08 May, 2009

PAKATAN RAKYAT / PENYOKONG GUNA HUKUM RIMBA




Peristiwa hitam yang berlaku di DUN Perak semalam membuktikan negara kita sekarang sedang menuju ke era hukum rimba di mana sesiapa yang kuat dan ada kuasa dialah yang menang dan boleh bertindak sesuka hati.

Ini ditunjukkan oleh ADUN-ADUN PR yang bertindak diluar jangkaan dan tanpa segan-silu menggunakan segala cara mereka untuk menghalalkan apa juga tindakan mereka. Undang-undang negara telah mereka ketepikan begitu saja.

Speaker, V.Sivakumar yang telah dilucutkan jawatannya kelihatan jelas sebagai seorang yang gila kuasa dan tidak mahu mengakui hakikat bahawa dirinya telah dipecat. Kita tertanya-tanya apakah undang-undang hanya betul jika ianya menyebelahi pembangkang dan dianggap salah jika tidak menyebelahinya. Hukum rimba apakah ini yang hanya betul jika memihak kepada mereka?

Apabila diminta mengosongkan kerusinya dan melepaskan jawatannya, V.Sivakumar Speaker haram itu telah mengingkari arahan dan tidak berganjak dari tempatnya dan menunjukkan dia tidak menghormati langsung undang-undang malahan mencabar undang-undang dan peraturan yang telah ditetapkan. Beginilah keadaan nya para pemimpin pembangkang yang tidak pernah ada wawasan membangunkan negara tetapi hanya inginkan jawatan yang dipegangnya untuk dipegang selama-lamanya.

Apakah mereka merasakan bahawa mereka ini adalah insan pilihan Allah yang melakukan hanya segala yang betul belaka? Apakah mereka merasakan bahawa hanya mereka yang lebih berhak dari orang lain? Apakah mereka sentiasa betul dan benar?

Malanglah bagi kita rakyat Malaysia dan penyokong serta pengundi mereka sebelum ini kerana semua nya telah jelas sekarang bahawa pemimpin-pemimpin PR tidak pernah berjuang untuk rakyat, tetapi merekalah yang menagih rakyat untuk berjuang untuk mereka. Ini jelas apabila diluar dewan semasa persidangan DUN Perak ramai golongan rakyat yang dipergunakan untuk melakukan huru-hara dan mencabar pihak polis dengan melakukan rusuhan.

Jelas kepada kita bahawa Undang-undang Rimba ini di praktikan oleh pemimpin-pemimpin pembangkang dan diserapkan juga kepada penyokongnya bagi tujuan menghuru-harakan negara. Kita berharap agar rakyat tidak lagi menjadi bodoh dan diperbodohkan oleh pemimpin yang hanya berkepentingan peribadi.

PR sering mambuat tohmahan bahawa kerajaan melaksanakan undang-undang rimba sedangkan merekalah yang melakukan dan memulakannya. Malang sungguh bagi negara kita bila kesedaran politik kita yang rendah ini dipergunakan oleh pembangkang dan dimanapulasikan sepenuhnya.

Rakyat diajak berpolitik sepanjang masa sehingga melupakan tugas harian dalam keadaan ekonomi yang meruncing ini. Mereka tidak peduli kepada apa yang akan terjadi kepada rakyat asal cita-cita menguasi politik negara mereka tercapai. Mereka juga tidak pernah meunjukkan wawasan dan pelan pembangunan dan ekonomi mereka. Sebaliknya, rakyat hanya dihidangkan dengan cacimaki terhadap kerajaan dan pemimpinnya.

Kerana itu lah kini berlaku apa yang berlaku di DUN Perak, bila mereka yang tidak layak dipilih untuk jadi pemimpin. Mereka bukan saja setakat bodoh malahan mereka juga sombong bagi melengkapkan ungkapan 'Bodoh Sombong'. Kerana itu jugalah mereka tidak pernah menyedari hakikat bahawa mereka telah melakukan kesalahan dan sekarang mereka tidak diingini lagi oleh rakyat.



(Klik untuk baca Blog: Warisan Pahang)

(Klik untuk baca Blog: Graduan Melayu Muda)

6 comments:

noi/moi said...

BN, UMNO, Iblis, Syaitan, Babi & Anjing





Hari ini berjuta cercaan muncul dari mulut rakyat Malaysia yang mengharapkan keadilan. Semua cacian itu mungkin terlalu keras, kasar dan sebahagiannya lucah. Ramai juga yang menangis dan meronta menyebut-nyebut senapang, bom, senjata, C4 dan lain-lain. Terasa betapa mungkin hanya senjata dan nyawa yang mampu mengembalikan keadilan dan memulihkan demokrasi. Sabar ......

UMNO-BN melangkah lebih jauh lagi hari ini. Perlembagaan jadi najis taik dan kencing. Undang-undang jadi muntah dan nanah. Yang Berhormat BN jadi iblis dan syaitan. Polis jadi babi dan anjing. Mereka saling membantu merogol dan meliwat demokrasi. Bagi mereka Tuhan telah tiada. Kalau Tuhan nak mencampakkan mereka ke neraka, mereka akan cabar Tuhan. Mereka akan turunkan Tuhan dari apapun tempatNya. Mereka akan tabalkan Tuhan baru.

