Suara Anak Pahang - Perlu Baca

20 November, 2012

TUAN IBRAHIM DIBELASAH HASSAN ALI




1. Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, Pesuruhjaya Pas Negeri Pahang sudah lama menanam impian untuk jadi calon Parlimen Jerantut, namun atas beberapa sebab ianya masih disimpan didalam hati. Namun kebelakangan ini usaha itu nampaknya meriah kembali, mungkin kerana ura-ura bahawa YBM Tan Sri Tengku Azlan tidak ingin bertanding lagi.

2. Untuk seketika sebuah banner dinaikkan di Jalan Jerantut - Benta, kononnya Pas dan Pakatan Rakyat beredia menjayakan projek jalanraya yang terbengkalai jika dipilih dalam PRU13 nanti. Gimik 'kurang cerdik' ini tentunya tidak disukai ramai rakyat yang tidak suka diperbodohkan. Mungkin kerana itu jugalah banner berkenaan tidak kekal lama dan diturunkan semula.

3. Di Jerantut khabar terkini ada lebih kurang 50 orang ahli muda Pas bertindak keluar parti kerana hilang percaya kepada parti yang sejak kebelakangan ini bertindak terlalu aggresif sehingga sanggup menganjurkan doa kemusnahan sesama Islam.

4. Hakikatnya Dato' Tuan Ibrahim bukanlah calon yang dikehendaki di Jerantut bahkan dia juga kurang berwibawa diperingkat negeri. Namun selama ini ahli-ahli hanya mengambil sikap berdiam diri kerana masih ada rasa hormat terhadap beliau.

5. Sedikit demi sedikit rahsia peribadi dan perilaku beliau terbongkar, terkini Datuk Dr. Hassan Ali dalam ceramahnya membelasah sikap hipokrit Dato' Tuan Ibrahim. Ahli Pas yang sedar dan celik mata sudah mengambil sikap positif dengan dalam senyap keluar meninggalkan parti.

6. Nampaknya sudah tidak ada lagi tempat untuk orang yang menggunakan Islam bagi kepentingan peribadi dan parti. Anak-anak muda yang sudah semakin celik politik dan lebih sayangi Islam dari parti politik yang hidup diatas nama perjuangan Islam namun gagal melakukannya bersungguh-sungguh.

8 comments:

Anonymous said...

kat jerantut nie awak seorang saja yg percaya kat hassan ali nie

Anonymous said...

Sayapun percaya Hassan Ali...dan ramai org Jerantut yg percaya Hassan Ali dan ramai juga yang tak percaya Tuan Ibrahim, mungkin awak sorang jr yg percaya ke dia gamaknya...

Anak Muda Sg. Retang said...

Selepas menonton video tu saya rasa Hassan Ali dipihak yg benar dan Tuan Ibrahim jelas seorang penipu....saya ingat ceramah Hassan Ali di Sg Retang dulu didatangi oleh sungguh ramai penonton, tentu Pas kesal kerana memecatnya

Anonymous said...

Tn Ibrahim dan Pas tak payah ada hajat nak tawan Parlimen Jerantut dan mana2 adun dalam Jerantut, kamu pemuda tak akan sesekali biarkan hamPas perdayakan rakyat, biarkan yg bodoh saja ikut Pas hamPas ni, hehehe

Anonymous said...

Rakyat lebih rela di perbodohkan oleh pemimpin UMNO jerantut aje yek.Kesian org jerantut kena tipu ajelah dengan ku lan dan dompok huhu

Anonymous said...

Hahahaaa..

Dah kena pecat tu buat la cara kena pecat...
Tu la...cita-cita besar sgt..Ingat ada PHD cerdik sgt...tu la...berangan nak jadi menteri besar selangor...akhirnya kena pecat...kat mana la nak bertanding pas ni...guna pulak lambang beras jati....asan...asan.....nak jadi MB selangor tak dapat..bertanding pesuruhjaya kalah....last2 kena pecat exco dan ahli pas....jual beras lagi elok la asan...

Anonymous said...

Inilah wajah Pas sebenarnya, walaupun berjuang menegakkan Islam tapi tidak sehaluan dengan kepimpinan Pas maka mereka tetap menolak. Apakah jika bukan Pas bukan Islam? Bagaimana dengan negara Arab yang bukan Pas apakah mereka juga bukan Islam? hehehe...kecut sungguh akal puak2 Pas ni, hehe

Anonymous said...

Pemimpin PAS bongok. Nak jatuhkan UMNO, tp takde plan nak buat apa lepas tu. Apa plan kalau BN tumbang? Depa kata, 'lepas tumbang baru kita bincang nak buat apa'.. ???!! Start nilah aku terus tak sokong PAS. Soooo stupid... Aku undi BN.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...