebih besar dari sebelumnya.

Keyakinan saya kepada kemenangan BN adalah berasaskan kepada respon yang diberikan oleh rakyat terhadap aktiviti dan pertemuan yang diadakan. Sambutan rakyat memang nyata lebih baik dari yang diberikan kepada pihak pembangkang.

Pas memang sudah menjangka kesukaran bagi mereka untuk memenangi PRK DUN Tenang ini, tetapi kenapa mereka tetap menyertai pertandingan ini? Dan kenapa pula mereka meletakkan calon wanita sedangkan mereka sedar bahawa Nik Aziz pernah berfatwa bahawa Wanita tidak layak menjadi pemimpin dan tidak layak diangkat sebagai calon dalam Pilihanraya?

1. Meletakkan calon wanita dan seorang guru sekolah adalah untuk bertanding sebagai underdog dan berharap mendapatkan undi simpati dari pengundi DUN Tenang. 

2.  Andai mereka kalah, Pas tidak akan kehilangan apa-apa melainkan Cikgu Mala secara peribadinya yang akan kehilangan banyak perkara termasuk maruahnya yang dicemari akibat dari perang saraf yang mengarah kepada calon-calon, dan ini berlaku kepada kedua-dua belah pihak.

3. Tokoh yang merasakan sepatutnya jadi calon masih selamat dan akan berpeluang bertanding dalam PRU nanti dengan imej yang kekal bersih.
4. Memang ada berlaku juga 'cas keting' terhadap calon PRK ini oleh puak-puak tertentu dalam Pas  sendiri  terutamanya Mazlan Alimin sendiri supaya Cikgu Mala tewas dan tentunya beliau atau mana-mana Muslimat tidak lagi akan dicalonkan lagi untuk DUN Tenang dalam PRU nanti, dan itu akan memberi peluang padanya untuk jadi calon.

5. Misi Pas bukan untuk menang tetapi 'test market' dan hanya untuk mengangalkan kemenangan mudah BN serta menyekat momentum kejayaan BN dalam banyak PRK kebelakangan ini.


6. Andai Pas menang, mereka akan canangkan bahawa BN ditolak oleh rakyat walau hakikatnya 'Fuckatan Rakyat' sudah semakin hancur musnah.


7. Ego puak 'Fuckatan Rakyat' akan hilang dalam menghadapi PRK Merlimau nanti jika mereka tewas di Tenang sebagai indicator bahawa rakyat sudah menolak parti pembangkang berikutan krisis-demi krisis yang mereka hadapi.





INILAH PAS DI TENANG


Inilah Pas:
Menuduh orang lain untuk menutup apa yang mereka lakukan!

BULAN MENGAMBANG - HATI TIDAK TENANG



Permintaan seterusnya datang dari En.Abdul Rahman dan minta ditujukan kepada bekas insternya dulu dengan ucapan; jadi calon pun jadi calon juga, tapi ketika musim-musim banjir ni janganlah selalu sangat menyingkap kain...hehe  (agak sayalah, begitulah ucapannya, hehehe)


Hahaha! lihat cNp dibawah ini yang saya ambil dari sebuah blog, (klik sini)  ada bulan penuh dan ada anjing menyalak.....kalau bulan penuh ada anjing menyalak itu apa maknanya?  Kawan-kawan blogger kata mereka banyak terima komen-komen bodoh dari Juak-juak Pas yang bingai dan fanatik tahap lembu cucuk hidung itu. Apapun bacalah dibawah ini:

beberapa jam berlalu penduduk Tenang sudah
keluar mengundi untuk memilih calon terbaik
bagi membela nasib mereka.
“sesungguhnya KAMI telah membuka
bagi PERJUANGANmu (wahai MUHAMMAD)
satu jalan KEMENANGAN yang jelas nyata!”
[al-fath:01]

jika PAS tetap kalah kepada BN/UMNO dalam PRK kali ini...
pengundi hantu?
rasuah?
ketidakbebasan media?
fitnah?
serangan peribadi?
tipu undi pos?

ketentuan ALLAH yang mana lagi mahu PAS dustakan?!

EN.LABU SONGLAP BUKU TEKS?

