09 April, 2010

PAHANG - ANUGERAH PELAKON TERBAIK OPERA CINA

Semalam kawan cuma letak sekler wayang je, ari ni letak lah gazetnya, orang kampong pun tentu nak tengok lakonlayar dan aksi seksi pelakon kita, hehe!


Kawan dulu dalam UMNO. Pernah jadi Ketua Pemuda UMNO Cawangan, lepas tu Ketua Cawangan dan dalam mase sama AJK Pergerakan Pemuda Bahagian. Ketua Pemuda kawan dulu dah jadi ADUN, sepenggal sebelum ditendang keluar oleh MB sebab nak letakkan kroninya.

Bukan maksud kawan mase ni kawan tak sokong UMNO, kawan masih sokong, cuma lebih berhati-hati dan dengan bijak. Kawan akan memilih yang benar, betul dan baik untuk diri sendiri dan orang ramai. Kita harus membuka fikiran kita dengan seluas-luasnya.

Di era teknologi maklumat ini, memang terlalu banyak maklumat yang boleh kita dapat sama ada yang molek dan yang buruk. Kalau yang moleh itu cuba dilindungi akhirnya akan terserlah juga kemolekkannya, begitu juga dengan yang tak molek, walau cuba dilindungi akhirnya akan terdedah juga keburukkannya.

Kalau nak diumpamakan, bolehlah kita anggapkan macam 'lurah' Bukit Lanjan yang terselak tidak lama dulu. Dua tiga ari bijik mata kawan berpinar-pinar. Orang-orang parti sebelah sana terpaksa menyimpan kopiah dalam kocek, tapi tengok gambar tu mereka tetaplah tengok juga, hehe!

Orang sebelah sana tu bercerita banyak hal tentang negeri Pahang ni. Tentang MB dan pemimpin-pemimpin negerinya. Ada cerita tu yang betul, tapi ada juga yang salah dan ada juga yang ntah betul ke ntah salah - tak pasti.

Bagaimanapun, kawan nak siarkanlah sikit disini supaya boleh rodong-rodong kawan yang tak berpeluan membacanya sebelum ini membaca dan membuat penilaian sendiri. Ingat! Tidak lama lagi kawan akan beri peluang deme semua untuk mengundi, sama ada suka lagi ke kurang suka dah pada MB kita ni. Anggaplah ini sebagai pilihanraya oloh-olok atau macam peperiksaan percubaan, hehehe!

Kerana itu weh, baca lah apa yang kawan pungut dari sebuah blog orang sebelah sana tu. Sebahagian aje lah, kalau nak baca abis kena lah klik dibawahnya nanti. Ingat nanti! Undi jangan tak undi, Kawan saya, blogger Husin Lempoyang kata " Wow!" Hehehe!



Rakyat Pahang sebenarnya amat memerlukan pembangkang. Kewujudan pembangkang ini satu keperluan sebenarnya kerana rakyat perlu mengetahui apa yang berlaku dan dilakukan kerajaan sehingga Ketua Audit Negara menegur rekod kewangan kerajaan negeri misalnya, rakyat berhak tahu apa yang berlaku.

Di Pahang ini sekurang-kurangnya terdapat empat isu besar antaranya isu tanah. Rakyat telah meneroka dan memajukan tanah sekian lama ada sehingga 30 ke 40 tahun tiada penyelesaian dibuat, permohonan ditolak tanpa alasan dan sebagainya.

Keduanya isu air, Pahang mempunyai sungai yang besar tetapi air masih menjadi masalah kepada rakyat terutama di rancangan Felda dengan bekalan air yang sering terganggu, tekanan air rendah dan sebagainya. Pada masa sama kerajaan mengenakan caj meter pula kepada rakyat dan ingin menjual air pula ke Selangor.

Begitu juga, masih banyak kampung-kampung belum mendapat bekalan air sempurna, bekalan elektrik dan perkhidmatan telefon. Jalan raya juga ada yang tidak baik. Ada jalan raya yang usianya lebih 20 tahun tidak dibaiki atau diturap semula. Contohnya jalan raya Jerantut�Benta, jalan itu sudah lama tetapi tidak dibaiki dan tidak diturap semula, ia seolah-olah terbiar.

Kita lihat di kawasan destinasi pelancongan, kerajaan diberi perhatian seolah-olah apabila ada pelancongan adalah kemudahan. Di tempat bukan kawasan pelancongan kemudahan untuk rakyat tidak ada. Kerajaan dilihat lebih menjaga hati pelancong daripada hati rakyat sendiri.


(Klik untuk baca sepenuhnya)


Semalam kawan banyak dapat email yang menulis macam-macam, ada yang puji dan ada juga yang mengutuk memaki hamun ke kawan, tapi kawan dah biasa, dah tak kisah dah. Lu jaga lu punya kain, gua jaga gua punya buntut saja.

1 comment:

aku cucu mamak kutty said...

kah kah kah....aku dah datang balik...beberapa hari aku nak masok blog enko...engko tak beri....kau tutup pintu tak beri cucu mamak kutty .... buka pintu aku pun masokle kan kan kan....aku taknak komen apa2...cuma aku nak beri salam kat kau brave heart....memang kau berani...dan kau memang brave heart....assalamualaikum sahabat ku brave heart....aku akan sentiasa menemani blog kau....aku akan meriahkan blog kau....ok lah aku belah dulu ye....aku takde mood nak komen malam ni....nanti bila aku ada mood...aku komen ok....bye my friend

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...