31 October, 2012

NIK AZIZ INGIN KEKAL PERINTAH KELANTAN





1. Dari Laporan dari sebuah akhbar (Klik Sini), Nik Aziz menyatakan bahawa beliau masih boleh berkhidmat apabila ditanya mengenai keuzurannya dan bila beliau ingin bersara dari politik.

2. Jika kita masih belum lupa, Nik Aziz pernah menyatakan akan turut berundur dari jawatannya dalam politik jika Tun Dr. Mahathir berbuat demikian dalam usahanya mendesak Tun Dr. Mahathir meletakkan jawatan. Apakah Nik Aziz berpeggang pada janjinya? Apakah hukum ingakari janji?

3. Kata Nik Aziz kononnya Dr. Mahathir dah terlalu lama memeggang jawatan beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia. Namun siapa yang masih memeggang jawatan sehingga sekarang ini? Pada umur berapa Dr. Mahathir melepaskan jawatan ketika itu dan berapakah umur Nik Aziz sekarang ini?

4. Dari klip video diatas, kata Nik Aziz sihat tubuh badan bukanlah sesuatu yang sangat penting dan akal fikiran adalah lebih utama dalam kepimpinan. Nampaknya 'akal' Nik Aziz tetap berkeinganan untuk memerintah Kelantan selama-lamanya.

5. Rupanya yang menamakan dirinya sebagai 'Tok Guru' pun lebih mencintai dunia dan kuasa yang ada.

7. Membangun bersama Islam hanyalah slogan Pas bagi Negeri Kelantan dan slogan itu berubah-ubah kata Nik Aziz. Demikian juga dengan perlaksanaan hukum hudud.....ianya juga adalah slogan dan berubah-ubah seperti sekarang ini dan ianya bukan lagi perjuangan Pas.

8. Baca: Nik Aziz dulu kutuk Mahathir dan Nik Aziz dah hilang upaya

9. Hahahaha! Pengikut totok Pas tertipu lagi...dulu, kini dan selamanya. Mungkinkah mereka menyesal kerana berguling-guling untuk pertahankan Pas sedangkan pemimpinnya sah HamPas.


1 comment:

Anonymous said...

Saya doakan agar TGNA bolah bertahan selama 22 tahun lagi supaya banyak lagi nasihat-nasihat yg bernas boleh diucapkan untuk buah fikiran umat Islam Kelantan yg rata-rata sayang kepadanya.

Juga agar UMNO dapat sedikit sebanyak pengajaran dari org bukan BN.

Semalam ada konvo tadika KEMAS dan anak-anak adakan tariang GANGNAM, inikah matlamat Kemas & UMNO ?

Jika UMNO tak belajar dari org lain maka pupuslah UMNO.

Untuk maluman ada org UMNO dibenarkan berniaga di Mesjid Mesjid yg ditadbir PAS, tak de masalah. Tapi org UMNO sendiri tak jemput ahli mereka ini utk berniaga bila UMNO adakan event, asik-asik gerai ketua-ketua meraka.

Bila UMNO nak bantu peniaga kecil ?

HAMPEH UMNO.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...