Suara Anak Pahang - Perlu Baca

12 November, 2014

CAMERON HIGHLANDS DITAWAN?

 



Benarlah bila Menteri Besar Pahang kata ayat 'ditawan' agak luar biasa dan tidak sesuai bahkan keterlaluan. Tidak kiralah apa alasan sekalipun hatta 'metafora', ianya tetap tidak sesuai kerana mampu memberikan persepsi buruk - melainkan pihak Utusan melakukannya secara sengaja dengan niat tertentu.

Awang Selamat, kemudiannya bangun untuk pertahankan Utusan dengan gaya seorang pahlawan terbilang dan kemudiannya terus menerus 'menghentam' Menteri Besar Pahang semahunya tanpa belas kasihan.

Bagaikan 'Pendekar Bujang lapok' dalam film P.Ramlee, Awang Selamat menyerang Menteri Besar Pahang bertubi-tubi. Bahkan segala yang ada sekeliling Menteri Besar seakan hendak di 'tikam'nya, termasuklah pengamal media sosial yang dituduh bermacam-macam.

Kita hanya mampu mengucapkan syabas atas keberanian dan intergriti Awang Selamat, yang mungkin berniat untuk selamatkan Utusan Malaysia dengan meningkatkan jualannya apabila dilihat berani 'menghentam' menteri.

Selepas ini mungkin Awang Selamat juga akan 'menghentam' Menteri Dalam Negeri' kerana isu pendatang asing ini adalah dibawah tanggungjawan KDN. Kita nak juga lihat keberanian Awang Selamat nanti bila berdepan dengan menteri berkenaan. Apakah dia masih berani bersuara atau menyimpan 'telor'nya didalam 'kerandut'nya sendiri.

Mungkin kerana keghairahan beliau untuk 'menghentam' Adnan Yaakob maka Awang Selamat terlupa untuk merujuk isu alam sekitar ini kepada kementerian berkenaan. Semua kesalahan diletakkan keatas Menteri Besar Pahang semata-mata sedangkan masih ramai pihak berkuasa lain yang patut menangung sama tanggungjawab tersebut.

Awang Selamat mencemuh hebat sangatkah Adnan Yaakob? Kita juga ingin bertanyakan Awang Selamat, hebat sangatkah Awang Selamat ini? 

Jika gara-gara keceluparan Awang Selamat membuatkan akhbar Utusan Malaysia disaman, eloklah Utusan Malaysia singkirkan Awang Selamat bagi menyelamatkan Utusan. Jika Utusan Malaysia terpaksa ditutup akibat disaman, tentulah akan menjejaskan 'periuk nasi' banyak pihak yang bertugas dengan Utusan.

Adalah tidak adil jika kerana nila setitik akan merosakkan susu sebelanga. Jika kerana Awang Selamat seorang akan memberikan kesan kepada keseluruhan kakitangan utusan. Justeru, wajarlah pihak pengurusan mengambil tindak untuk 'merehatkan' Awang Selamat sebagai jalan penyelesaian yang selamat.

Sebermula, adapun malam semakinlah larut. Syahadan suara anjing-anjing yang menyalakpun sudah semakin perlahan adanya. Diluar jendela malam yang gelap dan rintik-rintik hujan yang masih menitis perlahan-lahan. Maka sahaya pun inginlah mencari bantal untuk melelapkan mata seketika. 

Bagaimanapun susahlah sahaya hendak melelapkan mata kerana asyik memikirkan tentang Awang Selamat itu jua adanya. Apakah Awang Selamat akan terus dan tetap selamat atau sudah tidak selamat lagi.

Akhirulkalam, maka tinta dan kalam ini akan sahaya simpan kerana entah esok entah lusa sahaya akan menulis semula. 

Sekianlah adanya.






4 comments:

kluangman said...

Melayu cukup berani kalau yang nak ditegurnya itu melayu juga.

Melayu jugalah yang cukup pahlawannya untuk bingkas melawan kalau yang menegurnya itu melayu juga.

Tapi kalau cina tegur..menikus macam gajah sorok kepala.

Dan kalau cina yang salah, tegur pun basa basi, lapik sana lapik sini, takut dipanggil rasis.

CEO Siber said...

....


(( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Agenda Jahat UMNO - UMNO Mahu Musnahkan Perpaduan PR Utk Terus BKUASA!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Generasi lama, generasi muda dan generasi baru perlu berhati2 dgn tektik UMNO sekarang yg menggunakan media mereka..

Matlamat mereka hanya satu... Mahu kekal berkuasa...

Oleh itu, mereka perlu memastikan Pakatan Rakyat berpecah agar rakyat sudah tidak percaya kpd Pakatan Rakyat lg.. ( Konon nya lah )

Jadi di bawah adalah tektik mereka yg dianggap berkesan... ( Konon nya lah )

1. UMNO akan cuba habis2an agar PAS keluar dr PR... Semua cerita mereka palsu belaka..

2. UMNO akan menggunakan Anwar habis2an sbg liabiliti PKR... Sebenarnya mereka takut dgn kekuatan Anwar..

3. UMNO yg sudah hilang pengundi Cina, akan melabel DAP mcm2... Jahat mereka tak sedar, nak kata DAP pulak jahat...


Jadi, sy mohon sgt, jgn mudah percaya dan tertipu dgn permainan jahat mereka...

Tolong ye :-)


Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<


MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'




Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi.
Jika Anda mau share dan download files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

Anonymous said...

ngape tok nan nak saman utusan ?????
terasa pedas ke ??
benda berlaku dah lama...bila orang tegur dia nak melenting lebih lebih pulak...
kalau media tak dedahkan, ade ke bm tahu...(jawapan biasa, saya tak tahu pun, tak ade laporan)
RAKYAT melihat kelakuan MB dan pihak penguatkuasa.
AMANAHlah dalam Melaksanakan Tugas.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...