Hai, Labu! Buku teks pun kau nak songlap? Hehehe! Labu! Labu


Ini apa punya cerita daaa! Ada ka Cikgu Labu, suama Cikgu Mala pegi songlap buku teks? Apa pun ini aku CnP dari blog papagomo. Baca post sepenuhnya dibawah ini:

Tidak semena-mena Cikgu MAARUF B. ABD MUTALIB menjadi popular dan telah mengegar Malaysia akibat "cuti sakit" kontroversi selama 21 hari.

Cikgu yang dikhabarkan mengajar subjek Bahasa Melayu dan Pendidikan Jasmani Tingkatan 1 dan 2 di SMK Tenang Stesyen telah berkhidmat selama 14 tahun di sekolah tersebut sejak tamat maktab pada tahun 1997.

Selain itu, cikgu yang dikhabarkan berasal dari Pulau Pinang ini, bertanggungjawab menguruskan pemberian subsidi kerajaan kepada semua murid-murid iaitu Skim Pinjaman Buku Teks di sekolah tersebut.

Menjadi seorang guru merupakan amanah besar yang perlu ditunaikan. Kehadiran guru dalam kelas amat penting dan berikutan itu seorang guru hanya diberi 7 hari sahaja Cuti Rehat Khas untuk setahun.


"tersenyum dlm kemurungan"
Melihat kepada situasi Cikgu Maaruf, aku menjadi hairan kerana beliau boleh berkhidmat di sekolah yang sama sejak tamat maktab selama 14 tahun. Aku difahamkan oleh rakan-rakan bahawa seorang guru tidak boleh berada di sekolah yang sama melebihi tempoh 10 tahun.

Oleh yang demikian, berdasarkan masalah yang telah tercipta dan dicipta, aku mencadangkan pada pihak PPD dan JPN supaya cikgu Maaruf boleh atau sepatutnya dipindah ke sekolah lain bagi mengatasi masalah kemurungan yang dihadapinya.


Dengan hak dan kuasa yang ada pada PPD dan JPN untuk memindahkan mana-mana guru yang berkhidmat pada sekolah yang sama melebihi 10 tahun, Cikgu Maaruf perlu dipindahkan segera bagi menolong beliau mengatasi masalah kemurungannya itu.


Aku juga berharap murid-muridnya yang terlibat iaitu di TIngkatan 1 dan 2 dapat mengulangkaji pelajaran Bahasa Melayu dan Pendidikan Jasmani dengan lebih rajin supaya tidak ketinggalan jauh berbanding pelajar lain walaupun guru mereka tidak dapat hadir kerana cuti sakit kemurungan dan membantu isterinya berkempen di PRK DUN Tenang.
kedua-duanya kini "menderhakai" dan memarahi kementerian pelajaran.

Akhirnya, aku juga berharap semua murid di SMK Tenang Stesyen telah memperolehi buku teks untuk sesi pembelajaran 2011 walaupun guru yang bertanggungjawab menguruskan buku teks masih bercuti akibat "kemurungan". Jika masih ada murid yang belum menerima buku teks pastinya murid tersebut akan menghadapi masalah pembelajaran. Aku berharap semua itu tak berlaku.


Emel Kiriman Bapa Prihatin Anak Tenang Stesyen

29 January, 2011

RAHSIA TERBONGKAR: PELACUR UPAH UNTUK TOK AI

Ini bukan wajah sebenar dan cerita ini pun bukan cerita benar, melainkan fitnah dari puak-puak Pas


Siapa yang dapat menafikan bahawa puak Pas ini memang juara dalam menyebar fitnah. Mereka menggunakan ketayap untuk menutup fitnah yang mereka lakukan supaya rakyat akan percaya pada fitnah mereka itu. Inilah bila politik memperalatkan agama untuk mendapatkan kuasa. Putar-belit mereka sudah menjadi lumrah. Dulupun Nik Aziz kata wanita tidak layak menjadi wakil rakyat, tetapi kenapa kini di halalkan pulak? Apakah hukum agama ini terletak pada tangan Nik Aziz?

