29 May, 2010

VELL PAARI YANG KURANG AJAR SUDAH MEMOHON MAAF?



http://www.bharian.com.my/bharian/articles/VellPaarimohonmaafkepadaPM_TPM_Umno/Article


KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC, S Vell Paari, hari ini memohon maaf kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, kerana menuduh Umno adalah punca kepada konflik dalaman parti komponen Barisan Nasional (BN) itu.

Vell Paari yang juga anak kepada Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu, berkata berdasarkan perkembangan semasa, adalah jelas bahawa Umno tidak terbabit dengan kewujudan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS).

“Ramai pemimpin Umno sebelum ini dengan jelas menyatakan pendirian mereka bahawa parti (Umno) itu tidak menggalakkan atau bekerjasama dengan bekas Timbalan Ketua Pemuda MIC, V Mugilan, dalam apa cara sekali pun.

“Sehubungan itu, saya meminta maaf kepada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Umno berhubung kenyataan saya sebelum ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Beliau sebelum ini menuduh Umno menggunakan "pembunuh politik" untuk memecahbelahkan MIC dan mendakwa kewujudan GAS mendapat restu daripada pemimpin tertinggi Umno.

Vell Paari berkata, beliau juga sudah menjelaskan pendiriannya itu Perdana Menteri yang juga Presiden Umno hari ini dan amat berharap semua pihak akan bekerjasama seperti biasa dalam satu keluarga BN.


BH kata:

Mereka ini memang kurang ajar dan celaka sungguh. Menuduh kita kemudian dengan senang memohon maaf tanpa terasa bersalah dan kesal dalam hati mereka.

MIC memang parti kaum India yang celaka dan menyusahkan rakyat Malaysia. pemimpinnya dan anak serta kroninya memang patut diharamkan dari menyertai MIC dan BN. Bapaknya biadab dan anak kurang ajar.

Ohh! Saya mohon maaf atas kebiadaban saya. Saya sudah tidak bersalah setelah memohon maaf.

2 comments:

Bingai @ Bangang said...

Daripada yang aku lihat isu ini sebenarnya tidak melibatkan UMNO. Terdapat segolongan rakyat jelata dan bloggers yang ahli dan bukan ahli UMNO atau parti komponen BN yang menyokong usaha Mugilan. Ini membuktikan betapa rakyat prihatin terhadap masaalah yang ujud di dalam MIC dan mahu MIC terus relevan dengan BN dan Malaysia.

Tidak dinafikan juga ada di kalangan yang cuba mengambil kesempatan untuk memecahbelahkan MIC dan meletakan kesalahan tersebut di bahu UMNO.

Perlu diingatkan bahawa UMNO tidak akan meminggirkan kaum India yang bermakna UMNO akan terus bekerjasama dengan mana-mana parti yang memperjuangkan nasib kaum India di Malaysia. Kerana ini rakyat mahu melihat kekukuhan MIC yang merupakan parti tertua kaum India di dalam Perikatan/BN.

Bagitau sket kat MIC supaya melihat perkara ini dari sudut positif. Sekiranya UMNO ingin menyingkirkan MIC mudah sahaja. Setiap kali ada PRU/PRK, UMNO serahkan kepada rakyat setempat menentukan calon dari parti mana pilihan mereka tanpa perlu merujuk kepada kuota. Senaraikan di mana DUN/Parlimen yang mempunyai majoriti 55% pengundi kaum India. Adakah mereka fikir bahawa mereka mempunyai tempat untuk bertanding?

aku yang bingai
e-Direktori Bloggers Malaysia

Tembusu said...

Maaf maaf juga. Tapi Vall Paaria melemparkan fitnah. Harus diselidiki sumber yang menjurus beliau membuat fitnah begitu. Angin yang buat pokok goyang. Siasat Vall Paaria tu, dari mana dia dapat sumber fitnah. Kalau saja saja dia buat cerita tu memang dia cari nahas.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...