Suara Anak Pahang - Perlu Baca

31 March, 2011

PANTUN VIDEO LUCAH 'ANU ARR BERAHI'


Foto Anu arr 'mamum' roti 'kulup' diambil dari blog ParpuKari


Buai laju-laju
Sampai ujung sana
Apa cerita video itu?
Anu arr main pompuan China

(Klik Sini  dan  Sini)


30 March, 2011

BLOG DICEROBOH - PEMBANGKANG SEKAT KEBEBASAN BERSUARA ?


ParpuKari tiada dalam gambar dan namanya tidak juga tertulis diakhbar ini


Bukan perkara baru bila pembangkang berlagak sebagai juara kepada kebebasan bersuara. Dengan sokongan dan inspirasi dari negara luar, pembangkang mewar-warkan bahawa dinegara kita masih belum benar-benar mengamalkan kebebasan bersuara terutama dalam media cetak @ akhbar.

Namun dalam setengah-setengah hal, terutama apabila akhbar menyetakan sesuatu yang benar mengenai keburukan dak kesalahan mereka maka mereka juga telah menghalang dan memboikot akhbar-akhbar berkenaan. Mereka melabelkan akhbar tertentu sebagai media arus perdana yang 'kunun'nya hanya bertindak menyokong kerajaan.

Bagaimana pula apabila akhbar atau makalah terbitan mereka yang terang-terang menyebarkan fitnah dengan memburukkan kerajaan dan berat sebelah dalam melaporkan sesuatu berita itu? Apakah kebebasan bersuara bermakna hanya menyokong apa yang pembangkang kata? Atau membebaskan para pembangkang berkata apa saya dengan mmburukkan kerajaan wahal segalanya itu hanyalah fitnah semata-mata?

Ketika kerajaan UMNO BN terpukul hebat dalam PRU12 akibat peranan yang dimainkan oleh media sosial (media baru), kerajaan tidak pun menghalangnya dari terus berkembang. Memang ada sebahagian dari kalangan pemimpin tertinggi memandanh reneh terhadap peranan media sosial pada peringkat awalnya bahkan ada yang menyifatkan blogger sebagai 'beruk', namun UMNO dan kerajaan akhirnya dapat menyerapkan dan menjiwai media sosial ini yang akhirnya mampu membantu mengubah persepsi rakyat terhadap kerajaan sejak akhir-akhir ini.

Nyata pada akhir-akhir ini media sosial yang dahulunya dikuasai oleh pembangkang sudah lemah dan dapat dikalahkan bahkan sudang dikuasai oleh pihak yang pro kerajaan. Ini terbukti dalam beberapa PRK akhir-akhir ini blog-blog serta facebook dan twitter dipenuhi dengan sembang dan pendapat yang dikuasai oleh pihak pro kerajaan. Pembangkang sedar bahawa mereka sudah ditewaskan dalam media sosial oleh pihak pro kerajaan.

Beberapa hari kebelakangan ini beberapa blog pro kerajaan sudah di 'cerobohi' oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, yang tidak menghormati lagi kebebasan bersuara selama ini, yang mereka sendiri 'kunun'nya perjuangkan. Ini adalah satu perbuatan terancang memandangkan PRN Sarawak akan berlangsung dan mereka tidak mahu media sosial yang pro kerajaan menyatakan kebenaran dengan menyangah pembohongan yang akan mereka perbuat tidak lama lagi.

Beberapa laman blog sudah diserang, antaranya termasuklah blog Che Det sendiri. Beberapa blogger tersohor dalam ranking teratas telah disenaraikan untuk dicerobohi bagi melumpuhkan penyebaran maklumat yang menyokong kerajaan. Bahkan beberapa blogger juga secara peribadinya sudah dan sedang cuba dipalitkan dengan fitnah. Semalam sahabat saya blogger 'ParpuKari' telah 'kunun'nya digambarkan sedang meminum minuman keras sedangkan itu adalah fitnah yang nyata.

Kita harus menyedari bahawa pihak pembangkang sekarang ini selain dari menyerang para pemimpin, mereka juga menyerang media masa yang dikuasa oleh pihak pro kerajaan, menyerang blog-blog dan sebagainya bagi menyekat kebebasan bersuara yang sedang kita laksanakan, bahkan kebebasan bersuara itulah yang selama ini mereka 'kunun'nya perjuangkan. Pembangkang tidak pernah berkata benar, tidak pernah mengotakan janji mereka. Mereka adalah pengkhianat bangsa dan tanahair, dari kalangan mereka ini ada Melayu yang bernama Pas dan PKR.

29 March, 2011

BN AKAN GEMPUR 9 KAWASAN PANAS DI SARAWAK




Sembilan kawasan DUN Sarawak dikenalpasti 'panas': SPR

2011/03/28
KUCHING: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyenaraikan sembilan (9) Dewan Undangan Negeri (DUN) termasuk kawasan Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud sebagai kawasan 'panas' sepanjang tempoh berkempen pilihan raya umum negeri.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, berkata bagi tujuan itu pihaknya menubuhkan 80 pasukan penguatkuasa kempen pilihan raya (PPKPR) bagi memantau kempen parti bertanding.  ~ Berita Harian Online


Dalam Dewan Undangan Negeri bagi negeri Sarawak ada sebanyak 71 kerusi. (Dalam Pilihan Raya Negeri yang lalu  sebanyak 8 buat kerusi berjaya direbut oleh pihak pembangkang, sepertimana didalam tulisan berwarna kuning, manakala kerusi yang dijangka turut panas adalah kerusi KM Sarawak dalam tulisan berwarna oren)

Walau bagaimanapun hendaknya janganlah BN mengambil mudah pada kerusi-kerusi lain dengan menyangka mereka akan menang mudah nanti, kerana sebenarnya kekuatan Pakatan Pembangkang masih sukar dijangkakan dan ianya berdasarkan kepada kelemahan kita sendiri dan berubah dari masa ke semasa.

Sokongan terhadap BN semakin meningkat dan banyak pihak yang akan membantu kerajaan BN Sarawak bagi memenangi PRN kali ini. Ini termasuklah pejuang siber yakni para bloggers, facebookers dan twitters kerana kerajaan BN sudah menyedari bahawa media sosial sangat berperanan dalam menyebarkan maklumat kepada umum.

Berikut senarai  kerusi DUN dan penyandang bagi 71 kerusi DUN Sarawak bagi rujukan umum sempena menghadapi PRN kelak;


