30 April, 2013

WAN SALMAN CALON BN DUN JENGKA JAWAB TOHMAHAN

Wan Salman calon BN yang sangat berhemah dan 
berusaha keras membantu rakyat terutama pengundinya. 
Rakyat harus memberikannya peluang sekali lagi bagi terus 
menyambung dan menyempurnakan visinya.


1. Khabarnya calon pembangkang di dun N29 Jengka, Tn Ibharim Tn Man telah mulakan kempen kotornya dengan gunakan youtube memfitnah calon BN Wan Salman Wan Ismail. Sebuah klip video bertajuk Profile Calon BN: Wan Salman telah diuploadkan ke youtube oleh feldablouse. Isunya adalah berkenaan tanah pendudukan haram di 'matau'.

2. Wan Salman juga telah memberikan jawapannya di youtube melalui link berikut:


3. Link lain untuk dirujuk adalah seperti berikut:

4. Penjelasan beliau mengenai isu matau adalah, isu berkenaan masih lagi dalam kes mahkamah dan tidak boleh diulas lanjut. Bagaimanapun beliau menjelaskan bahawa kesemua 36 penghuni asal telahpun diberikan penempatan dengan cara yang sangat mudah tanpa sebarang protokol, iaitu membenarkan mereka menduduki rumah di perumahan berkenaan tanpa perlu mengisi apa-apa borang terlebih dahulu. Begitulah kerajaan mengutamakan mereka dan membenarkan mudahcara.

5. Selain itu, mereka juga diberikan peluang menduduki permis-permis perniagaan tertentu bagi menggalakkan mereka berniaga dan mendapat hasil pendapatan. Bagaimanapun masalahnya adalah ada dari kalangan saudara mara mereka yang datang kemudian dan mendakwa bahawa mereka adalah penduduk asal, dan ini tentulah tidak wajar sama sekali.

6. Ada juga yang mendapat faedah dengan mendapat penempatan dan permisa perniagaan namun menyewakaan atau membenarkan orang lain mendudukinya dan memohon untuk mendapat semula. Jadi jangan mudah menyalahkan kerajaan semata-mata dengan niat untuk mengaut keuntungan kelompok dan peribadi.

7. Selama 5 tahun menjadi tok wakil, apa yang telah Tn Ibharim lakukan untuk membela rakyat serta kaum kerabatnya sendiri? Jawapannya tentulah tidak ada kerana kecenderungannya adalah untuk mendapat jawatan dalam parti dan keuntungan peribadi.


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...