12 January, 2009

MENGUNDI PAS MENYOKONG KEMUNGKARAN



Ulamak sesama ulamak:
DAP bukan kafir, jadi bolehlah berpeluk cium dengan mereka.


DAP tak setuju HUDUD tak apa. DAP nak ternak babi banyak-banyakpun tak apa.


Surah Al-An'aam (ayat 67)

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya".


Kehangatan Perang Saraf Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu (P036) semakin hangat. Biarpun ianya bukanlah penting sangat kerana ianya tidak akan mengubah apa-apa kedudukan kerajaan negeri Terengganu sama ada UMNO/BN atau PAS yang menang. Tun Dr. Mahathir turut menyatakan demikian di blog beliau. (Sila klik disini)
http://chedet.co.cc/cgi-bin/mt4/mt-tb.cgi/5

Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya. Kedua-dua pihak berhempas-pulas dan bermati-matian untuk memenanginya, dan sudah tentulah perbelanjaan yang dikeluarkan bukanlah sedikit. Saya nyatakan kedua-dua pihak! Pihak pembangkang telah memainkan isu peruntukan pembangunan yang dibelanjakan sebagai umpan memancing undi, Apakah pihak PAS tidak berbelanja semasa kempen pilihanraya ini? Cuma bezanya adalah PAS tidak mampu berbelanja besar ketika ini kerana PAS bukanlah parti memerintah, tetapi apakah anda lupa beberapa tahu lalu ketika PAS parti memerintah Terengganu, apakah PAS tidak berbelanja besar? Apakah PAS tidak janjikan rakyat pembangunan?

Bijaknya PAS adalah dapat mempengaruhi orang-orang kampong dengan bertopengkan agama. Dengan berketayap dan berserban, didalam masjid dan surau-surau mereka tidak segan-silu memaki hamun pemimpin pemerintah dengan diselang-seli ayat-ayat Quran. Tidak cukup dengan itu, PAS bertindak lebih ganas dengan menganjurkan tunjuk-tunjuk perasaan. Bahkan, bersikap seakan militant apabila menahan dan merampas kad-kad pengenalan penumpang-penumpang bas yang disangka mereka membawa pengundi hantu. Nasib menyebelahi mereka dan mereka menang di kawasan dimana Hj. Hadi bertanding lalu isu pengundi hantu pun tenggelam, jika tidak tentu mereka akan mengatakan bahawa Hj. Hadi kalah kerana adanya pengundi hantu. Kita telah faham bahawa sikap begitulah terjemahan sikap PAS – mereka akan menyalahkan jika kalah tetapi jika memihak kepada mereka maka mereka mendiamkan diri. (baca sini apa kata Ulamak)

Kita juga menaruh bimbang jika sekali lagi PAS akan bersikap agresif dengan membuatkan keadaan tidak tenteram kemudian mereka langsung menuduh UMNO/BN atau pun setidak-tidaknya Polis yang sengaja menimbulkan rusuhan. Inilah sikap PAS, bukanlah setakat baling batu sembunyi tangan malahan baling batu dan menuduh orang lain yang membalingnya. Jangan tertiupu denga kopiah dan serban mereka kerana PAS kini bukan PAS dahulu lagi. PAS kini adalah PAS yang telah meninggalkan lunas-lunas perjuangannya dahulu. Kerana itu kita lihat kebelakangan ini siapakah yang menganggotai PAS? Bukan lagi mereka yang benar-benar dari kalangan ulamak tetapi kebanyakan adalah dari kalangan orang-orang yang ingin mencapai tujuan tetapi gagal didalam UMNO lalu menjadikan PAS sebagai kuda tunganggannya.

Penyokong-penyokong PAS dikampong-kampong lebih buruk sikapnya. Sikap yang telah diajarkan oleh pemimpin-pemimpin mereka – “BN bui pitih ambik, undi bui PAS”. Kerana itu setiap kali apabila ada bantuan pembangunan yang kerajaan berikan maka mereka inilah yang terlebih dahulu menutut untuk mendapatkannya tetapi dibelakang merekalah yang mencaci kerajaan. Inilah sikap ahli-ahli PAS yang diajarkan oleh para ulamak mereka. Sikap penyokong dan ahli PAS memang fanatik kepada pemimpin dan parti. Setiap isu yang dimainkan oleh pemimpin akan mereka terima bulat-bulat dan mereka seakan sudah tidak mampu berfikir lagi bagi mencari kebenaran diatas kebohongan pemimpin yang mereka gelar ulamak itu.