N. 01 Opar                      YB Ranum Mina (SUPP/BN)
N. 02 Tasek Biru              YB Peter Nansian (SPDP/BN)
N. 03 Tanjung Datu           YB Tan Sri Adenan Satem (PBB/BN)
N. 04 Pantai Damai           YB Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB/BN)
N. 05 Demak Laut             YB Datuk Dr Abang Hj Abdul Rauf Abang Hj Zen (PBB/BN)
N. 06 Tupong                    YB Datuk Ir. Hj Daud Abdul Rahman (PBB/BN)
N.07  Semariang                YB Puan Syarifah Hasidah Sayed Aman Ghazali (PBB/BN)
N. 08 Satok                       YB Datuk Sri Abang Hj Johari Tun Abang Hj Openg (PBB/BN)
N. 09 Padungan                  YB Dominique Ng (PKR/Pakatan Haram)
N. 10 Pending                     YB Violet Yong (DAP/Pakatan Haram)
N. 11 Batu Lintang              YB Voon Lee Shan (DAP/Pakatan Haram)
N. 12 Kota Sentosa            YB Chong Chieng Jen (DAP/Pakatan Haram)
N. 13 Batu Kawa               YB Tan Joo Phui (SUPP/BN)
N. 14 Asajaya                     YB Tuan Hj Abdul Karim Rahman Hamzah (PBB/BN)
N. 15 Muara Tuang             YB Datuk Seri Mohd Ali Mahmud (PBB/BN)
N. 16 Bengoh                     YB Jerip Susil (SUPP/BN)
N. 17 Tarat                         YB Richard Sagah (PBB/BN)
N. 18 Tebedu                      YB Datuk Sri Micheal Manyin (PBB/BN)
N. 19 Kedup                       YB Fedrick Bayoi (PBB/BN)
N. 20 Sadong Jaya              YB Datuk Wan Wahab Wan Sanusi (PBB/BN)
N. 21 Simunjan                    YB Tuan Hj Mohd Naroden Mejais (PBB/BN)
N. 22 Sebuyau                     YB Tuan Hj Julaihi Narawi (PBB/BN)
N. 23 Lingga                        YB Puan Hajjah Simoi Peri (PBB/BN)
N. 24 Beting Maro               YB Datuk Hj Bolhassan Di (PBB/BN)
N. 25 Balai Ringin                YB Snowdan Lawan (PRS/BN)
N. 26 Bukit Begunan            YB Mong Dagang (PRS/BN)
N. 27 Simanggang                YB Datuk Francis Harden Hollis (SUPP/BN)
N. 28 Engkelili                      YB Dr. Johnical Rayong (Bebas>SUPP/BN)
N. 29 Batang Ai                   YB Malcom Mossen Lamoh (PRS/BN)
N. 30 Saribas                       YB Dr Wahbi Hj Junaidi (PBB/BN)
N. 31 Layar                         YAB Datuk Patinggi Tan Sri Amar Alfred Jabu (PBB/BN)
N. 32 Bukit Saban               YB Robert Lawson (PBB/BN)
N. 33 Kalaka                      YB Tuan Hj Abdul Wahab Abdul Aziz (PBB/BN)
N. 34 Krian                         YB Datuk Peter Nyarok (SPDP/BN)
N. 35 Belawai                      YB Datuk Hj Hamden Hj Ahmad (PBB/BN)
N. 36 Semop                       YB Datuk Sri Hj Awang Mohd Asfia Awang Nassar (PBB/BN)
N. 37 Daro                          YB Murni Hj Suhaili (PBB/BN)
N. 38 Jemoreng                   YB Abu Seman Jahwie (PBB/BN)
N. 39 Repok                       YB David Teng (SUPP/BN)
N. 40 Meradong                 YB Ting Tze Fui (DAP/Pakatan Haram)
N. 41 Pakan                       YB Datuk Sri William Mawan Ikom (SPDP/BN)
N. 42 Meluan                     YB Wong anak Judat (SPDP/BN)
N. 43 Ngemah                   YB Gabriel Adit anak Demong (Bebas>PCM)
N. 44 Machan                   YB Datuk Gramong Juna (PBB/BN)
N. 45 Bukit Assek            YB Wong Ho Leng (DAP/Pakatan Haram)
N. 46 Dudong                  YB Datuk Dr. Soon Choo Teck (SUPP/BN)
N. 47 Bawang Assan        YB Datuk Sri Wong Soon Koh (SUPP/BN)
N. 48 Palawan                  YB Vincent Goh (SUPP/BN)
N. 49 Nangka                   YB Datuk Awang Bemee Awang Ali Basah (PBB/BN)
N. 50 Dalat                       YB Datin Hajjah Fatimah Abdullah (PBB/BN)
N. 51 Balingian                  YAB Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud (PBB/BN)
N. 52 Tamin                      YB Joseph Mauh Ikeh (PRS/BN)
N. 53 Kakus                     YB John Sikie Tayai (PRS/BN)
N. 54 Pelagus                   YB Larry S'ng Wei Shen (Barisan Nasional)
N. 55 Katibas                   YB Ambrose Blikau (PBB/BN)
N. 56 Baleh                      YB Datuk Sri James Jemut Masing (PRS/BN)
N. 57 Belaga                    YB Liwan Lagang (PRS/BN)
N. 58 Jepak                     YB Datuk Talib Zulpilip (PBB/BN)
N. 59 Kidurong                YB Chiew Chin Sing (DAP/Pakatan Haram)
N. 60 Kemena                 YB Dr. Stephen Rundie (PBB/BN)
N. 61 Bekenu                     YB Puan Rosey Yunus (SPDP/BN)
N. 62 Lambir                     YB Datuk Aidan Wing (PBB/BN)
N. 63 Piasau                      YAB Datuk Patinggi Tan Sri Dr. George Chan (SUPP/BN)
N. 64 Pujut                         YB Andy Chia (SUPP/BN)
N. 65 Senadin                     YB Datuk Lee Kim Shin (SUPP/BN)
N. 66 Marudi                      YB Muhammad Silvester Entry Muran (SPDP/BN)
N. 67 Telang Usan              YB Lihan Jok (PBB/BN)
N. 68 Bukit Kota                YB Dr. Abdul Rahman Ismail (PBB/BN)
N. 69 Batu Danau               YB Paulus Gumbang (SPDP/BN)
N.70 Ba' Kelalan                 YB Nelson Balan Rining (SPDP)
N. 71 Bukit Sari                  YB Datuk Sri Hj Awang Tengah Awang Ali Hassan (PBB/BN)

28 March, 2011

BLOGGER ALBANJARI , AL-JUBURI





Nampaknya blogger UMNO jadi celaka lagi. Celaka menulis berdasarkan kepada fakta orang gila.Ker bangang jenis apa entah ! yang jerangkung-jerangkung 3 kupang UMNO ni fikir, aku pun tak tau. Tapi kenyataan bahawa dalam masa twitter tak dikemaskini itulah, sebab dan asbab nak mensabitkan Anwar melanggan 'betina' gebu made in china. Jenis otak letak kat kepala 'pelir'. ~ albanjari online


Beginilah rupa penulisan blogger yang diredhai Allah, yang menyokong parti Allah, mencarut dan maki hamun pun kerana Allah. Allah telah memberikan mereka tiket untuk melakukan apa saja atas nama perjuangan Pas dan Islam. Kerana itulah dari pemimpin mereka hinggalah ke pencacai perangainya sama saja.

Siapa yang akan lupa dengan Nik Aziz wali selipar kerajaan bulan dengan celako! celako! celako! nya? Mendoakan pecah perut kepada pemimpin nombor satu negara? Dia lupa bahawa dia hanya pemimpin parti Pas yang peralatkan Islam dan bukannya pemimpin agama Islam seluruh dunia.

Didunia Islam, pemimpin negara-negara Arab lebih mengenali dan menghargai Tun Dr, Mahathir kerana jasa-jasanya terhadap dunia sejagat berbanding Nik Aziz yang hanya merasakan dirinya hebat dan seolah-olah mencapai taraf nabi-nabi. Apakah jasanya kepada dunia Islam? Fatwanya pun tunggang-langgang dan berasaskan kepada kepentingan diri.

Kerana itulah bila UMNO bersahabat dengan MCA dan MIC mereka kata haram, tetapi bila mereka berpelukan dan mencium ketiak masam DAP mereka kata halal. Halal dan haram menjadi hak mutlak mereka dan parti mereka. Yang sahnya mereka ini semua dari kalangan 'haramjadah'!

Sama seperti blogger albanjari ini, disangka dia penjaga pintu syurga? Penjaga pintu sarkas pun dia belum tentu layak lagi. Mungkin dia rasa perkataan 'mencarut' itu dibolehkan kerana dia ahli Pas, tetapi dia lupa 'pelir' yang disebut tu juga adalah miliknya, milik bapaknya, milik Nik Aziz dan Hj. Hadi serta Mat Sapu yang berkhalwat dengan Normah di Hotel Perdana KB. Milik Anu arr 'pojaan'nya juga.

Kita tidak hairan dengan Pas kerana Pas adalah tiket untuk poligami, tiket untuk berzinar dalam keretapi ,tiket untuk 'menyapu' duit Tabung Memali, Kepada blogger Al-Juburi opppp, albanjari...cerminlah bontot kamu sendiri dulu sebelum bercermin melihat wajah orang lain. Pas bukan agama, pas adalah sebuah parti politik yang pergunakan agama untuk kepentingan diri dan kroni.

27 March, 2011

POLITIK YANG DIAGAMAKAN OLEH PAS





KUALA LUMPUR 25 Mac – Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendesak Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) mengeluarkan ‘fatwa’ tentang apakah hukumnya pemimpin pembangkang yang didakwa berzina dengan pelacur seperti yang didedahkan melalui rakaman video seks Isnin lalu.


Timbalan Yang Dipertua JMM, Omar Salleh berkata, ‘fatwa’ itu penting kerana Nik Abdul Aziz hanya menyalahkan pihak yang menyebarkan video tersebut tetapi, tidak langsung menyentuh mengenai dosa penzina dalam video itu.


“JMM berharap Nik Abdul Aziz tidak ketandusan ‘fatwa’ kerana sehingga kini masih belum ada sebarang hujah agama digunakan untuk mengutuk perlakuan zina ini.


Apalah JMM ni..? karang kena doa pecah perut baru tahu! kalau dalam kes adun selising nik najis halau orang balik dulu, esok baru dia kata tuhan dah ampon..! modal tu dah pakai!


Lepas tu nik najis kena tengok la dulu video tu, bukan sahaja ada nuar dalam tu yang dia nak tengok tapi nak check line dulu, kalau kalau ada kengkawan lain...kalau nasha yang ada dalam mesti dia cepat respond tu...tapi kalau tetiba nampak husam kusam pengembala kambing yang ada dalam video lucah yang lain pulak! macam mana? tak ke haru...haru...haruan!!!


