12 March, 2011

GEMPAR: KESAN TSUNAMI DI MALAYSIA





Tokyo — Kawasan pantai timur laut Jepun dilanda tsunami enam meter susulan gempa bumi besar pada ukuran 8.8.

Seorang dilaporkan maut dalam kejadian terbaru ini.

Dua minggu lalu New Zealand berhadapan dengan gempa bumi terburuk dengan menyebabkan lebih 100 orang terbunuh.

Siaran televisyen menunjukkan kereta, kapal dan bangunan di kawasan Fukushima, kira-kira 400 kilometer dari Tokyo, dibawa arus tsunami.

Pegawai-pegawai berkata kawasan itu dilanda tsunami setinggi enam meter (20 kaki).Amaran tsunami juga dikeluarkan di Rusia, Filipina, Taiwan, Hawaii, dan Indonesia.

Ekoran gempa bumi sekitar yang berlaku sekitar pukul 1.46 tengah hari tadi, agensi berita Kyodo melaporkan lapangan terbang Narita turut ditutup.Lapangan terbang Sendai juga berhadapan dengan tsunami.

(Klik untuk baca lagi: MIMPI SENJA) 

------------------------------------------


Di Malaysia, kesan tsunami politiknya lebih buruk lagi. Kerana itu, jika melapetaka ini berlaku di Malaysia sudah tentu parti pembangkang dengan cepat menyalahkan kerajaan UMNO BN, dalam apa saja hatta sesuatu yang nyata diluar kawalan kita.

Banjir di Tenang -salah UMNO, Rusuhan berlaku di Mesir - salah UMNO, Pas kalah dalam Pilihanraya - salah UMNO, Harga minyak meningkat - salah UMNO, Seorang peliwat yang sah meliwat dan dituduh dimahkamah - salah UMNO, Peliwat yang sama semasa dalam UMNO di labelkan sebagai Al-Juburi - salah UMNO, Eli yang tertangkap dengan foto lucah terkangkang menampakkan lurah Bukit Lanjan - salah UMNO.......semuanya salah UMNO....

Memang Pas parti yang sanggup mencelakakan Melayu dan agama Islam. Tetapi kita juga hairan bila akhirnya mereka berhasrat untuk menggantikan UMNO. Bukan Pas yangakan gantikan UMNO tetapi DAP yang akan gantikan Pas. Bukan UMNO yang perlu digantikan tetapi Pas perlu menggantikan Mursyidul Am nya yang semakin hari semakin nyanyuk dan hilang akal.

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...