Suara Anak Pahang - Perlu Baca

28 December, 2012

# TANYA ANWAR AL-JUBURI

# Tanya Anwar Al-Juburi dia kenal yang disebelahnya tu?

# Tanya Anwar Al-Juburi dia tak malu ke asyik kelentong je?


Politik negara semakin kelam kabut dan tidak ketentuan. Segalanya kerana Anu arr. Kerana Anu arr sanggup menjanjikan apa saja walaupun dia sedar bahawa dia tidak akan mungkin menunaikan segala janji-janjinya. Itu Anu arr tidak peduli. Kerana bagi Anu arr, yang penting adalah kestabilan negara dapat digugat. Politik negara jadi huru-hara. Keselamatan negara jadi tidak selamat. Kerana dalam keadaan beginilah dia akan tampil konon sebagai pemimpin yang akan membela rakyat.

Pemimpin DAP dan Pas juga sedar apa yang Anu arr lakukan itu akan merosakan negara. Namun mereka juga 'binatang' yang rakus kuasa politik, mereka juga mencari kesempatan yang ada. Mereka ibaratkan burung pemakan bangkai. Bahkan mereka adalah jenis yang sanggup makan bangkai sahabat dan saudara sendiri. Asalkan mereka dapat peruntukan dana dan faedah bagi menghadapi PRU akan datang.

Semua rakyat yang berakal sedar bahawa Anu arr adalah pembohong besar. Cakap dan janji 'Keling Botol' lebih baik dan boleh dipercayai berbanding cakap-cakap Anu arr. Konon nak bantu rakyat dengan ekonomi itu dan ini, tetapi kenapa semasa beliau Menteri Kewangan tidak dilakukannya? Kenapa membiarkan negara hampir terjerat dengan pinjaman IMD dulu? (Baca Sini     dan    Sini)

Dan Anu arr seperti biasa, cerdik dan licik membelit. Semua akibat dari kesalahan yang dibuat akan dilonggokkan kepada UMNO. Dia ingin menampilkan wajah suci sedangkan satu dunia sudah tahu bahawa dia adalah 'Setan Politik'. Siapa dalang sebalik tuduhan Isu Scopene. Siapa disebalik isu pembuduhan Altantuya? Siapa disebalik isu NFC dan banyak lagi. Jelas, Anu arr sangup musnahkan apa saja dan sesiapa saja demi dirinya. PKR pun ditubuhkan hanyalah kerana membela dirinya.

# Tanya Anwar Al-Juburi.....siapa yang memanggilnya Al-Juburi dan kenapa? Tanya Anwar Al-Juburi kenapa sampai sekarang dia masih tidak lagi ingin bersumpah bahawa dia tidak meliwat? # Tanya Anwar Al-Juburi kenapa dia lari ke Kedutaan Turkey (terkincit-kincit) konon dia akan dibunuh hanya kerana ingin larikan diri dari ditangkap isu meliwat? # Tanya Anwar Al-Juburi lagi......lagi....dan banyak lagi.....(Klik Sini) .# Tanya Anwar Al-Juburi bila dia nak insaf?


16 December, 2012

DAP KIASU CHAUVINIS MENUNJUK TARING

Bagi yang waras, beliau adalah seorang yang biadap dan kurang ajar, 
tetapi bagi Pas....(?)


1. Kongress DAP baru saja berlangsung. Seperti yang dijangkakan, ianya akan memperlihatkan 'warna'nya yang sebenar. Tidak hairanlah apabila parti kiasu chauvinist itu ingin mendapatkan lebih untuk mereka sambil menafikan hak orang lain. Sebagaimana dengan Pas yang sentiasa menghalalkan apa yang mereka dapat dan kehendaki serta mengharamkan apa yang UMNO dapat dan kehendaki, DAP juga demikian. Apa saja yang mereka kehendaki dan perjuangkan untuk bangsa mereka tidak mengapa, namun bila UMNO bersuara tentang hak bangsa Melayu maka mereka akan terus melabelkan UMNO sebagai rasis.

2. Lim Guan Eng mahukan DAP diperuntukkan lebih kerusi dalam PRU akan datang, sekurang-kurangnya 3 kerusi Parlimen dan 10 DUN di Semenanjung. Maka Pas dan PKR mesti mengalah konon atas dasar semangat kepercayaan. Tidak banyak beza antara DAP ini dengan zionis? Mereka sentiasa mahukan lagi dan lagi.....Kita cuma mampu melihat Melayu PKR dan Pas diperbodohkan atau memang sebenarnya bodoh sejak azali.

3. Dalam isu pengusaha saloon di Kelantan yang disaman oleh PBT dimana pekerja wanita bukan Islam  memberikan khidmat kepada lelaki bukan Islam juga, Pas diberikan amaran keras oleh Karpal Singh supaya menarik balik tindakan tersebut. (Klik Sini).  Maknanya, jika hudud Pas dijalankan di Kelantan ianya hanya untuk orang Islam sahaja. Tidak akan ada kesamaan hukuman kepada rakyat kerana perbezaan agama. Jikalau ramai orang Islam Kelantan melakukan jenayah mencuri maka kita akan saksikan ramai orang yang kudung tangannya sedangkan tidak demikian kepada orang bukan Islam.

4. Karpal Singh mengaskan tetap mahukan Anu arr jadi PM jika Pakatan Pembangkang menang PRU nanti.. Itu bagi mematikan hasrat penyokong Pas yang mahukan Hj. Hadi jadi PM sebagaimana suara penyokong Pas dalam muktamar Pas baru-baru ini. Nampaknya DAP tetap tidak akan memberikan peluang kepada Pas mengisi mana-mana ruang sesuai dengan fungsi Pas sebagai parti 'pencacai' dalam Pakatan Pembangkang. DAP tetap tidak akan biarkan Pas mendapat lebih kuasa kerana bencikan perjuangan Islam. Tentu kita tidak lupa kata-kata karpal Singh, langkah mayat saya dulu jika Pas hendak tegakkan negara Islam. Nampaknya usaha Pas mentarbiah DAP hanyalah 'mimpi basah' NIk Aziz sahaja.

5. Kita juga ragu-ragu akan kejujuran Karpal yang pernah mencerca Anu arr kerana terlibat dalam skandal 'main jubur' ketika Anu arr masih jadi TPM. Karpal lah antara yang lantang bersuara supaya Anu arr dikenakan tindakan bahkan pernah juga Karpal menyarankan supaya Anu arr mesti bertaubat. Nampaknya sudah sampai masanya untuk Karpa Singh pula bertaubat kerana semakin lama lidahnya semakin bergulung-gulung.

6. Jika para pemimpin dan ahli Pas masih waras, tidak terlewat bagi mereka untuk membuat keputusan yang baik untuk bangsa dan negara iaitu kembali bersatu bersama UMNO dan memperjuangkan Islam bersama-sama. Kerana hanya UMNOlah yang konsisten dan bersungguh-sungguh memperjuangkan Islam bukan hanya dengan kata-kata sebagaimana yang dilakukan oleh Pas selama ini.

7. Para pemimpin Pakatan Pembangkang semuanya sudah berusia dan bahkan hampir-hampir hilang upaya. Tempat mereka harus diganti oleh pemimpin yang lebeh bertenaga bagi memperkuatkan parti. Selagi didalam Pas ada Nik Aziz dan Hj. Hadi, selagi didalam DAP masih ada Lim Kit Siang dan Karpal Singh, selagi itu mereka tidak akan mampu menandingi UMNO yang dipimpin oleh pemimpin yang lebih muda dan bertenaga. Apa yang dapat diharapkan kepada 'otai-otai' itu lagi? Tanaga sudah kurang dan akal fikiran juga semakin lemah berikutan otak yang semakin mengecut.

8. Kata orang sejarah akan sentiasa berulang. Jika ada Si-Kitol dan Raja Mendeliar diabad ini, mereka itu mungkinlah orang Malayu yang ada didalam DAP. Mungkin mereka itu adalah 'Aspan Alias' dan 'Suckmongkol', yang sanggup berkhianat kerana kecewa tidak mendapat kuasa. Namun mereka lupa bahawa mereka telahpun diberikan peluang, bahkan mereka sudah merasa nikmatnya semasa didalam UMNO dulu. Perjuangan apakah yang mereka perjuangkan ini? - Wallahualam!.





09 December, 2012

HANGAT: ANU ARR AKAN BERSUMPAH....

Al Sheikh Anu arr Al-Juburi


1. Anu arr,  binatang politik yang boleh berubah-ubah. Sini kata begini situ kata begitu. Semalam kata lain esok kata lain, semua orang sudah tahu. Anu arr membuat penipuan sehingga 360 darjah. Sehingga penyokongnya juga sudah percaya pada segala penipuannya meskipun pada mulanya mereka tahu bahawa semua itu hanyala tipu belaka. Sehingga akhirnya Anu arr sendiri percaya pada segala penipuan-penipuannya.

2. Anu arr terlalu yakin bahawa beliau akan menjadi Perdana Menteri suatu hari nanti. Tetapi dia sendiri masih belum pasti bilakah suatu hari itu. Untuk capai cita-citanya Anu arr sanggup lakukan apa saja dan dengan harga berapa sekalipun. Kerana itulah penyokong-penyokong masih kekal memberikan sokongan, kerana mereka menerima bayaran yang berbaloi. Tanya saja kepada para pencacainya berapa yang mereka dapat untuk membuatkan rakyat percaya pada semua tipudayanya. 