Dibawah ini adalah cNp dari blog papagomo:
Lagi berita terbaru yang di perolehi apabila Puak Puak PAS mula menyerang Peribadi Calon BN Tok Ai dengan FITNAH yang terbaru dan boleh di katakan memang melampau.

FITNAH yang memang tak putus putus si puak PAS dan Pakatan Haram yang lain gunakan dalam nak menjatuhkan Kreabiliti calon BN yang bersih ini.

Jelas FITNAH ini sengaja di cipta dan amatlah tidak bertanggungjawap memandangkan:
1. Fitnah PAS yang cuba untuk memburukkan imej calon BN.
2. Taktik murahan PAS.
3. Penghinaan PAS terhadap wanita cina dengan mengatakan mereka pelacur.

4. Menyamakan Pelacur di Malaysia ini adalah terdiri dari kaum Cina.
5. Cuba melagakan perpaduan parti komponen di dalam Barisan Nasional.
6. Cuba merendahkan martabat kaum Cina
7. Menghina kredibiliti pegawai - pegawai JCS


Untuk Artikel Penuh layari Blogg BLOGGENSTARZ KLIK DI SINI

PRK TENANG: EN.LABU TAK KEMPEN TAPI.....


 
cNp dari SH:

Nampak gayanya, puak - puak pembangkang tu dah tak cukup tanah nak mengelak dari memberi jawapan yang bernas.

Kata Pengarah Operasi Jentera Pilihanraya PAS, Salahuddin Ayob, isu itu bukan isu besar. Ianya dilihat semata - mata tindakan terdesak BN sahaja.


Apa ke bongok sangat si Din Pudu ni bagi alasan? Orang bukan mempertikaikan sama ada dia bagi ucapan atau tidak.

Yang orang persoalkan sekarang ialah mengenai integriti suami Cikgu Mala dalam menjalankan amanah beliau.

Beliau jelas telah mengkhianati institusi Perguruan dengan mengambil cuti tersebut sedangkan beliau tidak benar - benar sakit.

Beliau jelas menipu dan menyalah-gunakan tanggungjawab beliau dan khianat kepada penduduk serta anak - anak muridnya. Bukan sorang, tapi semua sekali.

Tu la Din. Masa mempersoalkan calon BN dulu, dia sibuk cakap pasal integriti dan kompetensi. Sekarang, bila dah kena batang hidung sendiri, bagi jawapan macam orang lain ni bodoh sangat.

Itulah bukti kebesaran Allah S.W.T. Jangan sekadar tengok salah orang. Salah sendiri pun kena kaji jugak. Nama je pemimpin. Tapi bagi alasan macam gampang. Ceit!!! Pigidah!!!


 Cikgu Maarof @ En. Labu dan Cikgu Mala

Cuti sakit engkau dah habis ke En. Labu? Hmmmmm!

MALANG SI MALA

 Kata Mala; KFC tak sedap! Tapi mungkin lazatnya hingga menjilat jari.


Al-kisah, maka tersebutlah kisah bahawa si Mala ini bukanlah pengundi di DUN Tenang ini adanya. Syahadan bukanlah menjadi kesalahan jika bukan menjadi pengundi untuk diundi, kerana hukum negara tidaklah bersalahan sepertimana yang tertulis didalam kitab-kitab yang tersimpan di khazanah Suruhanjaya Pilihan Raya adanya.

Arkian, tidaklah menjadi kesalahan jika kita tidak dapat mengundi diri sendiri, namun alangkah malangnya bila kita bersusah payah ke sini ke sinun untuk merayu undi dari orang lain sedangkan diri sendiri tidak ada upaya untuk melakukannya.

Aklhirul kalam, adapun kalam sahaya ini sudahlah tidak mempunyai banyak tintanya lagi, oleh yang demikian tidaklah dapat akan sahaya menulis banyak-banyak tambahan pula sahaya ini bukanlah seorang cikgu seperti Cikgu Mala dan suaminya En. Labu itu adanya. Bagaimanapun eloklah kedua-dua mereka menonton video klip dibawah ini kerana perkataan itu amatlah sesuai untuk mereka berdua itu adanya.






