07 May, 2010

HAJI HADI DAN BERCAWAT





(Laporan Malaysia kini): Kenyataan Haji Hadi "...semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusanya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat pakai yang molek, undi PAS,"

  1. Walau apa alasan sekalipun kenyataan beliau adalah menghina orang Sarawak dan pengundi-pengundi di Sarawak. Memang menghina orang-orang yang tidak mengundi Pas dan PR.

  1. Haji Hadi menganggap orang Sarawak terutama di Batang Ai adalah tidak bertamadun dan ketinggalan zaman serta bodoh.

  1. Beliau juga beranggapan bahawa sesiapa yang tidak mengundi Pas dan PR adalah tidak reti mengundi.

  1. Beliau pasti menganggap hanya orang bijak pandai saja yang akan mengundi Pas dan PR.

  1. Selebihnya, beliau beranggapan bahawa Pas dan PR sajalah yang betul’ benar, cerdik, masuk syurga, berjuang kerana Allah……

  1. BH nak kata; inilah pemimpin yang berfikiran sempit dan membawa fikiran pengikut menjadi jumud dan fanatik. Sesuai jadi gembala yang akan memimpin pengikut-pengikutnya berbaring ditengah jalan seperti di Kuala Kangsar dulu.


(Baca Sabahkini)


Tuan Guru, yang ni pun bercawat juga


yang ni pun

budak-budak ni masih bercawat


yang ni apa tuan guru? Orang Pas kira duit sedekah masa ceramah ke? Lepas tu nak masuh kocek siapa? Janganlah marah, tanya pun tak boleh!

2 comments:

tok batin said...

Kepada kawan kawan yek(ORG ASLI)disemnajung malaysia ingat hj hadi ada menghina org serawak pakai cawat jadi kawan kawan yek pun ada yg bercawat lagi kalau pergi berburu seolah seolah Hj Hadi menghina juga kwan kawan yek (ORG ASLI) yg di serawak ada lah org asli serawak disemanjung ada lah org asli semnajung dari itu pesan dari kawan yek kalau org PAS masuk kampog yek,yek akan halau.

bRAVEhEART said...

tok batin,
halau tok batin, halau. kalau patut di sumpit, sumpitlah punggungnya, yek rasa memang patut disumpit. tok guru, ulamat ni dah sama saja. dulu tok guru mat sabu berkhalwat juga di kote baru, tp ulamak pak nik dah tutup kes. kalau nak buat kemungkaran, masuklah Pas, sebab apa pun pas akan jamin masuk syurga, take beer!

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...