01 December, 2011

WANITA GHAIRAH SINSING BAJU DAN SELAK KAIN, AWAS ANU ARR MENIKAM BELAKANG




1. Ucapan Kak Ijat penuh retorik, menaikkan semangat perwakilan Wanita. Mengheret isu peribadinya jadi isu Wanita dan UMNO. Kak ijat menyingsing lengan baju. Sasarannya Zuraidah, Rafizi dan Saifuddin. (Baca Sini) Wanita berdiri dibelakangnya dan memberi sokongan. Kak Ijat dan Wanita berkongsi semangat tetapi dalam hal NFC Kak Ijat hanya berkongsi sesama keluarganya sahaja.

2. Saya setuju bila Kak Ijat cabar Kak Jijah letak jawatan kerana salah-laku dan moral buruk suaminya. Anu arr pun retorik juga tetapi kepada pengikutnya beliau adalah anu-gerah Tuhan. Jika Kak Ijat perlu letak jawatan kerana NFC maka Kak Jijah juga perlu letak jawatan kerana isu-isu berkaitan Anu arr.....yang lebih besar.....dan panjang......video klip yang tersebar luas menyatakan segalanya. Apa lagi bukti yang kita nak?

3. Sebelum ini saya pernah menulis mengenai konspirasi politik Anu arr dan PKR. Isu Kak Ijat dan Lembunya adalah mainan politik mereka bagi menggoyangkan Wanita UMNO. Bagi melemahkan UMNO. Bagi memudahkan Nurul Izzah memenangi Lembah Pantai dalam PRU akan datang. (Baca Sini  dan  Sini)

4. Malangnya kita ada yang tidak sedar apabila ada blogger pro BN juga mainkan isu sama dan meminta Kak Ijat letak jawatan. Ada sahabat saya yang pertikaikan isu moral Kak Ijat sebagai pemimpin (Baca Sini). Bermoral sangatkan pemimpin-pemimpin pembangkang?

5. Blogger orang kampong saya pun terikut-ikut meminta Kak Ijat letak jawatan. Mereka juga ahli UMNO tetapi mungkin mereka masih kurang asam garam berpolitik dan tidak sedar politik konspirasi dan dijadikan alat pembangkang. (Baca Sini  dan  Sini)

6. Saya menyokong bersebab dan membangkang juga bersebab, namun duit bukanlah penyebabnya seperti sebahagian blogger 'mata duitan'. Selagi saya menulis, saya akan terus menyokong dan membangkang atas kepercayaan saya sendiri.

7. Kak Ijat membawa Wanita UMNO menyinsing lengan baju dan menyelak kain, namun perlu selalu awasi kerana Anu arr dan puak-puaknya akan sentiasa mencari peluang menikam belakang!



Baca: UMNO boleh menang jika tidak menjadi parti retorik

Baca tentang Ularmak/Ustaz dan Ustazah Pas

4 comments:

Anonymous said...

rambut aurat...
lengan juga aurat...

nak buat apa pun tolong pikir dulu...banyak cara bleh kita naikkan semangat...

korang naikkan semangat org sebab korang dah kaya...

yg aku ni plak keja pun susah amacam???

bab rezki aku bleh ikhtiar tapi maruah kita sebagai org muslim tolong jgn di perkotakkatikkan...

sekadar nasihat sebab kalau kak ijat ni klau berimejkan muslimah meme terbaik la...

pejuang hamas...

pejuang hamPAS said...

hahaha, aurat Anu arr macamana pula? Kote nya yg besar dan panjang bkn aurat ker? kahkahkah....

Anonymous said...

Saudara BraveHeart saya sanjung pendirian indie anda,maka izin saya masuk:

UMNO tidak bolih Berubah.

Untuk mencari sebab dan musabab asbab rasional rasion d etre why's logik dll semua sudah tau sadikit sebanyak ...
kalau nak buat forum maya , tak cukup isian catit hujah.

UMNO tidak mampu berubah.


