11 January, 2011

SIAL PUNYA KHALID



Tetap mahu pinda perlembagaan

SHAH ALAM 10 Jan. – Meskipun sedar tidak mempunyai majoriti dua pertiga dalam Dewan Undangan Negeri (DUN), Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetap mahu meminda perlembagaan negeri bagi membolehkannya mempunyai kuasa mutlak dalam pelantikan Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri.

Menteri Besar berkata, pindaan itu akan dilaksanakan dalam tempoh terdekat kerana beliau yakin ada pihak lain dalam Barisan Nasional (BN) yang akan turut menyokong usul pindaan itu.

“Kita tidak ada majoriti dua pertiga tetapi kita yakin ada sesetengah pihak dalam BN akan menyokong usaha mengembalikan kuasa kepada negeri bagi melantik SUK,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan Majlis Anti Pemerdagangan Manusia Negeri Selangor (Mapmas) di Bangunan SUK di sini hari ini.

Abdul Khalid mengulas rancangan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor untuk meminda perlembagaan negeri walaupun tidak mempunyai majoriti dua pertiga di DUN bagi membolehkan usul tersebut diluluskan. (Klik ke Utusan Malaysia Online)

Nampaknya bersungguh-sungguh si-gagap celaka ini ingin mencelakakan bangsa Melayu dan anak cucu kita. Demikianlah bila si-bebal mendapat kuasa, sama ada dengan rela atau tidak, dengan sedar atau tidak dia telah dipergunakan oleh kaum lain untuk menjahanamkan bangsa Melayu dan negeri Melayu ini. Apakah dia fikir kaum lain itu bersungguh-sungguh dengan ikhlas menyokong dia? Apakah dia sudah lupa, sekiranya tidak kerana peraturan di negeri Selangor ini MB mesti dari kalangan bangsa Melayu sudah lama Selangor ber-Menteri Besarkan kaum lain dan si-gagap ini sudah tentu di tong sampahkan.

Si-Gagap ini sedar bahawa pakatan rakyat tidak menpunyai sokongan yang cukup untuk meminda perlembagaan, namun dia tetap ingin lakukan ini hanya kerana ingin menunjukkan sikap angkuh dan sombongnya serta derhakanya kepada paduka Sultan.

Jika masih ingat, terlalu banyak janji pakatan rakyat kepada rakyat negeri Selangor sebelum PRU12 lalu. Namun berapakah antaranya yang sudah tertunai? Mana air percuma yang di janjikan? Jika air percuma yang dimaksudkan adalah dari 'lurah bukit lenjan' Eli 'kangkang' Wong, sudah tentu langsung tidak mencukupi untuk menampung permintaan dan keinginan si-gagap itu sendiri.

Sidang Dewan DUN Selangor itu boleh diteruskan, namun bukan untuk mengubah mana-mana perlembagaan tetapi sebaliknya untuk membuat undi tidak percaya terhadap MB Selangor itu. Jika ada usul undi tidak percaya terhadapnya kelak, kita akan lihat betapa pucatnya wajah si-khalid ini dan kita akan lihat dia akan ter...ga...ga......gap-gaga.....p.

Sial punya manusia. Celako...celako....celako!!





1 comment:

chenerong ular said...

Yang penting provokasi mereka berjaya, meereka tahu meraka tidak mempunyai 2/3 majoriti ahli dun, tapi mereka berpuashati jika ADUN BN tdak menyokong, dan sudah pasti mereka tahu apa akan terjadi?.

Mereka akan spain balik " MEMANG ORANG UMNO YANG TIDAK MAHU MENYOKONG UNTUK MEMBERIKAN KEMBALI KUASA KEPADA DYMM SULTAN SELANGOR". ITU LAH YANG AKAN DI CANANGKAN OLEH KHALID AND THE GENG , SEHINGGALAH DIADAKAN PRU AKAN DATANG.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...