29 April, 2012

#UNIT ANAL PAS (ulang = ANAL)





1. Dua foto diatas jelas memperlihatkan bagaimana unit ANAL (bukan AMAL) Pas yang bertindak ganas merempuh benteng barisan pasukan polis di sekitar KLCC. Jika dahulu pihak penrusuh yang menyerang polis namun digambarkan bahawa merekalah mangsa yang kena serang namun kali ini Allah menunjukkan dan memperlihatkan kebenaran.

2. Dalam kejadian lain, beberapa kenderaan polis telah dimusnahkan bahkan beberapa orang anggota polis menjadi mangsa serangan dan antaranya dalam keadaan parah.

3. Mari sesekali kta berfikir dengan tenang dan waras; apa akan jadi atau bagaimana keadaannya sekiranya tidak ada kawalan pasukan keselamatan sama ada dikawasan-kawasan yang diserang bahkan dimansuhkan terus jawatan polis ini. Apa akan jadi kepada negara? Apa akan jadi kepada perniagaan-perniagaan dan harta benda? Apa juga akan jadi kepada anak isteri serta keluarga kita?

4. Jika kita menghargai jasa yang pihak polis lakukan dalam mengawal keselamatan kita dan negara, apa ke jadahnya kita menyerang mereka seolah-olah mereka adalah musuh kita?

5. Tindakan ganas Unit 'ANAL' Pas itu bukan saja mencemarkan imej Pas sebagai parti politik yang memperjuangkan Islam, bahkan mencemarkan imej agama Islam itu sendiri yang selama ini terkenal sebagai agama yang bencikan kepada perpecahan dan pergaduhan.

6. Apa lagi penghargaan yang sesuai untuk kita berikan kepada Unit ANAL Pas ini selain dari gelaran sebagai 'Penjilat Lubang Jubur Anu arr Berahi', yang sanggup melakukan kerosakan hanya kerana membela dan berjuang dipihak yang salah.




1 comment:

  1. kalau diperhatikan dari cara nya unit amal pas ini perlu dipantau atau dihapuskan seolah tentera berani mati bayangan bagi pas, itu yang menyebabkan ramai orang berani berdemo sebab ada backup dari unit amal ini dan lihatlah kejayaan mereka di bersih 3 ,apa kdn nak senyap lagi?

    ReplyDelete

Sebarang komen sangat dialu-alukan selagi relevan kepada isu yang dibincangkan. Anda bebas menyatakan pendapat, namun ianya harus dipertanggungjawabkan. Menyiar, menyekat dan memadam komen adalah hak mutlak dan budibicara pemilik blog. Seperti kata Voltaire: “I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.”