EN. LABU; AYAM TERLEPAS, TANGAN BAU TAIK

Kesian En. Labu, ayam terlepas tangan bau taik


Semalam, TPM menyatakan bahawa kerajaan akan menyiasat mengenai laporan beberapa laman blog yang mendakwa bahawa En. Labu telah mengambil cuti sakit selama 21 hari dan menggunakan cuti berkenaan untuk turut berkempen untuk isterinya Cikgu Mala.

Kita menyeru kepada kerajaan supaya mengambil tindakan tegas terhadap En. Labu kerana menyalahgunakan kemudahan berkenaan yang menghina profesyen perguruan. Tindakan boleh diambil keatas kedua-dua pihak kerana salahlaku menipu status kesihatan. Tertuduh @ En. Labu dan pihak klinik berkenaan, yang sah tidak menghormati etika pengamal perubatan.

Menurut TS Muhyiddin, cuti sakit 21 hari hanya layak bagi mereka yang sakit tenat. Apakah En. Labu seorang pesakit tenat? Melihat keadaan fizikalnya, beliau tidak mengalami apa-apa masalah, namun mungkin kesakitan yang dihadapinya adalah kesakitan mental yang teruk. Apa tidaknya, beliau yang menyara penghidupannya dengan gaji yang diterima dari kerajaan tetapi dalam masa sama memburukkan sistem pentadbiraan kerajaan yang memerintah.

Cuma kita bimbang tindakan mereka berdua ini nanti akan mendatangkan masalah kepada mereka andainya Cikgu Mala tewas dalam PRK ini nanti. Dapatkan mereka pengadu kepada parti Tudung Tin Biskut ini?  Apakah pembelaan yang mampu mereka berikan kelak? Pas tidak akan mempu membentuk kerajaan jika hanya menang dengan satu kerusi ini saja, tetapi apa yang mereka hendak lakukan adalah hanya untuk melemahkan kerajaan, itu saja.

Jika Cikgu Mala gagal dalam PRK ini kelak, keadaan yang akan berlaku kepada mereka suami isteri adalah; 'ayam terlepas, tangan bau taik'....hikhikhik! Bahkan rumah-tangga akan terus porak peranda kerana segala rahsia diri dan keburukan mereka sudah dibongkar untuk tontonan masyarakat umum.

Saja-saja untuk hiburan En. Labu dan Cikgu Mala.....hehehe! Cikgu Mala tak dapat mengundi diri sendiri? Kahkahkah!


CINTA MALA BERSEGI-SEGI


Hehehe! Ini macam punya orang pun ada ka?


Kebetulan menemui seorang anak tempatan dari sebuah Kampong di DUN Tenang. Umurnya sudah hampir 60 atau sudah 60an. Bila saya perkenalkan diri sebagai blogger, dia agak terpingga-pingga, lalu saya katakan saya adalah wartawan (wartawan media sosial) dan beliau faham. (Beliau enggan namanya disiarkan)
Mencungkil darinya tentang PRK Tenang ini, dia terus katakan bahawa dia adaklah penyokong kerajaan dari dulu, kini dan selamanya. Saya hanya senyum. Darinya saya mendapat maklumat kisah calon Pas Cikgu Mala:

Normala Sudirman, pernah dahulu berkahwin dengan seorang pekerja fastfoods @ makanan segera, Abdul Rahman namanya. Mala memohon memasuki Maktab Perguruan Tengku Bainun, Pulau Pinang. Meskipun hanya memiliki sijil SAP namun Mala diterima masuk ke makhtab berkenaan berkat usaha bapa Mala yang mendapatkan sokongan kuat dari tokoh-tokoh UMNO.

Lama belajar di makhtab perguruan berkenaan dan jauh dari pelukan suaminya, hati mala bergoncang dan tidak dapat menahan gelora dan gelodak jiwa mudanya terutana apabila berkenalan dengan seorang jejala bernama Maarof yang sama-sama belajar di makhtab berkenaan. Mungkin kerana terlalu akrab dan selalu bersama membuatkan terbuka hatinya untuk jatuh cinta kali kedua.

Hanya setelah beberapa bulan berada di makhtab berkenaan, Abdul Rahman menerima pangilan telefon dari isterinya Mala dan meminta cerai. Sesiapapun yang dikedudukan Abdul Rahman pasti akan terkedu dengan berita itu yang tidak disangka-sangka.

