06 April, 2010

MEREKA MENGHINA SAMBIL MENGUJI KEKUATAN MELAYU

Melayu akan hilang jika tak dipertahankan!


Gerakan, MCA enggan tunduk

KUALA LUMPUR 3 April - Naib Presiden Gerakan, Datuk Dr. Teng Hock Nam dan Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA, Low Chew June enggan tunduk kepada desakan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) agar memohon maaf secara terbuka kerana melabelkan pertubuhan itu sebagai rasis.

Kedua-dua pemimpin tersebut sebaliknya tetap mempertahankan kenyataan mereka dan beranggapan bahawa perjuangan Perkasa bertentangan dengan gagasan 1Malaysia.

Hock Nam berkata, ucapan pemimpin dalam Mesyuarat Agung Perkasa pada 27 Mac lalu banyak menyentuh sensitiviti kaum yang boleh memecah belahkan perpaduan di Malaysia. (Klik baca seluruhnya)


Sebenarnya bangsa cina hanya ingin menguji kekuatan dan perpaduan bangsa Melayu. Oleh itu desakan mesti kita teruskan dan secara bersama. Bangsa Melayu harus bersatu dan merapatkan saf perjuangan. Jangan biarkan bangsa kita dihina lagi.

Sedarkan kita bawa bangsa cina itu walau nampak berpecah dalam berbagai parti dan persatuan namun mereka masih bersama dan mencapai satu tujuan, dan tidak seperti bangsa Melayu yang sudah bagai berpatah arang dan berkerat rotan.

Saya menyeru semua bangsa Melayu untuk terus mendesak mereka itu memohon maaf secara terbuka. Desakan demi desakan mesti dilakukan supaya terbalas malu bangsa kita yang dituntut hanya kerana menjulang keris.

Mari seluruh Melayu kita bersatu. Kita sokong dan sertai Perkasa dan menuntut darjat kita sebagai peribumi dihormati, atau kita terpaksa membiarkan bangsa Melayu akan hilang di dunia.

Jika tidak sejarah akan mencatat bahawa bangsa Melayu adalah bangsa yang penakut dibumi sendiri dan tidak lagi berani mengaku bahawa mereka adalah bangsa Melayu.


(Itu milayu aah, manyak molola, angkat itu kilis, kita kasi tiau satu kali lia telus mintak maaf, manyak malu punya olang, hehe)


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...