3. Namun suratan sudah demikian, bahawa Anu arr tidak mungkin akan jadi Perdana Menteri Malaysia sampai bila-bila. Peluang buatnya sudahpun berlalu dan tidak ada lagi peluang untuk kali kedua. Anu arr yang Tun Mahathir kutip dari jalanan kini kembali terlantar dan terlempar dijalanan. Anu arr cuba menentang suratan takdirnya. Mungkin beliau yakin bahawa duit adalah segalanya. Mungkin sebahagiannya benar namun tidak untuk segalanya. Mungkin pemimpin-pemimpin Pas boleh dibeli, begitu juga dengan pemimpin DAP. Tetapi masih ada manusia yang tidak dapat dibeli dengan wang ringgit.

4. Anu arr sudah hampir menemui jalan buntu. Segala keburukannya sudah diketahui ramai. Pekong didadanya sudah terbuka. Dari isu rasuah, kronism dan nepotism sehingga kepada isu keruntuhan moralnya. Seluruh Rakyat melihat Anu arr dengan perasaan jijik. Para pemimpin Pas yang menyokongnya juga turut kelihatan jijik. Kerana itulah Karpal Singh juga berani menyeru supaya Anu arr bertaubat.....Anu arr harus bertaubat!

5. Apabila disaran supaya Anu arr bersumpah bahawa dia tidak meliwat, maka Anu arr pusing 180 darjah dengan alasan itu dan ini, namun tidak juga berani untuk bersumpah. Orang Melayu masih percaya dengan kata 'Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah'. Apabila orang yang menuduhnya berani bersumpah dengan nama Allah bahawa Anu rr meliwat kenapa Anu arr pula tidak berani bersumpah jika beliau tidak?

6. Anu arr bukan saja setakat binatang politik yang sanggup lakukan apa saja demi capai kehendaknya, bahkan beliau adalah syaitan politik yang mengamalkan kepercayaan 'Matlamat Menghalalkan Cara'. Justeru siapa dapat menduga, menjelang PRU nanti Anu arr akan tampil dikhalayak ramai, dihadapan rakyat dan bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak meliwat....

7. Syaitan sangup lakukan apa saja, tidak juga menghairankan jika ulamak politik juga sedia bersahabat dengan syaitan demi mencapai cita-cita politik peribadi mereka.

07 December, 2012

I HELP YOU, YOU HELP ME: NAJIB ATAU ANU ARR?




1. Klip video diatas adalah rakaman tersembunyi, justeru itu jangan pertikaikan kualitinya jika sekadar ingin menegakkan benang basah.

2. Puak pencacai pembangkang selama ini menyindir DS Najib yang konon pernah merayu undi dengan mengeluarkan perkataan; ' I help you, you help me'. Maka mencacailah ke hulu dan ke hilir puak-puak itu mambawa kata-kata tadi.

3. Setelah mengikuti klip video diatas dengan teliti dan berkali-kali, tentu kita dapat mengesahkan bahawa Anu arr yang meminta Deepak membantunya dalam konspirasi jahatnya terhadap DS Najib telah mengucapkan perkataan itu, 'I help you, you help me'.

4. Anu arr sanggup menjelaskan hutang DP @ Deepak Paria itu yang berjumpah RM170 Juta. Jangan ditanya dari mana datangnya duit sebanyak itu kerana kita memang tahu bahawa bekas Menteri Kewangan ini kaya raya, maklumlah....dulu Menteri Kewangan.

5.  Berikut adalah catatan dari laman blog Gelombang Wangsamaju;



Sejak dari semalam selepas tersebarnya rakaman video sulit ini, tidak ada satu pun portal pro pembangkang yang berani menyentuh mahupun menyiarkan, baik dalam bentuk artikel mahupun dis
iarkan video ini mengenai keceluparan mulut Deepak 'Conman' Jaikishan mengaitkan nama Anwar Ibrahim, Nurul Izzah dan R Sivarasa dalam melakukan 'character assasination' terhadap Perdana Menteri DS Najib dan isterinya DS Rosmah.

Malaysiakini? ...
FreeMalaysiaToday? ...
Malaysian Insider? ...
Suara Keadilan? ... 
Harakahdaily? ... (dah kena balun dengan perwakilan Muktamar masih tak sedar diri)

Hikayat dongeng kebebasan media dalam melaporkan berita secara adil dan saksama, Talk about Press Freedom In Malaysia ... 

Rakyat terus dihadapkan dan disuapkan dengan fitnah berterusan pembangkang tanpa sebarang titik noktah.


Adalah lebih baik jika sekiranya Anwar Ibrahim, Nurul Izzah dan R Sivarasa memberikan penjelasan kepada umum :

1) Sama ada benar berlaku pertemuan diantara Deepak 'Conman' Jaikishan dengan Anwar Ibrahim dan R Sivarasa pada penghujung November 2012 di rumah Ravi Dharan, Pengerusi Daya Group of Companies, di Tropicana Utama, Petaling Jaya.

2) Benarkah Anwar Ibrahim akan melangsaikan hutang piutang Deepak 'Conman' Jaikishan dengan Kuwait Finance House (KFH) bernilai RM170 juta, atas kesanggupan Deepak 'Conman' Jaikishan memberikan perkhidmatan berkomplot memfitnah Perdana Menteri DS Najib dan isterinya DS Rosmah.

3) Benarkah Anwar Ibrahim mengarahkan R Sivarasa menjadi peguambela kepada Deepak 'Conman' Jaikishan dalam kes perbicaraan Awan Megah agar Deepak 'Conman' Jaikishan dapat membaca skrip yang ditulis untuk memfitnah Perdana Menteri DS Najib dan isterinya DS Rosmah sewaktu perbicaraan berlangsung.

4) Dari sumber kewangan manakah Anwar Ibrahim mendapat duit sebegitu besar untuk melangsaikan hutang piutang Deepak 'Conman' Jaikishan dengan Kuwait Finance House (KFH) bernilai RM170 juta, atas kesanggupan Deepak 'Conman' Jaikishan memberikan perkhidmatan berkomplot memfitnah Perdana Menteri DS Najib dan isterinya DS Rosmah.

Anwar Ibrahim, Nurul Izzah dan R Sivarasa jangan berdiam diri dan bertindak bacul ...

06 December, 2012

ANU ARR TIDAK LAYAK JADI PEMIMPIN KERANA PENAKUT




1. Sedap mulut je DS Najib menggelar Anu arr sebagai 'Sesumpah Politik' dalam PAU baru-baru lalu. Maka  Anu arr pun panas kepala dengan gelaran itu. Mungkin kerana beliau lebih gemar gelaran yang diberikan oleh Tok Garu (Bukan Tok Guru)  Mat Sabu, Anu arr Al-Juburi. Mungkin juga kerana 'jubur' sudah sinonim dengannya yang telah sekian lama terkenal sebagai Peliwat. Namun Anu arr terpaksa menyimpan kemarahan dan dendamnya kerana dia seorang yang penakut.

2. Bukan saya yang kata Anu arr penakut, tetapi ramai orang yang menyatakan demikian. Rakyat menyatakan demikian.

3. Apabila diketahui bahawa Saiful akan membawa kesnya ke Mahkamah, maka Anu arr lari ketakutan ke Kedutaan Turki. Konon kerajaan akan menginaya dirinya yang tidak berdosa.

4. Apabila mahkamah akan membuat keputusan berkenaan kes liwatnya, maka Anu arr kerahkan 'pencacainya' berkumpul beramai-ramai di mahkamah untuk melakukan rusuhan jika mahkamah jatuhkannya dengan hukuman bersalah.

5. Dalam himpunan bersih 2, Anu arr ada bersama-sama perusuh dan hanya memberikan isyarat tangan supaya perusuh para pencacai penjilat setor kunyitnya merempuh sekatan. Kerana apa tidak beliau sendiri yang melakukannya dan berada dibarisan hadapan? Jawapannya sangat mudah. Kerana Anu arr adalah seorang pemimpin yang penakut dan tidak berani bertanggungjawab.

6. Saya ada di Rumpun Makmur, ketika klip video diatas dirakam. Anu arr berceramah bertentangan dengan Ummi Hafilda, hanya diseberang jalan yang jaraknya kira-kira 150 meter. Berbagai kata dan cabaran yang Ummi laungkan namun Anu arr langsung tidak berani menjawab segala serangan yang dibuat. Apakah benar takut kerana salah? Maruah Anu arr sudah tidak ada pada malam itu. Anu arr bagai ditelanjangkan oleh Ummi seakan sebagaimana ketika beliau bersama chinadoll...tanpa seurat benang.

7. Pada malam itu, Anu arr cepat-cepat menghabiskan ucapan dan berlalu tanpa menjawab sepatah katapun kepada apa yang Ummi dedahkan. Kenapa Anu arr tidak menjawab? Jawapannya adalah kerana Anu arr seorang lelaki yang dayus dan penakut.

8. Keberanian Anu arr hanyalah melakukan kejahatan dari belakang. DS Najib ditohmah itu dan ini semahunya, namun hanya dibelakang. Apabila berhadapan beliau akan menunjukkan muka 'lebe nya'. Muka tidak bersalah, muka insaf namun apabila dibelakang wajah syaitannya akan menjelma. Tidak hairanlah Anu arr dikenali sebagai penikam belakang.

