27 September, 2010

NAZRI AZIZ DURI DALAM DAGING PERPADUAN BANGSA MELAYU


'Anjing ini dah lama patut di halau ke hutan....buuoof!'



Dari blog MUMMY ROKIAH

Bekas Perdana Menteri  berkata, ini kerana usia beliau telah pun menjangkau 85 tahun.


"Jadi, tak ada keinginan nak jadi Perdana Menteri. Tolonglah bagi tau kat Nazri ni (Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz), dia ingat saya nak jadi Perdana Menteri.


"Dia jadi Menteri pun kerana saya angkat dia, tapi orang macam ini, kita suap dia dengan nasi, dia gigit tangan kita. Inilah manusia yang jadi pemimpin sekarang ini," katanya hari ini.


Beliau berucap di hadapan hampir 20,000 penduduk terdiri daripada pelbagai kaum pada Perhimpunan Melayu Perkasa anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di sini.
(Sumber : Utusan Malaysia)


Baca juga di blog-blog:
mesin taip buruk
KEPAL NASI KEPAL BERAS
The "thirteen million plus ringgit' Guy Rambles (bigdog)


Rata-rata blogger mengutuk Nazri Aziz dan meminta beliau melepaskan jawatannya sebagai menteri dan turut meninggalkan UMNO. Beliau dilihat sebagai pemangkin kepada perpecahan sebuah bangsa bernama Melayu. Dalam keadaan Perkasa berjuang untuk menyatukan ummah dimana mantan Perdana Menteri turut juga berusaha kearaah itu meskipun umur sudah lanjut, Nazri dengan lancang mengeluarkan kenyataan biadapnya antaranya begini: “Jangan cakap banyak, kalau PERKASA anak jantan, daftarlah sebagai parti politik. Buktikan ianya masih mendapat sokongan orang Melayu”, cabar Nazri di majlis rumah terbuka beliau di Kuala Kangsar.




Haah! Ini gambar si rintik anak si borek yang bukannya Melayu
~ bapak kau pun sama macam kau ye?


Soalnya kerana apa kita mesti ada seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang ada agenda tersendiri? Disaat bangsa Melayu cuba disatupadukan beliau pula cuba memusnahkannya? Apakah beliau mendapat isyarat dari PM DS Najib? Atau beliau memberi isyarat kepada PM bahawa beliau bebas dan tidak menurut kata siapa-siapa? Mungkin juga ada agenda bersama pihak tertentu untuk menjatuhkan PM? Apakah ini bertujuan untuk menstabilkan kelemahan UMNO ketika PKR berada dalam keadaan yang kucar-kacir dan lemah ketika ini?


Kita tidak ada jawapan yang pasti tentang soalan-soalan tadi, bagaimanapun yang pasti adalah sikap Nazri Aziz sudah sangat melampaui batas. Kebebalannya membuatkan dia lupa bahawa UMNO juga diasaskan demi perjuangan bangsa Melayu. Orang-orang Melayu tidak ingin bertuankan pemimpin yang tidak bersemangat dan berusaha untuk membela bangsa Melayu.


Nazri adalah duri dalam daging UMNO, juga Kerajaan Malaysia dibawah pimpinan DS Najib dan bahkan kepada bangsa Melayu seluruhnya. Kita ingin melihat ketegasan PM untuk melakukan tindakan keras dan tegas terhadap beberapa orang menteri yang seperti ini. Nazri langsung tidak berhak bercakap mengenai Melayu jika dia tidak mengiktiraf kemelayuannya. Mari kita tunjukkan jalannya untuk keluar...


Nazri hanya seorang pengampu setiap PM dalam masa sama cuba menunjukkan kekuatannya dan mencari simpati dengan menghentam mereka yang sudah hilang upaya. Seluruh bangsa Melayu dan rakyat Malaysia benci dan menolak beliau. Sila buang pemimpin ini ke pusat pelupusan!











7 comments:

Menyegar said...

Salam huhu. ramai lagi menteri haprak yang perlu letak jawatan kalau ingin menguatkan UMNO.Kerana depa depa ni lah buat rakyat membenci UMNO.Meri nyahkan mereka dari UMNO

Tinta Emas said...

nazri tidak layak menjadi ahli UMNO apatahlagi menjadi menteri.

Anonymous said...

tak ubah macam sekoq anjing..tuan mana bagi makan tuan tu dia jilat..yang lama dia salak..nazri SIAL..

Anonymous said...

Bapak mcm anjing menjilat tgn yg beri makanan, anak mcm anjing juga jilat lubang kencing...bapak borek anaknya rintik...mmg sama dan mmg serupa

parang terbang said...

saya rasa tempat nazri elok diganti anaknya kerana semangat MELAYU anaknya taraf hang tuah....!haha

Anonymous said...

Salam menyegar..Cuba buat research. kebanyakkan ketua2 PERKASA daerah dan AJK- AJK Perkasa adalah orang Umno yang memang dah lama dibenci oleh rakyat tempatan kerana mengkhianat bangsa sendirI dan berkepentingan peribadi.Buku lain orang tetap sama.

dzimba said...

nazri memang biol dan cuba cari nama yang sudah hilang tapi masih diberi talian hayat oleh Ds Najib, atas dasar apa? saya tidak tahu. Nazri bukan hebat sangat dan bodoh tidak layak jadi menteri walaupun sekadar jadi menteri jaga toilet parlimen

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...