Makanya lebih elok la si tua kutuk nik najis ni diam kan diri...takut makan diri beb...  ~  Blog Putra Merdeka


Kita cuma nak tunjukkan bahawa Pas hanya perjuangkan kepentingan politiknya saja, tidak langsung ada kepentingan yang berasaskan kepada pegangan agama secara khusus. Kerana itulah apabila mereka kununnya nak laksanakan hukum hudud ianya hanya dianggap sebagai sesuatu yang hanya bertujuan untuk memancing undi.

Sepetutnya, jika Nik Aziz benar-benar perjuangkan agama, beliau akan persalahkan mereka yang menayangkan video berkenaan tetapi dalam masa sama juga akan mencerca individu yang melakukan perbuatan terkutuk didalam video tersebut.

Apakah kerana Nik Aziz yakin bahawa Anu arr sekali lagi 'buat hal' dan kali ini dalam kes berzina dengan pelacur, maka Nik Aziz membela Anu arr kerana Anu arr rakan 'sepasukannya' dan menyalahkan penyiar video berkenaan kerana bukan rakannya dan akan memusnahkan rakannya.

Siapa Nik Aziz ini jika bukan setaraf dengan 'Ayah Pin'? Yang mampu berhubung terus dengan Allah dan mengampunkan dosa seseorang? Sepatutnya sudah lama dulu Nik Aziz disiasat sebagaimana siasatan terhadap Ayah Pin dan Al-Arqam. Bahkan Nik Aziz lebih bahaya kerana ianya bukan saja melibatkan agama bahkan politik sekaligus. Nik Aziz telah mengagamakan politik!

Baca mummy rokiah
panglima perang cyber
mesin taip buruk


26 March, 2011

TUKAR TIUB JUGA MANGSA LIWAT?


Ini tayar bukan tiub, dan patut ditukar


Spenda ini pun sudah patut ditukar juga, Kah! kah! Kah!



Blog Tukar Tiub adalah blog pencacai nombor satu Anu arr AL-JUBURI. Dari dulu sampai sekarang dia tetap sokong peliwat tegar itu. Blognya selain dari dipenuhi fitnah, ianya hanya dipenuhi dengan Kah! Kah! Kah!

Entrynya hari ini adalah mengajak kita bersama menyertai kempen bergelap. Dibawahnya ada lagi satu kempen, iaitu mengenai ceramah dari Al-Juburi tapi tak ada kena mengena dengan KY Jelly.

Kita cuma bimbang bila perkara pertama dan perkara kedua disatukan, yakni kempen bergelap dan ceramah Al-Juburi kerana kita bimbang dalam masa bergelap selama 60 minit itu ada nanti pihak yang akan mengadu dan buat laporan polis bahawa dirinya telah terliwat.

Kah! Kah! Kah! Saya rasa Tukar Tiub sudah patut Tukar Tayar dan bahkan Tukar Spenda juga, hehe. Yang lama tu mungkin sudah bocor dan dibolosi, sebagaimana juga mindanya yang sudah begitu lama diliwat.

25 March, 2011

SIAPA AKAN GANTI ANU ARR?


Anu arr dan Lim Kit Sial


Apakah itu satu perangkap atau satu konsperasi atau ciptaan manusia atau kegilaan semula jadi yang terdapat pada diri. Anwar Ibrahim adalah targetnya. Diantara percaya atau tidak, itulah yang berlari dibenak pemikiran rakyat Malaysia hari ini.

Percaya kerana persetubuhan itu adalah anugerah Tuhan kepada Adam dan Hawa selagi manusia itu ada perasaan dan nafsu. Tidak percaya kerana 'dalang' kepada video lucah yang disebut bahawa Anwar Ibrahim adalah pelakunnya bersama seorang wanita asing itu ialah Rahim Tamby Chik, Pengerusi RISDA yang satu ketika dulu dikaitkan dengan isu moral.

Tergamakkah seorang kawan merancang untuk menjatuhkan kawannya dengan tidak ada apa-apa motif dan tanpa balasan yang berbaloi. Persoalannya kenapa dicarinya Rahim Tamby Chik untuk dijadikan sebagai pengeluar dan pemilik video lucah tersebut sekiranya kawan itu mahu memalukan kawannya itu kerana sakit hati.

Banyak perkara yang perlu disiasat disebalik pengeluaran video lucah yang telah di tayangkan di Carcosa Negara dan tempat yang dirahsiakan semalam yang mana beberapa orang tertentu dibawa menunton termasuklah beberapa orang wakil rakyat dan blogger yang menyokong kuat UMNO dan BN  ~ Sinar Harian  (Klik)


Soal yang lebih penting adalah siapakah yang akan jadi pengganti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen. Ini harus diberikan perhatian kerana apapun, Anwar Ibrahim tidak akan lama lagi dapat bertahan sebagai Ketua pembangkang dengan bermacam-macam masalah dan skandal yang timbul satu demi satu dan menjebaknya. Yang pastinya pengganti itu bukanlah Datin Seri Dr. Wan Azizah kerana beliau bukanlah seorang Ahli Parlimen. Bukan juga Azmin Ali dan bukan juga Nurul Izzah kerana nampaknya dalam pakatan pembangkang sendiri sudah ada tanda-tanda ingin melenyapkan PKR dengan membenamkan parti itu.

Haji Hadi sudah tentu akan juga divbenamkan kerana kaum cina tentu tidak akan jujur dalam persahabatan mereka dalam pakatan pembangkang ini. Yang akan tampil kehadapan untuk jadi pemimpin dalam pakatan kelak adalah dari kalangan DAP. Lim Kit Siang sudah tentu siang dan malam sudah berkira-kira apa strategi untuk menutup mulut tok-garu dalam Pas ini. Pas juga sudah tentu lebih rela duduk dicelah ketiak DAP dari bersama UMNO, bahkan Nik Aziz akan lebih rela memilih bersahabat dengan syaitan dari UMNO. Kerana itu tidak mustahil bahawa DAP akan mencapai hasratnya untuk memimpin pakatan pembangkang di Malaysia kelak bagi meneruskan agenda 'ultra kiasu' serta 'chauvinist'nya

Lalu siapa lagi yang akan perjuangkan bangsa Melayu dan agama Islam jika bukan UMNO? Maka itu semua pihak harus melihat dan berbalik semula kepada UMNO sebagai satu-satunya penyemat agama dan maruah bangsa.

24 March, 2011

VIDEO LUCAH ANU ARR, AJAK RAKYAT BERSAMA MENILAINYA




Tokoh politik sering mengajak rakyat bersama mereka dalam apa juga keadaan sebagai tanda bahawa mereka mendapat sokongan dari rakyat. Apabila ada bantahan terhadap kerajaan pemimpin politik akan libatkan rakyat dalam demonstrasi-demonstrasi bagi menuntut kerajaan akur kepada mereka dengan alasan bahawa rakyat bersama mereka. Demikian juga baru-baru ini apabila rakyat Mesir berjaya menjatuhkan kerajaannya, maka pemimpin pembangkang mengajak rakyat melakukan sesuatu seperti itu kununnya demi kebaikan rakyat.

Dalam hal video lucah yang kununnya melibatkan Anu ar, para pengamal media diajak menontonnya dengan tujuan menentukan apakah tertuduh adalah benar-benar terlibat dalam video berkenaan. Kenapa rakyat tidak diajak bersama-sama untuk menentukan kesahihannya? Kenapa tidak kedua-dua pihak membuat persetujuan supaya diadakan tayangan perdana percuma kepada seluruh rakuay jelata supaya mereka akan dapat menentukan dan memutuskan apakah tertuduh boleh disabitkan dengan kesalahan seks berkenaan berdasarkan pengkihatan mereka.

Benarkan juga rakyat mengundi melalui sms bagi menentukan apakah tertuduh dipercayai bersalah atau sebaliknya? Bukankah lebih baik rakyat diajak bersama dalam hal seperti ini juga? Saya pasti tentu ramai ahli-ahli PKR sendiri akan berminat untuk menonton video berkenaan.

KES LIWAT ANU ARR SEMAKIN DALAM DAN PANJANG?




Banyak pihak berpendapat bahawa kes Anu arr semakin membosankan. Dalam perbicaraan ada perbicaraan dan terbaru dalam kes liwat ada kes video lucah. Apa sebenarnya yang berlaku atau cuba dilakukan? Banyak juga pihak berpendapat bahawa ada agenda tertentu dan ianya seperti cuba mengalih isu. Ketika kita ternanti-nanti dengan desakan supaya Anu arr menyerah DNA nya akibat dari mahkamah menolak 3 bahan bukti yang ada kaitan dengan DNA Anu arr maka isu video ini pula timbul.

