10 July, 2011

MUSANG BERBULU AYAM: CUBA BERSIHKAN KEKOTORAN

Ini bukannya musang berbulu ayam sebab 'totey'nya tak ada bulu, hehe





Sejak awal lagi banyak pihak sedar bahawa demonstrasi ‘Bersih’ hanyalah atas kepentingan Anwar. Banyak pihak termasuk Ambiga dan Anwar sendiri menafikannya, kunun Bersih bukan ada kepentingan politik. Namun akhirnya apabila Anwar maju kehadapan untuk mengetuai demonstrasi itu, ianya dilihat sebagai cuba mencetus semula reformasi sepertimana terdahulu. Akhirnya wajah musang sebenar sudah kelihatan disebalik bulu-bulu ayam yang berselerakan.

Demonstrasi ‘Bersih’ telah dapat digagalkan, Anwar sekali lagi gagal dan beliau boleh diibaratkan, ‘ayam terlepas, tangan bau taik’. Sisa-sisa semalam yang tingal hanyalah najis-najis yang berselerakan merata-rata.

Rusuhan itu berakhir dengan keganasan, golongan peniaga menanggung kerugian, pengangkutam awam terjejas, rakyat yang tidak berdosa terpaksa menanggung kesusahan akibat dari kerakusan cita-cita politik golongan yang tidak menghomatii demokrasi.

Selain daripada itu, demonstrasi hanya dapat mengalih pandangan rakyat dari isu pelakon lucah yang 99.99% wajahnya seakan Anwar Ibrahim kepada memberi simpati kepada ‘binatang politik’ itu yang kununnya cedera parah akibat dari tindakan pihak keselamatan.

Kesudahannya rakyat semakin hari semakin membenci Anwar Ibrahim kerana tindak-tanduknya dalam usaha menjatuhkan kerajaan dengan cara yang sangat hina ini.  Berbagai sindiran tersebar meluas dilaman-laman facebook dan twitter yang mencerca Anwar Ibrahim. ( Klik Sini ),  baca juga disini

2 comments:

Anonymous said...

kehkehkeh, no bulu ropenyer totey pak cik nuar ni yer? hehe...same dgn chinadoll tu jege lah yer? hihi

Anonymous said...

memang lah tak ada bulu, licin, kak jijah cukur hari hari.

chinadoll tu tal licin wei berserabut penuh, mook cik jijah tak ada masa nak cukur, hehehe

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...