9. Terbaru, Anu arr seperti biasa memainkan peranannya dibelakang dalam isu Deepak memfitnah DS Najib. Namun cepat-cepat Anu arr menafikannya kerana takut akan kemarahan ahli-ahli UMNO yang sedang berhimpun di PAU ketika itu.

10. Anu arr adalah seorang pemimpin yang penakut bila berhadapan. Anu arr hanya berani bila di belakang dan berani menikam belakang. Anu ar Al-Juburi tidak layak jadi pemimpin kerana seorang yang penakut. Jika berani dan benar-benar tidak meliwat, tampillah kehadapan dan bersumpahlah dengan nama Allah!

11. Anu arr diperbodohkan oleh Pas apabila beliau diperangkap untuk berucap di Rumpun Makmur sedangkan sudah tahu bahawa Ummi akan ada ditempat sama pada malam itu. Pas merancang dengan baik supaya Anu arr dapat dimalukan dan ditelanjangkan pada malam itu. Kesian Al-Juburi, dalam pada selalu menikam belakang orang lain akhirnya belakangnya juga ditikam orang.

12. Anu arr bukanlah pejuang rakyat, tetapi hanya mengharapkan berjuang untuk dirinya.

04 December, 2012

MENJAWAB SERANAH CAI PEMBANGKANG....




1. Pencacai pembangkang sangat marah bila kita menyatakan kebenaran yang menunjukkan bahawa mereka menyokong pemimpin yang salah dan yang berbuat salah. Lalu cai berkenaan tinggalkan komen negatif sebagaimana dibawah ini:
Anonymous Anonymous said...
KALAU OTAK DAH BIRU DGN DAKI UMNO, LAIN PAS KATA LAIN KAU TAFSIR.

Anonymous
2. Saya ingin juga menjawab namun sudah ada yang memberikan jawapan yang memuaskan hati saya dibawah ini:
 Anonymous said...
Uittt! Marah sangatlah pulak? Tp kita dah biasa dengan puak2 khawarij ni, hanya mereka yag betul dan boleh menyalahkan orang lain, syurga hanya untuk mereka saja dan Islam itu hanya untuk Pas saja. Bangsa2 lain termasuk mereka yang di Mekah dan Madinah itu pun mungkin semuanya kafir sebab bukan ahli Pas. Karat sungguh otak lahabau ni....


3. Lalu, untuk membuktikan bahawa apa yang saya tulis itu bukanlah semata-mata fitnah, maka saya sertakan beberapa foto yang mungkin dapat menjernihkan kepala 'anon' berkenaan yang sah dan nyata penuh kekaratan:













JASA-JASA PAS...., KATA NIK AZIZ




1. Dalam laman sosialnya, Nik Aziz juga mengulas mengenai Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini. Nik Aziz membangkitkan soal jasa, bahawa Pas juga banyak berjasa kepada Rakyat (Baca Sinar Harian di sini)


2. Maka kita pun menyenaraikanlah apakah jasa-jasa yang telah Pas lakukan selama ini. Memang banyak.....

1) Selama 20 Tahun memerintah Kelantan Pas berjaya membekalkan air yang kurang bersih, berkeladak dan berbau. Namun masih ramai rakyat dipedalaman Kelantan yang langsung tidak mendapat bekalan air sama sekali.

2) Selama 20 tahun itu, Pas berjaya membina (hanya) sebuah Masjid. (Itupun dari hasil sumbang dan derma ahli-ahli agaknya)

3) Membina Ladang Rakyat yang ala-ala FELDA namun akhirnya tidak berjaya membangunkan rakyat selain hanya mampu memberi faedah kepada pemimpin dan kroninya serta syarikat dari Singapura.

4) Berjaya memecah-belahkan orang Melayu Islam di negara ini dengan fatwa mengkafirkan mereka yang bukan dari kalangan mereka yakni Pas biarpun orang itu masih menunaikan solat dan taat kepada Allah.

5) Berjaya merancang projek besar 'Lembah Sireh' (Klik Sini) yang hanya menjayakan orang atau syarikat tertentu sahaja sedangkan rakyat tidak menikmati apa-apa faedah darinya.

6). Berjaya memperbodohkan pengikutnya dengan fatwa yang mengelirukan iaitu 'Haram bagi UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC kafir zimmi ', dan 'Halal bagi Pas bekerjasama dengan DAP Kafir harbi'.

7)  Jika dalam menentang UMNO dan tiba-tiba mati, maka mati itu adalah syahid.

8) Mengundi Pas masuk syurga.

Dan banyak lagi........







02 December, 2012

AFF: HARIMAU MALAYA

Harimau Malaya vs Garuda


1. Bolasepak adalah sukan yang punyai tarikan besar diseluruh dunia. Namun bolasepak bukanlah permainan baru bagi negara kita. Kita sudah menciptana nama dan melahirkan 'hero' sejak lama dulu. Siapa yang tida kenal dengan Ghani Minhat? (Klik Sini)  Kemudiannya Mokhtar Dahari (Klik Sini).Mereka telah mencipta nama hingga keperingkat antara bangsa dan menyumbangkan keupayaan luarbiasa mereka pada lewat tahun 60an dan 70an.

2. Bolasepak dimata dunia mencatatkan bahawa Malaysia hanya berupaya berada ditangga ke-156, jatuh dari tangga 152. (Ranking FIFA/Berita Semasa)  Cuba bandingkan dengan rakan negara-negara Asia Tenggara lainnya: Vietnam-97, Thailand-141, Filipina-148 dan Indonesia-151.

3. Kita masih ingat ketika zaman kegemilangan Mokhtar Dahari bersama rakan-rakannya R.Arumugam, Soh Chin Aun, Santokh Singh dan lain-lain, mereka telah menggilap nama negara dalam sukan bolesepak keperingkat antarabangsa. Malaysia adalah pasukan yang digeruni ketika itu bahkan kita berupaya menenggelamkan pasukan negara besar seperti China, Korea Selatan serta Jepun. Pestabola Merdeka yang diadakan setiapa tahun di Kuala Lumpur dilihat sebagai pertandingan yang sangat berpristage ketika itu.

4. Dimana silapnya sehinga kita tiba-tiba dengan mudah dimalukan oleh beberapa pasukan yang kita lihat lebih terkebelakang dari kita. Bangladesh, Laos dan Myanmar bukanlah tandingan kita pada masa lalu namun ketika ini kita rebah dikaki mereka. Banyak pihak melihat itu adalah kejatuhan sukan bolesepak negara kita, namun saya melihat dari sudut berbeza.

5. Mutu bolasepak kita tidak jatuh cuma ianya kekal statik ditahap sama sedangkan dinegara-negara lain mereka mampu melonjak naik. Banyak formula dan cara yang sudah diterapkan untuk memulihkan kembali mutu bolasepak kita. Banyak kali kita gagal menganjak semula. Malangnya apabila kita tewas dalam satu-satu perlawanan yang dipersalahkan dan jadikan mangsa cuma pemain dan jurulatih. Apabila sekali beroleh kemenangan mereka diangkat tinggi namun apabila tewas mereka akan dicaci.

6. FAM perlu melihat kepada diri sendiri selain dari menuding jari kesana-sini. Benar, banyak yang sudah FAM lakukan untuk pembangunan sukan bolasepak negara namun masih banyak juga lagi yang perlu dilakukan untuk membangunkannya. Politiking dalam pengurusan harus dihapuskan. Rasuah mesti dibenteras (jika ada) dan kegiataan menjual perlawanan dalam liga tempatan mesti dihapuskan terus. 

7. Kemenangan keatas Indonesia semalam membanggkan seluruh rakyat Malaysia. Walaupun ianya hanyalah kegembiraan sementara dan hanya sebahagian kecil dari kegembiraan yang mampu kita rebut, namun ianya memadai untuk sementara ini. Cabaran berikutnya adalah untuk mengalahkan Thailand digelanggang sendiri. Sokongan padu penonton sangatlah diperlukan. Era mem'boo' pasukan sendiri sudah berlalu. Buruk atau baiknya kita mesti kekal dengan pasukan sendiri. Jika para pemain sendiri terpaksa akur menerima kekalahan, kenapa pula kita yang hanya menonton tidak mampu untuk bersimpati dengan mereka. Kita mesti belajar berkongsi kegembiraan dan kedukaan bersama.

8. Bagi kesebelasan Harimau Malaya, kebolehan bermain dengan skill, stamina dan speed perlu disertakan dengan ketahanan mental dan fokus kepada perlawanan. Sokongan peminat yang tidak berbelah bagi juga akan memberikan semangat kepada Harimau Malaya, pasti akhirnya kita akan mampu menguasai sukan bolasepak sekurang-kurangnya diperingkat Asia Tenggara seperti masalalu.

9. Semoga Harimau Malaya kita akan berjaya mengalahkan Thailand dan seterusnya mengalahkan mana-mana pasukan yang menghalang kemaraan kita. Kita ingin berada dipuncak kejayaan dan menjulang panji-panji keramat kita, 'Jalur Gemilang'.

