11 March, 2009

PENENTU HAYAT UMNO


Jika perwakilan terbeli untuk mengubah mandat dan amanat bahagian yang diwakili, dengan memilih calon selain dari yang diputuskan bahagian, itu adalah petanda riwayat UMNO akan berakhir.



Menurut beberapa laman blog yang memetik sumber dari NST, satu bancian telah dibuat oleh Prof Dr Abu Hassan Hasbullah's Zentrum Future Studies Malaysia - Pensyarah Universiti Malaya bulan lalu membabitkan 2,030 respondents termasuk 163 perwakilan yang akan menghadiri persidangan agung tahunan parti itu.


Berikut adalah keputusan kajiselidik tersebut;

Timbalan Presiden: Datuk Seri Mohd. Ali Rustam
Naib Presiden: Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi
Ketua Pemuda: Khairy Jamaluddin
Ketua Wanita: Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
Ketua Puteri: Tiada Maklumat

Ada beberapa persoalan yang bermain dikepala kita:

1. Ketepatan kajiselidik ini diragui
2. Kemungkinan keputusannya 'bias' kepada pihak tertentu atas alasan tertentu
3. Sumber dari NST juga diragui kerana kemungkinan ada maksud yang tersirat dan memihak kepada orang tertentu tetap ada
4. Andai kata benarlah ini yang akan terjadi kelak bermakna perwakilan telah mengkhianti mandat dan amanat bahagian-bahagian yang mencalonkan mereka
5. Jika benar ianya akan berlaku bermakna ada tarikan atau dorongan tertentu yang membuatkan perwakilan tidak mematuhi mandat dan amanat bahagian yang diwakilinya. Seperti kita maklum, nama-nama yang dinyatakan diatas bukanlah calon favourite dan pilihan bahagian-bahagian sewaktu pencalonan.
6. Kemungkinan ini adalah strategi awal bagi menutupi permainan politik wang oleh pihak tertentu agar keputusan pemilihan kelak selaras dengan keputusan kajiselidik.


Komen blog 'Depakata' keputusan tinjauan ni tak mengejutkan langsung sebab calon yang PR baguih memang disukai ramai perwakilan..tambah pulak kalau depa pandai jaga ketua darjah serta boleh merenjis.." (Baca Blog Depakata)


Dari kebanyakan komen yang diterima memperlihatkan pandangan negatif terhadap kajiselidik berkenaan dan berharap keputusan tidak seperti yang dinyatakan. Ada juga yang berpendapat jika ianya berlaku bermakna memang UMNO menuju kearah kemusnahan.

(Baca Blog Dua Dunia)

(Baca Blog Jelapang)


Pertemuan antara Pak Lah dengan Anwar Ibrahim di Ulu Langat siang tadi mencetus spekulasi. Apakah ada konspirasi tertentu bagi menaikkan orang tertentu dan menjatuhkan orang tertentu? Siapa yang meliwat siapa kita akan tahu juga nanti?

(Baca blog Tunku)

(Baca blog Pena Biasa)

(Baca blog Pejuang Bangsa)


Kepada para perwakilan, jika mahu segera menamatkan riwayat UMNO, pilihlah mereka ini, yang bukan dicalonkan oleh bahagian. Perwakilan harus teguh memegang mandat yang diamanahkan oleh bahagian jika tidak kamu telah berdosa kepada semua ahli UMNO dan akan dicelakakan kelak.

2 comments:

red rooster said...

salam bro,
kalau keputusan PAU nanti mcm survey tu... sadaqallah...

WARIS PAHANG said...

PERINGATAN SEBELUM HAYAT UMNO BERAKHIR, baca lagi di :
http://warisanpahang.blogspot.com/

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...