Suara Anak Pahang - Perlu Baca

13 September, 2011

NAMEWEE CELAKA: RAKYAT BERUBAH MENGUBAH KERAJAAN






1. Namewee telah bangkitkan kemarahan orang-orang Melayu dengan isu-isu rasisnya dan sikap kurang ajarnya. Marah Melayu ini ada yang diluahkan ada juga yang masih kekal disimpan didalam hati.

2. Beberapa laman blog juga menulis dan menyuarakan kebencian mereka kepada 'celaka' Namewee ini. Saya juga menyuarakannya, baca  sini, 

3. Bukan sedikit kemarahan orang Melayu bila Namewee diterima dengan baik oleh Menteri Nazri Aziz dan sudah tentu banyak blog mencerca perbuatan itu sebagai pemimpin yang penakut untuk bertindak.

4. Tiba-tiba kita lebih terkejut apabila PM bersedia untuk berjumpa pengkhianat dan si mulut celupar ini. Baca Mazidul  dan juga MalaysiaKini

5. Ini telah bangkitkan semula kemarahan orang Melayu yang juga penyokong UMNO sendiri. Banyak yang diperbincangkan mengenainya dilaman-laman facebook. Baca di fb Aminuddin Mohamad. Baca juga diblog ini.

6. Maaf bapak-bapak menteri, kami melihatnya begini:

1) Menteri-menteri terdiri dari mereka yang penakut untuk bertindak terutamanya Hishamuddin Tun Hussein yang sudah sinonom dengan panggilan Menteri Amaran.
2) Menteri-menteri kebanyakannya lahir di Istana dan rumah-rumah besar dan dari kalangan bangsawan dan kaya raya, kerana itu mereka tidak ada semangat berjuang bersama rakyat, kerana itu mereka tidak berjuang untuk rakyat.
3) Menteri-menteri hanya sayangkan kepentingan mereka sendiri saja dan tidak pedulikan dan perjuangkan rakyat lagi.
4) Menteri-menteri membuatkan rakyat berfikir bahawa untuk mendapat perhatian dari menteri-menteri rakyat mesti membantah dan membangkang. Kerana selalunya pembangkang akan diberi parhatian lebih dari mereka yang jujur dan setia.

7. Saya juga ingin dipanggil untuk bertemu PM, jadi mestikah saya bersikap kurang ajar, menentang kerajaan serta rasis?

8. Mestikah saya juga tunjukkan tidak menyokong Kerajaan dalam PRU akan datang serta mengajak lebih ramai sanak saudara dan rakan-rakan untuk tidak menyokong kerajaan?

9. Dan, saya tidaklah bersendirian....

10) Mungkinkah benar bahawa Muhyiddin Yassin lebih bersemangat membela rakyat dan dia tidak duduk dibawah bayangan suri?

8 comments:

Borokpolitikweh said...

Tolong link blog kas
http://borokpolitikweh.blogspot.com/

Anonymous said...

cina babi ni patut tak boleh diberi muka langsung..kemurahan hati PM membuat cina babi ni lagi berani memijak kepala orang melayu serta merendah rendahnya...kenapa tak de yang berani menyentuh cina babi ni..saya pun tidak faham...

Semerah Cili! said...

salM Bro..Tolong Link Blog Ana Dengan Blog Lue..Tq brooo..

semerahcili.blogspot.com

Anonymous said...

Kalau betul dan PM tetap akan bertemu dengan CIBAI NAMEWEE ...... ia amat menyedihkan aku ....... aku mohon sungguh2 dengan PM janganlah dilayan cibai tu kalau masih sayangkan kami yang setia menyokong PM dan UMNO ....... kalaulah rayuan dan rintihan kami tidak dilayan ....... PRU13 nanti ..... wassalam la .....

Buntat said...

Orang melayu memangnya bersikap mudah lupa. Memangnya mula-mula sesuatu isu itu sangat hangat marahnya, makin lama lemah dengan sendirinya. Kalau tak percaya buat kajian sendiri

ajai62 said...

Assalam Bro

Cakap dengan Najib Cina akan undi DAP pada PRU 13... UMNO akan hilang undi orang Melayu kerana tunduk pada cina

Anonymous said...

Sdr BraveHeart,
Izin kan saya bersama anda.NO to Name wee...
No no no to PM Najib meet this cb.
Cukup lah UMNO BN menghina Melayu.
Kalu Ta mau berhenti , tunggu orang Pekan.
Kalu orang masih beri undi mereka,maka Presiden UMNO akan menerima elaun Ketua Pembangkang di Parlimen selepas PRU.
Kalu nak juga keras ,ingat "lead -follow - OR, get out of the way".
arjuna waspada
changkat lobak.

bRAVEhEART said...

Salam sahabat semua,
1. Terima kasih kerana sudi memberikan komen disini.
2.Borokpolitikweh dan Semerah Cili, blog anda insyallah akan dilinkkan tidak lama lagi.
3. Anon 3:15 dan 4:24, itu yg saya x ketahui tu, kenapa pemimpin Melayu kita terlalu mengalah selama ini dan mungkin selamanya agaknya...?
4. Buntat - mmg benarlah agaknya melayu mudah lupa.
5. Ajai dan Anon12;08, itulah yg ingin saya suarakan dan harap PM akan mendengarnya, insyallah...jika dia sayangkan Melayu dan sayangkan dirinya sendiri...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...