Zambry jadi jembalang busuk menipu rakyat dengan kenyataan-kenyataan palsu, fitnah dan bodoh. Sidang media Zambry yang disiarkan dalam berita TV malam ini mengandungi pemalsuan fakta tahap Yahudi gila babi. Polis melengkapkan pembuktian diri sebagai pencacai barua berdarah babi berhati anjing menjunjung perintah pembesar UMNO yang sakit jiwa dan rosak otak.

Rakyat Malaysia yang menyaksikan kekecohan sidang DUN dan kekecohan di luar DUN hari ini tak akan memaafkan UMNO-BN sampai bila-bila. UMNO dan polis boleh terus menipu dalam akhbar dan radio/tv tetapi rakyat yang menyaksikan peristiwa hari ini dengan mata sendiri tak akan dapat ditipu.

Peristiwa hari ini menghancur-luluhkan keyakinan sebahagian pencinta keadilan di kalangan pendokong Pakatan Rakyat. Namun kekecewaan itu akan menyemarakkan semangat dan daya juang yang membuak-buak untuk memampuskan UMNO-BN dalam pilihanraya umum ke 13 nanti. Catatan peristiwa hari ini lengkap dengan foto dan video di dalam dan di luar dewan akan disampaikan kepada seluruh rakyat Malaysia dengan usaha yang bersungguh-sungguh. Wajah-wajah iblis, syaitan, babi dan anjing yang menyempurnakan pencabulan perlembagaan dan undang-undang hari ini akan terpampang dan beredar di merata ceruk. Biar rakyat kenal muka dan susuk badan perogol, perasuah dan pengkhianat keadilan di kalangan haiwan Malaysia spesis UMNO-BN.

Jiwa kebabian UMNO membawa kepada lanjutan krisis Perak yang entah bila akan selesai. Setelah ada dua MB kini Perak ada dua Speaker pula. Sivakumar dicempung turun dari kerusinya dan diseret keluar dari dewan seperti bangkai haiwan buruan yang ditembak mati. Babi dan anjing kemudiannya mengurung Sivakumar dibilik rahsia untuk menjayakan rancangan iblis syaitan mengangkat Ganesan sebagai Speaker haram.

Ketika itu persidangan belum pun bermula. Sivakumar sebagai Speaker yang sah belum memulakan agenda persidangan. Perintah Tetap DUN memperuntukkan kuasa yang jelas kepada Speaker untuk menentukan hal-ehwal perjalanan persidangan termasuk kehadiran ke dalam dewan persidangan. Siva memerintahkan 7 ADUN yang telah dikenakan hukuman penggantungan 18 dan 12 bulan supaya meninggalkan dewan. 3 ADUN lompat yang kerusi mereka telah diisytiharkan kosong juga diperintahkan keluar dewan. Siva menyatakan dengan jelas "saya tidak akan memulakan persidangan sehingga 10 ADUN yang diperintahkan keluar dewan mematuhi perintah itu".

10 iblis syaitan BN itu tetap ingkar. Oleh itu persidangan tidak dimulakan. TIDAK DIMULAKAN. Di ketika itulah Zambry mengemukakan usul memecat Speaker diikuti usul melantik Ganesan sebagai Speaker baru. Siva enggan menimbangkan usul itu kerana persidangan belum bermula. Tambahan pula ia dikemukakan oleh ADUN yang telah digantung sejak 18 Februari lalu. ADUN itu juga telah diperintahkan keluar dewan 10 minit sebelum itu.

Persidangan belum bermula. Usul pula dikemukakan oleh ADUN yang telah digantung dan masih dalam tempoh penggantungan. ADUN itu juga telah diperintahkan keluar dewan oleh Speaker. Speaker telah pun menjelaskan hal itu sebaik saja Zambry membacakan usulnya. Sahkah usul itu? Sahkah pemecatan Sivakumar? Sahkah perlantikan Ganesan?

Siva tidak berganjak daripada kerusi Speaker. Speaker mengarahkan Bentara Dewan melaksanakan perintah pengusiran 10 iblis BN. Malangnya Bentara Dewan telah hilang akal dan rosak otak. Mereka enggan melaksanakan arahan Speaker. Babi dan anjing beruniform masuk ke dewan menyertai babi dan anjing tak beruniform yang sedia ada dari awal. Mereka memeluk dan mengangkat Speaker turun dari kerusinya. Selepas itu mereka mengheret Speaker di lantai seperti mengheret haiwan. Speaker dikurung oleh babi dan anjing itu di sebuah bilik sehingga persidangan haram selesai.

Persidangan dikendalikan oleh Ganesan dan ditangguhkan olehnya hampir jam 4.00 petang. Sahkah persidangan yang dikendalikan oleh Ganesan itu? Sahkah penangguhan oleh Ganesan itu

noi/moi said...