Dimanakah kesetiaan Mala terhadap suaminya dulu? Kenapakah begitu cepatnya dia berubah hati? Apakah  harta atau benda atau hartabenda yang dikejarkan Mala dalam hidupnya? Atau apakah ada sesuatu berlaku dan mengubah hatinya akibat dari kesepiannya serta kegersangannya? 

Apakah kesetiaan Mala kepada suami sekarang ini dan parti akan dapat dipertahankan? Saya hanya teringat kata-kata; 'Anjing yang biasa makan tahi, kalau tak makan pun, akan mencium juga' - wallahualam! Hanya Allah yang lebih mengetahui!


28 January, 2011

3 'SETAN' IRINGI 3 BERCERAMAH MALAM INI



Malam ini, Setan 3 Serangkai akan berceramah di sebuah Restoran di Labis sambil-sambil meliwat Cikgu Mala. (Tidak salah mengatakan mereka setan kerana demi menghapuskan UMNO mereka kata mereka sanggup bersahabat dengan setan. Siapa yang sanggup bersahabat dengan setan kerana setan adalah musuh yang nyata. Hanya setan atau seumpamanya yang berani bersahabat dengannya)

 Anu-arr Berahi Al-Juburi


 Nik Aziz, ulamak wali selipar


 Khalifah Lim Guan Eng


Marilah kita beramai-ramai menghadiri ..........
Program Pamiran Bersepadu Jabatan-Jabatan Kerajaan di Dataran Labis. (Maknanya tak usahlah ke ceramah berkenaan, bukan ada orang pun yang nak dengan kelentong Anu-arr tu lagi)



PRK TENANG - EDISI SINGKAP KAIN



Banyak laman-laman blog mengisahkan tentang banjir di beberapa kampong sekitar DUN Tenang. Diberitakan juga kedua-dua calon telah melawat kampong berkenaan. Calon parti kerjaan sudah tentu datang dengan membawa banyak bantuan kepada mangsa banjir kerana kerajaan BN memang prihatin kepada masalah yang rakyat hadapi.

Calon Pas pula datang hanya membawa susunya dan tidak mampu memberikan apa-apa bantuan kepada mereka yang terlibat dengan banjir berkenaan. Nampaknya lawatan berkenaan adalah dalam siri cuti sakit En. Labu yang diambil selama 21 hari itu agaknya, bagi tujuan bermain-main air sambil merayu undi.

Kalau setakat datang dan tengok tanopa memberikan apa-apa bantuan, rasanya lebih eloklah En. Labu dan Cikgu Mala berihat dirumah saja sambil menghabiskan cuti 21 hari itu. Jika datang dengan niat untuk membantu sudah tentu Cikgu Mala boleh bersungguh-sungguh menolong mamindahkan barang-barang mangsa berkenaan. Singkap kain pun Cikgu Mala tidak berani, jadi apa lagi yang boleh dilakukan? Aikk!! Yang ini disingkap ke atau tersingkap? Mantop Eli...mantop! Ketar kepala Mat Sapu melihatnya, hehe




HANGAT: CIKGU MALA - ISTERI KUAT SEKS

Ini tentang Cikgu Mala:




Biarlah Cikgu Mala asyik berkempen. Kempen pangkah Mala dan kempen KFC tak sedap. Walau bagaiman kempen sekalipun, bayangan kekalahan sudah semakin jelas kelihatan, terutama selepas kes melawat mangsa banjir di DUN Tenang. Perubahan apa yang Cikgu Mala dan Pas boleh lakukan? Tak ada, No, Nihi, Nil.....



Bagaimanapun sebagai hiburan dan info kita semua, elok juga baca cnp dibawah ini:

Ini tentang Isteri Kuat Seks:


BERLIN, Jerman - Seorang lelaki Turki yang menetap di Jerman mendapatkan perlindungan polis kerana isterinya yang kerap meminta melakukan hubungan seks, kata polis semalam.Menurut polis, lelaki itu datang ke sebuah balai polis di barat daya Jerman pada Selasa lalu.


