17 January, 2009

TERKINI: PRK P036 - PAS MENANG MAJORITI LEBIH 2000




8.15pm - Berita tak resmi dari Kuala Terengganu menyatakan bahawa PAS telah memenangi PRK P036 dengan majoriti undi lebih dari 2000 undi.

Kita ucapkan tahniah kepada yang menang dan ini tanda bahawa demokrasi tetap subur di
Malaysia. Bagaimanapun, kita tunggu keputusan resmi yang akan disampaikan tidak lama lagi.

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
UMNO PARTI PENJARA said...

Tahniah!!
Tapi PAS jangan suka sangat :-)

















Jom Sertai ‘UMNO Baru’ Dengan ‘Faizal’ :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Terengganu Tetap Kubu Kuat Barisan Nasional
http://pro-faizal.blogspot.com
Idea Bernas Vs Loya Buruk ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Laman Blog Baru >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

Anonymous said...

BN tidak pernah mahu belajar

Umno baru sahaja ditolak oleh rakyat dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu. Kebencian dan kebosanan rakyat terhadap tindak-tanduk dan pendekatan mereka sehingga mengakibatkan mereka ditolak terang-terangan begitu sahaja sewajarnya dikaji dan diteliti oleh bijak-pandai mereka. Itupun kalau mereka mahu terus wujud dalam arus perdana politik negara.

Tetapi tidak, rupanya mereka tidak pernah serik-serik dan seakan mengundang bala yang lebih besar dan terus bakal dihukum rakyat. Terbaru Menteri di JPM Zahid Hamidi mengeluarkan suatu arahan yang bagi saya sangat cetek dan pasti menerima reaksi negatif dari rakyat jelata. Daripada Ipoh MStar melaporkan:

Semua pengarah jabatan dan agensi Kerajaan Persekutuan dilarang daripada menghadiri mesyuarat-mesyuarat di peringkat negeri berkuat kuasa serta-merta. Hanya pengarah agensi peringkat negeri yang dibenarkan menghadiri mesyuarat negeri, yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri atau pegawai daerah.

Dan negeri-negeri yang dimaksudkan itu tidak lain melainkan negeri-negeri Pakatan Rakyat iaitu Kedah, Perak, Pualu Pinang, Selangor dan Kelantan. Zahid menambah:

Kita tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan disiplin terhadap pengarah agensi Persekutuan jika mereka menghadiri mesyuarat tersebut.

Jelas kerajaan BN Pusat bertanggungjawab terus dalam memecahbelahkan perpaduan rakyat dan berpolitik sehingga mewujudkan kerajaan dalam kerajaan sekaligus mempersetankan sistem federalisma yang kita dukung selama ini. Sikap BN ini akan mengakibatkan terbantut dan terganggu hubungan Pusat dan negeri khasnya di lima-lima buah negeri ini. Baru beberapa hari lepas DYMM Sultan Kedah dalam titah Tuanku memuji hubungan baik antara negeri Baginda dengan kerajaan Pusat!

Mengapa kita tidak boleh bersatu dalam hal-hal kepentingan negeri dan negara walaupun kita berbeza fahaman politik? Tidakkah kita boleh insaf dan ambil iktibar dari betapa ruginya rakyat di bumi Palestin apabila Fatah dan Hamas tidak boleh bersatu demi negara Palestin?!

Mesej dari Kuala Terengganu saya yakin begitu jelas buat semua. Tetapi sikap Zahid ini membuktikan yang mereka tetap terus angkuh dan sanggup mencabar kesabaran rakyat. Kesimpulannya bersedialah untuk menerima bahana kemarahan rakyat.

Anonymous said...

salah satu agenda yahudi ialah melalaikan orang islam melalui hiburan.Orang melayu secara umumnya sebagai orang islamCuba renungkan sepanjang juara lagu berapa ramai orang bukan islam menyertai, secara keseluruhan orang melayu sejak di perkenalkan juara lagu dan cuba renungkan semua program atau pertandingan yang diadakan semuanya orang melayu. Kalau generasi muda kita ni lalai dengan hiburan fikiranlah tanah air kita mungkin akan jadi seperti di palestin, renungkan lah ............