10. Safee Sali dan Mat Yo jangan kecewa apabila sudah hilang bisa dalam perlawanan semalam. Segalanya nampak tidak menjadi. Saya melihat wajah duka dan kekesalah Safi apabila gagal menjaringkan gol pada setiap peluang yang diperolehi. Tidak mengapa, penyokong tidak melihat siapa yang menjaringkan golnya, kami cuma mahu pasukan kita menang. Tidak ada siapa 'wira' dalam pasukan kerana keseluruhan pasukan Harima Malaya adalah wira-wira belaka.

11. Seluruh rakyat Pahang berbangga dengan pencapaian 'Zack' dan usaha dan permainan cemerlangnya dalam perlawanan malam semalam (menewaskan Indonesia). Warga Maran berbangga, YB ADUN Kuala Sentul juga turut berkongsi kebangaan......'Benih Yang Baik, Jatuh Ke Laut Menjadi Pulau...'

01 December, 2012

#PAU2012: PERWAKILAN UMNO MENITISKAN AIRMATA




1. Para perwakilan menitiskan airmata ketika lagu warisan dinyanyikan. Demikianlah semangat dan kecintaan ahli UMNO terhadap Agama, Bangsa dan Tanah Air.

2. Sebelum itu seorang ahli UMNO Bahagian Mersing yang tidak pernah menjawat sebarang jawatan dalam parti,  Nordin Kamaruddin berumur 72 tahun sudah 4 kali menghadiri Perhimpunan Agung UMNO di PWTC menangis sebak apabila ditemuramah stesyen TV3.

3. KJ dalam ucapannya mengharapkan UMNO turut memenangi media sosial bagi memenangi peperangan maya menjelang PRU13 nanti. KJ yang pernah melabelkan blogger sebagai beruk kini juga sudah sedar peranan media sosial dan sibertropper dalam politik negara. Alhamdulillah apabila semuanya telah berubah.

4. DS Najib yakin bahawa UMNO BN akan memenangi 2/3 dalam PRU13 nanti dengan semangat yang ditunjukkan oleh para perwakilan sepanjang 5 hari bersidang.



#PAU 2012: MEMASYARAKATKAN UMNO....

Datuk Rosli Mat Hassan wakil Terengganu


1. Bagi mereka yang meminati mengikuti perkembangan politik tentu tidak dapat lari dari mengikuti Perhimpunan Agung UMNO 2012 yang sedang berlangsung sekarang ini. PAU ini sangat penting dalam membayangi keupayaan UMNO BN menghadapi PRU13 nanti. Seperti yang ramai mengakui kekalahan banyak kerusi kepada pembangkang dalam PRU12 lalu bukanlah semata-mata kerana kekuatan pihak pembangkang, namun ianya adalah kerana kelemahan UMNO BN itu sendiri.

2. Saya tertarik dengan ucapan dari wakil Terengganu, Datuk Rosli Mat Hassan yang antara lain menyatakan bahawa UMNO mesti di masyarakatkan (atau di rakyatkan). UMNO bukanlah parti yang hanya untuk orang-orang tertentu atau hanya untuk kasta tertentu sahaja.

3. Saya tidak melihat dibahagian lain namun di bahagian yang saya menjadi ahli perkara demikian berlaku dengan jelas dan nyata. Apabila seseorang ketua cawangan rakus dalam mengekalkan jawatannya untuk menjadikannya hak milik peribadi hingga mati maka mana-mana calon yang difikirkan layak dan berupaya untuk mengambilalih jawatannya akan dengan segera di'cantas'. Ini akan membuatkan orang-orang muda beranggapan bahawa UMNO hanya untuk orang tertentu sahaja.

4. Untuk memastikan akan kekal jadi ketua selama-lamanya, keahlian UMNO dicawangan rela diperkecilkan dengan membuang mereka-mereka yang berpotensi untuk menentang. Ini yang membuatkan UMNO semakin lemah kerana ianya sudah jadi milik peribadi dan keluarga. Cuba perhatikan cawangan yang Si Bapanya jadi Ketua, Ibunya jadi Ketua Wanita dan anak lelaki jadi Ketua Pemuda, seolah-olah orang lain tidak ujud dalam cawangan berkenaan.

5. Begitu juga apabila mengadakan aktiviti-aktiviti kemasyarakatan, hanya orang-orang tertentu sahaja yang dimaklumkan untuk menyertainya. Saya berpendapat bahawa dalam menganjurkan aktiviti kemasyarakatan pemimpin UMNO cawangan tidak harus meminggirkan sesiapapun dari kampong yang cawangannya wakili hatta mereka itu adalah penyokong atau ahli pembangkang. Sikap kita melebelkan orang itu parti sana telah membuatkan mereka lebih jauh dari UMNO sedangkan undi mereka juga sangat penting dalam setiap PRU.

6. Justeru, pemimpin-pemimpin UMNO hasrus berfikir dan berusaha untuk memasyarakatkan UMNO supaya UMNO BN akan kembali jadi darah daging dan semangat perjuangan rakyat terutamanya orang-orang Melayu yang masih memerlukan bimbingan dari kerajaan khususnya dalam mengembangkan ekonomi.

7. Pemimpin UMNO yang sedang berkuasa hendaklah sentiasa berfikir bagaimana dapat membantu membangunkan orang-orang Melayu dari semua segi. Janganlah slogan 'Hidup Melayu' hanya untuk dijeritkan bagi menaikan semangat sahaja namun pada hakikatnya pertolongan dan projek-projek masih diberikan kepada 'orang lain'.

8. Masih banyak yang pemimpin UMNO mesti perbaiki sekiranya ingin terus popular dan menjadi pejuang bangsa justeru tidak hairanlah apabila pada Perhimpunan Agung UMNO kali ini ada ahli yang masih setia dan sanggup menitiskan airmata dalam mengenang masalalu dan mengimbau masadepan UMNO, tetapi berapa ramai yang peduli?

30 November, 2012

MURSYIDUL AM: SEMUA SALAH UMNO




1. Pihak pembangkang memang hebat dalam menanam persepsi dihati rakyat. Segala kesalahan dipertanggungjawabkan kepada UMNO BN dan Kerajaan. Namun dalam masa sama, jika terdapat apa-apa yang memungkinkan rakyat menghargai maka mereka terus mendabik dada merekalah yang melakukannya. Sehinggakan ada yang tanpa rasa malu dan bersalah sanggup mengedarkan borang Bantuan Rakyat 1Malaysia yang diberikan Kerajaan kononnya merekalah yang mengusahakannya.

2. Pernahkan sekali pihak pembangkang memuji apa-apa kebaikan yang Kerajaan telah lakukan selama ini? Apakah dalam masa lebih dari 50 tahun tidak ada satupun kebaikan yang Kerajaan lakukan? Malangnya kebanyakan dari mereka membesar hasil usaha keras Kerajaan namun sudah melupakannya. Ditambah pula dengan hasutan pembangkang yang menyatakan tidak perlu berterima kasih kepada sebarang usaha yang Kerajaan berikan.

3. Yang banyak lebih jauh menyimpang adalah parti Pas yang sewenang-wenangnya beranggapan bahawa hanya mereka sahaja yang berhak jadi umat Islam, selain dari Pas dianggap bukan Islam dan kafir. Jika sesuatu dilakukan oleh UMNO maka mereka menghukumnya sebagai haram tetapi apabila mereka melakukan perkara sama maka mereka menghalalkan. Halal dan haram memang sudah menjadi senjata mereka selama ini. Memang haramjadah puak-puak yang permainkan agama ini!

4. Klip video diatas mendedahkan bagaimana pihak pembangkang menanamkan persepsi kepada rakyat bahawa UMNO itu buruk dan membawa keburukan dengan memfitnah serta melonggokkan segala kesalahan kepada UMNO. Hayatinya dan bukakan fikiran dengan luas serta jangan taksub kerana Pas itu bukan agama dan Islam itu bukan Pas.

5. Bila pula Cekgu Bard bersama Topeng Perak, Yob Tulalang Sekah serta Nurislah akan tubuhkan CIBAI? Aspan Alias dan Suck-mongkol pun boleh join sekali.

27 November, 2012

BILA HARIMAU MENYIMPAN KUKU @NajibRazak

Aspan Alias bersama......??


1. Saya membaca blog Aspan Alias yang menawarkan diri untuk berdebat dengan DS Najib sekiranya DS Najib 'takut' untuk berdebat dengan Anu arr (Klik Sini)

2. Tentu itu tidak menghairankan kerana sebelum inipun Hj Hadi juga menyatakan keinginan bertanding di Parlimen Pekan untuk berhadapan dengan DS Najib.

3. Bahkan blogger 'Suck-Mangkok' (Klik Sini) yang pernah satu ketika duduk 'dicelah ketiak' DS Najib juga sering mencabar serta mencercanya sejak akhir-akhir ini sama ada dalam blog maupun dalam ceramah-ceramah beliau.

4. Sama ada Anu arr, Sakmongkol atau Aspan Alias, kenapa hanya selepas terbuang dan tidak lagi berada didalam UMNO baru nampak buruknya UMNO? Kenapa tidak memperbaikinya ketika masih berkuasa dan berada didalam UMNO? Yang nyata mereka ini adalah dari jenis musang yang berkata anggur itu masam hanya setelah tidak dapat memiliki anggur berkenaan. Watak orang-orang gagal dan kecewa.