Lelaki itu berkata, dia telah tidur selama empat tahun di sofa untuk mengelak daripada tuntutan daripada isteri yang mahu melakukan seks.Isterinya itu telah dikahwini selama 18 tahun. Dia mempunyai dua orang anak hasil daripada perkahwinannya itu.


"Sekarang, dia bercadang untuk bercerai dengan isterinya itu dan keluar dari rumah dengan harapan dia pergi ke tempat kerja dalam keadaan yang cergas sepenuhnya.


"Ketika itu, tindakannya mahu keluar dari rumah mustahil dilakukan kerana isterinya sering datang ke ruang tamu meminta dia melaksanakan tugas perkahwinan (seks) sehingga membuatkan dia meminta pertolongan polis untuk mendapatkan tidur pada waktu malam," menurut polis. - AFP 

Sumber: Blog Keratan Akhbar

PANGKAHLAH CIKGU MALA, ABANG MAN SUDAH PANGKAH DAH



Menurut blog Ujang Ranggi, sebelum ini 'Abang Man' sudah memangkah Cikgu Mala. Jika dia jadi wakil rakyat tentu dia akan sibuk kesan kemari bersama Tok Garu dan pemimpin parti Tudung Tin Biskut lainnya, termasuklah ADUN Selinsing, DIN Puduraya bahkan Mat Sapu yang pernah terlibat dengan skandal Hotel Perdana Kota Bharu tidak lama dulu.

Selepas pengundi memangkah Cikgu Mala, dan sekiranya dia menang tentu ahli parti Tudung Tin Biskut menanti-nanti peluang untuk 'memangkah' Cikgu Mala pula. Cikgu Mala masih cantik. Tentu ada tokoh parti Tudung Tin Biskut yang akan terbayang-bayang kenangan manis mereka masing-masing. Sda yang terbayang Hotel Puduraya, ada yang terbayang Koc Keretapi VIP dan ada juga yang terbayang Kota Bharu dan Hotel Perdana.

Yang pasti mereka ini manusia biasa dan bukan wali jauh sekali seorang nabi. Cikgua Mala kena waspada supaya tidak dipangkah oleh mereka-mereka itu nanti, kesian pada abang En. Labu kita tu, huhu!


Baca sini
Baca sini juga

KISAH EN. LABU BERCUTI 21 HARI

Sinar baru bermula di Tenang?
Bermakna selama ini mereka didalam kegelapan dan belum memulakan apa-apa pun?
Lagi kita tertipu oleh oleh Peliwat dan Tok Garu


En. Labu @ Cikgu Labu adalah suami kepada Cikgu Mala, calon dalam PRK DUN Tenang. Kerana isterinya seorang muslimat yang patuh kepada hukum agama Parti Tudung Tin Biskut, maka dia pun bersetujulah untuk dipertandingkan. 

Oleh kerana isteri En. Labu ni boleh tahan lah juga lawanya, maka hati En. Labu selalulah tidak tenteram kerana En. Labu sangat maklum bahawa didalam parti Tudung Tin Biskut ini terlalulah banyak 'abuaya-abuaya' yang sentiasa menunggu peluang untuk menyambar mangsanya.

Cikgu Mala ini pun sudah tercatat dalam sejarahnya gemar melompat dari satu dahan ke satu dahan, mungkin jika tidak dipantau betul-betul boleh menyebabkan En. Labu akan berputih mata nanti. Maklumlah, mana dengan ADUN Selinsing yang hensem itu, mana tau juga akan di ayat oleh Anu-arr juga kalau ada peluang nanti. Hidup Cikgu Mala bakal penuh dengan pancaroba selepas ini.

Kerana tidak percaya kepada kesetiaan Cikgu Mala, maka En. Labu telah mengambil cuti sakit selama 21 hari. Wah! 21 hari? Kejam sungguh kerajaan BN kerana memberinya cuti selama 21 hari itu. Bukan kejam kepada En. Labu dan Cikgu Mala, tetapi kejam kepada anak murid yang sudah tentu akan terjejas pelajaran mereka kelak. Tapi inilah pemngorbanan demi agama dan parti Tudung Tin Biskut yang di pimpin oleh Tok Garu. Jangan bimbang En. Labu, syurga sudah tentu untuk kamu nanti.

