11 January, 2011

TUAN GURU TAKUT PADA KEBENARAN? PAS RETAK DAN BERBELAH



Membaca blog Aduka Taruna, (sini)  timbul juga rasa simpati dalam diri. Bagaimana beliau yang cuba mencari kebenaran namun yang ditemuinya hanyalah kepalsuan. Hakikatnya Pas bukanlah benar-benar berjuang untuk kepentingan agama dan negara, tetapi adalah perjuangkan kepentingan individu tertentu yang mereka angkat sebagai pemimpin.

Sebuah laman blog menulis begini:
Semua yang berpolitik perlu ingat bahawa Pas adalah Parti Politik. Ilmu yang ditekankan biasanya berkisar dalam bidang ilmu politik, ilmu perang, ilmu tawan, ilmu menguasai, ilmu kepimpinan, ilmu pemerintahan, ilmu menjatuhkan lawan, ilmu menaikkan kebenaran, ilmu mematahkan hujah lawan, ilmu strategi, ilmu bahas hujah lawan...dan ilmu-ilmu lain yang seumpama dengannya.  (Klik sini)

Mujurlah penulis blog berkenaan masih sedar akan hakikat bahawa Pas adalah sebuah parti politik. Mudah-mudahan pengikut Pas juga sedar bahawa Pas adalah parti politik dan bukannya satu agama yang diturunkan Allah. Justru itu, tidak ada janji syurga dan neraka oleh mereka bahkan tempat mereka juga mereka tidak dapat menentukkannya sama ada disyurga ataupun neraka.

(Baca juga sini)  dan  )disini Tukar Tiub bertukar Tayar( kah! kah! kah!

1 comment:

Gerakan Timur said...

Syukur..

Dia melihat kebenaran itu. Semoga ramai lagi yg akan sedar. Pas menjaja Islam, bukan mempertahankannya.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...