01 May, 2011

MELAYU YANG MALANG SENTIASA DALAM PERPECAHAN

Foto ikhsan Berita harian


Pintu sudah dibuka. Tangan sudah dihulurkan. Janganlagi salahkan UMNO jika mereka masih lagi berhati batu dan berhitam hatinya menolak perpaduan bangsa melayu dan Islam. Andai mereka masih menolak, nyata mereka lebih kafir dari segala kafir-kafir dimuka bumi ini.

Baca Berita Harian (Klik Sini), baca juga Utusan Malaysia (Klik Sini) Kedua-dua akhbar ini melaporkan tawaran yang dibuat oleh DS Najib kepada Pas untuk berjuang bersama UMNO bagi mengangkatkan martabat Islam serta perpaduan bangsa Melayu.

Jika selama ini Pas boleh mengikuti DAP, kenapa pula tidak untuk bersama-sama dengan UMNO? Namun akhbar mencelakakan Melayu, Harakah (Klik Sini) melaporkan Haji Hadi meminta ahli-ahli UMNO meninggalkan UMNO dan menyertai Pas.

Nampaknya pemimpijn Pas masih dengan hati hitamnya serta dengan hati batunya. Kenapa dengan DAP mereka tidak persoalkan DAP mesti tinggalkan parti mereka dan menyertai Pas? Apakah kita meninggalkan yang lebih besar untuk menyertai yang lebih kecil? Meninggalkan yang lebih kuat untuk menjadi lebih lemah? Kenapakah pemimpin Melayu didalam Pas masih berfikiran sesempit itu?

Saya dapat mengagak bahawa kerana beberapa alasan: Pertama, mereka tidak benar-benar ikhlas untuk perpaduan Melayu. Kedua, mereka lebih pentingkan jawatan mereka didalam parti serta mengharap mendapat jawatan didalam kerajaan. Pokoknya, pemimpin Pas juga tidak benar-benar berjuang dengan tulus hati untuk agama dan bangsanya.

Kaum cina akan menyambut ketidak sefahaman bangsa Melayu ini dengan gembira. Mereka yang masih kelihatan berada dikiri dan kanan (didalam DAP dan MCA) tentu akan bertsotak gembira bahawa mereka yang sesungguhnya dari kalangan minoriti tetapi masih mampu menjadi kuasa penentu didalam politik negara.

Kita percaya membuka pintu untuk Pas bersama-sama UMNO dilakukan adalah bagi mengukuhkan perpaduan Melayu dan perjuangan agama Islam. Jika hanya untuk memantapkan BN, mungkin saja tawaran demikian boleh dibuka untuk DAP yang tentunya kelak akan meninggalkan Pas bersendirian menjadi melukut ditepi gantang.

Maka bangsa Melayu yang kununnya perjuangkan Islam serta sentiasa didalam perpecahan ini akan sentiasa tinggal didalam kebodohan. Syabas kepada seluruh umat Melayu. Teruskan kebodohan! Teruskan untuk ditindik hidung seperti kerbau dan lembu didalam Pas oleh kaum cina! Jangan kita kesalkan, kerana inilah nasib malang bangsa kita yang ditentukan oleh pemimpin bangsa kita sendiri.

Rujuk juga blog ini:
waadat
Sahabat Gunung

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...