5. DS Najib adalah pemimpin nombor satu negara. Usahkan dapat berdebat atau bertanding dalam PRU dengannya, dapat mencerca beliau dibelakangnya didalam ceramah-ceramahpun sudah cukup membanggakan. Bahkan jika dapat diherdik dan dijerkah oleh DS Najib juga akan memberikan saham kepada musuh-musuhnya.

6. Sebagaimana bahagianya 'anjing-anjing' yang menyalak bukit pada malam hari ketika bulan penuh meskipun mereka tahu bahawa bukit itu tak akan runtuh bahkan tidak juga akan bergegar sedikitpun.

7. Bila harimau menyimpan kuku, tikuspun berani berlari-lari dan menyamar jadi kucing.

8. Mungkin juga DS Najib tidak akan sesekali menyahut dan melayan cabaran Aspan Alias untuk berdebat. Namun bagaimana kalau 'orang ini' pula mencabar Aspan Alias untuk berdebat?






26 November, 2012

PEMIMPIN UMNO BN MESTI BERTANGGUNGJAWAB

Inikah rupa panji-panji perjuangan kita?


1. Dah jenuh DS Najib membakar semangat rakyat dalam usaha memimpin mereka kembali kedalam Barisan seterusnya memberikan sokongan kepada Kerajaan. Terkini beliau menyampaikan amanatnya dalam satu program Himpunan Barisan 1Malaysia yang mengumpulkan lebih 5 ribu wakil dari lebih 1 ribu NGO.

2. Sebelumnya juga sudah beberapa kali DS Najib berusaha merapatkan saf, termasuk pengamal media sosial yang antara penyumbang kepada kekuatan dan keutuhan kerajaan. (Klik Sini) 

3. Memang ada sebahagian dari wakil-wakil rakyat dan ketua-ketua bahagian yang sudah sedar dan peka terhadap peranan media sosial menjelang PRU akan datang. Dalam masa sama mereka juga sedar tentang persepsi yang dimainkan oleh pembangkang bagi mencalarkan imej UMNO, BN dan Kerajaan. Segala kesalahan dan kelemahan akan dilonggokkan kepada UMNO BN. (Klik Sini) 

4. Beberapa kali saya melalui pekan Kuala Krau (sebagai salah satu contoh) (juga berlaku dibeberapa daerah lain). Bendera PKR (dan Pakatan) berkibaran dimerata-rata seakan PKR sudah menawan Kuala Krau, demikian persepsi yang pasti kita buat jika melihat kepada jumlah bendera-bendera yang berkibar itu. Rupanya masih ada Ketua Bahagian atau Ahli Parlimen yang tidak peka kepada keadaan demikian.

5. Selain itu saya juga melihat dibeberapa kawasan, walaupun memang ada bendera UMNO dan Barisan Nasional yang dikibarkan ditepi-tepi jalan, namun bendera tersebut dalam keadaan yang sangat daif dan koyak rabak. Mungkin seluar dalam yang baru dan bersih lebih nampak elok dikibarkan berbanding bendera yang koyak dan lusuh. Tiada siapakah yang peka kepada gambaran demikian? Andaikata kita tidak mampu menggantikan bendera berkenaan kepada yang lebih baik, elok saja turunkanlah kerana itu akan lebih membahagiakan mata yang memandang.

6. Menjelang PRU13 ini, UMNO BN mestilah dilihat bertenaga, segar dan gagah perkasa. Jika apa yang kita lihat dimata kitapun sudah nampak lesu dan layu, tidak mustahil rakyat juga akan hilang keyakinan dan mengalihkan sokongan mereka. Diharap kepada semua pemimpin yang masih lena itu supaya bangunlah dari tidur dan mimpi jika mereka enggan terus tertidur panjang dalam mimpi yang menakutkan.

7. Justeru, dimana ada berkibar bendera pembangkang pastikan juga ada berkibar bendera UMNO BN dan dalam jumlah yang lebih banyak serta dalam keadaan yang baik, baru, bersih dan berdiri tegak. Pasti ahli-ahli UMNO BN dan rakyat yang melihatnya juga akan turut kagum dan berbangga kerana mereka pasti bahawa selama ini; Pas parti penabur fitnah, PKR parti penabur janji, DAP parti penabur rasa benci, hanya UMNO dan BN parti yang menabur budi.

25 November, 2012

HIMPUNAN BARISAN 1MALAYSIA - MENGHALANG PETUALANG MENJULANG PEJUANG

 Sebahagian peserta yang hadir

Bersemangat menyanyi dan mengibarkan bendera Negara

Hadirin dari kaum Melayu dan India duduk bersama

 Rakan petugas media

PM sedang berucap

Rakan jurufoto


1. Menghadiri program Himpunan Barisan 1Malaysia yang dianjur dan dihadiri oleh NGO pada Sabtu lalu sungguh membanggakan. Pertamanya kerana dihadiri oleh lebih 1000 wakil-wakil NGO. Kedua kerana dihadiri oleh berbagai kaum. Ketiganya kerana penceramah dan pembentang adalah terdiri dari tokoh-tokoh akademik yang berwibawa. (Baca Sini)  Keempat kerana ianya berlaku dalam suasana tenang dan santai serta penuh dengan gelak ketawa dicuit oleh penceramah dan moderator, terutama mengenai rambut....oleh Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian (yang tidak berambut) dan Prof Madya Dr Ridhuan Tee Abdullah (yang kekurangan rambut).

2. Saya percaya tujuan program diadakan adalah untuk merapatkan barisan serta menjelaskan isu-isu semasa dan yang tersembunyi menjelang PRU13 yang tidak lama lagi. Sokongan lebih 1000 NGO terhadap kerajaan memang tidak dapat dinafikan dan tidak berbelah bagi memandangkan kehadiran mereka adalah secara sukarela dengan hati yang tulus ikhlas.

3. Berbeza dengan apa yang dilakukan oleh pihak pembangkang pada hari sama iaitu mengadakan tunjuk perasaan jalanan 'Kempen Hijau'nya dengan memberi upah kepada para pendemonstrasi yang menjalankan kerja tunjuk perasaan secara bersiri. Mungkin wajar mereka ini dikesan dan cukai pendapatan juga dikenakan terhadap mereka sebagai  pendemo cari makan.

4. Saya duduk dibarisan yang sama aras dan berhadapan dengan pentas khas. Namun nampaknya itu adalah lokasi yang popular kepada petugas media dimana terdapat ramai jurukamera dan penulis berita. Sebelah kira saya adalah lelaki seorang berbangsa Cina yang sangat bersemangat ketika menyanyikan lagu kebangsaan dan lagu 1Malaysia. Dia seorang patriotik yang saya banggakan.

5. Dr Chandra Muzaffar berceramah dengan lebih serius. Berbicara isu 'Masa Depan Sosio Ekonomi Negara'. Beliau dengan mengingatkan bahawa dalam perluasan pengaruh kuasa besar, kuasa besar barat sedang berusaha menguasai negara kita dan rantau ini melalui 'orang tertentu'. Ini konon kerana mengimbangi pangaruh negara China. 'Orang tertentu' itulah yang sedang menghuru-harakan negara kita dengan perancangan-perancangannya termasuk beberapa siri rusuhan jalanan.

6. Ini tidak menghairankan kerana beliau dan kroninya, selain 'merompak' harta negara semasa berkuasa, juga mendapat sumbangan dana asing secara rahsia. Kerana itulah beliau sanggup membiayai sibertropper upahan yang tugasnya mencacai memburukkan negara dan pemimpin negara dengan pelbagai fitnah yang tidak tercapai akal kita yang waras.

7. Mujur, sejak akhir-akhir ini segala penipuan dan perancangan buruk itu sudah dapat dihidu oleh rakyat. Rakyat sudah sedar dan insaf serta kesal dengan apa yang berlaku dalam PRU12 lalu. Rakyat yang mewakili beberapa NGO yang hadir dalam Himpunan Barisan 1Malaysia ini bertekad tidak akan membiarkan kesilapan dalam PRU12 berulang. Rakyat bertekad tidak akan membiarkan 'patualang menyamar menjadi pejuang'.

8. Seperti biasa, acara majlis dimulakan dengan doa. Namun doa ini bukanlah doa memohon Allah mencelakakan orang lain. Sepanjang acara majlis juga tidak ada sebarang usaha mencela dan memudharatkan mana-mana pihak, kaum serta kelompok lain. Kami datang dengan hati yang bersih dan lapan dan kami pulang dengan hati yang lebih bersih dan lapang.

(Klik baca dan tonton video ucapan PM)

24 November, 2012

PAS ITU MUNAFIK....




1. Pas konon memperjuangkan Islam tetapi sebenarnya mereka tidak. Mereka biarkan Islam dipermainkan dan bila kafir kononnya menterjemah ayat Al-Quran maka pengikutnya yang bebal itupun bertepuk tangan dan menampakkan kebodohannya dimata kaum kafir.

2. Sedarlah bahawa melaksanakan Hudud dan memperjuangkan negara Islam bukanlah agenda utama Pas yang diusahakan secara bersungguh-sungguh. Hayatilah klip video diatas berkali-kali untuk melihat kebenaran yang disembunyikan selama ini.

