23 July, 2013

PRK KUALA BESUT - LAIN KALILAH KEPADA ANU ARR YANG BERKALI-KALI MENIPU RAKYAT

Ayah calon BN, Ustaz Che Ku Abd Rahman dan isteri.


PRK N01 Kuala Besut membawa ribuan pelancong tempatan ke sana atas tujuan bertugas dan berkempen bagi memenangi parti masing-masing. Dalam masa sama kehadiran mereka menjana ekonomi penduduk tempatan terutama pada bulan puasa ini. Bagaimanapun, pekan kecil ini tetap aman dan tidak terganggu terutamanya kepada pelancong asing yang mengunjungi Pulau Perhentian dan Pulau Redang.

Kemenangan tipis BN membuatkan pembangkang bagai dirasuk untuk memenangi PRK ini. Justeru tidak hairan bila pelobi mereka yang datang berkempen menggunakan apa saja cara dan pendekatan semata-mata untuk menang. 16:16 dijadikan asas kepada kempen mereka.

Calon Pas adalah seorang kontraktor kelas besar yang pendapatannya puluhan ribu sebulan. Ketika diwawancara menyatakan bahawa jikalau beliau menang elaun yang diperuntukkan kepadanya tidak akan diambil melainkan akan digunakan untuk mengajikan seseorang yang akan menjalankan tugas dan tanggungjawabnya sebagai adun kerana sedar bahawa beliau tidak akan dapat memberikan komitmennya sebagai wakil rakyat.

Akhirnya mulut beliau terpaksa ditutup oleh parti yang diwakilinya kerana mengeluarkan kenyataan yang jujur dan telus itu. Ini lah makna kebebasan dan ketelusan kepada pembangkang. Inilah juga nilai menyatakan yang benar bagi sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam.

Calon BN, Tengku Zailan Che Ku Abd Rahman adalah anak tempatan kelahiran Kuala Besut - seorang jurutera yang banyak membantu penduduk tempatan sebagai sumbangan dan baktinya kepada bangsa dan negara. Bapanya adalah pengasan Sekolah Menengan Agama Nur Ittifak (dulu Sekolah Agama Rakyat) yang ditubuhkan pada 1958. Beliau juga pengasan Persatuan Nelayan Kuala Besut pada tahun 1973. Cergas dalam pelbagai persatuan dan ngo sejak 1968. Walaupun sudah berpencen namun masih berbakti dengan mengajar di madrasah dan surau-surau di dalam dun Kuala Besut. Selain itu beliau juga merupakan seorang penulis dan menghasilkan sebuah antalogi puisi ' Kuala Besut Sebuah Nama' terbitan tahun 2007 dengan nama pena 'C.K. Abd Rahman'.

Calon dan keluarganya dikenali oleh ramai orang di dun Kuala Besut kerana sikap yang suka membantu orang lain. Di beberapa kampong yang sempat saya lawati, saya mendengar hasrat mereka untuk memilih calon BN ini.

Tiba-tiba di Kampong Tok Saboh, Anu arr datang dan dalam kempennya mengatakan bahawa calon BN bukanlah anak tempatan. Sudah tentu penduduk di dun Kuala Besut mencebik. Apa lagi penipuan Anu arr selepas ini? Ketika penipuan-penipuan dulu masih belum terjawab, Anu arr datang dengan membawa penipuan baru..... Mana 'pengundi hantu' Bangla seramai 40 ribu? Mana Black Out PRU? Siapa lagi yang akan percaya dengan  penipuan Anu arr? Siapa pula yang akan rela terus ditipu dan perbodohkannya?

No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...