04 December, 2012

JASA-JASA PAS...., KATA NIK AZIZ




1. Dalam laman sosialnya, Nik Aziz juga mengulas mengenai Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini. Nik Aziz membangkitkan soal jasa, bahawa Pas juga banyak berjasa kepada Rakyat (Baca Sinar Harian di sini)


2. Maka kita pun menyenaraikanlah apakah jasa-jasa yang telah Pas lakukan selama ini. Memang banyak.....

1) Selama 20 Tahun memerintah Kelantan Pas berjaya membekalkan air yang kurang bersih, berkeladak dan berbau. Namun masih ramai rakyat dipedalaman Kelantan yang langsung tidak mendapat bekalan air sama sekali.

2) Selama 20 tahun itu, Pas berjaya membina (hanya) sebuah Masjid. (Itupun dari hasil sumbang dan derma ahli-ahli agaknya)

3) Membina Ladang Rakyat yang ala-ala FELDA namun akhirnya tidak berjaya membangunkan rakyat selain hanya mampu memberi faedah kepada pemimpin dan kroninya serta syarikat dari Singapura.

4) Berjaya memecah-belahkan orang Melayu Islam di negara ini dengan fatwa mengkafirkan mereka yang bukan dari kalangan mereka yakni Pas biarpun orang itu masih menunaikan solat dan taat kepada Allah.

5) Berjaya merancang projek besar 'Lembah Sireh' (Klik Sini) yang hanya menjayakan orang atau syarikat tertentu sahaja sedangkan rakyat tidak menikmati apa-apa faedah darinya.

6). Berjaya memperbodohkan pengikutnya dengan fatwa yang mengelirukan iaitu 'Haram bagi UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC kafir zimmi ', dan 'Halal bagi Pas bekerjasama dengan DAP Kafir harbi'.

7)  Jika dalam menentang UMNO dan tiba-tiba mati, maka mati itu adalah syahid.

8) Mengundi Pas masuk syurga.

Dan banyak lagi........







4 comments:

Anonymous said...

Jasa PAS cuma ceramah!apa idea yang dibuat bagi meninggikan EKONOMIdan Sosial ISLAMMMM!pembangunan hanya harap idea pemimpin persekutuan!

Anonymous said...

KALAU OTAK DAH BIRU DGN DAKI UMNO, LAIN PAS KATA LAIN KAU TAFSIR.

Anonymous said...

KALAU OTAK DAH BIRU DGN DAKI UMNO, LAIN PAS KATA LAIN KAU TAFSIR.

Anonymous said...

Uittt! Marah sangatlah pulak? Tp kita dah biasa dengan puak2 khawarij ni, hanya mereka yag betul dan boleh menyalahkan orang lain, syurga hanya untuk mereka saja dan Islam itu hanya untuk Pas saja. Bangsa2 lain termasuk mereka yang di Mekah dan Madinah itu pun mungkin semuanya kafir sebab bukan ahli Pas. Karat sungguh otak lahabau ni....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...