3. Ketika Nizar mempersendakan agama Islam, kaum kafir harbi dalam DAP ketawa mempersendakan agama kita.

4. UMNO sudah mengangkat martabat Islam dan membangunkan Islam dalam senyap dan berhati-hati dan buktinya dengan pembinaan banyak mesjid dan surau-surau diseluruh negara serta bantuan kewangan yang besar disalurkan untuk aktiviti-aktiviti berkaitan dengan pengembangan agama Islam

3. Kafirkah UMNO apabila ahli-ahli dan para pemimpinnya masih lagi bersolat dan mengamalkan tuntutan agama? Kafirkan UMNO apabila kerajaan yang dipimpin masih mengangkat martabat agama dan menjunjung syiar Islam? Dalam masa 20 tahun Pas Kelantan hanya mampu membina 2 buah masjid (Klik Sini) Tidak masuk bab tak mampu uruskan air bersih untuk rakyat Kelantan dan keperluan pembangunan dan ekonomi negeri.

4. Konon nak bina Lebuhraya Rakyat dan Keretapi Laju Kelantan, akhirnya senyap begitu saja.Rakyat Kelantan juga yang tertipu dulu, kini dan selamanya selagi Pas memerintah. (Baca Sini) Yang penting adalah mengumulkan sumbangan yang akhirnya akan digunakan untuk keperluan PRU akan datang. Kalau rakyat Kelantan tak faham juga, memanglah mereka itu 'bengong' habis!



23 November, 2012

SEBELUM PANGKAH PAS, TONTON VIDEO INI DAHULU...


 
 Sila tonton dan hayati dan bersihkan hati kita semoga mendapat hidayat dan menlihat kebenaran!


1. Seorang pembaca membuat komen dalam posting saya terdahulu meminta saya menulis mengenai politik Jerantut. Kebetulan pula seorang sahabat (saya namakan Awang Straw) memohon saya siarkan dan menulis mengenai video klip diatas. Sebenarnya klip itu sudah saya tonton lama dahulu, tapi kerana permintaannya maka saya lakukan juga.

2. Yang berucap dan permainkan ayat Quran itu satu hal, memang sahlah dia kafir harbi dan musuh yang nyata, namun yang bertempik sorak dan menyahut seruan takbir itu adalah satu hal lain. Demikianlah pengikut-pengikut pas yang taksub. Pada  mereka setiap yang berbunyi arab itu Islam dan setiap ayat yang diucapkan walaupun tidak betul mereka akan mengkaguminya.

3. Didalam politik UMNO, UMNO dan Islamlah pemimpinnya dan kaum-kaum lain serta agama lain adalah pengikut namun dalam politik Pas, mereka rela mengangkat kafir harbi dan menjadi mereka itu pemimpin mereka.

4. Konon Pas ingin mendakwahkan DAP namun sekarang ini siapa yang mendakwahkan siapa dan siapa yang jadi pemimpin siapa? Jika agama juga sanggup Pas gadaikan kerana ingin berkongsi sedikit kuasa politik dengan ikhsan DAP, apakah maknanya kepada perjuangan Islam kita?

5. Sahabat saya, Awang Straw itu dulunya adalah pengikut Pas tegar namun sekarang ini beliau sudah berubah dan melihat cahaya kebenaran. Beliau dan sahabat-sahabatnya di DUN Tahan akan berubah dan bertukar kepada menyokong BN dalam PRU akan datang. Katanya, dia benci Pas dan tidak ada tempat bagi Pas di DUN Tahan dalam PRU13 nanti.



SELEPAS CERAMAH MAKI HAMUN DAN MENGKAFIRKAN KINI PAS JADIKAN DOA AGENDA POLITIK MURAHAN




1. Pas makin sesat, tak cukup dengan ceramah memfitnah dan memaki hamun mereka pakat ramai-ramai berdoa pula. Nk Aziz doakan pecah perut DS Najib tapi Allah tidak makbulkan yang pecah adalah rahsia dan cerita beliau di taja oleh sebuah syarikat untuk tunaikan haji yang merupakan rasuah oppsss!....Pas panggil ini hadiah, ( tapi kalau UMNO baru digelar rasuah).

2. Pakej haji RM65K seorang tu dibayar oleh sebuah syarikat. Jika tidak mendapat apa-apa faedah apakah syarikat berkenaan nak bayar? Jikalau Nik Aziz bukan MB Kelantan sebaliknya hanya seorang tok siak atau bilal atau tok mudim di kampong apakan syarikat berkenaan akan menaja beliau dengan pakej RM65K seorang? (Baca Sini)  dan  (Sini)

3. Video klip diatas menunjukkan ahli Pas mengajak penyokongnya berdoa untuk kemusnahan UMNO BN pada PRK DUN Tenang, Labis tempoh hari. Namun doa Pas itu tidak juga dimakbulkan Allah dan Calon Pas kalah teruk.

4. Terbaru, Pas sekali lagi berdoa untuk kemusnahan UMNO dalam PRU13 nanti. Yang kita kesalkan adalah kenapa doa dan agama dibawa kedalam politik? Alangkah lebih baik dikala Pas mendoakan kemunahan UMNO yang sesama sebangsa dan seagama mereka mendoakan kemunahan Israel dan yahudi yang membunuh saudara seagama kita di Palestin? Allah lebih mengetahui apa ada dalam hati para pemimpin Pas justeru kerana itulah doa-doa buruk mereka tidak Allah tunaikan.

5. Zalim sangatkah apabila kerajaan BN memberikan Bantuan Rakyat 1Malaysia RM500.00 untuk sekeluarga yang mana ahli-ahli Pas juga terlebih dahulu dan terawal berbaris dihadapan untuk menerimanya? Bahkan selepas ini bantuan BR1M 2.0 akan diberikan lagi, zalimkah? Zalimkah apabila para pelajar yang mana termasuk anak-anak orang Pas juga menerima bantuan voucher Bantuan Buku 1Malaysia yang membantu mengurangkan bebanan keluarga? Banyak lagi yang kerajaan telah lakukan termasuk kepada warga FELDA juga, zalimkah itu?

6. Yang zalim adalah para pemimpin Pas yang pergunakan agama untuk kepentingan politik. Yang zalim adalah penyokong dan pengundi Pas yang mengutuk kerajaan tetapi dalam masa sama menerima bantuan yang kerajaan berikan. Yang zalim adalah 'anjing' yang tersepit yang dilepaskan tetapi mengigit tangan orang yang melepaskannya. Yang zalim dan kafir adalah mereka yang mengkafirkan saudara sesama Islam hanya kerana perbezaan ideologi politik sempit mererka sendiri. Bukti Pas itu munafik (Klik Sini).

7. Semoga Allah menterbalikkan doa kezaliman mereka itu kepada mereka sendiri kerana Allah yang lebih mengetahui siapa yang benar dan siapa yang berdusta. Mujur rakyat Jerantut terutama anak-anak mudanya  lebih bijak dan menolak pembangkang yang hanya mahir bermain lidah namun menyimpan tangannya. Jika doa Allah semudah itu untuk dimakbulkan, dah lama negara Israel tidak wujud didunia ini.

Bacaan Tambahan: (Klik Sini)

22 November, 2012

HARAPAN PAS JERANTUT YANG SEMAKIN GELAP

Banner yang tiba-tiba ada dan tiba-tiba saja hilang...ekekekeke!


1. Seorang pembaca memberi komen pada posting saya yang lalu begini;   Anonymous Anonymous said...

Pemimpin PAS bongok. Nak jatuhkan UMNO, tp takde plan nak buat apa lepas tu. Apa plan kalau BN tumbang? Depa kata, 'lepas tumbang baru kita bincang nak buat apa'.. ???!! Start nilah aku terus tak sokong PAS. Soooo stupid... Aku undi BN.

November 22, 2012 2:03 AM
 Delete  
2. Memang itulah antara penyebab mengapa sebilangan besar anak-anak muda tidak dapat menerima perjuangan Pas. Selain itu, sejak akhir-akhir ini Pas memang nampak bersungguh-sungguh mempergunakan Islam untuk kepentingan politik namun dalam masa sama dilihat gagal memperjuangkan hukum Islam itu sendiri. Yang jelas, hudud dan segala yang berkaitan dengan Islam hanyalah slogan semata-mata dan ini diperakui sendiri oleh Nik Aziz.

3. Apabila Pas menolak hudud dan membangunkan Islam sebagai asas perjuangannya, dan memperjuangkan slogan negara berkebajikan yang sudah diusahakan oleh UMNO sekian lama maka kita sudah nampak bahawa Pas yang dulunya kuat perjuangkan Islam kini sudah jadi sekular.

4.  Pas yang dulunya menentang keras kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC dan melebelkan UMNO kafir kini sudah lebih teruk bila berada bersama DAP yang sah dan nyata kafir yang menentang Islam. Dalam kedudukan UMNO dengan parti-parti komponen lainnya, UMNO adalah ketua dan pemerintah tetapi Pas adalah satu parti kecil yang diperintah oleh parti lain termasuklah DAP.

5. Jika perjuangan Pas sama dengan apa yang sedang diperjuangkan oleh UMNO selama ini, untuk apa kita perlua berubah kepada sesuatu yang masih belum pasti? Apakah pentadbiran Pas dan Pakatan akan lebih baik dari UMNO dan BN?