Apabila mahkamah menukar semula keputusan dengan menerima 3 bahan bukti yang mensabitkan Anu arr, kita terheret pula dengan isu video lucah lelaki berperut lebih boroi itu. Jika beginilah, bila kes ini akan selesai? yang pasti ini adalah diantara pihak yang perjuangkan kebenaran dengan pihak yang salah tetapi berusaha untuk membuktikan ianya tidak bersalah.

Sehubungan dengan kes video lucah ini, ada cadangan supaya satu suruhanjaya dibentuk sebagai menuruti aturan lalu. Namun kita tentu masih ingat dimana Datuk Nalla  (Pembetulan - Datuk Lingam) sebagai tertuduh menyatakan bahawa dalam video yang dikaitkan dengan beliau itu, individu berkenaan nampak seperti beliau dan suara seperti beliau namun bukanlah beliau. Hakikatnya adalah bahawa dalam apa keadaan sekalipun mereka yang nyata bersalah itu tetap akan cuba menafikan bahawa mereka adalah pesalah.

Begitulah juga dengan kes Anu arr ini, apakah kita mengharapkan Anu arr akan dengan mudah mengaku bahawa beliau bersalah? Sudah tentu tidak! Kerana itulah kes ini semakin jadi rumit kerana ianya akan dikaitkan dengan apa saja bagi menjadikan perbicaraan ini semakin panjang. Sehingga kemungkinan tertuduh sendiri akan mati sebelum hukuman sempat dikenakan atau sehingga rakyat sudah bosan dan melupai isu sebenar.

Apapun dalam hal ini, saya rasa kita patut fokus kepada isu liwat Anu arr itu sendiri. Isu siapa dalam video yang ditayangkan itu tidak penting sama ada ianya Anu arr sendiri atau seseorang yang kelihatan seperti Anu arr tetapi lebih boroi, kelihatan seperti Anu arr, gagah perkasa seperti Anu arr hatta berkeinginan yang sama seperti keinginan Anu arr yakni depan dan belakang.

Kes Anu arr harus ditamatkan segera walau apa cara sekalipun dan pihak tertentu harus menghargai kemanusian diri sendiri dengan berkata sesuatu yang benar bukan lagi melindungi sesuatu kemungkaran. Kita percaya banyak pihak yang tau kebenarannya namun kerana mainan politik mereka sanggup berpura-pura.

Apakah kita percaya jika kita katakan bahawa orang-orang seperti Mat Sabu tidak tahu kebenarannya? Walhal suatu waktu dulu Mat Sabulah yang memberikan nama jolokan Al-Juburi kepada Anu arr? Apakah Karpal Singh tidak ketahui kebenarannya sedangkan ketika Anu arr masih dalam kerajaan beliaulah yang mendesak supaya Anu arr diambil tindakan kerana kununnya belia ada bukti salah laku Anu arr? Kenapa setelah Anu arr bersekongkol dengan mereka tiba-tiba Anu arr men jadi bersih dan mulia tanpa sebarang cacat cela?

Siapalah kita yang begitu mudah ditipu?

23 March, 2011

SAH ANU ARR MAKHLUK 2 ALAM



Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah menukar keputusan dari tidak menerima 3 barangan sebagai sumber sample DNA Anu arr kepada menerima sehelai tuala, berus gigi dan botol air minuman sebagai sumber sah DNA Anu arr.

Pasti Anu arr menerima tamparan hebat. Pasti juga beliau akan menuduh mahkamah tidak berlaku adil dan menerima tekanan dari kerajaan...kerana tidak menyebelahi beliau. Pada Anu arr, segalanya mesti menyokong beliau, jika tidak itu namanya tidak adil.

Anu arr membuat laporan polis mengenai video seks yang menuduh beliau sebagai individu yang terlibat, namun dalam masa sama tidak berani membuat laporan polis terhadap Ummi Hafilda yang mengecamnya bahkan mencabarnya secara berdepan di Kerdau dulu.

Lihatlah dengan jelas bahawa Anu arr adalah makhluk 2 alam, yang boleh berubah-ubah dari seekor singa yang gagah berani kepada seekor tikus yang penakut.....daripada seorang jantan kepada seorang pondan


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PRN SARAWAK - BN TAWAR PERUBAHAN BESAR






Dewan Undangan Negeri Sarawak dibubarkan semalam (21.3.2011) bagi membolehkan pilihan raya DUN ke-10 diadakan. Speaker DUN sarawak, Datuk Seri Mohamad Asfia Awang Nassar berkata pengistiharan pembubaran DUN Sarawak yang ditandatangani oleh Yang Dipertua Negeri Sarawak Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng telah diterima pada pagi semalam.

Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), komponen terbesar Barisan Nasional Sarawak dijangka perubahan besar dengan dengan menyenaraikan 1/3 muka baru daripada 35 kerusi yang diperuntukan. Presiden PBB, Tan Sri Abdul Taib Mahmud berkata, senarai calon muka baru itu termasuk penyandangnya dijangka diumumkan sehari sebelum hari penamaan calon ~ Harian Metro. Selasa, 22.3.2011 ms14.

Kita melihat bahawa Ketua Menteri Sarawak merangkap Presiden PBB bersungguh-sungguh untuk melakukan transformasi kepada negeri Sarawak dengan memberi nafas dan semangat baru kepada kepimpinan negeri. Kita percaya banyak lagi perubahan bagi negeri Sarawak dan lain-lain negeri akan dilakukan dalam plan tranformasi peringkat nasional pada PRU13 nanti.

Perubahan dan penambahbaikan besar-besaran ini kelak akan membuatkan parti-parti pembangkang tidak lagi berupaya menabur janji-janji palsu mereka kerana apa yang akan kerajaan BN berikan kelak akan cukup dan melengkapi segala yang cuba diperjuangkan oleh parti-parti pembangkang selama ini.

Selain itu pakatan pembangkang kelihatan semakin retak dan tidak sehaluan apabila ada parti-parti rakan kongsinya yang tidak berpuashati dengan pembahagian kerusi-kerusi untuk dipertandingkan kelak. Pas contohnya dipertikaikan atas alasan dan perjuangan apakah mendapat 6 kerusi sedangkan kekuatan mereka adalah di Semenanjung Malaysia saja.  Timbalan Presiden Parti Keadilan, Mohamed Azimin Ali diberitakan telah gagal untuk menemui Presiden Parti Snap Edwin Dundang bagi memujuk untuk bersetuju dengan pembahagian  kerusi berkenaan serta berunding bagi menyelesaikan permasalahan berkenaan.

Rakyat Sarawak yang dihina sebagai 'bercawat' oleh Haji Hadi serta dirujuk sebagai jahilian oleh Nik Aziz akan membuat pilihan mereka tidak lama lagi. tentu Pas sudah bersedia untuk melabelkan rayat negeri Sarawak dengan berbagai-bagai kata penghinaan mereka apabila Pas ditolak oleh rakyat negeri berkenaan kelak. Mungkin juga akan banyak tikie-tiket kesyurga akan diberikan kepada mereka yang bercawat itu oleh para pemimpin Pas kelak.

22 March, 2011

ANU ARR ALIH ISU: DARI DNA KEPADA PORNSTAR





Benarlah kata pepatah, 'Berani kerana benar dan takut kerana salah'. Lihat saja tingkah laku Anu Arr Berahi. Kadangkala dia kelihatan begitu berani bagaikan singa mengaum dan bersedia untuk menerkam. adakala dia bagaikan tikus yang senyap dan menyelinap dicelah lubang-lubang (bukan lobang bontot).

Apabila dia merasakan dia benar, maka dia akan memekik-mekik dan menjerit-jerit. Protes itu dan ini. Terbaru dia dengan begitu gagah bagaikan 'Sivaji the boss' membuat aduan mengenai video seks yang 'kunun'nya adalah bukan beliau. Sungguh berani dia walau hanya dengan 30 orang pengikut. (Klik baca sini)

Tetapi dia jadi takut dan kecut telornya apabila dalam ceramah di Kerdau dulu dicaci dan dicabar oleh Ummi Hafilda untuk menyahut cabarannya serta menyamannya. Kenapa Anu arr tidak saman Ummi? Kenapa Anu arr tidak berani? Apabila diminta serahkan DNA, kenapa Anu arr juga tidak berani?

