27 November, 2014

ZAHARIN 'PARIA' POLITIK ?

Zaharin sebagaimana yang digambarkan 
oleh seorang facebooker


Zaharin Mohd Yasin aka blogger Sang Kelembai bolehlah dianggap sebagai blogger kontroversi. Selalu menonjolkan diri dengan isu-isu panas terutama menghentam pemimpin UMNO. Kita faham bahawa ada sesuatu yang dia mahukan selain dari perhatian.

Yang menghairankan kenapa pemimpin dan UMNO sahaja yang jadi sasaran? Apakah pihak pembangkang tidak ada melakukan sebarang kesalahan? Ya, mungkin beliau ada alasan... untuk membetulkan kesilapan ... namun menegur di media sosial dengan kata-kata yang tidak wajar dimana bukanlah satu cara yang terpuji. Melakukan perkara yang benar dengan cara yang salah juga umpama melakukan kesalahan.

Saya tidak mengenali beliau secara dekat, namun saya sangat faham bahawa beliau dambakan jawatan didalam UMNO bahkan didalam kerajaan jika berpeluang. Tetapi mungkin beliau sendiri sedar bahawa harapan itu tidak akan tercapai dan beliau ibarat sudah ketinggalan kapal untuk membawanya belayar jauh.

Sabarlah Zaharin! Simpanlah gelisah dan gundah! Jika kail panjang sejengkal, sia-sia dalam lautan diduga!

Zaharin memilih jalannya sendiri dalam mengejar populariti. Kerana itu tidak hairanlah bila beliau seronok jadi bahan perbualan biarpun dengan keburukan. Beberapa laman blog sejak dulu lagi menghentamnya, demikian juga di laman facebook.

Tetapi itulah Zaharin sebagai 'paria' politik. Baca The Unspinners, Mat Kilau Penang, Media Tempur Kedah, Kulaan Niring, Rezqeen Hill dan banyak lagi.

Terbaru, di laman facebook, Zaharin 'mengata' puteri yang kebanyakkannya gemuk. Saya boleh bersetuju dengan kenyataannya itu. Namun Zaharin bernasib baik kerana di PWTC semalam saya tidak sempat merakam gambarnya ketika berjalan dengan seseorang yang juga 'gemuk' sebagaimana gambaran yang diberikan kepada Puteri UMNO. Hahahaha!

Kadang-kadang, jika kita selalu meludah ke langit, pasti suatu waktu akan terpercik ke muka sendiri.


3 comments:

Anonymous said...

HODOHNYA DIA MEMANG KENA DGN PERANGAINYA!!

Anonymous said...

Tiada maruah atau integriti.

Anonymous said...

Laaa...dah tua rupanya blogger ni. Ingatkan orang muda yg masih tak cukup akal. Kalau dh tua beruban tapi kerja menyumpah orang, agak2 la rezeki camane tu.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...