Suara Anak Pahang - Perlu Baca

21 December, 2016

KERAJAAN SELANGOR BIARKAN RAKYAT TAK BASUH BERAK




Kerajaan Selangor sengaja membiarkan rakyat hadapi masalah terencat bekalan air bagi timbulkan tidak puas hati kepada agensi tertentu. Sebelum ini saya dah menulis didalam 'Kerajaan Selangor Berlepas Tangan Masalah Gangguan Air' (Klik Sini).

Kerajaan negeri sepatutnya mengetahui keadaan yang akan dialami terlebih awal, bahkan dinyatakan 3 bulan sebelum masalah ini berlaku. Tetapi kenapakah tidak ada persediaan awal dan tindakan wajar diambil bagi mengatasinya? Jawapan mudahnya adalah bagi tujuan mempolitikkan keadaan ini.

Sebelum PRU lalu pembangkang berjanji akan memberikan air percuma kepada rakyat Selangor, maka pengundi-pengundi yang terpengaruh dengan 'janji syaitan' itupun memberikan undi mereka dengan memilih pembangkang. Apa yang berlaku setelah memerintah adalah sebaliknya. 

Bukan setakat janji air percuma tidak ditepati, bahkan kerajaan Selangor juga seakan membiarkan dan menyeksa rakyatnya dengan membiarkan mereka dalam keadaan tidak berair, bahkan untuk membasuh berakpun rakyat Selangor tidak lagi berupaya.



No comments:

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...