27 May, 2010

SAMY VELLU SANGGUP DIBAKAR BERSAMA MIC




Di TV3 sebentar tadi (malam tadi), Tun Dr. Mahathir juga mengulas mengenai Samy Vellu. Katanya Samy Vellu sudah lebih 30 tahun jadi presiden MIC dan sudah melebihi jangkamasa Tun Dr. Mahathir sendiri memimpin UMNO.

Sudah sepatutnya Samy Vellu melepaskan jawatannya. Apa lagi yang beliau kehendaki dari MIC? Beliau sudah berkhidmat dibawah 3 Perdana Menteri. Dari segi rasionalnya semakin lama kita digelanggang maka semakin kurang prestasi kita, makan kerana itulah kita harus meremajakan semua parti dengan membiarkan pemimpin baru dengan semangat baru memimpin parti.

Kenapa susah sangat pada Samy Vellu untuk mengundur diri? Apakah kerana beliau bercadang untuk mewariskan jawatan itu kepada anaknya dan menunggu sehingga anaknya semakin matang serta diterima ahli MIC? Atau beliau berhajat untuk menanti beliau dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia?

Atau beliau ingin mencipta rekod menjadi pemimpin parti yang berkhidmat sampai mati? Mungkin juga Samy Vellu menyimpan impian untuk dibakar bersama-sama MIC? Yang nyata beliau nampak keras kepala dan tidak ingi9n mendengar pendapat ramai serta tidak peduli akan kepentingan parti. Beliau sanggup melihat parti rosak binasa dan tidak sanggup langsung berkorban demi parti dan kaum India.

Satu-satu cara untuk menyedarkannya adalah kaum India berkeras juga dan menolak Samy Vellu bersama kuncu-kuncunya dengan apa cara sekalipun termasuk tunjuk perasaan dan kekerasan.

Ini India sama dia punya anak sudah mabuk todi lah....

2 comments:

Wake UP! said...

Samy Vellu ni nak ikut Nik Aziz. Nak pegang jawatan sampai pergi ke alam lain.

Jesus Christ is not the same as Allah.

bRAVEhEART said...

betul,betul,betul

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...