05 June, 2012

KENAPA PM LEWATKAN PRU?




1. Sebelum ini ramai yang berpendapat bahawa PRU akan diadakan pada Mei atau Jun ini, tetapi nampaknya sudah pasti tidak pada Mei dan tidak mungkin juga pada Jun. Khabarnya memang PM nak adakan pada bulan-bulan berkenaan, bahkan mantan PM, Tun Dr. Mahathir pun sudah beri isyarat bahawa inilah masa yang sesuai untuk PRU kerana sokongan rakyat sudah meningkat. Namun ada perkiraan lain PM perlu selesaikan.

2. Anu arr sedar sokongan terhadap Pakatan Pembangkang sudah semakin menurun. Sokongan terhadapnya secara peribadipun juga sudah menurun berikutan skandal 'main jubur'nya serta 'chinadoll' dan terkini adalah skandal 'aiskrim shamsidar'. Skandal Azmin dan pemimpin-pemimpin pembangkang juga semakin banyak yang dibongkar, semuanya membuatkan rakyat semakin bencikan pembangkang yang hanya pandai berjanji tetapi tidak pernah menepatinya.

3. Anu arr sedar untuk memenangi PRU13 adalah sukar, justeru beliau sudah bersiap sedia dengan alasan dan menanam persepsi untuk memburukkan kerajaan. Antaranya PRU tidak bersih. Bahkan dalam PRU12 lalupun pembangkang mendakwa demikian walaupun 5 negeri ketika itu jatuh kepada pembangkang. Jikalau tidak bersih dan tidak telus, kenapakan BN membiarkan pembangkang memenangi negeri-negeri berkenaan? Bodoh sungguhkah BN membiarkan mereka menang? Atau apakah pada pendapat mereka, bersih dalam PRU hanyalah apabila semua kerusi yang dipertandingkan mereka menangi?

4. Kerana itulah Anu arr secara halus sudah merancang untuk menimbulkan kekecohan sebaik saja Parlimen dibubarkan dan PRU diumumkan. #Bersih3 adalah satu ujian bagi menilai setakat mana kekuatan dan sokongan penyokong-penyokongnya apabila diminta 'berkorban' dan 'mengorbankan' diri mereka. Anu arr sedar bahawa tahap bebal dan kebodohan serta ketaksuban penyokong tegarnya sangat tinggi. Walaupun kurang yakin akan kejayaan rusuhan dapat menjadikannya PM sekurang-kurangnya Anu arr akan senang hati melihat ada nyawa yang terkorban kerana cita-citanya.

5. Sejak awal lagi kita sudah kenal bahawa Anu arr bukanlah pemimpin yang aka berjuang untuk kepentingan rakyat, sebaliknya Anu arr adalah pemimpin yang hanya me minta rakyat berkorban untuk dirinya bagi mencapai cita-citanya. Anu arr tidak akan berkongsi kekayaan yang di'samun'nya sewaktu beliau jadi Menteri Kewangan dulu. Anu arr juga tidak ingin kita berkongsi keseronokan dan kebahagiaan yang dinikmatinya. Kita tidak berkongsi 'jubur-jubur' yang Anu arr pernah main. Kita tidak berkongsi 'chinadoll' yang Anu arr langgani. Kita tidak juga bersama Anu arr menikmati 'aiskrim shamsidar' yang hebat itu. Kita cuma akan berkongsi kesusahan untuk kepentingan Anu arr......Si Binatang Politik.

6. Kerana mengetahui bahawa Anu arr sedang merancang rusuhan besar-besaran yang seakan-akan apa yang berlaku di Dataran Tahrir, Mesir. Yang akan mengakibatkan banyak yang akan cedera bahkan aka terkorban, kerana itulah PM terpaksa melewatkan PRU supaya keadaan akan jadi lebih tenang dan supaya rakyat terutama penyokong pembangkang sedar apa yang sedang berlaku dan insaf untuk kembali menyokong kerajaan.

7. PRU13 nanti bukanlah hanya memilih parti yang akan jadi kerajaan memerintah, bahkan lebih dari itu. PRU13 adalah untuk memilih siapakah yanag akan jadi PM yang akan mengurustadbir negara kita. Siapakah yang akan kita pilih diantara kedua-dua ini? DS Najib yang masih kelihatan bersih walaupun sering cuba dicalarkan imejnya oleh pembangkang, atau Anu arr, 'Si Binatang Politik' yang sudah kita pasti bahawa beliau adalah seorang peliwat tegar dan bersiri yang kita sudah jelas kotornya dengan berbagai skandal.


5 comments:

usin said...

apapun, ini adalah seumpama rahmat kpd rakyat malaysia keseluruhannya. suka atau tidak, bajet 2013 sebelum pru13 pasti akan memberi limpahan kemakmuran kerana...ehem, faham2lah, nak menang mestilah kena senangkan hati dan hidup rakyat. yes!yes!yes! pembangkang makan hati tentunya hahahaha...

Anonymous said...

apa nak takut pada Datuk seri Anuwar ?.

umno yang penakut untuk bubar parlimen.

LOW CLASS UMNO

budak pekan said...

anon, bkn umno takut, tp kesiankan rakyat yg akan jadi mangsa...al-juburi al-buriti tu bkn pedulikan hal rakyat...

Anonymous said...

kita kesiankan pengikut2 aljuburi yang bengong tuuuuuuuu, apa mcm,selangor mau bubar sekali ke?????

Anonymous said...

Tak ada apa yg nak ditakutkan dgn Raja Jubur tu...lambat laun tahulah nasibnya begitu juga dgn pengikut2nya yg hidup tidak berpedoman!!! Kaki tak jejak bumi tangan tak capai langit???
Moral tiada, agama entah kemana???

Penafian / Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog bERANIKAN hATI ini adalah pandangan dan pendapat bh secara peribadi dan bh tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, bh tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Dari Mana Datangnya...