Ketahuilah dan fahamlah sikap pembohong besar ini. Banyak pihak percaya bahawa video itu adalah usaha dan konspirasi beliau untuk mengubah pandangan masyarakat daripada isu sebenarnya iaitu penyerahan DNA. Kepada tukang liwat anugerah Tuhan ini, kami rakyat Malaysia pohon agar kamu berani menyerahkan DNA kamu itu bagi membuktikan bahawa kamu bukannya penakut dan seterusnya tidak bersalah. Biar mahkamah yang menentukannya dengan adil dan saksama.




VIDEO SEKS, ANU ARR MENGAKU...






Petaling Jaya: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan pembabitannya dalam video lucah yang ditayangkan di Carcosa Seri Negara disini semalam dengan mendakwa ia satu lagi konspirasi terbaru untuk memfitnah dan mengaibkan beliau dan keluarga.

Anwar mendakwa ia satu rekaan jahat musuh politik yang berhasrat membantut kemaraannya dalam politik dan PKR. 'Kami beri amaran kepada mush politik Pakatan Rakyat hentikan segera politik kotor dan lucah ini. Jangan heret rakyat dan negara ini terjebak de dalam politik kotor kamu' katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat PKR.  - Harian Metro. Selasa, 22 Mac 2011 ms7.

Lagi kita cuba ditipu oleh pembelit nombor satu negara ini. Bila cuba menjatuhkan kerajaan dengan tunjuk perasaan dan kebangkitaan rakyat seperti di Mesir, dia mengajak rakyat bersama-sama. Apakah itu patut dan halal? Apabila sesuatu yang membabitkan dirinya dia menolak rakyat terlibat sama sepertimana demo rakyat yang menuntut beliau memberikan DNAnya.

Apa beza Anu arr dengan Pas? Jika faedah untuk mereka atau mereka yang melakukan sesuatu untuk kebaikan mereka maka hukumnya 'halal' manakala jika perkara sama yang memberikan faedah kepada pihak lain maka hukumnya menjadi 'haram'. Pas dan Anuarr sama-sama 'haramjadah'! Akhirnya Anu arr mengaku...itu bukan dirinya....hehehe!


ISU TANAH DAN FELCRA MASIH BELUM SELESAI DI JERANTUT


Dato' Timbalan Ketua Setiausaha Kerajaan Negeri menghadiri program berkenaan mewakili SUK



Saya ingin menemui seorang sahabat lama, En. Saleh dari Jabaan Pertanian kerana dah lama tak bertemu. Ketika saya hubungi beliau, dia memaklumkan berada di Dewan Majlis Daerah Jerantut kerana menghadiri program anjuran Biro Pengaduan Awam, ' Program Mesra Rakyat'. Lalu saya bertemunya dan langsung menyertai program berkenaan. 

Dimaklumkan bahawa ini adalah program yang pertama kalinya di Jerantut dan yang ke-3 di Pahang selepas diadakan di Pekan dan Kuantan sebelum ini. Saya melihat bahawan ini adalah satu progran yang sangat bagus diadalah bukan saja bagi mengurai kekusutan dan berusaha menyelesaikan pelbagai masalah yang dihadapi oleh rakyat, namun program ini juga dapat sedikit sebanyak meredakan gelora dalam jiwa rakyat yang selama ini tidak berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan oleh agensi kerajaan selama ini.

Namun sedikit kekecewaan didalam hati saya kerana makluman mengenai program ini tidak dibuat lebih menyeluruh. Tidak ada rakyat biasa yang hadir selain dari kebanyakannya adalah kakitangan kerajaan serta ketua kampong dan ahli jawatankuasa kampong-kampong. Mungkin memang demikian perancangannya yang tidak inginkan penglibatan orang kampong dalam program ini, namun saya merasa bahawa sudah tentu lebih banyak permasalahan akan terbongkar sekiranya semua rakyat dijemput hadir.

Antara beberapa isu yang disuarakan adalah; permohonan tanah yang sudah hampir mencapai 20 tahun namun masih belum menerima jawapan dari pihak berkenaan, mungkin ini siu terpinggir, namun jawapan kehilangan file di pejabat berkenaan adalah sangat mengecewakan. Selain itu, isu pengagihan saham felcra yang tidak mencapai sasaran sebenar dimana mereka yang sepatutnya menerimanya  atas alasan tehap ekonomi yang rendah gagal sedangkan yang berjaya adalah dari kalangan penjawat awam yang nyata ekonominya lebih tingga. Selain itu ada juga yang suami-isteri yang kedua-duanya menerima sekaligus.

Isu felcra adalah isu yang menjadi besar dan mendominasikan politik sekitar Jerantut. Kegagalan kerajaan menangani isu berkenaan akan memberikan besar kepada PRU akan datang. Laman-laman blog di Jerantut juga sudah memainkan isu berkenaan sejak lama dulu. Justeru, pihak kerajaan harus menyelesaikannya secapat mungkin bagi menghadapi PRU13 nanti. Sayugia diingat, bahawa DUN Tahan dan DUN Pulau Tawar telah pernah jatuh kepada pembangkang, kegagalan menangani isu ini akan mampu dimanapulasikan oleh pembangkang untuk mengalihkan undi menyokongh pihak mereka.

Kerajaan harus lebih serius menangani isu rasuah dan penyalahgunaan kuasa. Penjawat awam juga harus membersihkan diri mereka bagi membantu memantapkan sokongan rakyat terhadap kerajaan. Jika gagal tidak mustahil ada sebilangan rakyat yang masih akan mengundi protes dan akan mengagalkan parti pemerintah menguasai 2/3 kerusi bagi membentuk kerajaan yang kukuh.

20 March, 2011

RAKYAT SARAWAK TAK PERLU PAS






[ Diskriminasi Pakatan Rakyat dalam percaturan politik di Sarawak. Parti Pembangkang Semenanjung seperti PKR, DAP dan PAS mendapat keutamaan mengatasi kuota yang diberikan kepada parti pembangkang tempatan.

Parti PAS daripada Kelantan pun diberikan 6 kawasan DUN di Sarawak. Mereka nak perjuangkan apa di Sarawak, kita pun tak tahu...

Mungkin ada beranggapan parti ini cuba melaksanakan Hudud di Sarawak... Yang kita tahu PAS membantu meruntuhkan kepimpinan Islam di Negeri Sarawak. Inilah perjuangan laknat sebuah parti bernama PAS. Mereka mempergunakan Islam untuk memecah perpaduan sesama umat di mana sahaja selagi berpeluang.

Rakyat Sarawak tahu siapa PAS. Presidennya sendiri pernah menghina masyarakat Dayak kerana terlalu marah disebabkan kekalahan PKR di Batang Ai, sedangkan PAS tidak bertanding pun di situ.

Mungkin PAS sudah lupa, tetapi jangan fikir rakyat Sarawak lupa kepada penghinaan seperti ini....

“Semua pilihan raya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi yang pakai molek, undi PAS.” – Petikan ucapan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Malaysiakini.com: 11 Julai 2009)

Buat PAS, bercakaplah selagi boleh... di Semenanjung, PAS ditolak secara total... Di Sarawak pula mengharapkan perpecahan untuk mencapai kemenangan. Bertandinglah sebanyak mana pun kerusi DUN di negeri ini, keputusannya akan tetap sama seperti di Bagan Pinang, Galas, Tenang, Merlimau dan Kerdau.[  



Dari blog Sarawak: Rajahmas (Klik)

Pemimpin Pas adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara. Mereka sanggup korbankan apa saja demi mendapat pengaruh dan kuasa. Mereke juga tanpa rasa bersalah menghina orang lain kerana merasa bahawa mereka adalah pejuang Allah untuk agama Islam, sedangkan mereka sendiri sedar bahawa mereka hanya pergunakan agama untuk perjuangkan diri sendiri.

Pas hendak perjuangkan apa di Sarawak? Pas patut tumpu untuk bangunkan Kelantan yang mundur pembangunan dan ekonominya. Pas hanya pandai berceramah, itu pun penuh dengan caci maki. Berpolitik 24 jam namun tidak mampu mentadbir negeri dan memajukan rakyat. Pas adalah parti politik yang gagal. Kerana itu pas sanggup duduk dibawah ketiak PKR dan dicelah kangkang DAP. Pas ibaratkan Haji Hadi dan Nik Aziz yang terkapar dicelah kangkang Eli DAP. Pas membawa lebih banyak kesesatan.

Pas adalah parti untuk pemimpinnya yang cerdik menipu penyokong yang bodoh dan menyakinkan melalui imej Islam. Generasi baru, muda dan terpelajar sudah tidak mempercayainya lagi, melainkan sebahagian pelajar yang bengong dan bengap dalam pelajarannya selama ini, itu pun kerana kekecewaannya.

