10 October, 2012

ROAD TO PUTRAJAYA?




1. Tahun lalu Anu arr dengan penuh keyakinan menipu telah mengumunkan bahawa beberapa Ahli Parlimen akan melompat katak dan menyertainya dan membolehkan beliau ke Putrajaya jadi Perdana Menteri. Anu arr hebahkan ke seluruh negara, kepada seluruh rakyat jelata bahkan kepada negara-negara luar juga bahawa beliau adalah dalam perjalanan ke Putrajaya.

2. Maka puak-puak dan juak-juak pembangkangpun sibuklah mencanang kesana-kemari bahawa mereka akan menguasai Putrajaya. Pemimpin-pemimpin Pakatan masing-masing tersenyum berangan-angan untuk jadi menteri itu dan ini. Mat Sabu yang dahulunya menuduh dan memberi nama Anu arr Al-Juburi kini sudah menjilat ludahnya kembali, bahkan sanggup menjilat jubur Anu arr pula. Demikianlah politik yang menghalalkan cara.

3. Maka merekapun menabur-nabur janji dan menabur harapan menawan Putrajaya. Para pemimpin Pembangkangpun mengajak pencacainya bersama-sama dalam misinya ke Putrajaya.

4. Akhirnya rakyat sedar bahawa mereka ditipu lagi dan lagi dan lagi. Isu Scopene dan pembunuhan Altantuya hanyalah rekaan semata-mata bagi menanam kebencian rakyat kepada DS Najib dan kerajaan. Kebebasan media sosial dalam menyebarkan maklumat menyerlahkan pembohongan Anu arr. Slogan Road to Putrajaya beransur-ansur hilang dan Anu arr serta pemimpin Pakatan Pembangkang bertukar arah kepada 'Road to hospital mental'! 









No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...