Jika kita masih ingat, satu isu yang sudah lapok iaitu ; Kerajaan yang dipimpin UMNO adalah kerajaan kafir kerana berkerjasama dengan kaum kafir iaitu MCA,MIC dan lain-lain. Kemudiaannya PAS bersekongkol dengan DAP yang terang-terang menolak hukum hudud yang PAS cadangkan tetapi mengapa mereka tidak menganggap diri mereka kafir? Sebenarnya PAS lah yang kafir kerana mengkhafirkan UMNO dan berkerjasama dengan DAP. Mengundi PAS adalah mengundi untuk bersubahat dengan kemungkaran dan munafik. Kita berharap generasi baru kini akan lebih bijak dalam berpolitik. PAS bukanlah Islam dan Islam bukanlah PAS. PAS bukan parti yang Allah wahyukan. Di Negara-negara arab, Iraq dan Iran tiada parti PAS tetapi mereka juga adalah Negara yang memartabatkan agama Islam.

Selagi kita membenarkan dikelirukan oleh mereka yang kita anggap sebagai ulamak politik ini selagi itulah kita akan terpedaya dengan helah politik mereka. Ayat yang sering mereka gunakan adalah; Politik dan Agama tak dapat dipisahkan - sedangkan ia sebenarnya adalah dua perkara yang nyata berbeza - melainkan bagi mereka yang memang berniat untuk mempolitikkan Agama.

Kita berharap pengundi-pengundi di P036 Kuala Terengganu akan membuat pilihan yang bijak kali ini. Pilihannya tidak banyak; yang penting ialah ianya bukanlah PAS kerana PAS tidak akan dapat memberikan kebaikan samaada dunia ataupun akhirat kepada kita, jika bukan UMNO/BN berikan sahaja undi kepada bebas – itu adalah lebih baik daripada memberikan undi kepada PAS yang telah nyata bukanlah parti yang berpegang pada janji.


Syabas dan tahniah kepada jentera Pahang yang gah diperkatakan sebagai yang terbaik setakat ini, terutama sekali Bahagian Temerloh dan Maran. Bahagian Jerantut juga - syabas kepada ketua wanitanya yang baru yang nampak bersemangat dan bertanggungjawab. Keseluruhannya kepada Ketua Penerangan Badan Perhubungan UMNO Pahang yang mampu memonitorkan jentera dengan baik sekali. Tak lupa negeri-negeri lain juga yang bersama-sama berusaha mencapai satu tujuan murni. Pujian juga kepada Puteri UMNO Bahagian Gua Musang yang nampak bersungguh-sungguh dan gigih. Semoga kita akan beroleh kejayaan dan kemenangan - Amin!


8 comments:

Mr Joker said...

http://perisik-rakyat.com/2009/01/hoi-hantu-hantu-umnobn-kau-jawab-soklan.html

Anonymous said...

BH bengong, merapu, sasau... mental rosak.. gila la tk lama lg tu.. sian kau merayau kt blog pak tam cari publicity.. kesian dia.. siannn diaaaaaa...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Anon,
Awk mmg bukan anak jantan. Sbb itu penakut dan berlindung dgn tanpa nama @ ananymous. Orang2 penakur dan mental rosak dilarang ke laman ini.

Anonymous said...

Saudara,
Harap maklum, saya telah memadam satu komen yang melanggar etika. Maaf.

Atuk Banjar Masin said...

Please may I borrow your nice pict and posting to be posted to my humble 'tok_gajah'.
many thanks.

Atuk Banjar Masin said...

don't layan those block-head Anonymous.
let them say whatever they want.
we do our work and let them do their work. OK?
tok_gajah

Anonymous said...

salam. saye berpendapt.. menegakkan agama islam adlah lebih bermakna dan penting drpada menegakkan melayu semata.. sesungguhnya tiadalah melayu bermakna tanpa ISLAM..

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...