02 May, 2013

PRU 13, DUN DAMAK AKAN KEKAL MILIK BN!


Pakatan cacamarba: Meminang emak tapi kawini anak?


1. Pakatan nampaknya semakin tertekan dan berpecah-pecah. Penyokong serta pengundi pembangkang dan atas pagar juga semakin hilang punca dan tidak ketahuan. Segalanya adalah kerana pakatan tidak dapat kata sepakat dalam menentukan calonnya serta memberikan undi mereka.

2. Dun Damak sebelum ini ditandingi 3 penjuru oleh BN, PKR dan Bebas, kini menyaksikan pertandingan bertambah sengit kerana sudah jadi 4 penjuru. Keputusan pru lalu: Lau Lee - 5674, Mohd Noor - 5165 dan Cekgu Koh - 3295. Lau Lee menang dengan majoriti hanya 509 undi. 

3. BN masih mengekalkan calon MCA Dato' Lau Lee manakala Mohd Noor Jaafar yang dulunya calon PKR kini bertanding sebagai calon Bebas (Cangkul). Chegu Koh, yang dulu bertanding Bebas dan mengharap untuk mewakili pakatan atas lambang DAP namun terpaksa sekali lagi bertanding Bebas (Bunga Raya) akibat tidak diberi laluan oleh PKR yang menalonkan Dr. Jamaluddin Abd Rahim mewakili pakatan sebagai calon PKR.

4. Anehnya calon parlimen Dr. Hamzah (Pas) menyokong Chegu Koh dalam kempennya dan menganggap mereka sebagai rakan sepasukan. Dimana kesepakatan pakatan pembangkang yang dinamakan pai mereka masing-masing. Dr. Hamzah lebih menyukai Chegu Koh dari Dr. Jamaluddin sendiri. Apakah alasannya? Perjuangan agama atau kepentingan diri?

5. Pagi tadi Fuziah 'Toron' terpaksa menjual mukanya di pasar borong Jerantut untuk meraih undi bagi PKR kerana sudah tidak lagi percaya kepada Pas. Dr. Hamzah menipu PKR kah atau PKR menipu calonnya? Mungkin juga ini satu penipuan terancang terhadap Anu arr sendiri!

6. Perselisihan dalam pakatan telah memberikan ruang yang lebih luas untuk Lau Lee memenangi pertandingan itu nanti. Demikian ramalan banyak pihak bahkan pembangkang sendiri. Lau Lee boleh tidur lena setelah 8 akujanji tambahan untuuk pengundi di dun Damak.


Ceramah pembangkang di 410 yang dihadiri oleh hanya 
tak sampai 15 orang yang belum pasti akan mengundi pembangkang


Akujanji tambahan Lau Lee


Ostad Chegu Koh? Kahkahkah!


Slogan pakatan 'Ini Kali Lah' bagi dun Damak tidak sesuai sama sekali. Bahkan ianya akan dijawab dengan...'Lain Kali Lah'....hah hah hah! Chegu Koh boleh bungkus lah sebab anak muridnya sendiri di Kg. Lata Kasah yang dulu menyokong beliau kini sudahpun berubah arah. Penyokong kuat beliau di kawasan perumahan 410 juga hanya setakat politik cari makan. Bilik gerakan yang dibuka hanya untuk makan-makan mereka sekeluarga saja.




1 comment:

Anonymous said...

Salam.Harap Dun Tahan BN hanyut. adun dulu banyak sangat memungkornya

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...