Kata-kata

~ Perjuangan yang belum selesai.......dan tidak akan berakhir sampai bila-bila. Tidak perlu diingat dan tidak perlu dicatat....... ~

Suara Anak Pahang - Perlu Baca

16 May, 2014

AKU BUKAN RASIS, AKU NASIONALIS !




Banyak kali kita mendengar dari banyak pihak yang menyatakan bahawa MCA adalah tangan kanan kaum Cina manakala DAP pula adalah tangan kirinya. Sikap 'Kiasu'nya telah mengajar kaum itu untuk merebut dan bahkan merampas segala walaupun ianya hak kaum lain.

Inilah realitinya di negara kita ketika ini dimana hak-hak orang Melayu cuba dinafikan atas alasan kesamarataan. Islam sebagai agama resmi Persekutuan juga cuba dinafikan. Segala yang hak bagi orang Melayu sebagai 'tuan' di Tanah Melayu ini cuba dipertikaikan, bahkan sejarahpun cuba mereka ubahkan.

Apabila kita menuntut dikembalikan sesuatu yang hak kita, mereka tuduh kita tiada sikap tolak-ansur, apabila kita pertikaikan perbuatan mereka yang sememangnya salah maka kita akan dituduh rasis. Berilah segunong intan sekalipun, mereka tetap tidak akan berpuas hati. Jika negara ini kita benarkan mereka perintah sekalipun tetap mereka akan membenci dan mengkhianati kita. Mereka adalah 'yahudi' sebelah sini.

Mereka menyusup dikalangan kita dan memecahbelahkan kita. Mereka akan sentiasa menghalang kita dari bersatu dan mencapai kejayaan kerana mereka sedar bahawa mereka masih minoriti, justeru kita dipecahbelahkan sama ada dengan sedar atau tidak kepada beberapa kumpulan namun dalam masa sama mereka tetap teguh bersatu dan menjadi majoriti serta suara penentu.

Perpecahan dikalangan orang Melayu telah memberi peluang dan ruang yang besar untuk mereka merebut seberapa banyak kuasa dalam politik yang akhirnya juga akan menentukan kekuasaan ekonomi dapat mereka cengkam dan bolot 100%.

Apabila Melayu UMNO dan Pas sudah hampir kearah penyatuan maka mereka sudah menjadi semakin gusar. Lalu Cina MCA tidak dapat lagi menyembunyikan 'warna' mereka yang sebenarnya. Lihatlah akhir-akhir ini, terutama dalam isu hudud, DAP dan MCA sudah semakin akrab bersatu dan mula memberikan tekanan kepada kerajaan UMNO.

Ketika kaum Cina itu semakin merasa terancam oleh perpaduan Melayu, maka semakin akrab mereka bersatu sedangkan bangsa Melayu sendiri apabila dilanda kesusahan semakin susah untuk bersatu padu. Mungkin ini bukan kehendak orang Melayu sendiri, namun terpengaruh dan akur terhadap kehendak pemimpin parti mereka yang hanya mementingkan diri sehingga sanggup menolak perpaduan.

Demi pertahankan agama dan maruah bangsa, orang Melayu mesti bersatu walau atas nama apa sekalipun. Ini kalilah, bangsa Melayu mesti mempertahankan tanah air kita sendiri kerana kita tidak ada tanah air selain Tanah Melayu ini, berbeza dengan sikap kaum pendatang itu kerana mereka tidak ada kesetiaan kepada negara. Jika bangsa Melayu menganggap negara ini sebagai tanah tumpah darah, mereka hanya menganggap negara ini sebagai negara tanah tempat berak mereka yang sanggup mereka tinggalkan bila-bila masa saja sambil mengaut kekayaan bersama-sama mereka.

Aku tidak takut digelar rasis, kerana aku tahu dan pasti bahawa aku adalah nasionalis!


7 comments:

Demang said...

Terbaek bro.... kita ada stand tersendiri dan buka penganut mana2 parti..

Anonymous said...

Saya juga bukan seorang RASIS tetapi bangsa Melayu telah terlalu lama diperbodohkan dan dipergunakan. Semenjak kemunculan si anwar dan politik longkang beliau, Melayu senjadi semakin mudah untuk dipecah belahkan....sungguh sedih.
Memang tetap gelaran cina sebagai yahudi Timur. Ini bukan kenyataan rasis tetapi adalah kenyataan yang memang diketahui di seluruh pelusuk dunia. Sifat perkauman mereka memang terkenal dan sifat TAMAK mereka TIDAK TERBATAS!
Semoga Bangsa Melayu akan kembali bersatu dan tabah menghadapi serangan kaum cina yang hanya mempunyai SATU matlamat, iaitu mengawal ekonomi politik, budaya, bahasa dan agama di TANAH MELAYU ini.

BERSATULAH!!!

usin said...

apa masalahnya dengan rasis jika kena pada tempatnya. rasis demi mempertahankan hak bangsa, hak agama adalah rasis yang amat2 dituntut. siapa yang nak mempertahankan hak kita jika bukan kita sendiri? adakah rasulullah langsung membuang identiti kaumnya setelah dilantik menjadi rasul oleh Allah SWT? adakah rasulullah mengharamkan penggunaan quraisy untuk kaumnya berbanding pas tidak sukakan melayu dalam perjuangannya? selain mempertahankan agama Islam, melayu wajib mempertahankan hak-hak melayu yang termaktub dalam perlembagaan. nak harapkan kaum lain berbuat sesuatu untuk melayu, jangan harap dan jangan mimpilah. so, ada otak fikirlah. sebelum melayu jadi bangsat dan nasi menjadi bubur, pertahankan apa yang masih ada sebelum dikikis habis...

bRAVEhEART said...

Haaah! Sahabat2 lama yg Otai dh muncul semula....? Terima kasih kerana masih sudi hadir ... memang rasa dh nak dn patut bersara, namun terasa ada suara dan kuasa yg berbisik...." tulislah... walaupun sepatah kata....." maka itu saya kadang2 dan jarang2... menulis semula....

Anonymous said...

Tahniah Braveheart....sebuah tulisan yang TERSANGAT BAIK!

Anonymous said...

Alangkah indahnya jikalau blog ini dapat dibaca DAN DIFAHAMI oleh pengikut pengikut PAS dan PKR dan juga UMNO. Jika Melayu kembali bersatu seperti mana cina bersatu sekarang, tidak akan timbul isu isu perkauman yang mengugat status Bumiputera dan agama Islam. Jika Melayu kembali bersatu, cina akan mengiktiraf KETUANAN MELAYU di TANAH MELAYU ini.

DBendahara said...

Biar la bangsa2 lain ni nak kata aku rasis ke apa ke.. cuma yg aku tahu aku mesti pertahankan hak2 mutlak bangsa dan agama ku sendiri.. setiap manusia didalam dunia pasti akan pertahankan agama, bangsa dan tanahair sendiri.. bohong lah manusia tu kalau dia cakap dia tak rasis.. fikir2kan lah.. selamanya aku akan pertahankan perkataan MELAYU di dalam dunia..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...