22 April, 2010

PARTI KEADILAN YANG TIDAK ADIL





Namanya Parti Keadailan Rakyat = PKR. Ditubuhkan bagi reformasi untuk membela DS Anu-arr yang didakwa telah difitnah dengan berbagai tuduhan termasuk meliwat. Selain dari membela DS Anu-arr yang didakwa kerajaan tidak memberikan keadilan terhadapnya kita tidak nampak ada satu pun pembelaan kepada ketidak adilan itu untuk rakyat keseluruhannya.

Apakah PKR ini hanya memberi keadilan untuk DS Anu-arr dan pemimpin-pemimpin kanannya saja dan bersikap tidak adil kepada ahli biasanya serta para pengikut dan rakyat jelata?

Tidak banyak perbezaan diantara prinsip PKR dengan Pas. Apa yang mereka lakukan adalah HALAL dan apabila orang lain lakukan perkara yang sama maka hukumnya HARAM, itu bagi Pas. Bagi PKR, apa yang mereka lakukan dan untuk kepentingan mereka adalah ADIL dan jika dilakukan oleh orang lain maka mereka rasakan itu TIDAK ADIL.

Cuba baca disini dan fikirlah sendiri. Apakah PKR masih adil? Atau keadilan hanya untuk mereka saja.

Teringat 'movie dulu-dulu' yang dailognya begini; ...satu untuk kau, satu untuk aku, dua untuk kan, dua untuk aku, kepala bapak untuk kau, kepala bapak untuk aku.............satu botol untuk kau, satu botol untuk aku, satu kuda untuk kau, satu kuda untuk aku....

Baca sini tentang apa Tok Guru Zaid dah buat. Hehehe! Orang Pas akan tetap sokong Zaid mati- matian kerana ini perjuangan ditali Allah. Pengikut Pas memang tahap kaldai bebal.

1 comment:

carisinar said...

Maaf komen ini agak terkeluar dr tajuk.

Mohon tolong sebarkan:
Cara2 untuk mendapat pengesahan mengenai status pengajian Kamalanathan

website: https://simo.ecu.edu.au/ecudev_calprod/ecu_graduates.jsp

Dalam ruang [Enter exact family name of graduate] ...masukkan P.KAMALANATHAN/P.PANCHANATHAN

Kosongkan ruang [Enter any given names of graduate]

Dalam ruang [Enter the Award Title] masukkan Bachelor of communication

Dan kemudian tekan Search.

Maka terhasil info sebegini:

Parchment Number: 2004100372
Name: P.KAMALANATHAN/P.PANCHANATHAN
Award: Bachelor of Communications
Conferral Date: 25/11/2003

Terbukti dan menunjukkan Kamalanathan menamatkan pengajiannya pada 25 November 2003, memiliki sijil Sarjana Muda Komunikasi.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...