Diulangi: Hanya pelajar yang bengong dan bengap serta buta hatinya saja yang menyokong perjuangan Pas ini. Ada pelajar-pelajar yang bengong nak kata apa-apa? Hehehe! Orang beri peluang belajar tu, belajar sajalah, jangan nak berpolitik pulak. Budak-budak bodoh ni hanya nak jadi sampah dunia.

19 March, 2011

SUPERMOON - BULAN PAS TIDAK LAGI DIPERLUKAN






Supermoon adalah istilah dimana bulan berada dalam jarak yang paling hampir dengan bumi iaitu kira-kira 221,567 batu. Fenomena ini berlaku pada 19hb. Mac, 2011. Banyak pihak meramal fenomena ini akan mencetus lebih banyak ketidak seimbangan kepada bumi termasuklah akan  berlakunya lebih banyak gempa bumi serta perubahan cuaca yang luar biasa.  (Baca Sini)

Sejauh mana kebenarannya masih lagi diperbahaskan, namun hakikatnya gempa bumi yang berlaku di Jepun adalah sebelum kedudukan bulan berada hampir dengan bumi. Justeru pendapat demikian adalah tidak benar sama-sekali.

Di Malaysia yang pastinya, 'bulan' dan 'parti bulan' semakin dipinggirkan oleh rakyat. Ini jelas dibuktikan lewat 2 PRK berkembar, Kerdau dan Merlimau dimana Pas kehilangan banyak undi. Rakyat menolak Pas kerana Pas sudah jelas lari dari perjuangan untuk memertabatkan agama Islam. Pas bersekongkol dengan DAP dan PKR yang jelas menolak syiar Islam. Pas tidak mempertahankan isu penggunaan perkataan Allah untuk digunakan oleh agama lain bagi merujuk kepada Tuhan mereka. Pas menunjukkan sikap ekstrem dan militan semasa berkempen dengan menakutkan rakyat dengan budaya ugut. Pas menghina rakyat dengan melabelkan rakyat sebagai jahiliah apabila menolak calon Pas.

'Bulan Pas' tidak diperlukan untuk menerangi 'Dunia Islam' Malaysia ini. Sedangkan di Kelantan mereka hanya mampu membina 2 buah masjid saja sepanjang memerintah lebih 20 tahun. Apa lagi yang rakyat harapkan dari mereka selain merompak harta rakyat untuk kepentingan saudara-mara dan kroni mereka sendiri saja. Tanya Husam Musa berapa nilai kekayaannya, berapa nilai kekayaan menantu Nik Aziz juga, hehehe! Di akhir zaman, 'Tok Garu' juga sanggup menipu dengan kopiah dan serban diatas kepala mereka.


NAJIB SANGGUP, MUHYIDDIN PUN SANGGUP, KENAPA ANU ARR TIDAK?





Foto dari blog Tukar tiub
(rupanya tukar tiub pun kaki jubur juga)



Sewaktu merasmikan Pamiran Serian Sarawak, DS Najib berkata bahawa beliau sanggup memberikan DNA-nya tanpa sebarang kesangsian jika diminta oleh mana-mana pihak. TS Muhyiddin juga sanggup berbuat demikian. Namun kenapakan Anu arr Al-Juburi tidak sanggup lakukan itu? Jika pepatah Melayu ' Berani kerana benar dan takut kerana salah', mungkin ini adalah satu penunjuk bahawa Anu arr memang bersalah.

Bayangkan jika DS Najib yang diminta melakukan itu? Sudah tentu Anu arr akan bertempik seleliling negeri mencanangkan bahawa DS Najib perlu melakukan itu. Namun apabila ianya kena kebatang tubuh dan 'batang'nya sendiri, maka Anu arr yang sudah diakui sebagai peliwat itu berdalih dengan seribu alasan untuk tidak melakukannya. Anu arr adalah binatang politik dan binatang jalang yang terbuang.

PENGUMUMAN PILIHANRAYA NEGERI SARAWAK





[ KUCHING 18 Mac - Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud hari ini mencetuskan satu persoalan baru sewaktu semua pihak ternanti-nantikan pengumuman pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak untuk mengadakan pilihan raya.

Beliau yang diserbu puluhan petugas media di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) di sini pagi ini, hanya memberikan kenyataan ringkas: "Tunggu sehari lagi".

Kenyataan berkenaan dibuat Ketua Menteri itu bagi menjawab pertanyaan wartawan adakah beliau mempunyai 'berita baik' untuk dimaklumkan hari ini.

Ia mengundang tanda tanya sama ada pembubaran DUN Sarawak akan diumumkan dalam majlis perasmian program Sejiwa Senada di Pekan Serian pagi esok.

Ia kerana majlis berkenaan dihadiri oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut sumber, pada majlis berkenaan, satu pengumuman besar akan dibuat sama ada berkaitan pembubaran DUN atau kepimpinan negeri.

Dalam pada itu, Abdul Taib mengesahkan tidak akan berlepas menunaikan umrah pada Ahad ini bagi menjawab spekulasi beliau akan mengumumkan pembubaran DUN Sarawak selepas kembali daripada menunaikan ibadat itu.

"Saya tidak (pergi) umrah," katanya sebelum menaiki kenderaan rasmi bersama isteri, Puan Sri Ragad Kurdi Taib. ]

............Utusan Malaysia Online (Klik)


Rakyat semakin berdebar-debar menanti pengumuma Pilihanraya Negeri Sarawak. BN yang kelihatan tenang dan stabil kerana sudah membuat persediaan awal, bagaimanapun pihak pakatan pembangkang masih bertelingkah mengenai jumlah kerusi yang akan masing-masing tandingi.

Kita yakin dan percaya, apapun keadaan BN pasti akan tetap memenanginya dan terus menerajui kerajaan negeri Sarawak bumi kenyalang itu.  Ini jelas dari sokongan rakyat yang kembali semula menyokong parti Barisan Nasional lewat PRK-PRK terakhir ini. Rakyat sudah sedar hanya BN yang mampu memerintah dengan aman dan berkesan.

Bagaimanapun. KM diramalkan akan mengumumkan pelan peralihan kuasa yang akan memperlihatkan ketelusan pucuk pimpinan bagi meneruskan kesinambungan tradisi membela rakyat. Sudah pasti pihak pembangkang akan menganggap ini sebagai satu tekanan dari pusat, namun hakikatnya Sarawak melakukan sesuatu yang terbaik untuk rakyat negerinya sendiri.

Pembangkang tetap akan menyebarkan segala macam fitnah mereka walau apa pun yang kita lakukan. Kerana hakikatnya mereka adalah pembangkang yang tidak bermoral dan tidak dapat membantu membangunkan negeri dan nyata bahawa pembangkang di negara kita gagal berperanan sebagai pembangkang yang sebenar dalam memajukan negara.

Pembangkang di Malaysia hanya sekadar mempertahankan seorang manusia dan menyokong perbuatan meliwatnya selama ini.




18 March, 2011

SELAMATKAN PAHANG !


Sebuah shopping kompleks yang dibina oleh kerajaan 'bulan' Pas


Pas 'kununnya' berhasrat menawan Pahang. Maka bermimpilah mereka disiang hari. Peningkatan undi dan pengaruh pakatan haram pembangkang dalam PRU12 lalu memberi mereka semangat. Mereka merasakan pengaruh mereka sudah makin meningkat. Memang ada beberapa DUN yang dikuasai atau penah dikuasai pembangkang dahulu, tetapi itu bukannya sokongan padu dan teguh rakyat, itu sekadar undi protes serta undi belot dari cas keting orang UMNO sendiri.

Para pemimpin Pas menanam harapan untuk menjadi pemimpin Pahang. Masing-masing sudah berkira-kira siapa  menjadi MB serta exconya. Maka adalah yang senyum meleret sampai ketelinga. Seorang 'budak' yang melompat dari PKR untuk duduk bersama Pas (Klik Sini)  pun tumpang senyum tetapi kemudian dia di 'kuis' jauh. Kesian dia.

Untuk cita-cita itu, Pas membina laman blog 'Selamatkan Pahang' Rakyat hendak juga bertanya beberapa soalan: Tidak selamatkan Pahang ketika ini? Jika tidak selamat dari angkara apakah atau siapa kah? Membaca dilaman blog Pahangku (Klik), kita lebih setuju bahawa Pahang akan lebih selamat tanpa Pas.