Hakiki nya perjuangan yang sebenar adalah ubah UMNO untuk hadapi PR dan ambil alih kuasa dari PR di semua 4 negeri dan 1 negeri yang wajib di sahihkan melalui PRU.
Masaalah nya 3.4 juta ahli UMNO sudah menjadi peniaga warong jual telor setengah masak.
Najib kalau betul betul nak menang,sepatutnya mulakan transformasi dalam UMNO mulai 2008, baru panggil Idris untuk ETP KRA KPI liberalisasi dll.
Najib panggil aje Idris untuk buat laboratory untuk UMNO, dengan powerpoint dengan blue ocean strateji untuk UMNO, mesti semua orang tergamang dan Najib cakap sikit aja, pasti orang lama yang di sindir itu, undur diri, tak payah disuruh suruh undur dan lain lain saranan di PAU.
Kalu nak menang PRU kali ini,saya wajib Najib kasi balik apa yang dia cairkan kepentingan Melayu yang dia mulai dengan Amanah saham PBN kuota Bumiputera yang di beri kapada non Bumi,tarik balik liberalisasi sektor ekonomi,
ta payah lah bawa balik talent daripada 1,000,000 malaysia diaspora,tak payah lah bagi piecemeal one one handout kapada orang Melayu,dengan subsidi tepong gula minyak petrol gas beras yang seludup keluar ke negara ya, 4 negara jiran .
Tak payah tunjuk baik hati dengan 2.3 juta pekerja asing yang telah mengeluarkan 15 billionRM,ya, 15 billionRM ke Indonesia akhir september 2011, semua sebab mereka dapat kemudahan subsidi demi subsidi ,pergi hospital bayar 2rm aje.,pergi kedai KR1mm abis di bolot tepong gula minyak makan gula beras 5 %.

Tak payah nak tunjuk liberal baik hati konon kapada Sekolah vernakular, Namewee Sibai.
tak payah lah nak kasi muka habis jual asset negara MAS..esso petronas.,beli asset singapore indonesia england dengan mahal,banyak sangat ke duit Kazanah.
Tak payah lah bermukamuka dengan Obama, ingat dia kasi kita makan ke ?Kita tak perlu pujian Obama atau sesiapa.
Tak payah pergi buat lawatan antara bangsa menagih syiok sendiri kepujian sendiri cakap sendiri dari negeri itu dan ini,world view sangat kita ?
Reseb negara baru RM333 billion.
Najib tak payah lah buat road show nak populist.
Sebalik nya ,keluarga semua ada kepentingan macam CIMB MAS AA Sime E O PNB 1billion 100 storey tower .
Najib punya solution berasas throw money throw money throw money and sell asset demi asset...
Cara ini bukan nya BLUE ocean strateji nama nya..

Cuba lah blue ocean dengan 3,433,536 ahli UMNO dulu,tengok ama cam ?
Blue ocean tu yang di gembar heboh antara ATM PDRM.

UMNO sudah tidak mewakili orang Melayu lagi sebab kepentingan orang Melayu sudah terajang campak keluar olih Najib dan semua 3,433,536 ahli UMNO diam.
Guan Eng pergi Segamat lepas hina negeri Johor,berapa orang Johor pergi bantah Guan Ah BENG ? 800 kut.
Melayu UMNO ?
Mungkin ade peluang,tapi tipis
kalu balik kapada UMNO Meminpin Melayu dan Melayu meminpin BN yang meminpin negara.
Key word pimpin bukan kawal.
Ter Pulang kapada anda Najib, sebab PRU bolih buat 2013 ,tapi masa dah sengkat dan global ekonomi tidak menyebelahi anda dan kami orang Melayu.
Walau apa pun, saya pasti saya mau gemilang orang Melayu balik kepersada negera kita.
saya tidak mau 1Malaysia sebab merugikan orang Melayu dan UMNO.


Berani kah Najib ?

Saya rasa tidak.

Kerana UMNO tidak bolih berubah.
Dan Najib masih mau jadi Presiden Pati Jual telor setengah masak.
mereangkap ketua Pembangkang di Parlimen kepas PRU13.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

Salam.Sebenarnya pemimpin UMNO ke pembangkang ke sama aje bangsatnya.Depa bukan berjuang untuk bangsa pun.Semua untuk kepentingan perut sendiri aje. Kesian pengikut pengikut kesemua pemimpin pemimpin ni.Semua dijadikan lembu aje oleh pemimpin mereka huhu kesian sungguh.Dunia dunia,Jadi unta lebih baik dari jadi manusia

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...