Andai kata kerana terlalu taksub kepada parti dan pemimpin parti, Cikgu Mala akan berubah arah sama ada kepada ADUN Selinsing, DIN Puduraya atau bahkan kepada Mat Sapu sekalipun, maka ini adalah dikira sebagai pengorbanan dan perjuangan juga agama dan parti. Bukan kita tidak pernah dengan bahawa ada yang sanggup menyerahkan dirinya kepada seseorang kerana percaya dengan berbuat demikian boleh mensucikan diri dan menempah tiket ke syurga.

21 hari cuti memang tidak cukup, apakah selepas 21 hari nanti Cikgu Mala akan bebas kesana kemari dengan pemimpin-pemimpin parti atas alasan perjuangan dan demi agama? Sepatutnya En. Labu mengambi cuti terus dan memberikan peluang seseorang CikGu lain yang lebih dedikasi untuk berkhidmat kepada anak bangsa. Lagi pun mungkin sudah cukup duit yang diterima dari kerajaan BN yang dikumpul selama ini, dan bolehlah mereka itu menderhaka.

 Sijil Perubatan En. Labu.


 Ini pula sijil Cuti Sakit En Labu.

Dulu En. Labu memburukkan kerajaan kununnya beliau dutukarkan sebagai tindak balas kejam kerajaan kerana Cikgu Mala menjadi calon Parti Tudung Tin Biskut sedangkan itu hanya fitnah semata-mata. Sekarang ini En. Labu mengambil cuti sakit selama 21 hari sedangkan beliau tidak sakit pun, malahan mengiringi Cikgu Mala keluar berkempen.

Apakah cuti sakit En. Labu itu sebagai simbolik bahawa hatinya sedang sakit kerana sudah dapat menduga rumahtangganya akan berantakan. Cikgu Mala akan jadi ketua rumah tangga sekiranya beliau menang dalam PRK ini  nanti dan En. Labu akan menjadi 'sura' (bukan suri)  rumahtangga sepenuh masa.


Lagi foto En. Labu @ suami Cikgu Mala

27 January, 2011

FATWA ULAMAK SONGSANG KERAJAAN TENANG




Kita mendengar tentang kerajaan langit. Kita mendengar juga ada beberapa individu di Malaysia yang mendakwa bahawa mereka adalah wali bahkan ada mendakwa sebagai nabi sungguhpun agama Islam telah dengan jelas menyatakan Nabi Muhammad Rasulullah adalah penutup segala nabi dan kerasulan.

Malangnya masih ada yang percaya kepada dakwaan sedemikian. Bermakna kejahilaan kita masih tebal tentang Islam sehingga kita dengan mudah ditipu oleh mereka yang berlakon sebagai seseorang yang waraq dalam hal-hal agama.

Kerana itu jugalah Pas sering mengambil kesempatan dengan mengeluarkan fatwa itu dan ini yang bertujuan semata-mata hanya untuk memberikan faedah politik kepada mereka saja.

Nizar, menjatuhkan hukum wajib mengundi Pas dan haram mengundi calon UMNO di Tenang ini. Bagaimana pula mengundi calon-calon DAPigs dan PKR yang bukan beragama Islam? Apa fatwa yang akan digunakan untuk menghalalkannya?

Parti syaitan ini akan halalkan apa saja asalkan mereka dapat memenangi undi untuk berkuasa. Baca disini:

GEMPAR: KFC LABIS TERPAKSA DITUTUP




Entah macamana dan apa sebab musababnya, para penceramah pakatan haramjadah ini telah berkempen supaya jangan makan KFC. Kita sedar bahawa tekanan cuba diberikan kepada syarikat milik kerajaan negeri yang menguasai KFC. Cerdik sangatkah kempen ini?

Mungkin mereka tidak sedar KFC juga telah banyak menjana ekonomi negara dan membantu membuka peluang-peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia khususnya anak-anak muda.

