22 February, 2009

SIVAJI THE BOSS vs EL-JUBREE THE LOSS






Sivaji the boss - sebuah filem aksi cereka hindi, mengisahkan seorang ORANG yang berjuang menentang korupsi menegakkan keadilan. Beliau menggunakan kuat dan kudratnya dan akhirnya menang.

El-Jubree @ Al-Jubri the loss - adalah sebuah kisah realiti tentang seorang yang TAK MACAM ORANG yang berjuang untuk kepentingan peribadi. Bermula sebagai mahasiswa yang sering ketuai demonstrasi dan rusuhan jalanan sehinggalah jadi menteri No2 dan akhirnya terbuang kerana membuat onar dengan menconteng arang kemuka dan buntut juga. Bergelumang korupsi dan akhirnya, mungkin akan berakhir disuatu kamar yang kecil dan berkata-kata; ...serangggg! seranggggg!!!! seran...gggg!!! sooooraaang!! sorang!! - keseorangan di WAD No2?


Inilah peribadi El-Jubree;
- Sanggup gunakan apa saja dan sesiapa saja untuk capai hajat hatinya hatta Agama
- Menyemai Politik keganasan dan demonstrasi dan rusuhan jalanan
- Menanam kepercayaan bahawa hanya mereka yang betul dan dipihak yang benar.
- Percaya kepada siapa yang kuat dialah yang berkuasa
- Dengan rela; demi keuntungan jangka pendek sanggup kerugian jangka panjang.
- Sikap membaling batu dan menuduh yang dibaling (dan berbenjol dahi)


Semua rakyat diseluruh negara telah menyedari apa yang telah dilakukannya. Semua rakyat telah insaf kerana tersilap menyokongnya dalam PRU12 yang lalu. Kerana itu dalam mana-mana PRK nanti rakyat akan menebus kesalahan dan dosa mereka dan tidak akan menyokong nya lagi. Kerana itu dia takut sangat kepada PRK dikerusi dimana mereka miliki tetapi masih tetap bersemangat dengan PRK yang kerusinya bukan milik mereka.

3 comments:

paneh said...

Salam bro,

Ayat "menconteng arang ke muka dan buntut" tu kelakar bangat.

Tak berenti den golak sensorang.

Lawak Antarabenua..

Anonymous said...

Salam,
Paneh, golak sensorang tak apo asal jangan porut tu, biar pocah di buntut..kah kah kah. Den pun tak tahan ni ah monahan nak tergolak.

Anonymous said...

LAWAK SERIUS. LAWAK-LAWAK. TAHNIAH. BERI SEDAR SIKIT PADA PENYOKONG TEGAR MEREKA. KESIAN TENGOK MEREKA INI SEMUA. KENA TIPU KEPADA AL JUBURI AJE. OPS SILAP EJA. OKE LE. SUSAH NAK BAIKI.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...