04 July, 2011

BERSIH: ANAK MELAYU MEMBAKAR TANGANNYA SENDIRI



Orang-orang Melayu ada yang masih belum sedar bahawa mereka sedang diperalatkan dan masih beria-ia hendak turut dalam perhimpunan 'BERSIH'. Lakukanlah jika merasakan itu adalah pilihan terbaik. Cuma, jangan nanti ada rasa sesal didalam hati. Jangan nanti kecewa bila melihat anak-bangsa melarat kerana kesilapan kita membuat penentuan.

Hayatilah juga lagu ini dan semoga kita sedar bahawa apa balak terjadi nanti. Jangan salahkan anak-cucu jika kubur kita nanti dikencingi mereka keran mereka membenci dan menghina kita kerana kesalahan kita membuat keputusan. Saya sudah merasa cukup bersyukur dengan apa yang sedang saya miliki sekarang ini. Saya tidak akan menjeling pada taman lain walaupun rumputnya nampak lebih hijau. Saya belajar berpuas-hati dan bersyukur dengan apa yang sedang saya miliki dari Allah.

3 comments:

Wake UP! said...

Salam Bro. Dah Melayu bodoh jadi barua komunis. Tak boleh nak buat apa la sebab tak mau menghayati sejaran negara.

Anonymous said...

Assalamualaikum, salam 1Malaysia

saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis
penulis maya (blog Politik shj) pada november ini, Insya'Allah ..Perdana
Menteri Malaysia turut akan menghadiri majlis tersebut tarikh resmi akan
diberitahu kelak...

Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu penginapan akan disediakan bagi yg datang dari luar kuala lumpur...

Mohon pada pihak tuan agar memyebarkan berita ini kepada rakan rakan tentang perkara ini....

Tuan boleh menghubungi saya di email cranell@mykmu.net merangkap
setiausaha kerja mykmu.net bagi sebarang pertanyaan dan pengesahan.

jika berminat sila berikan nama namablog dan no fon di email tertera diatas dan segala detail mengenai majlis tersebutkan akan disms kepada pihak tuan..

segala kerjasama pihak tuan amatlah dihargai....

Anonymous said...

Kalau itulah perdirian orang muda apa boleh buat, mereka rela jadi pencacai kepada keturunan kaum pendatang demi ingin menumpang kuasa dari mereka. ada yang dah tua pun masih tak sedar diri ingin berjuang lagi dalam politik tidak ingat mati langsung sedangkan tak menyumbang apa pun kepada bangsanya sendiri. Kita yang tak berapa lama hidup rasa sedih apa yang kita rasa nikmati selama hidup bersama kerajaan BN tidak lagi dapat dirasai oleh orang muda. lihat sahaja bagaimana mereka memerintah negeri, kalau negara tak tahulah dimana orang melayu nak dihalau lagi.

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...