PEMIMPIN2 MELAYU KITA DI MALAYSIA PUN IBARAT YAHUDI JUGA!INILAH DIA MELAYU YG KONONNYA MEMPERJUANGKAN HAK2 MELAYU!YA! MELAYU UMNO LAH YG SENANTIASA MELALAIKAN ANAK BANGSA SENDIRI (MELAYU) MELALUI SIARAN2 HIBURAN DGN MENGGUNAKAN ALAT2 PROPAGANDA PENYEBAR MAKLUMAT MILIK MEREKA (MEDIA2 MASSA TV/RADIO DAN MEDIA2 CETAK - MSM = MEDIA ARUS PERDANA).
BAYANGKAN GADIS2 WANITA2 POMPUAN2 MELAYU YG BERTUDUNG PUN TERKIAL2 TERLONJAK2 TERTUNJAI2 TERGEDIK2 MEMBERI SAMBUTAN MEMBERI RESPON DGN PENUH ASYIK DAN GHAIRAH SEKALI BERTEPUK2 BERSORAK SORAI DGN GAYA PENUH MOOD BAGI MEMUASKAN RASA HATI MEREKA DALAM SUASANA BERHIBUR. HIBURAN NAK KATAKAN - MESTILAH "BE HAPPY".
SEMUA ITU BOLEH KITA TENGOK SENDIRI DALAM ACARA2 HIBURAN DI KACA TV SEPERTI KONSERT2 ROCK, JOM HEBOH, ZOOM IN, PERTANDINGAN ITU - PERTANDINGAN INI, MACAM2 JENIS REALITY SHOW DAN BANYAK LAGI JIKA NAK DISENARAIKAN. HIBURAN SEBEGINI SUDAH TENTU MELALIKAN DAN MELALAIKAN.
JADI MENGAPA IA JADI SEMAKIN MENJADI-JADI?CUKUP BANYAK SEKALI PROGRAM2 HIBURAN ANJURAN DARI BERBAGAI2 PIHAK DAN BADAN DAN STESEN2 TV - BERLUMBA2 BERLAWAN BERSAING UNTUK MEMBERI HIBURAN KEPADA ANAK BANGSA MELAYU KONON2NYA - PADAHAL SECARA TIDAK LANGSUNG MEREKA MELALAIKAN ANAK2 MUDA (RATA2 DARI KAUM MELAYU KITA SENDIRI) DAN SECARA TAK LANGSUNG MEROSAK DAN MEMUSNAHKAN AKHLAK DAN MASA DEPAN ANAK BANGSA MELAYU JUGA. INIKAH YANG DIKATAKAN UMNO BERJUANG UNTUK MELAYU? INI 'MEMBUNUH' NAMANYA .......
OLEH ITU JANGAN ASYIK CANANG SANA SINI YANG PARTI HANGPA TU MEMPERJUANGKAN KEPENTINGAN MELAYU ...... MELINGKUPKAN ADA LAA .....BAYANGKAN ..... DI TV SAJA .... PUNYALAH BANYAK DAN BERLAMBAK2 PROGRAM2 HIBURAN DI HIDANGKAN UNTUK TONTONAN PENONTON2 YG KEBANYAKANNYA BANGSA MELAYU KITALAH ..... ASYIK DI HIDANGKAN DAN DI SUAPKAN .... MELAYU2 KAN MUDAH KEARAH GEMARKAN HIBURAN MANA BOLEH TOLAK PUNYA... MELAYU KITA NI KIRA NAK "ENJOY" SAJA ..... MEMANG ITU KELEMAHAN MELAYU ... KIRA NAK SERONOK MEMANJANG .... KALAU TIDAK - TAK KAN ADA NAMA KAMPONG DI PULAU PINANG - SAMPAI DI BERI NAMA "KAMPUNG SERONOK". TAK PERCAYA TANYALAH ORANG PENANG.
DAN MELAYU AKAN TERUS DIBUAI DAN DI LALAIKAN OLEH BANGSA MELAYU SENDIRI (SEBAGAI PEMIMPINNYA - SAPA YG DIKATAKAN PEMIMPIN? PARTY YG MEMIMPIN LAH ,YG JUGA MEMILIKI ALAT2 JENTERA PROPAGANDA SEPERTI TV DAN RADIO DAN JUGA ALAT2 SEBARAN 'AM YG LAIN - MEREKALAH YG BERTANGGUNGJAWAB DALAM MENYAJIKAN SEMUA UNSUR2 YG MELALAIKAN DAN
MEROSAKKAN BANGSA MELAYU SENDIRI) ....
MELAYU MELALAIKAN MELAYU!
MELAYU MENJAHANAMKAN MELAYU!
MELAYU MEROSAKKAN MELAYU!
MELAYU MELINGKUPKAN
MELAYU!ITULAH HAKIKATNYA.

Anonymous said...

Komen dari seseorang yang mengglarkan dirinya hipokrit terpaksa dipadamkan kerana terlalu bersifat KURANG AJAR. Beginilah manusia - inginkan kebebasan tetapi apabila diberikan kebebasan tidak menghargainya. Saya menerima kritikan dan komen adalah perbincangan. Berbeza pendapat adalah perkara biasa dalam kehidupan ini sejak dari mula lagi bahkan zaman nabi pun ramai yang berbeza pendapat.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...