30 November, 2012

MURSYIDUL AM: SEMUA SALAH UMNO




1. Pihak pembangkang memang hebat dalam menanam persepsi dihati rakyat. Segala kesalahan dipertanggungjawabkan kepada UMNO BN dan Kerajaan. Namun dalam masa sama, jika terdapat apa-apa yang memungkinkan rakyat menghargai maka mereka terus mendabik dada merekalah yang melakukannya. Sehinggakan ada yang tanpa rasa malu dan bersalah sanggup mengedarkan borang Bantuan Rakyat 1Malaysia yang diberikan Kerajaan kononnya merekalah yang mengusahakannya.

2. Pernahkan sekali pihak pembangkang memuji apa-apa kebaikan yang Kerajaan telah lakukan selama ini? Apakah dalam masa lebih dari 50 tahun tidak ada satupun kebaikan yang Kerajaan lakukan? Malangnya kebanyakan dari mereka membesar hasil usaha keras Kerajaan namun sudah melupakannya. Ditambah pula dengan hasutan pembangkang yang menyatakan tidak perlu berterima kasih kepada sebarang usaha yang Kerajaan berikan.

3. Yang banyak lebih jauh menyimpang adalah parti Pas yang sewenang-wenangnya beranggapan bahawa hanya mereka sahaja yang berhak jadi umat Islam, selain dari Pas dianggap bukan Islam dan kafir. Jika sesuatu dilakukan oleh UMNO maka mereka menghukumnya sebagai haram tetapi apabila mereka melakukan perkara sama maka mereka menghalalkan. Halal dan haram memang sudah menjadi senjata mereka selama ini. Memang haramjadah puak-puak yang permainkan agama ini!

4. Klip video diatas mendedahkan bagaimana pihak pembangkang menanamkan persepsi kepada rakyat bahawa UMNO itu buruk dan membawa keburukan dengan memfitnah serta melonggokkan segala kesalahan kepada UMNO. Hayatinya dan bukakan fikiran dengan luas serta jangan taksub kerana Pas itu bukan agama dan Islam itu bukan Pas.

5. Bila pula Cekgu Bard bersama Topeng Perak, Yob Tulalang Sekah serta Nurislah akan tubuhkan CIBAI? Aspan Alias dan Suck-mongkol pun boleh join sekali.

3 comments:

mohd. natar said...

... Braveheart bermakna Hati Berani. Yakni Hati Yang Berani.

Tetapi Beranikan Hati bermaksud Brave The Heart.

Semoga penyesuaian boleh dan dapat dilakukan agar ianya menampakkan impak yang lebih berkesan.

Ini hanyalah satu cadangan ...

bRAVEhEART said...

Salam,

1. Taiping Central....blog tuan sudahpun dilinkkan, terimas kasih dan teruskan berkarya.

2. Tuan Mohd Natar, terima kasih atas pandangan dan pendapat.

oldman said...

BRAVEHEART ke BRAVE THE HEART ke tak kisah lah jangan jadi NO HEART dahlah..impak nya pada tulisanya dan idea yg bernas dan membuat pembaca befikir....sekadar pandangan saya.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...