Suara Anak Pahang - Perlu Baca

16 February, 2014

ASPAN ALIAS - SANGGUP TELAN 'KAHAK' ANWAR?




Aspan Alias menulis tentang perselisihan antara Tun Mahathir dengan DS Anwar yang berpanjangan. Dulunya DS Anwar adalah 'penjilat' tegar Tun Mahathir. Apa saja yang Tun M lakukan beliau akan sokong. Ketika itu 'buah badampun tidak terasa pahit'.

Demikian juga bagi Tun M, tiada siapa boleh dan berani menyatakan kesalahan dan keburukan Anwar. Pasti akan disergah kerana Anwar adalah 'kekasih'nya. Kerana itulah juga Anwar bagaikan 'naik kepala'.

Tiada siapa yang dapat nafikan bahawa Anwar adalah bakal penggantinya yang pasti, cuma pada penghujung kisah, Anwar tumbang kerana ada bukti perilakunya yang buruk - disyaki dan terbukti keruntuhan moral dengan perlakuan seks songsang.

Benar mahkamah masih membicarakan kes liwat-2 nya. Bagaimanapun keruntuhan moralnya tidak dapat dinafikan bahkan diakui sendiri oleh beberapa pemimpin pembangkang. Mat Sabu adalah orang yang bertanggungjawab memberikan gelaran 'Al-Juburi' kepada beliau. Masa kan tidak jika ianya tidak benar.

Karpal Sing dengan lebih berani menyeru supaya Anwar bertaubat atas perlakuan songsangnya itu. Bahkan di Parlimen beliau mendakwa ada bukti Anwar meliwat ketika meminta Tun M memecatnya.

Namun inilah hakikat politik, apabila Anwar sudah sehaluan dan menyokong perjuangan DAP dalam Pakatan Pembangkang segala dosa-dosa Anwar terhapus begitu saja.

Penghujung tulisan Aspan Alias menyindir para menteri yang masih menyokong DS Najib yang dianggapnya juga sebagai pengampu. Mungkin Aspan juga terlupa melihat diri sendiri apabila terlalu melihat dan mencari kesalahan orang lain.

Siapakah Aspan Alias sebelum ini? Akhirnya sejarah akan menyaksikan beliau sanggup menelan 'kahak' Anwar..... Baca Sini                                                        http://pru13n9.blogspot.com/2012/06/aspan-kain-buruk-yang-dibaruakan-oleh.html


Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...