15 April, 2013

CALON PRU MESRA RAKYAT DAN MESRA MEDIA SOSIAL

DS Najib di perasmian Konvesyen Media Sosial Malaysia di PWTC


Beberapa hari ini pemerhati politik tanahair berada didalam keadaan tidak tenang. Siang malam mereka tertanya-tanya siapakah calon-calon yang akan mengisi kerusi-kerusi Parlimen dan DUN dalam PRU yang akan diadakan tidak berapa lama lagi. Sebenarnya rasa ingin tahu itu sememangnya semakin membuak-buak bukan saja dikalangan mereka bahkan para penyokong dan pengikut parti-parti yang bertanding. 

Sudah tentulah mereka yang selama ini mewakili parti memberikan khidmat kepada rakyat. Berbagai spekulasi dibuat oleh banyak pihak dalam dalam siri serangan provokasi berkenaan dengan pencalonan bagi melemahkan semangat pihak penyokong parti lawan. Namun yang lebih berdebar-debar tentulah mereka yang sudah menjadi calon serta mereka yang ada harapan untuk dicalonkan.

Ada kalangan sahabat menanya siapakah calon di kerusi itu serta apakah si-polan dicalonkan...dan sebagainya. Sehingga malam ini, senarai nama calon-calon bagi kerusi dun Pahang masih menjadi rahsia. Demikian juga nama-nama calon parlimen UMNO di Pahang masih jadi tandatanya.

DS Najib dalam kenyataannya siang tadi memaklumkan secara keseluruhannya 33% kerusi parlimen dan 49% kerusi dun akan di isi oleh muka baru. Bukan bermakna calon yang dipilih itu adalah dari kalangan muda semata-mata, namun ianya adalah calon yang sebelum ini belum pernah diberikan peluang untuk menyumbangkan khidmat baktinya kepada rakyat.

Apa yang penting adalah DS Najib melihat dalam melaksanakan agenda transformasinya beliau memerlukan golongan muda yang lebih bertenaga dengan gabungan mereka yang telah berpengalaman serta khidmatnya masih diperlukan oleh rakyat yang dimana dia mewakilinya.

Saya masih ingat ketika menyertai Konvensyen Media Sosial di PWTC tidak lama dulu, pengamal media sosial menyuarakan agar penglibatan pemimpin dalam media sosial dijadikan satu kreteria dan kelebihan dalam pemilihan sebagai calon wakil rakyat. Jawapan DS Najib kepada cadangan itu ketika itu adalah akan diberikan perhatian utama.

Hari ini kita sedar bahawa DS Najib memandang serius pandangan para pengamal media sosial itu kerana sedar bahawa media sosial adalah wadah perhubungan dan jalinan diantara pemimpin dengan segala lapisan rakyat. Dalam kata lain, jika ahli-ahli politik yang tidak bergiat dalam media sosial maka peluangnya akan mengecil. 










2 comments:

Kinta Menjerit said...

Salam perkenalan ///,

Mohon kite bertukar pautan. Blog sedare telah saya masukkan dalam blog Kinta Menjerit.

Terim kasih.


http://kinta-menjerit.blogspot.com

bRAVEhEART said...

Salam tuan,

Blog tuan telah saya masukkan kedalam 'Barisan Hadapan'...selamat berjuang....

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...