Pas dilihat sebagai parti yang sanggup 'menggadai' apa saja demi mencapai cita-cita mereka untuk berkuasa. Dalam Pas mengkafirkan dan mengharamkan UMNO berkerjasama dengan MCA dan MIC, mereka boleh pula berkerjasama dengan DAP yang nyata lebih rasis dan chauvanis. Dalam kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC, UMNO masih memeggang kuasa, tetapi dalam kerjasama Pas dengan DAP dan PKR, Pas dikuasai dan ditungangi. Disinilah perbezaannya diantara kedua-dua parti yang mewakili bangsa Melayu ini.

Kepada ahli-ahli Pas yang 'kununnya' berusaha untuk selamatkan Pahang, saya sarankan mereka, andai merasakan Pahang tidak selamat untuk mereka, maka berhijrahlah mereka semua ke Kelantan yang sekian lama diperintah Pas, mungkin disana mereka akan temui kemakmuran dan keselamatan yang mereka cari.

Kepada rakyat Pahang, lihatlah foto dibawah ini untuk kita bandingkan pemerintahan Pas yang 'kununnya' sangat baik itu. Apakah kita ingin melihat Pahang menjadi begini dibawah Pas?  Mari kita selamatkan Pahang. Selamatkan Pahang dari Pas yang akan membawa kita kepada kemunduran seperti di negeri Kelantan.



Komplek perniagaan sebagai bukti kejayaan Pas memundurkan rakyat Kelantan



Tapak perniagaan sementara yang Pas ujudkan akan tetap sementara selama-lamanya



Kondo yang dibina oleh kerajaan 'bulan' Pas untuk kemewahan rakyat Kelantan




Sebuah lagi kondo mewah binaan kerajaan Pas



Banglo yang dibina kerajaan Pas di Pasir Mas



Supermarket termewah binaan kerajaan Pas Kelantan
(Seluas 3 KM - itu pun jika berjalan berpuluh-puluh kali)


Pas hanyalah sebuah parti yang penuh dengan retorik dan janji palsu. Bila mereka tidak mampu berikan kemewahan dan ekonomi kepada rakyat maka rakyat dijanjikan syurga. Bila rakyat menolak Pas maka rakyat dikatakan jahiliah. Lihatlah kesengsaraan rakyat jelata di Kelantan dan bandingkan dengan kemewahan pemimpin mereka.


Sumber dari blog: Kickdefella


17 March, 2011

PERJUMPAAN BLOGGERS KE-2


Gambar hiasan: Inikah pertemuan bloggers?


Banyak pihak akui bahawa bloggers adalah golongan yang unik. Perbuatan dan kehendaknya sukar diramal dan ditafsir. Keberanian mereka diluar batasan fikiran. Naluri mereka adalah alam misteri. Bayangkan bilamana mereka menolak pelawaan seorang Timbalan Menteri untuk bertemu gara-gara hati mereka disakiti disaat orang lain sudah tentu tidak dapat tidur malam apabila menerima pelawaan sedemikian kerana pucuk dicita ulam mendatang.

Pada 10hb, Mac 2011 kami bertemu tanpa agenda di Hotel de' Palma Wangsa Maju sambil mengelak dari pertembungan dengan seorang Timbalan Menteri. Seperti saya katakan, segalanya berlaku secara santai dan penuh mesra. Kami mencari titik persamaan bagi manusia yang bernama blogger. Kami menyelami kedalam diri dan mengenali diri sendiri.

Petang semalam sekali lagi saya cuba ulangi pertemuan manis itu. Untuk menguji apakah bloggers ini golongan besar kepala dan keras hati serta meningi diri? Bermula dari tengahari saya menelefon kawan-kawan menganjurkan satu lagi pertemuan secara 'ad-hoc' untuk melihat setakat mana kesediaan kita untuk turun secara tiba-tiba sebagai satu ujian andai nanti kami diperlukan begini, sepantas mana kami mampu menyiapkan diri untuk bersiap sedia.

Semalam Hotel de' Palma menyaksikan pertemuan kedua kami. Saya bagaikan tidak percaya bahawa inikah 'respon' yang diberikan oleh para blogger. Pertemuan semalam membuktikan satu nilai persahabatan yang nyata diantara kami para bloggers. Perjumpaan semalam menyaksikan pertemuan diantara blogger lama dan baru, besar dan kecil, bernama dan tidak, yang bermulut leser dan pendiam. Segalanya ada dan melengkapkan perjumpaan itu. Justeru jangan kata bloggers susah untuk diajak berbincang kerana ianya sungguh mudah jika kena dengan caranya.

Siapa yang hadir semalam? Pada saya cukup untuk membina kekuatan dan  kesediaan dan keterbukaan mereka untuk mencari perdamaian lewat pertemuan. Garam manis, badut rakyat,  malay delima, semut hitam, sri tri buana, yb raz, pantau, flying kick. Taiping mali, armand wira perkasa dan gomo juga hadir, juga beberapa nama yang saya tidak dapat ingati (maaf). Di hujung pertemuan hadir shamsul marahku dan big dog. Kehadiran mencapai jumlah 20 orang, yang sah dan bukannya penyamar sepertimana dalam pertemuan dengan Timbalan Menteri itu.

Beberapa nama yang saya hubungi menyatakan keinginannya namun tidak dapat hadir kerana sesuatu alasan yang tidak dapat dielakkan; Penghuni gua, parpukari, jebat berkokok dan  minaq jinggo. Saya percaya jika perjumpaan sebegini dianjurkan dengan lebih teratur, sudah pasti jumah yang lebih besar dapat dicatat. Bermaksud, bloggers bukanlah golongan yang besar kepala dan sukar untuk diajak berbincang, malahan saya merasakan dalam setiap perbualan dan perbincangan masing-masing merendah diri dan menghormati sesama sendiri.

Lalu saya tertanya-tanya, kenapa UMB gagal melakukan sedemikian? Kenapa Timbalan Menteri juga gagal melakukan perkara serupa sedangkan saya pasti golongan bloggers ini sangat berfikiran terbuka dan menerima apa saja yang berupa kebaikan untuk semua pihak kerana asas perjuangannya adalah demi agama, bangsa dan negara.

Kami mulakan perjumpaan semalam sejak 9 malam dan berakhir sehingga jam 1 lebih. Beberapa perkara telah kami persetujui.dan kami anggap ini sebagai resolusi dari pertemuan berkenaan. Namun buat masa ini segalanya harus kami sembunyikan dahulu. Kami juga bersetuju untuk lebih banyak bertindak dari bercakap yang tidak memberikan kebaikan kepada sesiapa pun.

Kami bincangkan mengenai penubuhan persatuan secara resmi. Kami bincang juga mengenai UMB dan BPN. Kami sudah ada pendirian bersama dan kami akan bergerak untuk mencapai hasrat murni itu. Terima kasih kepada semua sahabat yang sudi hadirkan diri. Nampaknya de' Palma akan sinonim dengan tempat pertemuan bloggers pro kerajaan. Mungkin kita akan bertemu lagi dalam waktu terdekat untuk memasuki fasa kedua perbincangan serius mengenai blogger. Buat masa ini segalanya adalah rahsia!

Kami tidak ada dana, tetapi kami ada keinginan, keberanian dan hasrat yang suci murni serta semangat yang tinggi dan ketabahan hati. Kami saling lengkap melengkapi. Terima kasih kepada pihak yang sudi menyumbang kepada kejayaan perjumpaan ini serta merealisasikan hasrat kami semua. Tentunya kami tidak akan lupakan.


16 March, 2011

DIKIR TOLAK PEMIMPIN JAHILIAH




Mari adik kakok, kito pakat denga dikir....kito pakat talak pemipin hark tok bui pembangune kepado rakyat jelato. Kijo demo tu dok berpolitik 24 jay. Itu pasa negeri tok bule maju.





NIK AZIZ PEMIMPIN PARTI JAHILIAH

Pemimpin jahiliah tertidur menunggu 'wahyu'


 Apabila Pas tewas dalam PRK DUN Kerdau dan Merlimau, Nik Aziz antara llain dipetik sebagai berkata bahawa dia tidak halal dengan kemenangan BN pada kedua-dua PRK tersebut, kononnya BN telah menggunakan taktik kotor. Memanglah ia satu kenyataan yang sangat keterlaluan, namun apabila ia keluar dari mulut Nik Aziz, ianya bukanlah sesuatu yang pelik.

