09 December, 2014

BLOGGER PRO UMNO; BERUK, GOBLOK ATAU BANGANG?




1. Sebagaimana kenyataan OutSyed The Box, gambar ini juga hanyalah hiasan semata-mata. Bagaimanapun pembaca bebas membuat tanggapan dan persepsi mereka sendiri.

2. Malang dan sedih sungguh bila OutSyed The Box hanya menerima RM300.00 sebagai duit minyak dari Tun Faisal kerana kesediaannya memberikan ceramah di sebuah bukit yang tinggi, Selain itu beliau hanya dibelanja 'secawan teh' sekali sahaja di 'Dome' (bukan kedai mamak).

3, Outsyed The Box tidak pula menyatakan sebanyak mana peruntukkan yang diterima oleh Tun Faisal selaku pengendali media sosial UMNO yang gah dengan nama UMB (Unit Media Baru) yang kini entah hilang kemana. Tapi tentunya cukup banyak... blogger di Pahang juga dijanjikan untuk diberikan imbuhan, kononnya... tetapi habuk pun 'tarak'.

4. Rupanmya bukan seorang dua sahaja bogger menyokong UMNO merasa hati tertusuk sembilu apabila Presiden UMNO dalam ucapan penangguhan di Perhimpunan UMNO 2014 lalu 'menggelar' blogger pro UMNO sebagai bangang.

5. Dulu ada seorang politikus muda yang menggelar blogger 'Beruk', sekarang beliau sudah berjawatan dan ada memelihara beberapa ekor 'Beruk' bagi membantunya di media sosial, beliau dah jadi 'Bapak Beruk'.

6. Dulu ada juga seorang Menteri Penerangan yang menggelar blogger sebagai 'Goblok'. Akhirnya riwayat beliau sebagai menteri tidak lama. Kini beliau juga aktif berblog... mungkin sudah jadi 'goblok'.

7. Siapa dan apa sebenarnya blogger pro UMNO? Beruk? Goblok? atau Bangang? Inikah penghargaan yang diberikan, terutama kepada yang tidak berbayar?

8. Blogger PR mendapat imbuhan lumayan dan diberikan penghargaan untuk menumbangkan sedangkan kita dicerca untuk mempertahankan. (Baca disini .. penghargaan kepada blogger pembangkang), Kita ada?

9. Ada yang masih peduli kepada amaran Friendly Fire? Jika 'Bangang' turun, apakah 'Bapak Beruk' berpeluang untuk naik?

10. Outsyed The Box membongkar skandal apakah itu diblognya?  Malaysia’s Investment Fund Disaster By Asia Sentinel.


No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...