Kita hanya ada beberapa soalan untuk mereka jawab;
1. Sudahkah ditutup KFC di Kota Bharu terlebih dahulu?
2. Apakah jaminan peluang pekerjaan yang dapat diberikan kepada anak-anak muda ini apabila KFC ditutup kelak?
3. Apakah kerajaan Pas akan cuba lakukan seperti di Thailand dimana anak muda lelakinya akan mengabdikan diri di kuil-kuil dan bergantung hidup kepada ihsan masyarakat manakala anak-anak perempuannya akan melibatkan diri dengan industri pelacuran?

Pas, sudahlah mereka tidak membantu meningkatkan ekonomi negeri, yang ada ini pula cuba diruntuhkan. Memang sah Pas ini haramjadah!

TENANG MAKIN GELISAH - KAIN CALON SUDAH TERSINGKAP


Definasi logo pakatan haramjadah:
dikiri telor yang terbelah dua setelah kecut sekian lama,
disebelah kanan telor yang jeruk, dan
ditengah-tengah adalah batang yang menegak, patutlah para ulamak Pas dalam ceramah mereka suka encaci maki dan mencarut...oh ya! Allah juga mencarut.


Selama ini penduduk DUN Tenang merasa selesa dan tenang. Walau pilihanraya apa sekalipun mereka tidak bimbang kerana mereka hidup harmoni dengan semangat kekeluargaan. Sama ada di felda mahu pun di kampong tradisi, segalanya aman dan damai.

Bagaimanapun mereka kini dicengkam kebimbangan. Menurut maklumat yang mereka dengar tidak lama lagi gerombolan dari pantai timur akan tiba. Mereka ini memang sudah lama terkenal dengan sikap agresifnya dalam berkempan. Mereka ini adalah ibaratkan lashkar syaitan dari neraka.

Penggunaan ayat lashkar syaitan ini tentunya tidak menmbulkan kemarahan pihak Pas kerana ulamak mereka sendiri sudah merestui penggunaan perkataan itu. Apakah kita sudah lupa bila Nik Aziz berkata bahawa Pas demi menumbangkan UMNO, Pas sanggup bersahabat walau dengan syaitan sekalipun. Dan sudah tentu syaitan tidak melakukan perkara-perkara kebaikan melainkan keburukkan belaka.

Sepanjang kempen PRK kali ini saya nasihatkan agar jentera BN supaya lebih banyak memberikan tumpuan dan perhatian terhadap bendera dan poster-poster kerana itu adalah antara sasaran utama lashkar syaitan ini. Ini sudah terbukti dimana-mana sejak dulu lagi. Mungkin mereka menerima fatwa dari ulamak mereka bahawa merosakkan bendera dan poster BN adalah 'halal' dan tidak berdosa, bahkan mungkin akan menerima pahala jika mereka penyokong Pas.

Malang sekali adalah kehadiran lashkar syaitan ini akan menghuru-harakan kampong dan blok-blok felda yang selama ini penduduknya hidup dalam aman damai.

Menurut maklumat yang kita dengar, dibeberapa kampong dan rancangan Pas cawangan menolak kehadiran jentera pilihanraya dari pantai timur itu kerana sikap jahiliah mereka akan menganggu keharmonian masyarakat.

Mereka itu bukan saja akan bertindak ganas dan liar pada hari-hari terakhir kempen, bahkan mereka sudahpun menjarah peluang perniagaan yang sepatutnya dapat diambil kesempatan ini oleh rakyat tempatan. Baca sini. Inilah sikap sebenar penjarah politik ini, di negeri mereka sendiri mereka tidak mampu berniaga kerana kerana kerajaan negeri tidak pandai membuka peluang perniagaan, lalu mereka berduyun-duyun ke negeri luar untuk merebutnya dari anak tempatan.

Poster percuma untuk tok garu-tok garu Pas, tentu mereka tak dapat pejam mata bila menatap kain Eli yang tersingkap ini. Selepas ini cerita-cerita dalam kain calon juga akan dibukakan nanti. Hehehe! Masih panas cerita ADUN Selinsing dan kisah Mat Sapu di hotel Perdana Kota Bharu masih dalam ingatan.

Ni tok gapo, sabak demi parti agamo kito


Pah! Guano? Tok say tengok pulok ko?

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...