07 September, 2011

MAT SABU BUTA SEJARAH KARPAL SINGH PANDAI BERHELAH

Mayat anggota keselamatan yang dibakar dengan kejamnya 
oleh pengganas dalam peristiwa Bukit Kepong


1. Ucapan Mat Sabu bukan saja telah menimbulkan kontraversi bahkan menimbulkan kebencaian sebilangan besar rakyat terutamanya orang Melayu terhadapnya bahkan terhadap Pas dan Pakatan Pembangkang sendiri. (Klik sini ke Video Klip)

2. Karpal Singh meredakan keadaan dengan menyanggah kenyataan Mat Sabu bagi mengurangkan kemarahan rakyat terhadap Pakatan Pembangkang. (Blog CheDet)

3. Suka atau tidak bahawa dunia telah mengakui Sejarah Bukit Kepong dan mengiktiraf anggota keselamatan yang mempertahankan Balai Polis berkenaan sebagai pejuang dan komunis yang menyerang sebagai petualang dan pengganas. (Baca di Wikipedia  dan  fotopage askar jahat)

4. Ada orang berkata; Apakah Mat Sabu yang buta sejarah itu wajar cuba mengubah sejarah negara? Apa yang sedang dilakukannya hanyalah untuk 'political milage'nya saja tanpa memikirkan akibat kepada bangsa dan negara. Siapakah dia yang mukanya terpalit kekotoran dan najis dari skandal bersama Normah di bilik 121 Hotel Perdana Kota Bharu yang berhak bercakap mengenai kemerdekaan dan perjuangan?

5. Mat Sabu menurut pandangan seorang tokoh politik (Blog Dr Mohamad Khir Toyo)

6. Apapun, Mat Sabu bertambah popular berikutan kontroversi itu dan diperkatakan di media-media sosial terutamanya di laman facebook. Ada pro dan kontra. Tetapi rata-rata orang Melayu membencinya dan mengutuknya. Ada yang berkata kuburnya wajar saja di kencing jika beliau mati kelak.

7. Untuk mendapat sokongan kaum lain, Mat Sabu sanggup menguris hati bangsa Melayu sendiri - mungkin kerana beliau sedar bahawa orang Melayu marahnya tidak akan lama...atau mudah lupa, atau hatinya mudah dipujuk...mungkin atas nama perjuangan yang dijanjikan syurga untuk mereka - Wallahualam!

8. Dari pemerhatian saya dilaman-laman sosial saya merumuskan bahawa Pas semakin terpinggir dan orang Melayu sudah semakin hilang percaya. Benarlah seperti kata Tun Dr. Mahathir di blognya:   Pas sekarang tidak lagi Pas Ustaz Zulkifli, Burhanuddin Al-Helmi, Asri Muda. Pas sekarang sanggup membelakangkan Islam pun kerana gila kuasa dan Putrajaya. Na’uzubillah.




3 comments:

Kutukandewata said...

SALAM SAUDARA,
POST YANG MENARIK,TERUSKAN USAHA SAUDARA DALAM MENEGAK YANG BENAR,

MINTA LINK KAN BLOG SAYA.

http://kutukandewata.blogspot.com

bRAVEhEART said...

Salam Kutukan Dewata,
blog sudah dilinkan di-blog yg diberi muka

Kutukandewata said...

Salam tuan blogger,
Terima kasih banyak-banyak.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...