6.  Jikalau Pas boleh berkerjasama dengan DAP dan PKR, kenapa tidak bersatu dengan UMNO dan membina satu parti Melayu dan Islam yang dominan yang mampu melaksanakan apa saja perjuangan Islam yang diinginkan selama ini.

7. Hakikatnya adalah pemimpin Pas hanya ingin pastikan mereka mendapat kuasa politik dan jawatan dalam kerajaan, perjuangan atas nama Islam sebenarnya tidak penting bagi mereka kerana itulah ketika ini mereka sudah berebut-rebut dan mebahagi-bahagikan kerusi untuk dipertandingkan dalam PRU13 nanti. Masing-masing ingin bergelar YB, itu saja. Perjuangan Islam dan perjuangan untuk rakuay hanyalah slogan semata-mata sepertimana yang diperakui oleh Nik Aziz.

8. Jadi untuk apa lagi kita menyokong Pas? Adakah dengan hanya memberikan sokongan kepada Pas maka jalanraya Jerantut - Benta akan mereka bina dengan serta merta? Mungkin kerana sedar penipuan mereka itu tidak disenangi rakyat dan pengundi Jerantut kerana itu banner diatas diperturunkan sertamerta dan tidak lagi kelihatan.

9. Perjuangan Pas adalah satu penipuan yang nyata. Ramai rakyat terutama anak-anak mudah sudah sedar dan menolaknya. Tidak perlu kita beri peluang dan harapan kepada Tuan Ibrahim dan Dr. Hamzah kerana ianya tidak akan dapat mengubah apa-apa nanti.

10. Khabarnya baru-baru ini ada lebih kurang 50 orang ahli muda Pas bertindak keluar parti secara senyap kerana sudah hilang percaya terhadap perjuangan Pas yang semakin keliru dan mengelirukan, anda bila lagi?

20 November, 2012

TUAN IBRAHIM DIBELASAH HASSAN ALI




1. Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, Pesuruhjaya Pas Negeri Pahang sudah lama menanam impian untuk jadi calon Parlimen Jerantut, namun atas beberapa sebab ianya masih disimpan didalam hati. Namun kebelakangan ini usaha itu nampaknya meriah kembali, mungkin kerana ura-ura bahawa YBM Tan Sri Tengku Azlan tidak ingin bertanding lagi.

2. Untuk seketika sebuah banner dinaikkan di Jalan Jerantut - Benta, kononnya Pas dan Pakatan Rakyat beredia menjayakan projek jalanraya yang terbengkalai jika dipilih dalam PRU13 nanti. Gimik 'kurang cerdik' ini tentunya tidak disukai ramai rakyat yang tidak suka diperbodohkan. Mungkin kerana itu jugalah banner berkenaan tidak kekal lama dan diturunkan semula.

3. Di Jerantut khabar terkini ada lebih kurang 50 orang ahli muda Pas bertindak keluar parti kerana hilang percaya kepada parti yang sejak kebelakangan ini bertindak terlalu aggresif sehingga sanggup menganjurkan doa kemusnahan sesama Islam.

4. Hakikatnya Dato' Tuan Ibrahim bukanlah calon yang dikehendaki di Jerantut bahkan dia juga kurang berwibawa diperingkat negeri. Namun selama ini ahli-ahli hanya mengambil sikap berdiam diri kerana masih ada rasa hormat terhadap beliau.

5. Sedikit demi sedikit rahsia peribadi dan perilaku beliau terbongkar, terkini Datuk Dr. Hassan Ali dalam ceramahnya membelasah sikap hipokrit Dato' Tuan Ibrahim. Ahli Pas yang sedar dan celik mata sudah mengambil sikap positif dengan dalam senyap keluar meninggalkan parti.

6. Nampaknya sudah tidak ada lagi tempat untuk orang yang menggunakan Islam bagi kepentingan peribadi dan parti. Anak-anak muda yang sudah semakin celik politik dan lebih sayangi Islam dari parti politik yang hidup diatas nama perjuangan Islam namun gagal melakukannya bersungguh-sungguh.

ANU ARR, NIK AZIZ DITAMPAR...



1. Semakin hari negara semakin mendapat pengiktirafan dunia. Indeks Kemakmuran mencatat Malaysia berada ditangga Ke-43/110 (Baca Sini). Manakala Indeks Kebahagiaan mencatat Malaysia berada di tangga Ke-2 selepas Singapura dikalangan negara-negara di Asia Tenggara. (Baca Sini) dan (Sini).

2. Ini membuktikan bahawa agenda transformasi negara telah berjaya mengangkat martabat negara ketahap yang sepatutnya dan dapat dibanggakan oleh semua rakyat. (Baca Sini). Justeru semua rakyat sepatut berpuas hati dan bersyukur dengan keupayaan kerajaan dan pencapaian berkenaan.

3. Mencatat sebagai negara Ke-8 paling bahagia dari 100 negara di dunia sungguh membanggakan. (Baca Sini) Mungkin ada sedikit kelemahan disana-sini, namun kita percaya bahawa ianya akan dapat diatasi dan diperbaiki nanti.

4. Yang tidak merasa bangga dan bahagia dengan berita berkenaan hanyalah mereka yang menyimpan hasad dengki dan iri hati terhadap kejayaan yang dicapai oleh negara dibawah kerajaan BN. Mereka itu adalah orang yang kelihatan seperti Anu arr tetapi bukan Anu arr serta Ularmak Politik Nik Aziz.

5. Laporan Indeks Kebahagiaan itu memberikan tamparan hebat kemuka Anu arr dan Nik Aziz yang selama ini sangat bersusah hati pada pencapaian yang DS Najib selaku Perdana Menteri. Mereka tidak bahagia dan dilanda kemurungan. Mereka adalah sebahagian dari 1/9 daripada rakyat Malaysia yang hadapi Sakit Mental (Klik). Justeru wajar sangatlah mereka ditempatkan di Hospital Bahagia bagi mengembalikan kebahagiaan dihati mereka. Marilah semua rakyat Malaysia berdoa agar seketul daging yang ada didalam tubuh-tubuh mereka itu menjadi lebih bersih dan perbuatan mereka akan diredhai Allah.

6. Bacaan tambahan (Klik Sini).



Anu arr PM? Sokongan sudah merosot (Klik)



18 November, 2012

TERKINI: PELIWAT MEROYAN SERANG PAHANG...?

 Aiii! Ber-karaoke ke bang?


 Beribu-ribu penonton tertidur mendengar ceramah Anu arr....hehe


Penonton yang penuh sesak menatap wajah Si Peliwat di bas mewahnya



1.  Sebelum ini, Anu arr sudah berceramah dalam siri jelajahnya di Lancang dan Paya Besar, Kuantan. Sambutan yang makin hambar mungkin membuatkan Anu arr tidak puas hati dan mengulangnya sekali lagi.

2, Kali ini dalam siri jelajahnya Anu arr di jadualkan menyerang DUN Mentakab dan Parlimen Temerloh. Selain itu beliau juga berceramah di Simpang Jengka 6, Maran dan kemudiannya di Bera pada sebelah malam.

3. Walaupun sambutan semakin berkurangan namun dimedia-media sosial khususnya mereka mewar-warkan seolah-olah masih mendapat sambutan yang hangat dari rakyat. Begitulah caranya Anu arr membina persepsi bahawa dia masih dikehendaki rakyat. Hakikatnya, muktamar Pas baru-baru ini sudah menyuarakan Hj Hadi akan jadi PM sekiranya Pakatan menang PRU13. Itu kerana rakyat dan pengikut Pas sendiri pun sudah tidak lagi percaya pada Anu arr. Apakah Anu arr tidak sedar atau pura-pura tidak sedar untuk terus bermimpi jadi Perdana Menteri?

4. Di Simpang Jengka 6, yang ada ketika acara berlangsung hanyalah sekitar 500 orang sahaja, itu termasuk hampir separuh adalah jentera yang dibawa kesana-kemari yang dibayar untuk meramaikan. Sama seperti Bersih dan Anti Lynas, balik-balik muka sama yang memang mencari makan diatas perbuatan terkutuk mengharu-birukan negara dan rakyat.

5.  Saya teringat peristiwa sewaktu Anu arr datang ke Lancang dulu, kira-kira 50 orang anak muda menunggu ketibaan Anu arr, namun apabila Anu arr mula berucap, mereka perlahan-lahan meninggalkan majlis...mungkin bimbangkan keselamatan diri mereka.

6.  Khabarnya Pak Jabit @ Man Kadir dan Suhaimi Said sudah bertelagah gara-gara berebut kawasan bertanding dalam PRU 13 nanti. Hehehe....awal-awal lagi dah bergaduh ni apahal? Itu dalam PKR, dengan Pas dan DAP macamana pula? Lagi lambat PRU 13, lagi retak dalam pakatan jadi belah akhirnya hancur begitu saja, rakyat yang percaya pada janji palsu juga yang rugi dan akan menyesal nanti.

PAS PARTI SYAITAN...?



1. Ularmak Pas telah memandu pengikut-pengikut Pas ke arah kesesatan yang jauh. Mereka berangapan bahawa Pas Islam dan Islam adalah pas. Mereka beranggapan bahawa Islam hanyalah milik mereka sahaja dan boleh digunakan sewenang-wenangnya. Inilah umat yang sesat dan menyesatkan, yang menggunakan agama Allah kejalan yang tidak diredhai bahkan dimurkai Allah.

