13 May, 2014

PERLETAKAN JAWATAN MB TERENGGANU TEORI KONSPIRASI ?



1. Isu hudud memperlihatkan penyatuan sokongan kaum Cina dalam menentangnya yang juga menggambarkan penentangan Islam sebagai agama persekutuan dan tentangan kepada orang Melayu khususnya.

2. Keengganan tiba-tiba MCA bertanding di Bukit Gelugur sungguh meragukan. Alasan yang tersirat mungkin untuk tidak menganggu penguasaan DAP di Pulau Pinang.

3. Perletakkan jawatan MB Terengganu mungkin satu konspirasi terancang kearah penyatuan Melayu. MB dan beberapa Adun meninggalkan UMNO dan membolehkan Pas memerintah, itu harga yang perlu dibayar untuk penyatuan bangsa dan penguasaan politik negara.

4. Kononnya ada beberapa lagi pemimpin tertinggi parti dan kerajaan akan berundur memberikan laluan kepada pemimpin Pas bagi memberi imbuhan kepada usaha penyatuan itu.

5. Jika benar UMNO dan Pas bersatu, Melayu mampu memerintah sendiri dengan bilangan kerusi yang ada dan ini akan menenggelamkan segala keraguan yang ada bahkan mampu mengelakkan tekanan kaum chauvinish dalam politik dan ekonomi.

6. UMNO tidak patut kesal jika kehilangan satu negeri dengan ganjaran memerintah negara dengan pembentukan pemerintahan Melayu secara mutlak.

7. Matlamat politik menghalalkan cara dan konspirasi berlaku dimana-mana. Jangan percaya apa yang kita hanya nampak kerana dibelakang kita, kita tidak melihat apa yang sebenarnya berlaku.

8. Kita harus percaya bahawa masih ada yang melihat kepentingan survival bangsa mengatasi segalanya dan mereka sanggup berkorban untuk itu, jika itulah tuntutannya.

9. Saya tidak pandai politik, tetapi saya cuba berfikir diluar kotak .. hanya untuk melihat bangsa Melayu bersatu dan terus berkuasa di Tanah Melayu ini.

10. Kepada pejuang, kata Sun Tzu (1:25): "These military devices, leading to victory,  must not be divulged beforehand".



7 comments:

Anonymous said...

BALAnya buat umat ISLAM/Melayu kalau Terengganu jatuh kat PRJAHANAM - malangnya penyatuan PAS-UMNO belum tentu berlaku BH! Sedih betul - harap YB DS Ahamd Said tidak dianiaya.

Aku harap hal ini TIDAK berkaitan dgn. cadangan YB DS Ahmad Said nak melaksanakan Hudud kat Terengganu kalau Kelantan mengamalkan Hudud, dan juga kerana DS Ahmad Said, nak mengamalkan pelancongan berdasarkan ISLAM di Tasik Kenyir - di mana satu dr. air terjunnya hanya utk. kaum wanita!

Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Konspirasi politik yg bakal bunuh karier politik presiden UMNO.

bRAVEhEART said...

Jika dengan begini bangsa Melayu akan bersatu, saya merelakan kerana apalah perbezaan pendapat dalam politik. Kita terlalu mencari perbezaan sedangkan susah untuk mencari persamaan antara kita, justeru kerana itulah susah untuk kita bersatu......

Anonymous said...

Kenapa tak boleh tunggu selepas kenduri ahmad said berakhir? Hadi awang pun berada di penang. Kalau nak bekerjasama pas n umno, tak perlu pecat maf said lepas tu lantiklah orang umno jadi mb. Konspirasi gila mana yg kau katakan ni semata mata nak menhalalkan kesilapan najib!! Alamat najib tak kan belajar kalau ada orang macam kau. Melayu lebih pentibg dari umno. Umno lebih penting dari najib.

bRAVEhEART said...

Kalau bersopan santun konspirasi pebendanya? Mmg Melayu lebih penting dari umno dan umno lebih penting dari Najib, tapi pendapat Labuman Lanjut ni tak penting bagi sesiappun...haha

Anonymous said...

Pendapat labuman penting bagi aku. Aku setuju dgn dia.
Approve la komen ni kalau kau telus

bRAVEhEART said...

Hahaha... saya approve-kan, apalah sangat pendapat awak yg cengai . bkn ada org ambil kisah pun... walau bagaimana pun saya cuba juga bawa ke Parlimen untuk dibahaskan... kehkehkeh..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...