Beginilah hebatnya angkara durjana BN. Merampas sidang dan menidakkan kuasa speaker semata-mata tamakkan kuasa. Tragedi hitam yang menyayat hati ini jelas memperlihatkan bagaimana rakusnya BN merampas kuasa di Perak serta merobek kuasa speaker serta melacurkan demokrasi yang dipegang selama ini.






Perlantikan speaker haram yang dibuat tanpa mengikut prosedur dan membelakangkan peraturan dewan serta mencabar kuasa speaker. Lihatlah bagaimana angkuhnya BN apabila mengingkari arahan speaker ketika speaker mengarahkan 10 ADUN keluar dewan kerana mereka ini masih digantung. Bukan setakat itu ADUN BN dengan biadabnya merampas speaker dengan menggantikan speaker yang baru walaupun pada hakikatnya usul bagi perlantikan speaker baru itu ditolak.






Tidak cukup dengan itu BN telah menggunakan Polis untuk menyeret keluar speaker dengan sehina-hinanya tanpa ada pertimbangan. Kedudukan speaker yang mempunyai tempat paling atas di dewan rakyat telah dinafikan. Inilah sebenarnya gambaran sebenar BN yang hanya pandai menggunakan media massa miliknya untuk menutup kebiadaban sebenar mereka.

Dalam Buletin utama TV3, Zambry dengan angkuh memutarbelitkan fakta dengan mengatakan bahawa Pakatan Rakyat telah menimbulkan kekecohan dan tidak menghormati dewan. malah beliau juga tanpa rasa bersalah mendakwa bahawa Pakatan rakyat mengamalkan undang-undang rimba pada hal mereka lah sebenarnya pendokong undang-undang rimba apabila mengingkari perintah speaker apabila diarahkan supaya keluar dewan terhadap 10 ADUN yang masih lagi dalam tempoh penggantungan.
Di mana lagi letaknya nilai demokrasi sebenar. Apakah demokrasi hanya diguna pakai atas kepentingan tertentu sahaja. Di mana perginya pakar undang-undang. Banyak persoalan-persoalan yang wujud. Arahan siapakah pula yang menghalalkan polis memasuki dewan tanpa kebenaran speaker malah mengheret speaker keluar ke tempat yang tidak diketahui.


Apakah ianya tidak menjadi satu kesalahan kerana telah menidakkan hak seseorang yang dibenarkan oleh undang-undang.

Tragedi hitam 7 mei ini telah memalitkan lumpur pada BN sendiri sebenarnya. Rakkyat yang melihat kejadian ini sudah pasti akan melihat BN sebuah gagasan yang tidak bermoral dan rakus. Orang-orang yang lalu lalang dan sedang minum kopi di kawasan berhampiran juga khabarnya ada yang ditahan polis tanpa sebab. beberapa pemimpin parti pembangkang pula dimuatkan ke dalam trak untuk dihantar ke balai polis berhampiran. Demokrasi kah ini? Adilkah ini? Pejuang bangsa dan agama kah ini? agama Islam tidak mengajar kita jadi begini. Agama-agama lain juga menyarankan supaya penganut-penganut agama berbuat baik.


Ingatlah, BN adalah rakus. Rakus dalam semua keadaan. Rakus merampas kuasa dan rakus melacurkan demokrasi. Yang membantu orang yang rakus, jawablah nanti diakhirat. Tuhan itu adil. Ustaz-ustaz dalam BN kenapa masih lagi mengunci mulut untuk memperbetulkan kerakusan BN ini.

TokMudim said...

Jangan jadi BABI apa benda pun sondol....janji perut ada isi.

No War Pigs. Stupid.

Panglima Perang Cyber said...

kesian bro kena serang...nampak gaya gambar tu sangat bahaya la heheh.

tuan, jangan bagi anonymous komen..menyerabutkan.

jika nak komen suruh diorang daftar sebagai blogger.

atau buat je tanpa komen hehe.


saya akan bagi link blog tuan utk biar rakyat tengok mcm mana sebenar perangai pembangkang ni.


yg bagi komen nampaknya tak sedar lagi, perintah penggantungan tu tak sah sikit pun..

kesian, buang masa mencarut di sini..

ehhhh dapat duit ke mencarut di sini?

entahlah labu!

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

Ye ke berjuta mencerca??? Sapa yang mencerca tu??? Nenek dan Moyang ko ke Noi/Moi oii....ish-ish....memanglaah korang ni kemaruk kuasa. Bila hilang kuasa, dah hilang arah.....Padanlah dengan muka korang semua PAKATAN Pembangkang.

bERANIKAN hATI said...

epala hotak kau lah berjuta rakyat...yang mencerca tu ko sorang je. Tapi biasalah puak-puak ko ni, satu dua orang katanya mewkili rakyat berjuta.

Yang pastinya, berjuta manusia seluruh dunia melihat ADUN PR naik atas meja macam beruk dan melihat penyokong PR baring atas jalan di K.Kangsar dulu yg macam lembu,huhu

Beginilah bila manusia meletakkan darjatnya lebih hina dari binatang. Dan komen sdr yang tak bernama dan penakut ini juga bolehlah saya anggap spt satu diantara berjuta-juta monyet itu, huhu

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...