2. Siapa boleh lupa apabila Nik Aziz yang mendoakan pecah perut kepada DS Najib sedangkan sebelum itu DS Najib berusaha menerbangkan beliau dari Kota Bhahru ke Kuala Lumpur dan mengarahkan memberikan rawatan terbaik kepada beliau yang ditimpa musibah dan bala yang dengan azab dan kesakitan yang berat. Di Labis, puak-puak yang sesat itu menjaja doa memusnahkan UMNO BN sepanjang kempennya. 

3. Demikiankah perlakuan orang-orang yang beriman kepada Allah? Ketika kita diseru mendoakan kebaikan kepada saudara sesama Islam Pas pula mendoakan kemusnahan dan kerosakan kepada sesama Islam. Kenapa Pas tidak doakan kepada kemusnahan kepada Yahudi yang membunuh beribu-ribu umat Islam di Palestin selama ini?

4. Kenapa tidak ada ularmak pas yang memperbetulkan akidah mereka selama ini? Apa yang jelas adalah arahtuju perjuangan Pas berubah-ubah dan tidak konsisten terutama kepada pengembangan Islam. Jelas bahawa perjuangan Pas adalah menguasai politik dan memusnahkan UMNO. Hudud dan membangun bersama Islam hanyalah slogan semata-mata dan mengaburi pandangan umum.

5. Terbaru, Pas sekali lagi berdoa dan mendoakan kehancuran UMNO dan BN. Jikalaulah Allah menuruti keinginan Pas maka semesta alam akan dimusnahkan oleh cita-cita dan dendam Pas selama ini. Apa ada dalam hati Pas hanyalah memusuhi dan dendamnya terhadap UMNO, maka tidak hairanlah apabila Ularmak besarnya mengeluarkan kenyataan bahawa Pas adalah parti syaitan yang sanggup bersahabat dengan syaitan untuk mencapai cita-citanya.

6. Pas akan teap sesat dan menyesatkan selagi Nik Aziz dan Hj Hadi masih memimpin parti itu. Order baru Pas mestilah lebih berani dan agresif untuk menyingkirkan kulatlapok-kulatlapok Pas itu dari terus berkuasa dalam Parti. Beranikah anak muda dalam Pas melakukan perubah itu?

17 November, 2012

BIAR BETUL, TAK KAN TROLI PUN ANU ARR BALUN....?




KECELARUAN MINDA PENYOKONG ANU ARR

Klip video yang mesti ditonton berulang kali. 


1.  Anu arr  adalah 'binatang politik', semua orang tahu dan percaya. Belia sanggup lakukan apa saja demi mencapai cita-cita politiknya. Beliau sanggup berkorban dan mengorbankan siapa saja demi mencapai impiannya itu. Matlamat menghalalkan cara.

2.  Sibertropper pembangkang menyebarkan klip video yang kononnya DS Rosmah menari dalam satu majlis. Maka seolah-olah berdosa terlalu besar dan tidak boleh diampunkan langsung DS Rosmah pada mata mereka dan dalam masa sama mereka ingin menghukum DS Rosmah dengan hukuman yang berat.

3.  Namun kita hairan, kenapa ketika Anu arr didedahkan dengan klip videonya ber'kung-fu' dengan chinadoll tidak pula dilihat sebagai satu kesalahan? Apakah berzina kesalahan tidak lebih besar dari menari? Apakah apa yang Anu arr lakukan segalanya tidak mengapa kerana ianya adalah Anu arr Si 'Binatang Politik' ?

4.  Dalam klip video yang disebarkan pembangkang, ianya nampak seperti DS Rosmah tetapi adalah bukan DS Rosmah kerana DS Rosmah lebih kecil dari yang didalam klip tersebut. Itu hanyalah fitnah pihak pembangkang dengan super imposenya serta pengubahan teknik videografi. Lagipun kamera tidak boleh dijadikan bukti kerana ianya adalah 'besi' yang tidak bernyawa (merujuk kepada fatwa Ularmak Hj Hadi)

5.  Pembangkang hanya ingin mencelarukan minda rakyat dan penyokongnya yang kurang cerdik dengan dakyah-dakyah yang tidak bermoral mereka. Pembangkang ingin mengubah persepsi bahawa apa saja yang dilakukan oleh kerajaan BN, DS Najib dan orang-orang sekelilingnya adalah salah dan berdosa namun dalam masa sama jikalau mereka yang melakukannya tidak pula bersalah.

6.  Perhatikan klip video diatas betul-betul dan berkali-kali. Kenapa pada suatu ketika Karpal Singh menyarankan Anu arr supaya bertaubat? Bukankah kerana beliau melihat bahawa Anu arr sememangnya 'binatang politik' yang membawa kerosakan kepada negara dana rakyat negara?

7.  Kenapa bila Anu arr berzina penyokongnya menganggap tidak mengapa dan percaya itu bukan Anu arr ataupun hanya teknik videografi? Kenapa apabila Anu arr berjoget juga tidak mengapa? Ularmak politik Nik Aziz juga sudah jadi 'celako' kerana menyokong dan mengikuti Anu arr yang sesat itu.

8.  Kasihan para pencacai politik yang menyokong Anu arr kerana mereka juga adalah 'binatang penacai politik' yang menyebarkan fitnah dan berita yang salah. Bertaubatlah wahai Nursilah, MiloSuam, Yob Tualang Sekah dan semua sibertropper pembangkang dan ingatlah bahawa bayaran yang diterima itu tidak setimpal dengan dosa yang kalian lakukan....

16 November, 2012

KAK JIJAH TERPAKSA MENIPU KERANA ANU ARR MENIKAM BELAKANGNYA....(?)





1. Wartawan menanya adakah DS Wan Azizah nak cabar Datuk 'T' bersumpah cara Islam? Jawapannya adalah menyarankan supaya Datuk 'T' ditangkap terlebih dahulu dan kita tertanya-tanya kerana apa pula Datuk 'T' hendak ditangkap sedangkan yang dibongkar melakukan aksi seks dalam video yang ditunjukkan itu adalah Anu arr atau orang yang serupa Anu arr.

2. DS Wan Azizah bersungguh-sungguh menyatakan bahawa orang yang 99.9% menyerupai Anu arr itu bukanlah Anu arr, kerana perutnya yang lebih buncit serta mungkin juga kerana 'anu' yang lebih bengkok. Tentulah Kak Jijah yang lebih mengenali Anu arr dalam keadaan demikian...tegak dan bengkoknya...namun apakah beliau benar-benar jujur dan tidak berbohong?

3. Ianya adalah antara 'Jauhari yang mengenal maknikam' dan 'Johari yang mengenal Maniam'. Dalam politik matlamat menghalalkan cara, segalanya halal belaka.


06 November, 2012

NAJIB KETAR LUTUT HJ HADI TANDING PEKAN

Berpelukan dengan sahabat 'kafir harbi'

1. Maka hebohlah sejak beberapa hari lalu mengenai Hj Hadi nak mencabar DS Najib di kerusi Parlimen Pekan. Banyaklah komen dari politikus sendiri dari kedua-dua pihak mengenainya. Saya dah mengulas sebelum ini dan mengangap bahawa Hj Hadi adalah seorang yang berani jika benar-benar bertanding di Pekan. Tapi beliau bukanlah pencabar yang digeruni kerana rekodnya kalah ditempat sendiri ibaratkan beliau sebagai seekor ayam yang 'kalah tanah'.

2. Saya tidak yakin Hj Hadi benar-benar berniat dan berani untuk bertanding di Pekan. Bukan perkecilkannya tetapi beliau bukanlah pencabar yang digeruni. Beliau adalah tokoh dalam Pas yang sudah semakin tidak popular, kekurang sokongan dan dilupakan. Justeru untuk tampil segak dan handal maka beliau mencabar PM untuk tunjukkan bahawa beliau setaraf dengan sokongan yang PM dapat dari rakyat. Perbuatan itu bolehlah diibaratkan sebagai seekor anjing yang menyakal bukit untuk buatkan bahawa bukit itu akan bergegar dan runtuh bagi menakutkan orang dan anjing-anjing lain.

3. Semalam DS Najib diminta mengulas mengenai hasrat Hj Hadi untuk bertanding di Pekan. Dengan selamba dan senyum sinis DS Najib mengalu-alukan hasrat Hj Hadi untuk 'kamikazi'. Parlimen Pekan adalah lapangan bagi DS Najib yang diwakilinya sejak 1975. Apakah begitu kuat Hj Hadi yang kalah ditempat sendiri untuk bertanding dengan DS Najib yang tidak pernah kalah? Mungkin Nik Aziz, Anu arr dan Karpal Singh juga boleh bersama-sama bertanding di Pekan dalam usaha menumbangkang DS Najib.

4. Mungkin dalam hati Hj Hadi terasa menyesal kerana mengumumkan tanding Parlimen Pekan yang menyerlahkan ketidakmatangannya dalam politik, bahkan menyerlahkan kebodohannya sendiri. Yang perlu dilakukan adalah menguatkan sokongannya didalam Pas dan menjadi seorang Presiden yang berguna, disokong kuat, dihargai dan disegani oleh kawan dan lawan. Namun Hj Hadi didalam Pas hanyalah 'melukut di tepi gantang'.


Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...