08 September, 2011

MAT SABU KETUA KOMUNIS REGIMEN 121 ?




1. Mat Sabu terus-terusan melalut dengan isu komunisnya. Mat Indera dikaitkan, terbaru mengeluarkan kenyataan bahawa Tunku Abdul Rahman tak mungkin jadi Perdfana Menteri Pertama seterusnya Bapa Kemerdekaan. (Klik Sini)

2. Sejarah telah mencatat begini: 200 orang pengganas komunis daripada Kompeni Bebas ke-4 yang menyerang dan dipercayai diketuai oleh Muhammad Indera, seorang Komunis Melayu. Menurut rancangan asal, Muhammad Indera dimaklumkan bahawa serangan itu hanya sebagai amaran sahaja, bagaimanapun serangan yang turut disertai Komisser Goh Peng Tun itu bertukar menjadi tragedi buruk. (Klik di Wikipedia)  ~ Komunis Melayu ditipu dan diperalatkan sebagaimana Pas diperalatkan DAP ketika ini..

3. Laman-laman facebook dimeriahkan dengan perbincangan (dan maki hamun penyokong pembangkang) mengenai isu yang ditimbulkan oleh Mat Sabu itu. (Klik ke fb)  Akhirnya Mat Sabu berjaya memesongkan kita dari isu lebih besar iaitu isu liwat Anu Arr yang sedang berlangsung di mahkamah. Mungkin ini bantuan terbaik dari Mat Sabu untuk 'madunya'.

4. Ada orang berkata; Mat Sabu adalah komunis dan pemimpin Regimen 121 dan kita teringatkan kisah di bilik 121 Hotel Perdana Kota Baharu dulu ketika beliau ditangkap berdua-duaan (bermesra-mesraan [?])) bersama Normah. (Klik sini)  Nasib baik Nik Aziz gunakan kuasanya membebaskan Mat Sabu dari tuduhan, sebagaimana Nik Aziz mendapatkan pengampunan dari Allah bagi dosa ADUN Selinsing yang dituduh bersama isteri orang didalam koc keretapi dulu. (Tengok TV klip)

5. Kita juga teringat mengenai kemana lesapnya duit Tabung Memali yang dikendalikan oleh Mat Sabu? Mungkinkah duit Tabung Memali yang dilespkan Mat Sabu itu adalah kerana salah UMNO? Oppps! Seekor anak ayam telah dilenyek lori, ini pun adalah salah UMNO juga. Kahkahkah! Tukar Tiub tapi tak tukar tayar ni pun tentu salah  UMNO. ( Klik ke blog yang marahkan Mat Sabu dan seluruh keturunannya ).

6. Mat Sabu di pelawa berdebat oleh KJ 'Beruk Google' tetapi hilang keberaniaannya yang turut menghilangkan kemaluannya,   (TheMalaysianInseder) 

7. Jangan kita buang masa melayani isu remeh temeh ini yang tidak akan ada akhirnya kerana ini hanya satu strategi mereka mengubah perhatian kita dari soal pokok. Facebookers pro kerajaan juga jangan melatah dan menyerang mereka di wall mereka, bahkan jemput mereka dengan sopan ke wall kita untuk berbahas dengan lebih beradab dan bersopan. (Baca sini,   sini,    sini,)  Adoiii! Mat Sabu, macamanalah puak-puak Pas ni boleh lantik dia jadi pemimpin? 


2 comments:

Anonymous said...

Salam.Apalah kita nak fikir dan bincangkan pasal apa yg Mat Sabu Katakan tu. Kan ke mat sabu tu taraf lembu aje pemikirannya? Jadi kita janganlah ikut setaraf pemikiran lembu mcm mat sabu tu

Anonymous said...

ko nie pandai merapu tapi tidak pandai menulis...

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...