Ketika UMNO kalah di Kelantan 20 tahun lalu, kalah di Terengganu pada PRU 1999 serta beberapa PRK sebelum ini, kita tidak pernah pun melemparkan apa-apa pandangan yang menunjukkan rasa tidak puas hati selain akur dengan kehendak rakyat. Kita menerima kekalahan dengan penuh redha, sebagai sesuatu yang akhirnya boleh membantu parti menilai segala usaha dan gerak kerja parti untuk rakyat selama ini.
Namun bagi Pas, setiap kali mereka kalah dalam PRU atau PRK, mereka akan menuduh BN dengan berbagai-bagai tuduhan, samaada menipu, rasuah, penyelewengan, pilihan raya paling kotorlah atau apa sahaja yang tergamak mereka katakan sebagai tanda penerimaan mereka terhadap keputusan rakyat.
Mereka akan menuduh, menfitnah BN apabila mereka kalah, tetapi di kerusi atau kawasan yang mereka menang, tiada pula kedengaran tuduhan sedemikian. Inilah tafsiran songsang pembangkang mengenai kalah dan menang dalam setiap pilihan raya. Kejayaan BN akhir-akhir ini adalah petanda penerimaan rakyat terhadap kerajaan yang selama ini telah bekerja dengan jujur dan ikhlas untuk agama, bangsa dan negara.
Rakyat sudah bijak untuk menilai kenyataan Nik Aziz. Apakah Nik Aziz merasakan bahawa partinya mesti menang setiap pilihanraya? Apakah rakyat mesti memilih Pas? Jika tidak rakyat akan dituduh sebagai Jahiliah? Apakah Pas ini parti Allah? Apakah jika tidak mengundi pas maka rakyat Malaysia ini berdosa kepada Allah? Pas tidak berhak menyatakan bahawa mengundi pas akan masuk syurga kerana jika demikian sudah tentulah syurga itu sedemikian kecil dan bukan untuk umat Islam dari negara-negara Arab kerana mereka tidak ada parti Pas dan tidak mengundi Pas sama sekali.

Rakyatkah yang jahiliah atau pemimpin Pas kah yang jahiliah? Yang nyata, amalan menuduh orang lain selain dari golongan mereka, termasuk orang yang tidak menyertai mereka dan tidak mengundi mereka sebagai jahiliah adalah ciri-ciri masyarakat jahiliah, kerana tidak dapat melihat dunia secara rasional. Malahan mereka diantara orang-orang yang menyangkal kehendak Allah dalam menentukan takdir.

PEGUAM DAN GURU AGAMA - DILARANG BERPOLITIK





Kes Liwat DS Anu arr semakin jadi kusut berikutan tindakan Ketua Peguam Bela Anu arr menuduh pihak pendakwa dieksplotasikan oleh ahli politik. Baca keratan dibawah ini; (Klik untuk ke blog Taiping Mali)

Permohonan pendakwa raya untuk mendapatkan sampel DNA Datuk Seri Anwar Ibrahim, membuktikan mereka dieksploitasi ahli politik tertentu, kata Karpal Singh. Beliau yang mengetuai pasukan peguam bela Anwar percaya pendakwa raya kes Fitnah II mahu menutup kes itu, tetapi membatalkan hasrat akibat campur tangan politik.

"DPP (Timbalan Pendakwa Raya) dieksploitasi ahli politik. Beliau (Yusof) mahu menutup kesnya selepas pegawai penyiasat memberi keterangan minggu lepas. "Malah, beliau memberi isyarat kepada mahkamah untuk berbuat demikian minggu lalu," katanya di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, hari ini. Namun, beliau terkejut kerana pendakwa raya tiba-tiba berubah fikiran dan membuat dua permohonan di mahkamah, hari ini.


BH berpendapat, sebagaimana juga dengan Ahli Agama (Ulamak/Tok Guru/ketua mana-mana agama) tidak patut terlibat didalam politik, demikian juga para peguam, seharusnya juga tidak terlibat didalam politik kerana mereka akan memberikan kesan yang besar dan berpengaruh terhadap Agama dan Guaman itu sendiri kelak.

Justeru, kerajaan harus mengkaji semula peruntukan tersebut dan mewujudkan satu akta supaya para peguam dan ahli agama tidak dibolehkan terlibat dalam politik secara serius. Ini kelak akan dapat mengurangkan masalah yang timbul atas kepentingan peribadi mereka sendiri sewaktu dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka.

15 March, 2011

DNA ?





 
 Nik Aziz juga manusia biasa seperti kita. Memang dia megkehendaki syurga tetapi dia juga mengkehendaki dunia. Memang dulu dia Tok Guru, tetapi apabila dia menyertai politik dia menjadi seperti orang politik lainnya. Dia juga mencaturkan seseorang dalam 'kem'nya sepertimana tokoh politik lain juga. Dia menaikkan seseorang dan dalam masa sama dia pun mencantas seseorang. Dia juga ada kroninya, salahkan? Kerana dia adalah politikus yang menjadikan Islam sebagai landasan politiknya. Kerana itu dia adalah hanya seorang Tok Garu Politik.


DNA = Dosa Nik Aziz  -  Betulkah kata Gomo ni?
 

Gambar di atas menunjukkan Gambar Nik Ajis Nik Mat sewaktu di Tanah Kota Suci Makkah pada Tahun lepas 2010. Sebaik sahaja kepulangan Nik Ajis dari Makkah gambar ini tersebar di seluruh medium terutama nya di dalam FB dan juga Blogg.


Gomo juga ada membuat artikel berpandukan dari Gambar di atas yang menunjukkan kemewahan Nik Ajis sewaktu di Makkah yang menginap di Penthouse yang berharga ribuuan Ringgit semalam.


Gambar ini Gomo dan rakan rakan lain keluarkan kepada rakyat agar menilai inilah sikap sebenar Nik Ajis yang memang Gilakan Kemewahan dan bukanlah Low Profile sebagaimana yang puak Pakatan Pembangkang gambarkan kepada kita semua.Gambar ini memang bersepah di mana mana malah di dalam Carian Google juga gambar ini wujud.


Tu dulu pada hujung tahun 2010 dan awal 2011, namun jika anda melayari Google dan serach Gambar Nik Aziz di Makkah tidak ada sekeping Gambar pun yang menunjukkan gambar Nik Ajis di Makkah. Malah gambar di atas ini juga tidak ada sama sekali.


Artikel Gomo yang sebelum ini ada mengeluarkan gambar di atas juga Hilang gambar nya dan yang tinggal hanya artikel sahaja. Mana gambar gambar Nik Ajis ke Makkah? mengapa Hilang dari carian Google?
Ni lah nak Khabar kat semua, Nik Ajis sudah menyedari Gambar nya di Penthouse waktu di Makkah sudah makan diri. Nik Ajis yang selama ini berlakon sebagai seorang yang sederhana akhirnya kantoi dengan gambar Mewah nya ini. Maka atas sebab itu lah arahan di keluarkan untuk mengeluarkan gambar gambar Nik Ajis di Makkah.


Gomo tidak mempunyai salinan Gambar ini namun mujurlah Azmy Awang Kelana ada simpanan gambar Nik Ajis di Penthouse Hotel Mewah sewaktu di Makkah ini. Gomo pohon agar kita semua sebarkan sekali lagi gambar di atas ini bagi memastikan Nik Ajis sedar diri dan tidak Hipokrit dengan memadam Gambar gambar kemewahan nya.

NIK AZIZ PATUT LETAK JAWATAN




Mursyidul Am Pas, Nik Aziz patut meletakkan jawatannya dan Pas Kelantan juga patut mengangkat MB lain kerana kegagalan Pas mentadbir Kelantan selama ini.

Sudah terlalu banyak kegagalan yang Pas lakukan selama mentadbir negeri Kelantan, dari sekecil-kecil hal hinggalah kepada sebesar-besarnya. Pas telah gagal, gagal dan gagal selamanya. Yang Pas mampu lakukan hanyalah menjanjikan rakyat syurga dan menaikan papantanda 'Membangun Bersama Islam', tetapi hakikatnya Pas gagal membangunkan negeri Kelantan itu sendiri.

Masalah bekalan air yang sudah berpuluh tahun masih tidak dapat diatasi, projek ladang rakyat yang gagal, penebangan hutan yang tidak mampu dikawal bagi kepentingan kroni dan banyak lagi. (Klik sini)

Kita boleh terima hakikat jika Pas gagal setelah mencuba bersungguh-sungguh, tetapi kegagalan Pas ini adalah kerana mereka berpolitik setiap hari. Mungkin tidak salah slogan Pas bahawa Pas dan Islam tidak dapat dipisahkan. Kerana selain itu Pas juga tidak dapat pisahkan dari makan dan minum, tidur dan baring bahkan seks sekalipun. Pas adalah segalanya, kerana itu akhir-akhir ini terbongkar banyak kisah ahli-ahli Pas yang terlibat dengan salahlaku seks, ini kerana Pas dan seks tidak dapat dipisahkan!  (Klik sini), (Sini)(Sini)
dan  (Sini)

Pas dan Seks (songsang) tak dapat dipisahkan !


Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...