09 December, 2012

HANGAT: ANU ARR AKAN BERSUMPAH....

Al Sheikh Anu arr Al-Juburi


1. Anu arr,  binatang politik yang boleh berubah-ubah. Sini kata begini situ kata begitu. Semalam kata lain esok kata lain, semua orang sudah tahu. Anu arr membuat penipuan sehingga 360 darjah. Sehingga penyokongnya juga sudah percaya pada segala penipuannya meskipun pada mulanya mereka tahu bahawa semua itu hanyala tipu belaka. Sehingga akhirnya Anu arr sendiri percaya pada segala penipuan-penipuannya.

2. Anu arr terlalu yakin bahawa beliau akan menjadi Perdana Menteri suatu hari nanti. Tetapi dia sendiri masih belum pasti bilakah suatu hari itu. Untuk capai cita-citanya Anu arr sanggup lakukan apa saja dan dengan harga berapa sekalipun. Kerana itulah penyokong-penyokong masih kekal memberikan sokongan, kerana mereka menerima bayaran yang berbaloi. Tanya saja kepada para pencacainya berapa yang mereka dapat untuk membuatkan rakyat percaya pada semua tipudayanya. 

3. Namun suratan sudah demikian, bahawa Anu arr tidak mungkin akan jadi Perdana Menteri Malaysia sampai bila-bila. Peluang buatnya sudahpun berlalu dan tidak ada lagi peluang untuk kali kedua. Anu arr yang Tun Mahathir kutip dari jalanan kini kembali terlantar dan terlempar dijalanan. Anu arr cuba menentang suratan takdirnya. Mungkin beliau yakin bahawa duit adalah segalanya. Mungkin sebahagiannya benar namun tidak untuk segalanya. Mungkin pemimpin-pemimpin Pas boleh dibeli, begitu juga dengan pemimpin DAP. Tetapi masih ada manusia yang tidak dapat dibeli dengan wang ringgit.

4. Anu arr sudah hampir menemui jalan buntu. Segala keburukannya sudah diketahui ramai. Pekong didadanya sudah terbuka. Dari isu rasuah, kronism dan nepotism sehingga kepada isu keruntuhan moralnya. Seluruh Rakyat melihat Anu arr dengan perasaan jijik. Para pemimpin Pas yang menyokongnya juga turut kelihatan jijik. Kerana itulah Karpal Singh juga berani menyeru supaya Anu arr bertaubat.....Anu arr harus bertaubat!

5. Apabila disaran supaya Anu arr bersumpah bahawa dia tidak meliwat, maka Anu arr pusing 180 darjah dengan alasan itu dan ini, namun tidak juga berani untuk bersumpah. Orang Melayu masih percaya dengan kata 'Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah'. Apabila orang yang menuduhnya berani bersumpah dengan nama Allah bahawa Anu rr meliwat kenapa Anu arr pula tidak berani bersumpah jika beliau tidak?

6. Anu arr bukan saja setakat binatang politik yang sanggup lakukan apa saja demi capai kehendaknya, bahkan beliau adalah syaitan politik yang mengamalkan kepercayaan 'Matlamat Menghalalkan Cara'. Justeru siapa dapat menduga, menjelang PRU nanti Anu arr akan tampil dikhalayak ramai, dihadapan rakyat dan bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak meliwat....

7. Syaitan sangup lakukan apa saja, tidak juga menghairankan jika ulamak politik juga sedia bersahabat dengan syaitan demi mencapai cita-cita politik peribadi mereka.

5 comments:

Anonymous said...

Syaitan MESTIlah kawan-kawan pun Syaitan juga..

bRAVEhEART said...

Ya...ya....betul...betul...betul....hehe

Anonymous said...

syaitan tua kutuk yg direjam.

Anonymous said...

Melayu dah semakin teruk pasal politik berlainan idealogi sesama islam sanggup mencaci. Nauzubillah.... rasalah kamu di akhirat kelak....

Anonymous said...

Al-Juburi bukan nama yg diberikan oleh UMNO kepada Anu arr, tetapi gelaran Al-Juburi diberikan oleh Mat Sabu suatu waktu dulu kerana Mat Sabu yakin bahawa memang Anu arr seorang yang main jubor...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...