Suara Anak Pahang - Perlu Baca

05 July, 2011

DATO' FAUZI PERLU BERSIHKAN DIRI

Bersih 'kunun' ! Ini semua jenis yang tak cermin muka sendiri !



Merujuk Sinar Harian 4 Julai 2011 m.s. P2,  kata Dato’ Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi PKR Pahang, sehingga kini tiada pihak yang dapat membuktikan bahawa perhimpunan itu kotor seperti yang didakwa parti pemerintah. Katanya lagi, pihak yang menuduh perhimpunan ini kotor adalah mereka yang takutkan pembersihan dalam pendaftaran pengundi.

Rujuk juga laman blog resmi PKR Pahang disini (Klik) yang juga bernada sama dalam isu berkenaan.

Saya menghadiri sesi penjelasan SPR mengenai tuntutan bersih pada 30hb lalu di Seri Pasific Hotel - ‘Penjelasan Terhadap Isu-isu Yang Dibangkitkan Mengenai Pilihan Raya’, dan saya memahaminya, segala tuntutan dan tindakan yang telah, sedang dan akan diambil oleh SPR dengan segala kuasa dan peruntukan yang ada padaanya dari segi undang-undang. Saya juga maklum bahwa ‘Bersih’ terlalu mendesak dan tidak sabar, seakan tidak memahami bahawa kuasa yang ada padanya adalah terhad untuk melakukan segala tuntutan dalam masa singkat.

Yang sebenarnya 'Bersih' dan isu 'SPR' serta 'Daftar Pemilih' telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang. Dalam pertemuan wakil mereka dengan SPR dahulu, mereka sedar dan tahu setakat mana kemampuan SPR memenuhi tuntutan mereka tanpa menunggu kelulusan perubahan akta serta perlembagaan negara kerana mereka semua telah dimaklumkan dan faham kekangan yang membelenggu SPR, namun mereka mereka sengaja menjadikan ini isu untuk sengaja meraih simpati rakyat.

Apa yang boleh saya katakan hanyalah, 'Bersih' adalah sendiwara para pemimpin pakatan yang bergelumang 'Kekotoran' untuk menutupnya agar kelihatan bersih. Anu arr sengaja jadikan Bersih sebagai jalan untuk mengalih pandangan dan tumpuan rakyat terhadap isu 99.99% wajah serupanya yang sedang 'berkungfu' dengan chinadoll. Mat Sabu juga cuba mengalih pandangan dari skandal seks nya yang dibangkitkan semula.

Sebersih manakah mereka-mereka itu? Anu arr Al-Juburi dan Mat Sapu (Mat Sabu) (orang yang memberi nama Al-Juburi kepada Anu arr dulu)? Bersih benarkah Dato' Fauzi jika rekod perkhidmatannya dibuka semula untuk semakan awam? Hehehe! Mungkin mereka sudah melupainya tetapi masih ada orang yang masih belum melupakannya, malahan masih segar dalam ingatan.








Ohhh! Rupanya demonstrasi bersih ini adalah untuk menjatuhkan kerajaan, bukanlah semata-mata menegakkan keadilan? Hehehe! Rupanya ramailah anak muda Melayu yang bodoh sudah tertipu selama ini.

Klik baca: Bersih dalam Kotor


5 comments:

Anonymous said...

Celaka! Celaka! Celaka! Konon Bersih....rupanya nak buat kerja kotor nak rosakkan negara seperti di Libya dan Mesir? Memang haramjadah puak2 ni

Anonymous said...

~ Memang haramjadah puak2 ni~...hang ker?

Anonymous said...

haha, fauzi tu bersih ker? kehkehkeh

Anonymous said...

Sebut saje nama Fauzi Abd Rahman teringat pula pd kisah Basri Abd Rahman pegawai kanan Syarikat Perkayuan Pahang (SPP) dulu....dari abang sampai ke adik same je pe'elnye...kihkihkih

Cuba tanye Fauzi dah bersih ke belum kes SPP tu?

kihkihkih

Anonymous said...

mana haram jadah ni..awat polis tak cari si bangsat "kerbau pendek" ni....berani kot belakang ja macam "punai sihat" dia jugak

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...